home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 363 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2013
| | | | |-+  31 › Skide Kommunister
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: 31 › Skide Kommunister  (Læst 43401 gange)
Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 8 › Skide Kommunister
« Svar #60: 08 Apr 2013, 20:42 »


#


SKIDE KOMMUNISTER
update9



Det forløb forholdsvis roligt. Præsentationen af mig. Journalisterne var kritiske. Selvfølgelig. Men det var ikke noget voldsomt. Først uden for stadion gik festen igang. Tusinder af fans var mødt op for at give mig en forfærdelig velkomst. De buhede. De råbte. De skreg. Skide kommunist, lød det. Den var ikke god. Rygterne svirrede efterfølgende om, at jeg var en god ven af Kim Jong-un og resten af styret. Det blev så voldsomt, at måtte ud og påpege, at jeg var imod den nordkoreanske styreform.

Nogle spillere var heller ikke for venlige ved mig. De kiggede underligt på mig til træning, og de gav sig ikke fuldt ud. I de værste tilfælde måtte jeg indkalde dem til samtale. Truppen endte med at blive opdelt i to lejre. Modstanderne og sympatisørerne. Det tog mig lidt tid at forene dem, men det lykkedes inden sæsonstart.

Presset var stort i de dage, men jeg ville ikke bukke under. De gjaldt om at være iskold. Især over for pressen. Ellers ville de lynhurtigt slå til. Som en løve der ligger skjult i savannens tørre græs og venter på dets bytte. Jeg havde nogle søvnløse nætter, hvorfor jeg kæmpede for at holde fokus på opgaven.

Det afspejlede sig også i venskabskampene inden sæsonens start. Vi tabte bl.a. 3-4 til den danske midterklub AGF. Heldigvis blev moralen bedre dag for dag, og kort inden sæsonstart var vi næsten så sammentømrede, som det kunne lade sig gøre. De to lejre var blevet til én. Vi var en homogen trup. Vi var klar til start.

« Seneste Redigering: 10 Apr 2013, 21:49 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 9 › Skide Kommunister
« Svar #61: 10 Apr 2013, 15:11 »



To nye til Metalist
01/09-2012 | metalist.ua

De første kampe er spillet, kalenderen siger 1. september, og transfervinduet er derfor lukket. Metalists manager, Hong Ji-Hun, brugte sommerpausen på at erhverve to nye spillere, som vi nu skal kigge lidt nærmere på.
› GOVERLA – 4:0
› METALURG D – 3:0
› SHAKHTAR – 2:2
› DYNAMO KIEV – 4:3
› ARSENAL KIEV – 3:0
› DNIPRO – 1:0
› CHORNOMORETS – 2:3


Ji-Huns første indkøb er kommet til fra det kolde Rusland. Hos hans tidligere ærkerival, Spartak Moskva, fandt Ji-Hun en utilfreds brasilianer, som gerne ville til Ukraine. Rafael Carioca kommer til klubben med øjeblikkelig virkning, og forventes at overtage Shelaevs plads ved siden af Edmar. Ji-Hun siger følgende om Carioca:

- "Carioca er en fremragende spiller, der har mange gode år i sig endnu. Han er lige den type vi manglede, og da Spartak Moskva kun forlangte 40.000.000, kunne jeg ikke sige nej. Det er ingen hemmelighed, at Shelaev ikke er i sin bedste alder mere, og derfor overtager Carioca hans position på den centrale midtbane. Herfra kommer han til at styre spillet - både offensivt og defensivt. Han kan blive en kæmpe succes."


Købet af Rafael Carioca er blevet rost til skyerne, og det står derfor i stærk kontrast til Ji-Huns andet indkøb. Nordkoreaneren havde lovet en ukrainer, og det virkede derfor som lidt af et impulskøb, da han på sidste dag af vinduet hentede Vitaliy Fedotov for 70.000.000 i Illichivets. Fedotov har aldrig været andet end en ordinær spiller, men han kan nu se frem til en plads på venstrekanten i en af Ukraines bedste klubber, fordi man ellers ville have otte udlændinge i startopstillingen. Ji-Hun forsvarer dog sin nye mand.

- "Det er bestemt ikke noget impulskøb, jeg har foretaget mig her. Jeg foretog købet på baggrund af grundig scouting og mange overvejelser. Vitaliy er en god, ung spiller, som måske ikke bliver en nøglespiller med det samme, men som vil være en profil om tre år."

Og så blev dette altså sommeren, hvor Jose Sosa forlod Kharkiv. I Metalist var man da også forberedt på interessen for argentineren, der nu skal tørne ud for Leverkusen. Den tyske klub bød hans frikøbsklausul på 57.500.000, også måtte Ji-Hun slippe ham.



RAFAEL CARIOCA
Alder: 23
Position: Central midtbane
Styrker: Afleveringer og kondition
Løn: £47000/uge
Varighed: 30.06.2017
Trup: Førsteholdet

VITALIY FEDOTOV
Alder: 21
Position: Venstrekant
Styrker: Fart og teknik
Løn: £12500/uge
Varighed: 30.06.2016
Trup: Førsteholdet


« Seneste Redigering: 10 Apr 2013, 15:12 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 10 › Skide Kommunister
« Svar #62: 10 Apr 2013, 18:04 »


#


SKIDE KOMMUNISTER
update11



Det var let. Hvorfor? Jeg var i tvivl. Var de dårlige? Var vi gode? Hvad nu? Kan vi fortsætte? Der var så mange spørgsmål. De var i hobetal, så jeg ville ikke bruge tid på at finde svarene. De var ligegyldige. Vi var nummer 1. Succesen skulle nydes.
TOP FEM KAMPE:
1DYNAMO KIEV– 4:2
2TRABZONSPOR – 4:2
3PSV – 2:3
4TRABZONSPOR – 2:3
5SHAKHTAR – 2:2

Det kørte på skinner. Alt var fantastisk, da sneen begyndte at falde, og vinterpausen begyndte. Fansene var ekstatiske. Der var eufori i Kharkiv. Og med god grund. Vi havde spillet fabelagtigt. Både nationalt og internationalt, hvor vi var gået videre fra en gruppe bestående af PSV, Trabzonspor, Dinamo Bukarest også os selv. AZ var næste stop.

Hele holdet havde været sublime, men jeg må lige pege Cristaldo ud. Jeg havde høje forventninger til ham inden sæsonen, og han har virkelig levet op til dem. Kamp efter kamp er han kommet på måltavlen, og han er da også suværen topscorer. Hvis hans succes fortsætter, fortsætter vores succes. Jeg sørger også for at rose spillerne, men på et begrænset plan. De skal holde begge ben på jorden. Ellers kan de gå grueligt galt.

Efter nytår får vi tilgang af Doria. En brasser. 18 år gammel er han. Et fantastisk talent. Han er et scoop for klubben. Han skal udvikles og så sælges videre til en af de helt store klubber. For det har han potentialet til. Han kan komme til Barca, Real, United, hvad ved jeg, hvis han vil. Spørgsmålet er, om han har viljen.

« Seneste Redigering: 10 Apr 2013, 21:49 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 11 › Skide Kommunister
« Svar #63: 10 Apr 2013, 22:56 »

Nå, ingen respons til tre updates Skuffet I er meget velkomne til at ytre jeres mening, om bloggens niveau bliver bedre, bliver på samme niveau, eller om det falder. Beskriv gerne hvad der får jeg til at have den mening. Så vil jeg blive glad Smiley
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 11 › Skide Kommunister
« Svar #64: 11 Apr 2013, 01:09 »

Jeg kan ikke sætte en finger på det.. velskrevet og godt sat op.. Thumbs Up Du ser ud til at have godt styr på det i det ukrainske og håber selvfølgelig på det bedste for dig Thumbs Up

Det eneste minus jeg har, er at jeg godt kunne bruge et SS af dine nye spillere Thumbs Up og skal vi helt ned i ligegyldigheden ville det pynte med en logopakke.. Tunge Rullende Øjne Wink

Jeg læser med Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 11 › Skide Kommunister
« Svar #65: 11 Apr 2013, 07:41 »

Det er forsat rigtig godt skrevet. Layoutet er flot. Smiley

Jeg savner dog nogle SS af dine nye spillere.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: 11 › Skide Kommunister
« Svar #66: 11 Apr 2013, 09:19 »

Det er nu stadig en af de bedste blogs på siden, på trods af at jeg hele tiden kommer med kritiske kommentarer. Men det irriterer mig at du skifter mellem at se tingene fra Hongs vinkel og så til at der kommer en almindelig FM update som var du en journalist eller sådan noget. Smag og behag, men jeg synes du skal bibeholde Hongs vinkel, nu hvor du har lagt op til det fra start af.

Ellers læser jeg selvfølgelig stadig med Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 11 › Skide Kommunister
« Svar #67: 11 Apr 2013, 10:06 »

Jeg kan ikke sætte en finger på det.. velskrevet og godt sat op.. Thumbs Up Du ser ud til at have godt styr på det i det ukrainske og håber selvfølgelig på det bedste for dig Thumbs Up

Det eneste minus jeg har, er at jeg godt kunne bruge et SS af dine nye spillere Thumbs Up og skal vi helt ned i ligegyldigheden ville det pynte med en logopakke.. Tunge Rullende Øjne Wink

Jeg læser med Thumbs Up

Rigtig lækker kommentar Jimmy Thumbs Up
Det der med logopakker er jeg ikke så god til, men jeg skal nok poste et SS af nye spillere fremover.

Det er forsat rigtig godt skrevet. Layoutet er flot. Smiley

Jeg savner dog nogle SS af dine nye spillere.

Mange tak Magn. Som nævnt oven over, skal jeg nok gøre det fremover Smiley

Det er nu stadig en af de bedste blogs på siden, på trods af at jeg hele tiden kommer med kritiske kommentarer. Men det irriterer mig at du skifter mellem at se tingene fra Hongs vinkel og så til at der kommer en almindelig FM update som var du en journalist eller sådan noget. Smag og behag, men jeg synes du skal bibeholde Hongs vinkel, nu hvor du har lagt op til det fra start af.

Ellers læser jeg selvfølgelig stadig med Smiley
Det er godt, at du kan hjælpe mig på vej med din kritik, Hawkins Thumbs Up
Jeg vil lige se, om det kan lade sig gøre i de næste updates, som jeg har skrevet på forhånd, men derefter holder jeg det fra Hongs vinkel.
Dejligt at du stadig læser med!
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 11 › Skide Kommunister
« Svar #68: 11 Apr 2013, 13:46 »



#

SKIDE KOMMUNISTER
update12 - drømmene braser



Jeg elsker international fodbold. Det sagde mig mest som barn, og det siger mig mest i dag. De store slag bliver udkæmpet her. Det flotte spil bliver spillet her. Tilskuerne larmer mest her. Alt er bedre, når det er en international kamp. Så det ærgrer mig voldsomt, at eventyret skulle ende således.

AZ Alkmaar slog os ud med samlet 3-4. Hvordan kan det lade sig gøre, når vi slår PSV? Fedotov blev kampafgørende. Og ikke for noget positiv. Han blev udvist i det 12. minut af det første opgør. AZ lavede derefter tre mål imellem det 14. og 24. minut. Marlos reducerede ganske vidst to gange, men det kunne have været en helt anderledes kamp, hvis vi havde været elleve mand på banen. Fedotov fik da også en ordenlig skideballe efter kampen.

Efter 2-4-nederlaget var muligheden for videre avancement der selvfølgelig stadig, og da Gueye bragte os i front efter blot 57 sekunder af returopgøret i Kharkiv, var jeg for alvor optimistisk. Men AZ kom sig over chokket, og vi fik aldrig scoret 2-0-målet. Drømmen der var blevet til virkelighed, var nu ikke andet en drøm igen.

Nu var kun de nationale turneringer tilbage. Mit ønske om en sejr her, var ikke ligeså stort. Motivationen udeblev også nogle uger efter nederlaget, og jeg tror det satte sig i spillerne. Vi mistede en del point, og toppen blev ekstrem tæt. Samtidig var vi i flere omgang ved at ryge ud til lavere rangerede hold i pokalturneringen. Det skulle dog blive bedre igen.

AZ 4-2 Metalist
1-0 Adam Maher
2-0 Kelvin Buchinhoren
2-1 Marlos
3-1 Kelvin Buchinhoren
3-2 Marlos
4-2 Kelvin Buchinhoren

Metalist 1-0 AZ
1-0 Papa Gueye
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: 12 › Skide Kommunister
« Svar #69: 11 Apr 2013, 17:04 »

Det kunne være herligt når du spillede internationale kampe, hvis du så fortæller lidt om hvor anderledes og herligt det er at være i Holland i forhold til den noget anden kultur der er i eksempelvis Hviderusland. Udnyt de muligheder du har Wink
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 12 › Skide Kommunister
« Svar #70: 11 Apr 2013, 17:41 »

Det kunne være herligt når du spillede internationale kampe, hvis du så fortæller lidt om hvor anderledes og herligt det er at være i Holland i forhold til den noget anden kultur der er i eksempelvis Hviderusland. Udnyt de muligheder du har Wink
God ide Thumbs Up Vil bruge det fremover.
Logged

LasseSJ
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 12 › Skide Kommunister
« Svar #71: 11 Apr 2013, 19:25 »

Jeg er enig med Hawkins; behold Hongs vinkel og drop det andet Smiley Savner stadigvæk en større forbindelse til Nordkorea, evt. nogle minder han har derfra, drage paralleller mellem Ukraine/Hviderusland/Nordkorea. Følger naturligvis stadigvæk, for det er altså en blog der ligger i den gode ende af skalaen!
Logged

Olympique Lyonnais, AFC Ajax, AGF
Rouge et bleu sont nos couleurs, Lyonnais est notre coeur!

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 12 › Skide Kommunister
« Svar #72: 11 Apr 2013, 19:44 »

Jeg er enig med Hawkins; behold Hongs vinkel og drop det andet Smiley Savner stadigvæk en større forbindelse til Nordkorea, evt. nogle minder han har derfra, drage paralleller mellem Ukraine/Hviderusland/Nordkorea. Følger naturligvis stadigvæk, for det er altså en blog der ligger i den gode ende af skalaen!
Det er også det jeg gør nu, og skal nok forsøge at drage nogle paraleller mellem landene i de fremtidige updates.
Tak for de flotte ord og kommentaren, LasseSJ Smiley
« Seneste Redigering: 11 Apr 2013, 19:57 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 12 › Skide Kommunister
« Svar #73: 11 Apr 2013, 21:33 »



#

SKIDE KOMMUNISTER
update13 - inden finalen



Om formiddagen, dagen inden finalen, kørte vi imellem Kievs mange kirker, museer og teatre, for at blive indlogeret på Hotel President. Et fint, firestjernet hotel med udsigt til byens operahus. Opera har aldrig interesseret mig, og spillerne virkede heller ikke synderligt begejstrede. Men en flot konstruktion var det.

På kampdagen ankom vi til stadion i god tid. To timer før kampstart. Som regel vil vi bruge den tid på følgende måde:
Jeg fortæller først taktikken. Opstillingen. Efterfølgende får spillerne lidt tid for sig selv. De får som regel 15-20 minutter. Nogle hører musik, andre mærker banens græs. Det er meget forskelligt, hvad de synes, gør dem mentalt bedst klar til opgaven.

Mine hjælpetrænere kører opvarmningen indtil knap et kvarter før kampstart. Jeg ser som regel med fra sidelinjen. Jeg er typen, der godt kan finde på, at lave en sidsteminutsudskift ning. Jeg kigger på, om spillerne virker motiverede og fokuserede. I dag var det intet problem. Det burde det heller ikke. Det var en stor kamp. Præcis som jeg kan lide dem.

I omklædningsrummet inden kampen får spillerne den sidste peptalk. "Så drenge. Nu gælder det. I har mulighed for at skrive historie, så gå nu ud og kæmp til i falder om! Forstået? Okay, kom så gutter," lød den i dag.

Alle NSC Olimpiyskiys blå og gule sæder var fyldt, da spillerne trådte ud på græstæppet. Jeg satte mig på trænerbænkens læderbelagte sæde, hvorfra jeg kunne overvære et kogende stadion. Scenen var lagt. Det kunne blive en uforglemmelig aften. For begge holds tilskuere.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: 13 › Skide Kommunister
« Svar #74: 11 Apr 2013, 21:46 »

Fremragende. Bedste update i lang tid, og jeg synes det er fedt at du afslutter på den måde, så man lige skal ind og se hvad kampen blev. Well done!
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010