home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 459 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  The FM-Gaffer # THE END
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13 Udprint
Forfatter Emne: The FM-Gaffer # THE END  (Læst 57939 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #28
« Svar #135: 13 Apr 2013, 20:04 »


#26
Spilletid og hold status


Hold status
En spiller der sidder og blomstre på bænken, han er sjældent tilfreds og slet ikke hvis han hans status i truppen f. eks er nøglespiller. En utilfreds spiller spreder dårlig karma i omklædningsrummet, som kan være med til sænke ikke kun hans egen men hele holdets moral. Lavere moral betyder nederlag. Det er derfor yderst vigtigt, at dine spillers status i truppen rent faktisk afspejler de planer, som du har med de enkelte spillere. Det kan ikke nytte noget, at du lover en spiller en rolle som nøglespiller og derefter planter ham på bænken. Det er en fælde, der er nem at ryge i, især i transferforhandling er med nye spillere som man gerne vil lokke til klubben. Her fristes man måske til at lokke med en større rolle end man reelt vil give ham.

Det er en overvejelse værd, når man skal finde nye spillere, om det nogen gange bedre kan betale sig med en lidt ”dårligere” spiller. En spiller som er tilfreds med rollen som rotation eller back up spiller, end en nøglespiller som er langt fra A-kæden. Vi kan jo bare se på en af verdens bedste managers, Sir Alex Ferguson, som er kendt for at bruge en bred trup, hvor flere af dem ikke nødvendigvis er stjerner. Der er flere spillere i United trøjen der igennem tiden, har været mere end tilfreds med 10 kampe på en sæson og som er villig til at ofre sig for holdet.



Spilletid
Alle spillere vil selvfølgelig have spilletid, der ligger ligesom i deres DNA, så hvis det er muligt, så giv dem det de eftersøger, nemlig spilletid. Jeg har personligt rigtig god erfaring med rotationsprincippet . Jeg sørger for at bruge hele truppens brede og de spillere der ikke har udsigt til spilletid, dem lejer jeg ud. I det efterfølgende SS, der kan I se, hvordan jeg fordeler antallet af kampe og som I kan se, så har alle fået fornuftigt med spilletid.

Spilletid

Fordelene med at rokere er mange, den mest oplagte er selvfølgelig at spillerne er tilfredse fordi de spiller. Derudover holder du spillerne friske og dermed sænker du risikoen for skader betydeligt. Vigtigere endnu så skaber du en sund konkurrence på holdet, hvor spillerne skal ”kæmpe” for spilletid. En spiller der føler sig alt for sikker på sin plads, han kan blive doven og uskarp. En pause på en kamp eller to i ny og næ, det er med til at holde dem skarpe. Og nogle gange kan en sulten back up spiller gøre en forskel, det er i hvert fald min erfaring.  Om det så er mit rotationsprincip, der er med til at fastholde den fine form, som jeg pt. er inde i, det skal være usagt. Spillerne er i hvert fald tilfredse og jeg forsætter med at være favoritdræber.




« Seneste Redigering: 14 Apr 2013, 17:10 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #26
« Svar #136: 14 Apr 2013, 10:00 »


#27
Pressemødet

Jeg har i årevis lidt af akut munddiarré. Jeg bilder mig selv ind, at det er en miljøskade efter de mange år i pædagog faget. For er der noget pædagoger kan, så er det at snakke en død mand ihjel, især til møder– Men efter jeg er blevet afdelingsleder hvor mødeaktivitet er steget kraftigt og jeg oveni er blevet far for anden gang. Ja så har jeg lært nogle gange bare at holde kæft og sætte mig tilbage og lytte. For jeg værdsætter i langt højere grad, fred, ro og rollen som iagttager.

Misforstå mig ikke, mange af de møder jeg deltager i, de er både produktive, indholdsrige og til tider underholdende men ligeså mange af dem er ikke. Og når man pludselig kan høre andet end sin egen stemme og lytter efter, så opdager man, hvor dræbende kedelige, ensformige og indholdsløse nogle møder er. I kender det sikkert fra jeres egne fag? For det kan da umuligt kun være indenfor pædagog faget at det er sådan? - En ting er sikkert, det findes indenfor Manager faget, i hvert fald i FM.


Gab!!!! Pressemøde igen.. Jeg dør indeni..

Sådan tænker jeg, når der er pressemøder. For de er så ensformige og dræbende kedelige. De samme åndssvage spørgsmål om og om igen. - Og det kan godt være, at SI har prøver at ”snyde” os denne gang, til at tro: Nu er det mere omfattende, fordi I kan vælge toneleje i jeres svar - men mig snyder de ikke. Det er det samme lort som de sidste par sæsoner.

Alligevel sidder jeg til samtlige pressemøder næsten uden undtagelse og hvorfor gør jeg det? Fordi jeg alt for mange gange, har oplevet at min Ass. Manager fucker rundt i det, hvis jeg overlader det til ham. Han kommer med fjollede udtalelser og mine spillere bliver utilfredse. Det skaber uro i truppen, som sænker moralen og det giver nederlag. – Så der sidder jeg så og gentager mig selv igen og igen. For jeg svare nemlig det samme HVER ENESTE GANG.


For jeg har fundet en rutine, som fungerer upåklageligt, hvor jeg ikke skader moralen på holdet. Hvor jeg holder en positiv tone, tror på mit hold og forholder mig loyalt overfor spillerne. Jeg jagter aldrig mine spillere i pressen. Kritik, det holder nemlig internt og tager det igennem samtaler med spillerne. Den eneste undtagelse er ved røde kort pga. voldelig adfærd, for det tager jeg altid lang afstand fra. Spillerne skal ikke have den opfattelse, at det er acceptabel opførelse.

1: Håndterer selv pressemøderne

2: Forhold dig loyal

3: Positiv tilgang og tro på holdet

4: Kritik holdes internt

5: Tag afstand fra voldelig adfærd
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: The FM-Gaffer #27
« Svar #137: 14 Apr 2013, 15:04 »

Et til tider meget overset og stærkt undervurderet del af FM du har taget hul på i din seneste update. For mig at se er pressekonferencerne og team talksene yderst vigtige, og kan have en direkte indflydelse på ens spilleres motivation og tilgang til den kommende kamp, og dermed også en inddirekte betydning for kampens resultat - Så nok kan det være kedeligt, men det kan blive forskellen på en god eller dårlig sæson.


Når det er sagt, så har jeg en anden tilgang til det end du har. Jeg mener nemlig at der kan være stor værdi i visse situationer at have mistillid til ens spillere.

Har en anden manager op til en af mine kampe givet udtryk for at det bliver en nem kamp for mit hold, som de bør vinde, så går jeg ofte ind og viser mistillid til mit hold, og erklærer at det bliver en svær kamp for dem. Dette er for at de ikke begynder at tage for let på kampen og undervurdere modstanderen.

Ligeledes hvis jeg skal spille i pokalturneringen (eller enhver turnering som har en lavere rangering end ligaen) så går jeg ind og tvivler på mit hold, da de ikke skal tage for let på kampen (da en lav rangeret turnering ikke har så stor betydning for dem) Og så er det faktisk ligemeget om man møder et hold fra de lavere divisioner, eller om man møder et tophold fra den bedste række.

Så det der med at virke positiv og tro på holdet, er jeg ikke enige i. Det er det man i langt de fleste tilfælde skal gøre, men i visse situationer er der stor værdi i at minde dem om at de ikke skal begynde at tage for let på sagerne..
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #27
« Svar #138: 14 Apr 2013, 15:45 »

Super fedt indlæg.. Det vil jeg klart afprøve.. Det ville være verdensklasse med flere af sådanne bidrag, for jeg er jo rookie i den Hands On tilgang
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #27
« Svar #139: 14 Apr 2013, 17:10 »


#28
En råkold aften i marts

Så havde jeg min søn med til landskamp i Parken og det var selvfølgelig en stor oplevelse for ham. Han elskede det men hans referenceramme er jo heller ikke som vi andres. Sølle 22 000 havde fundet vej til en vigtig VM kval.kamp mod Bulgarien i Parken. Jeg husker, at jeg har været til træningskampe mod mindre modstandere tilbage i tidernes morgen, hvor der kom flere tilskuere. Men kan man bebrejde folk for at blive væk? Man skal nok være en seriøs fodboldfan, hvis man vælger, at betale skyhøje billetpriser for følge et håbløst kedeligt landshold på en rå kold aften i marts, frem for at følge dem på TV derhjemme i den bløde sofaen under tæppet.

Om jeg fatter hvorfor DBU fastholder de dyre billetpriser og insistere på at spille i Parken, når tilskuertallet er så lavt. 380 kr. måtte jeg slippe for en voksenbillet, halvpris for den bette. Når man så er to voksne og et barn der skal af sted, så ender man med en pris på omkring 1000 kr. for billetterne. Dertil kommer broafgift, benzin, mad, sodavand, parkeringsafgifter osv. Inden man ser sig om, så har en lille familie på 3 betalt 3000kr. for en tur i Parken. Det er et pænt stort beløb, for en tur i Parken for at se et gråt, kedeligt og uinspireret landshold.

Hvorfor flytter de ikke kampene rundt i landet? Et fyldt Odense, Aarhus eller Ålborg stadion ville da være federe end et halvtomt Parken. Hvis man alligevel insistere på, at det skal være i Parken, hvorfor sænker man så ikke priserne? Eller i det mindst tilbyder nogle rabatordninger på parkering og broafgift. - En ting er i hvert fald sikker! Der kommer til at gå lang tid, før jeg igen slipper 3000 kr. for en tur til København for at se en omgang dødssyg fodbold. Så hellere bruge de penge på en tur til London og se Premier League fodbold, prisen er jo næsten den samme.



Det var dagens sure opstød! Og så videre til bloggen og mit savegame.

For der har Southampton i hvert fald ingen problemer med at fylde St. Mary Stadium, hvor der blev solgt 30 500 billetter i snit som er godt 93 % af kapaciteten. Så bestyrelsen af valgt at udvide stadionet med 16 000 siddeplader og oven i hatten installerer Under-Soil Heating til en samlede pris på 21,5 mio. £ - De store udgifter gør dog, at klubben har valgt at stoppe planerne med at udvide træningsfaciliteter ne. Der kan ikke blive råd til det hele.

Det er nu også fint med nogle flere pladser på stadion, for mon ikke de kan fyldes ud, hvis Southampton kan forsætte den form de har lagt for dagen i forårssæsonen. Jeg er i hvert fald sikker på, at klubbens fans er mere end tilfredse med den flotte 9.plads i Premier League, som klubben opnåede i denne sæson.
« Seneste Redigering: 14 Apr 2013, 17:14 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #28
« Svar #140: 14 Apr 2013, 19:21 »

Herligt skriftsprog du har Wester Smiley Har lige læst det hele igennem, og er fortsat totalt på Smiley
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #28
« Svar #141: 14 Apr 2013, 19:39 »

Det er jeg glad for. Det er ellers ikke min stærke side. Mirlo fra FMD sagde engang: Morfar, du skriver som Yoda taler.. Det er ikke nemt når man staver som en ordblind, ikke helt forstår tegnsætning og ordstillinger. Jeg kan huske at min første blog var en stor udfordring og var lidt grænseoverskridende netop fordi jeg er så dårlig på skrift. 100 blog senere har hjulpet lidt.. Så er rigtig glad for den ros..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

LasseSJ
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #28
« Svar #142: 14 Apr 2013, 19:49 »

Jeg er helt enig med jskovc. Du skriver rigtig dejligt. Flot er ikke ordet, da det ikke er på niveau med Gemma f.eks., men du skriver på dejlig måde. Som jeg tidligere nævnte får du mig til at føle mig hjemme, og det er helt sikkert pga. din måde at skrive på. Det er dejligt nede på jorden, lige ud af posen og ikke så meget fis. Skønt! Smiley
Logged

Olympique Lyonnais, AFC Ajax, AGF
Rouge et bleu sont nos couleurs, Lyonnais est notre coeur!

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #28
« Svar #143: 14 Apr 2013, 19:55 »

Still loving it Wester
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #28
« Svar #144: 14 Apr 2013, 19:59 »

Dejligt at folk hygger sig... Det kan jeg lide... Så håber jeg bare, at jeg ikke endnu engang går ned i 2. sæson, for så bliver det sq lidt fjollet Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #28
« Svar #145: 14 Apr 2013, 22:03 »

Still loving it Wester

+1 Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #28
« Svar #146: 15 Apr 2013, 08:01 »


#29
En dag tilbage..

Hvad ville du gøre, hvis du havde en dag tilbage? - Altså af din barsel. Dette er jo ikke Nik og Jay jam det her. - Det spørgsmål står jeg overfor, i morgen venter den virkelighedens verden nemlig, min barsel er slut! Og jeg kender godt svaret.  Jeg vil en tur på golfbanen, for banen er endelig åben til ”sommer” golf. En sølle omgang på stor bane er så det jeg når i min barsel, det er jo tragisk. Meningen var ellers, at jeg skulle have spillet golf hver eneste dag, så jeg kunne være i topform til åbningsturneringen den 20. april og gentage succesen fra afslutningensturner ingen, som min makker og jeg vandt i overlegen stil. Nu frygter jeg, at vi falder helt igennem, for jeg er helt ude af form. Og det havde ellers været sweet, at tage til FMF crew og vennetræf som golf champion. Nu er målet bare ikke at slutte sidst og ende som GOLF CHOOMP

Og det er ikke kun i golf, at jeg er i tvivl og presset. For i FM frygter jeg også det værste. Jeg frygter en gentagelse af mit seneste forsøg på den svære anden sæson, hvor jeg, som I ved, blev fyret. Det ville være en katastrofe af episke proportioner og voldsom pinligt! – Den frygt fik ekstra brændstof at køre på, da jeg fik følgende besked:



Here we FUC*ING go again…

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

TardCore
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #29
« Svar #147: 15 Apr 2013, 10:19 »

Efter at have været en anonym læser, føler jeg det er på tide at du får noget ros fra min side Wester!

Elsker dit koncept med de mange ungdomsspillere - forsøger altid selv at gøre ungdommen til en del af mine savegames, sjældent med held dog.

Følger med og ønsker dig held og lykke med dit savegame!
Logged

Blue blood runs in my veins and through my blue heart!

Forever a true blue!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #29
« Svar #148: 15 Apr 2013, 17:07 »

Efter at have været en anonym læser, føler jeg det er på tide at du får noget ros fra min side Wester!

Elsker dit koncept med de mange ungdomsspillere - forsøger altid selv at gøre ungdommen til en del af mine savegames, sjældent med held dog.

Følger med og ønsker dig held og lykke med dit savegame!

Ja man skal i hvert fald gøre det stille og roligt og ikke forhaste processen med at bringe de unge spillere ind. For så bliver man straffet.. Det er en fin udfordring..

Og tak for de pæne ord Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #29
« Svar #149: 17 Apr 2013, 09:55 »


#30
Månedens medarbejder

Efter endt barsel så startede jeg på arbejde i går og virkelighedens verden har meldt sin ankomst, hvilket betyder, at tempoet på bloggen og savegamet nok falder en del. Det er slut med FM til formiddagskaffen og i timerne hvor aften bliver til nat. Nu er der andre ting der tager min tid. Det var dog lige indtil i dag, hvor jeg meldte mig ind i kampen til prisen som månedens medarbejder. For efter kun en dag på arbejde, så måtte jeg ringe til min chef og sige: ”Jeg kommer ikke i dag, jeg har barnets første sygedag.” – Man kan kun elske sådan en medarbejder.. Så det er blevet til en ekstra formiddag med kaffe og blogskrivning, i hvert fald indtil lillemanden vågner igen.

Så nu har jeg banket en hurtigt update sammen. Jeg fik gamet lidt i går aftes, selvom jeg var enormt bombet efter første arbejdsdag. Jeg har fået færdigspillet august måned og dermed er sommerens transfervindue lukket. Et transfervindue hvor der ikke skete de vilde ændringer i truppen. Det blev til to udskiftningen.


Mark González vendte tilbage til CSKA Moskva efter endt lejemål og han blev erstattet af Callum Chambers, som er vendt hjem efter fejlslået lejemål i Coventry, hvor det ikke blev til den forventede spilletid, sølle 4 kampe på førsteholdet blev det til. Jeg mener den unge Chambers er klar til at spille en rolle i Southampton, hvor han helt sikkert vil få langt mere spilletid.

Midtbanespilleren Steven Davis som indtog en rotationsrolle i truppen blev solgt til Swansea for 3,5 mio. £ og dermed var der en plads åben på midtbanen. Jeg har flere gode talenter på vej men ikke nogen som er klar endnu og jeg tør ikke satse i den svære anden sæson. Så jeg gik på udkig efter en etableret spiller som kunne indgå i rotationen på midtbanen sammen med Jack Cork, Morgan Schneiderlin og James Ward-Prowse. – Det med stolthed, at jeg kan melde, at Southampton nok stod for sommerens helt store transferscoop. For ind hentede jeg Charlie Adam, og hold nu fast, 350k £ var prisen for den skotske midtbane dynamo.



A-kæden               B-kæden




Med truppen på plads, så gik jeg ellers i gang med kampene, hvor jeg brugte mine Maestoso taktikker. Som jeg tidligere nævnte meget gerne skulle få mig sikkert igennem den svære anden sæson. Og jeg har da også fået en fornuftig start og jeg håber af hele mit hjerte, at jeg kan opnå den top 10 placering klubbens forventer.




« Seneste Redigering: 17 Apr 2013, 10:00 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010