home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  0 Brugere, 399 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  The FM-Gaffer # THE END
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: The FM-Gaffer # THE END  (Læst 58055 gange)
Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #12
« Svar #60: 07 Apr 2013, 00:48 »

Ahh bær nu over med ham den gamle halv senile  Forlegen
Var alligevel træt af at rende rundt og støtte VK's dumheder Tunge
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #12
« Svar #61: 07 Apr 2013, 00:51 »

Hvis man ikke kan andet, så kan man altid blive til grin
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #12
« Svar #62: 07 Apr 2013, 07:24 »


#13
FA Cuppen


Førhen var FA Cuppen forbundet med stor prestige også hos de store hold. Desværre er tændingen og intensiteten i de engelske pokalkampe efterhånden faldet drastisk og verdens ældste fodboldturnering FA Cuppen, er blevet reduceret til en reserveholdsturneri ng, i hvert fald hos de store hold. De prioriterer de europæiske turneringer, der hvor pengene er.

Det er synd og skam! Men jeg skal ikke pege fingre, for jeg gør det samme i FM, når jeg har været manager for de store hold. FA Cuppen er en turnering, hvor jeg kan give reserverne spilletid og ikke mindst give stjernerne et fortjent hvil inden, før det igen står på Premier og Champions League.

Nu er jeg ikke et storhold denne gang men befinder mig i Southampton, hvor FA Cuppen har en særlig stor betydning i klubbens historie. For FA Cuppen er den eneste nævneværdige pokal, som Southampton nogensinde har vundet. Det var tilbage i 1976, hvor de ironisk nok vandt over Man Utd. Det er en triumf, som jeg vil elske at kunne kopiere.

Derfor er jeg gået all in i verden ældste turnering, hvilket jeg sagtens kan tillade mig, eftersom jeg står i den heldige situation, at målsætningen i Premier League er opnået og jeg er røget ud af League Cuppen. Så FA Cuppen har fået min fulde opmærksomhed og indtil videre er det gået helt fabelagtigt. Jeg har spillet mig til semifinalen. Jeg er så tæt på, at jeg næsten kan smage finalen på Wembley.

I jagten på FA Cup trofæet, har jeg hentet en enkelt forstærkning ind i januartransfervindu et. Et indkøb som jeg vil kategorisere som et røverkøb. Den stærke irske landsholds back Seamus Coleman var blevet utilfreds i Everton pga. manglende spilletid og var derfor blevet transferlistet. Et prisskilt på 2,6 mio. £ kunne jeg ikke stå for og slog til. Med Coleman om bord så har jeg efterhånden en ret stærk trup, i forhold til at Southampton er oprykker. Jeg er i hvert fald yderst tilfreds med både min A og B-kæde.




Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #13
« Svar #63: 07 Apr 2013, 07:41 »

Fremragende blog Wester
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #13
« Svar #64: 07 Apr 2013, 07:45 »

Fremragende blog Wester

Tak  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #13
« Svar #65: 07 Apr 2013, 08:52 »

Hvor er de bare dejlige på billedet med pokalen. Det var dengang der var fodboldspillere til! Dengang det foregik på banen og ikke i styrketræningslokal et.
Håber du kommer i finalen! Peace
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #13
« Svar #66: 07 Apr 2013, 09:11 »

Ja det er svært ikke at få et smil på læben, når man ser sådanne nogle billeder  Grin Især ham der mangler en fortand gør mig helt varm indeni. Det er sq god 70er swag.. Eller knæhøj karse og bred ymer om man vil, høhøhø
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #13
« Svar #67: 07 Apr 2013, 09:34 »

Det minder mig om legendariske Nobby Stiles der var med til at vinde vm i '66. Han havde havde tand-protese men tog dem ud når han spillede  Smiley

Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #13
« Svar #68: 07 Apr 2013, 15:53 »

Wester... Jeg behøver ikke sige andet end SMUKT! Det er underholdende, lærerigt og godt skrevet.. KUTGW Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #13
« Svar #69: 07 Apr 2013, 15:59 »

Wester... Jeg behøver ikke sige andet end SMUKT! Det er underholdende, lærerigt og godt skrevet.. KUTGW Thumbs Up

Tak for de pæne ord... Ja ideen var at lave en slags mini guide omkring de forskellige facetter i FM men uden det blev for tungt... Så er glad for din respons...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #13
« Svar #70: 07 Apr 2013, 20:19 »


#14
Hands On Approach

Så er sæsonen slut og et af de helt store højdepunkterne, det var præstationerne i FA Cuppen, hvor jeg helt sensationelt spillede mig i finalen. På vejen mod Wembley slog jeg store hold som Tottenham og Liverpool, desværre kunne jeg ikke nappe Newcastle i finalen. Hvor jeg led et nederlag på den mest ondskabsfulde måde, for kampe røg ud i forlænget spilletid og straffesparkskonkur rence som jeg tabte.

På trods af nederlaget i FA Cup finalen, som gjorde rigtig ondt. Så kan jeg se tilbage på sæsonen med stolthed. Det blev til rigtig mange fine resultater, især var forårssæsonen helt fænomenal, hvor det blandt andet blev til sejre over Tottenham, Chelsea og Man Utd i Premier League. Resultater der gjorde, at jeg endte på en meget overraskende 7.plads. Som giver adgang til næste års Euro Cup. Det er et af de flottes resultater, som jeg har opnået i min karriere som FM’er, hvilket jeg selvfølgelig er yderst tilfreds med. Det er dog ikke så meget resultaterne som sådan, jeg er stolt over. Det er mere måden, jeg gjorde det på, som jeg gør mig stolt.


Jeg har altid været en yderst doven manager, hvor tilgangen har været klik&play. I skal huske på, at jeg har været med i 20 år og startede ud med CM på Amigaen. Dengang var gameplayet helt simpelt, det var klik&play. Efterhånden som spillet har udviklet sig, så har jeg måske ikke fulgt helt med. Jeg har fastholdt den tilgang. Jeg husker f. eks, at jeg fastholdte 2d i kampene og brokkede mig voldsomt over 3d grafikken i kampene, da det så dagens lys. I denne sæson har det været helt anderledes. Jeg har i langt højere grad haft fokus på flere facetter af spillet og det har givet mig en mere tilfredsstillende spiloplevelse. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Hands On Approach tilgangen har reflekteret sig i de fine resultater. Jeg tror ikke, at jeg havde opnået en 7. plads med klik&play tilgangen.

Nu håber jeg bare, at jeg og ikke mindst spillerne kan følge op på deres flotte præstationer. Selvom jeg langt fra forventer, at jeg kan gentage min top 7 placering. Målet for næste sæson er en sikker midterplacering, hvor jeg forhåbentlig kan få kørt nogle af klubbens unge talenter ind i truppen.
« Seneste Redigering: 07 Apr 2013, 20:37 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #14
« Svar #71: 07 Apr 2013, 20:44 »

Held og lykke i europa  Thumbs Up
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #14
« Svar #72: 07 Apr 2013, 20:50 »

Held og lykke i europa  Thumbs Up

Ja tak men har faktisk ikke det store fokus på Europa, satser mere på FA Cuppen i stedet for. Det Euro League er bare en reserveholdsturneri ng  Wink
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #14
« Svar #73: 08 Apr 2013, 08:50 »


#15
Den obligatoriske gennemgang

Vi starter selvfølgelig den nye sæson med den obligatoriske gennemgang, så har vi ligesom det på plads. Status er, at Southampton endte på en 7.plads og dermed skal ud og spille i Europa. De flotte resultater kan dog vise sig at blive et selvmål. For bestyrelsen har pludselig fået enormt høje forventninger og deres minimumskrav for sæsonen er en placering i den bedre halvdel. Jeg havde håbet på en sikker midterplacering. Det sætter mig under et vist pres, for vi ved alle at 2. sæson altid er lidt mere tricky. Det ville godt nok være et antiklimaks, hvis jeg ender med at blive fyret.

Jeg jagten på at opnå den nye målsætning, har jeg ikke lavet de nogen ændringer i A-kæden. Egentlig er jeg noget overraskede over, at jeg kunne holde på min start 11er. Jeg havde faktisk forventet, at den flotte sæson og spillerne gode præstationer ville kickstarte en tsunami af bud på mine spillere. Det kan dog nås endnu, da der er 14 dage tilbage af transfervinduet. Til gengæld er der 4 nye navne i B-kæden og vi gennemgår dem kort.


Den unge Rowilson Gomes har jeg hentet i Blackburn for 600k £ og erstatter Steven Davis på midtbanen, som jeg har solgt til Reading.

Callum Chambers er en spiller fra eget akademi som var lejet ud i sidste sæson, den unge wing er nok ikke fremtidens stjerne men håber han kan udfylde en rolle som en fornuftig back up. Der er ok tiltro til ham fra mine trænere i hvert fald.

Så har jeg hentet en lejesvend ind fra Man City, nemlig Scott Sinclair. Han vil uden tvivl rokere rigtig meget med Lallana og Dyer på kanterne. Det kommer nok til at være dagsformen, der afgøre hvem der starter ind af de 3.

Sidste men ikke mindst så har jeg hentet mit unge stjerneskud Neal Maupay tilbage fra et succesfuldt lejeophold i Ipswich. Hvor han scorede 15 mål i 32 kampe, hvilket er ret fornuftigt for så ung en angriber.


« Seneste Redigering: 08 Apr 2013, 08:52 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #15
« Svar #74: 08 Apr 2013, 09:50 »

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010