home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 395 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  The FM-Gaffer # THE END
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: The FM-Gaffer # THE END  (Læst 57949 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #9
« Svar #45: 05 Apr 2013, 19:14 »

Citat
Den er virkelig hyggelig, og jeg føler mig helt hjemme.

Det er tæt på den bedste ros jeg har fået i en blog. Tak  Smiley

Det er fedt at folk hygger sig, det gør jeg i hvert fald også...

Citat
pænt mærkelig taktik du har gang i der

Nu skal jeg ikke have kreditten for den, for har lånt formationen af Dickos fra FMD. Tror jeg nævner det i min taktiske blog. Det med IF og en fremadrettet angriber i samme side, det fungere helt fantastisk
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #9
« Svar #46: 05 Apr 2013, 19:29 »


#10
Transfers

Og så springer vi lige tilbage til starten af sæsonen, hvor der selvfølgelig skete lidt action på transfermarkedet, hvor Man City købte ind for 39 mio. £ og Tottenham brugte 39,5 mio. £, begge hold uden at sælge en eneste spiller. Det fortæller lidt om hvad man er oppe imod i denne challenge.

Nå men status i Southampton efter sommerens transfervindue blev et plus på 3,5 mio. £ på transferkontoen. Jeg fik solgt fornuftigt ud af de spillere, som ikke var en del af mine planer og købte 2 nye spillere ind. Jeg hentede et ungt supertalent ind, som vi snakker om i næste update, hvor vi kommer ind på emnet talentudvikling.


Og så hentede jeg en tidligere akademi spiller hjem. Navnet kender i nok alle sammen, igen med mindre i har befundet jer på månen siden Laudrup tiltrådte i Swansea, for tilbage i Southampton stalden er kommet, Nathan Dyer. Han kostede mig dyrt og Swansea lavede det nummer, som jeg rigtig gerne selv vil lave. De købte ham i sin tid for 400k £ og solgte ham nu videre for 5,75 mio. £.

Det er et dyrt indkøb men han er heller ikke købt ind i hensigt med videresalg men som etableret spiller som gerne skal være med mig hele vejen. Meningen var at han skulle gøre en forskel fra starten og det kunne da være fint, hvis han kunne præstere, som han har gjort i Swansea irl. Men som I kan se i hans profil, så har han ikke ligefrem været fantastisk. Jeg håber og tror dog stadig på ham, for jeg har tidligere haft gode erfaringer med ham i Swansea.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Thiago_Silva
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #10
« Svar #47: 05 Apr 2013, 20:39 »

Hvorfor har du streget købet af Neal Maupay over? Og så undladt det i forhold til hans lejeaftale ud af klubben? Opstemt
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #10
« Svar #48: 05 Apr 2013, 20:41 »

Hvorfor har du streget købet af Neal Maupay over? Og så undladt det i forhold til hans lejeaftale ud af klubben? Opstemt

<a href="http://www.youtube.com/v/g6GuEswXOXo?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/g6GuEswXOXo?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>


Men godt med skarpe læsere  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Thiago_Silva
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #10
« Svar #49: 05 Apr 2013, 20:47 »

Hehe   Grin

Forresten en hyggelig blog. Letlæselig og hyggelig, og et godt alternativ til alt det andet. Smiley Helt klart værd at følge med på, fortsæt det gode arbejde. Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #10
« Svar #50: 06 Apr 2013, 08:02 »


#11
Talentudvikling


Nu taler jeg med stor erfaring, når det kommer til talentudvikling, jeg er trods alt u6 træner i Fredericia KFUM, hvor en af fremtidens landsholdspillere løber rundt. Her taler vi selvfølgelig om min pensionsopsparing, Westermann jr. Der skal dog nok lidt mere til end et ugentlig træningspas på en time med træningsøvelser såsom Ulven kommer og Ståtrold, for at skabe talenter i FM.

Altafgørende og ens for dem alle lige fra u6 til topfodbold irl og i FM, det er at spilletid. Man kan have nok så gode trænere, træningsskemaer og faciliteter men uden spilletid, så kommer man ingen vegne. For det er timerne brugt på banen i kamp der tæller. Det er der man lære alle spillets facetter og der man får hår på brystet om man så må sige.

Så en af grundstene i min talentudvikling bliver udlejning af mine unge spillere til lavere rangeret klubber, hvor de kan få noget spilletid og erfaring. Der er ingen grund til at holde de talenter i klubben med mindre de kan spille en rolle i førsteholdstruppen. Det skal det understeges, at det er livsvigtigt, at de så også får spilletid. At leje spillere ud som cover til first team det er et selvmål. Så kan de ligeså godt blive i din egen klub. Derudover så husk at sørge for, at du kan kalde dem tilbage. Det er der to grunde til:

1: For du mange langtidsskader kan du hente dem tilbage. På den måde råder reelt over en bredere trup.

2: Hvis de ender med at sidde på bænken uden spilletid, så kan du kalde dem tilbage og finde en ny klub til dem eller selv træne dem på ungdoms og reserveholdet. Det er bedre end at sidde på bænken i en mindre rangeret klub.



Den korte opsummering og min konklusion omkring god talentudvikling er:

1: Gode faciliteter hele vejen rundt

2: Et gennemtænkt træningsprogram

3: Et godt trænerteam både til førsteholdet, reserverne og u-holdet

4: Investere i junior coaching og Youth Recrutiment på den måde får du bedre regens op

5: Spilletid



Nævneværdige talenter

Jeg har allerede flere rigtig gode etableret spillere af egen avl i truppen blandt andet den nyindkøbte Nathan Dyer samt Adam Lallana og Morgan Schneiderlin. 3 spillere som er gode eksempler på Southamptons fornuftige akademi. Det er typer som dem og forhåbentlig endnu bedre, som jeg gerne vil skabe og der er heldigvis nogle stykker som er godt på vej.

Luke Shaw og James Ward-Prowse er nok navne I nok nikker genkendende til og som er de to største talenter, man råder over i starten med Southampton. To talenter der allerede fra start kan spille en rolle i førsteholdstruppen og som I kan se, så har de gjort det ok. De er unge og man skal passe på med at forvente mirakler. Det er ikke så unge spillere der skal løfte holdet. Det vigtige er, at de ikke falder helt igennem og de får en masse spilletid, så de kan udvikle sig.


Det sidste talent jeg vil nævne, det er et ny indkøb. Jeg har hentet stortalentet Neal Maupay ind for 1,3 mio. £ i franske Nice. De fleste af jer kender ham nok men for mig er han dog ny. Ja det fortæller lidt om den tilgang, som jeg har haft indtil videre i FM13. Det var måske min uvidenhed, der gjorde, at jeg straks sendte ham på lejeophold i Ipswich. Jeg mente ikke, at han er ikke helt klar endnu, da der er stor kamp om pladserne i offensiven. Hans præstationer har dog vist, at han nok kunne have klaret den. For på trods af hans meget unge alder, så han har vist storform i The Championship og han kommer helt sikkert til at spille en rolle i Southampton til næste sæson.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #11
« Svar #51: 06 Apr 2013, 08:29 »

Jeg har sgu heller aldrig hørt om ham der Neal så du er ikke den eneste der er helt bagefter.. haha
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #11
« Svar #52: 06 Apr 2013, 08:57 »

Jeg har sgu heller aldrig hørt om ham der Neal så du er ikke den eneste der er helt bagefter.. haha

Hahaha tænkte bare en så ung angriber med så gode stats, at han var det nye sort i FM13 og jeg bare havde sovet i timen men godt jeg ikke er den eneste  Grin
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #11
« Svar #53: 06 Apr 2013, 12:23 »

Bestemt ikke den eneste! kendte ham heller ikke !
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #11
« Svar #54: 06 Apr 2013, 14:05 »

Hahaha skørt.. Han er ellers ret vild! og kan hentes på "free" da han ikke har skrevet under på kontrakt. Så man skal bare betale de 1,3 mio. £...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #11
« Svar #55: 06 Apr 2013, 14:06 »

jeg har haft et spil kørende med Nice hvor jeg brugte ham & deres unge angriber, han blev topscore i allerede i først sæson med 25 mål i 30 ligakampe hvis jeg husker rigtigt. Han bliver også utrolig farlig efter et par sæsoner!
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #11
« Svar #56: 06 Apr 2013, 18:48 »


#12
Den ene mands død

Mit mål med de 40 point er allerede efter 27. spillerunder opnået og jeg indtager en flot 8. plads i Premier League. Det siger sig selv, at jeg er en glad FM-nørd. Et ekstra jublebrøl lød der pga. måden de sidste 6 point er hentet hjem på, hvor det er blevet til to flotte sejre. 2-0 over Tottenham og 1-0 over Chelsea. Som I kan se, så har Rickie Lambert været den store helt i begge kampe og helt generelt har den stærke Targetman været fænomenal igennem hele sæsonen.

Nu er det bare ofte, at vi hylder målscoren men syntes jeg vil tage fat i en unsung hero i stedet for. En spiller som igennem hele sæsonen har stået i skyggen men tydeligvis bare har ventet på, at få lov at vise sit værd. Jeg har igennem hele sæsonen spillet med Maya Yoshida og Vegard Forren som faste mænd i midterforsvaret og de har leveret rigtig flotte præstationer, så har ikke haft grund til at skifte rundt på de positioner. Men så var uheldet ude og Vegard Forren er løbet ind i en skade, som vil holde ham ude de næste 2-3 måneder.

Den ene mands død - den anden mands brød

Så skal jeg love for at José Fonte, så sit snit til at slå til. Han har været helt igennem sublim og leveret nogle fantastiske præstationer i de seneste kampe. Jeg frygtede, at tabet af Forren ville koste dyrt, især i kampene mod Tottenham og Chelsea men dobbelttjek lige Fonte i de ovenstående SS af kampene. I rollen som stopper var han en sand kriger, der holdte dem væk fra de store oplagte chancer og han skal om nogen have stor kredit for de flotte sejre.

Og til sidste syntes jeg, at vi skal se en lille video fra Chelsea kampen, som er et godt billede af mit hold pt. Hvor de leverer heroiske forsvarsspil, der omsætte til mål via en hurtig omstilling allerede efter 6 minutters spil. Derefter har Chelsea faktisk ikke nogen nævneværdige chancer, før indtil de dødende minutter. Hvor vi skal se et klip, der viser det held og ikke mindst den dygtighed der skal til, symboliseret med en verdensklasserednin g af Artur Boruc.



<a href="http://www.youtube.com/v/k-LJF6EOWr0?hl=da_DK&amp;amp;version=3" target="_blank">http://www.youtube.com/v/k-LJF6EOWr0?hl=da_DK&amp;amp;version=3</a>

« Seneste Redigering: 06 Apr 2013, 19:01 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #12
« Svar #57: 06 Apr 2013, 22:52 »

Utrolig velskrevet blog igen Wester, men det der Do'h moment, blev lige til en ny signatur Peace
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #12
« Svar #58: 07 Apr 2013, 00:30 »

Utrolig velskrevet blog igen Wester, men det der Do'h moment, blev lige til en ny signatur Peace

Ahh bær nu over med ham den gamle halv senile  Forlegen
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #12
« Svar #59: 07 Apr 2013, 00:45 »

god blog det her! jeg nyder at læse det! stærkt gået med en 8. plads, når man har dit dogme om egenavl og plus på transferkontoen i baghovedet  Thumbs Up
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010