home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  2 Brugere, 249 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  The FM-Gaffer # THE END
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: The FM-Gaffer # THE END  (Læst 57906 gange)
Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #4
« Svar #30: 02 Apr 2013, 21:38 »

Det ser jo rigtigt godt ud, Wester. Jeg synes, det er fedt, at du denne gang har fokus på lidt andet end taktikdelen - ikke fordi det har været dårligt, bestemt ikke, men det er fint med lidt fornyelse. Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #4
« Svar #31: 02 Apr 2013, 22:03 »

Det ser jo rigtigt godt ud, Wester. Jeg synes, det er fedt, at du denne gang har fokus på lidt andet end taktikdelen - ikke fordi det har været dårligt, bestemt ikke, men det er fint med lidt fornyelse. Smiley

Tak...

Ja jeg har jo faktisk brug for et projekt hvor det taktiske måske ikke er i fokus. Ellers lærer jeg jo aldrig de andre aspekter af spillet at kende. Min tilgang er meget ens gang for gang men sytes det var på tide at se mere på scouting, træning osv...

Jeg holder dog stilen med FM-nørderi frem for storytelling. Det er der andre der er langt bedre til...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #4
« Svar #32: 03 Apr 2013, 07:57 »


#5
Debuten

Så må vi hellere få lidt FM action ind i bloggen, inden vi går videre med detalje nørderiet.

I min debut ventede en af mine personlige arvefjender i FM, nemlig Man City, som flere gange har drillet mig, især når jeg har været Man Utd. Jeg ville så gerne hævne mig og selv være drillepinden denne gang. Mit udgangspunkt var det ene point. For et Man City hold der op til sæsonstarten havde spenderet 39 mio. £ på nye spillere, selvfølgelig uden at sælge for et eneste pund, de SKAL selvfølgelig slå oprykkerne Southampton. - Det blev helt som ventet en hård kamp som City dominerede men heldigvis stod min Maestoso II taktik solidt rent defensivt og selvom de ramte træværket en enkel gang på et langskud, så kunne jeg holde dem for oplagte chancer. Desværre havde jeg så heller ikke selv så meget at byde på rent offensivt men min mission lykkes og jeg fik det ene point hjem. Så jeg var rigtig glad, det var en fin debut og havde det været IRL, så havde mine fans nok også værdsat det.




Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #5
« Svar #33: 03 Apr 2013, 10:05 »

Den gif!  Opstemt
(og godt resultat mod City!)
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #5
« Svar #34: 03 Apr 2013, 15:01 »

Den gif!  Opstemt
(og godt resultat mod City!)

Ja det var sq en fin start..

Jeg kunne heller stå for den  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #5
« Svar #35: 03 Apr 2013, 15:56 »


#6
Det taktiske

Normalt ville min blog have en stor del taktisk stof, da det klart er min spidskompetence i FM. Dette er dog ikke tilfældet i denne omgang. Det emne har jeg vist behandlet så rigeligt i Wester’s taktiske tråd. Så vi nøjes med en kort gennemgang af det taktiske.

Jeg tager udgangspunkt i den taktik, som jeg påstår, er mit svendestykke indenfor det taktiske. Jeg taler selvfølgelig om min Maestoso taktik, som du kan læse meget mere om HER og nogle sider frem. Desværre er flere af SS forsvundet efter FMDs gamle side gik ned og jeg havde uploadet min SS der. Det burde dog alligevel give et overblik over de taktiske ideer.

Jeg har tilpasset taktikken lidt, så den bedre passer til min spillertrup og jeg har lavet 2 versioner af den. Jeg har også valgt en lidt mindre romantisk taktik som mit 3. valg, som mere er baseret på kontra og lidt mere defensive indstillinger. Den skal bruges, når jeg vil holde en føring. Der er jo ingen grund til at være helt naiv.



Maestoso                    Maestoso II                     Kontra


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #6
« Svar #36: 04 Apr 2013, 09:15 »


#7
Laudrups magiske 40

40 point er den magiske grænse, hvis man vil overleve i Premier League. Et pointantal de fleste fodboldinteressered e danskere efterhånden er bekendt med, med mindre de selvfølgelig har befundet sig på månen siden Michael Laudrup tiltrådte som manager i Swansea. Og jeg skal da ikke være for fin til at kopiere Laudrup og hans målsætning med 40 point.

Efter sæsonens første 8 kampe var det da også gået nogenlunde, der havde været nogle svære modstandere på programmet og der var hentet 9 point ind på kontoen. Det var ikke fantastisk men godkendt. I den niende kamp stod der endnu en svær modstander klar. Destinationen var Old Trafford hvor mægtige Man Utd ventede. Det er jo ingen hemmelighed, at jeg er glødende United fan og bilder mig selv ind, at jeg er lidt en ekspert, hvad angår kombinationen af FM og United. 20 års erfaring med holdet burde komme mig til gode nu. Jeg burde kende deres svagheder og burde kunne udnytte det. Minimum 1 point burde være muligt.



Jeg skulle dog blive klogere for allerede efter 1. minut gik det galt…

<a href="http://www.youtube.com/v/AGZ2_gkaRE4?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/AGZ2_gkaRE4?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>





Ikke ligefrem den bedste start, for nu var der tændt op under det ellers kræsne publikum på Old Trafford og ikke mindst Robin van Persie. De lugtede blod og mit hold var som et dådyr fanget i lygterne fra en fremad stormende lastbil på en mørk landevej. Det var kun et scenarie der kunne udspille sig nu. Den sikre død! United kørte mig over og efter 53 minutter havde RvP scoret hattrick og stod der 4-0. Så slap de heldigvis speederen og jeg fik reduceret til slutresultatet 4-1. Det var en kamp, der sagtens kunne være endt 10-1. Velkommen til Premier League siger jeg bare. På trods af nedsablingen på Old Trafford, så er jeg ved godt mod. Holdet har præsteret nogenlunde og jeg har overstået flere store modstandere i et yderst svært startprogram. Det burde være muligt at hente en del flere point i de næste 9 kampe og målet med de 40 point er ikke urealistisk. Jeg har meget nemmere modstandere i de næste kampe, blandt andet Liverpool på hjemmebane, det burde være en walk over, wink wink...


« Seneste Redigering: 04 Apr 2013, 10:12 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #7
« Svar #37: 04 Apr 2013, 16:10 »


#8
Træning

Før nogle år siden ødelagde jeg mine knæ for gud ved hvilken gang og en glorværdig karriere som serie.5 og Oldboysspiller var slut. Pludselig blev 2-3 gange motion om ugen på fodboldbanen afløst af alt for meget FM kombineret med et overdrevet forbrug af kaffe og tobak, så er formen efterhånden på et minimum. For nogle uger siden startede jeg så et rygestop og erhvervede mig en motionscykel. Jeg ville tilbage i form og vælge en lidt sundere tilværelse.

Status er, at jeg stadig ryger en pakke smøger om dagen og antallet af kilometer jeg har straffet cyklen med, det kan tælles på en finger. Den utrolige monotone motionsform sådan en cykel leverer, det kan ikke motivere mig. Jeg kan simpelthen ikke nosse mig sammen til at træne og det samme problem, det har jeg også altid haft i FM. Træningsdelen er dræbende kedelig og jeg har aldrig kunne overskue systemet. Eller måske er jeg bare alt for doven og har en rygrad som en regnorm. Jeg er nok for meget et vanemenneske, der hygger mig med mine faste rutiner. Det skal dog være slut nu. Nu skal der være fokus på træning i hvert fald i FM.




Trænerteamet og faciliteter

Som nævnt tidligere kræver det ordentlige faciliteter, hvis man vil udvikle sine egne spillere. Så husk at investere i de områder så snart der er luft i økonomien til det. Ud over det at gode faciliteter hjælper i udviklingen af spillere, så højner det også din klubs profil, så du nemmere kan tiltrække spillere og trænere. Alle ønsker en arbejdsplads som har de bedst tænkelige rammer, det samme gør sig gældende for i FM.

Så skal du også have et godt trænerteam og det optimale er, hvis du kan finde trænere der minimum har 4 stjerner og for at få det optimale ud af dem, så skal de helst kun have et max. to træningsområder. Det kan være en svær opgave især i de mindre klubber, for gode trænere vil have en ordentlig løn og så kan din klub have begrænsninger omkring antallet af trænere i klubben.




Opstarten
I sæsonopstarten er det vigtigt, at spillerne kommer i god fysisk form, så de kan klare 90 intense minutter på topplan. En god fysisk form holder også skaderne på et minimum. Derudover skal ens taktikker trænes, så de er klar til sæsonåbningen. Det kan ikke nytte noget, at spillerne ikke fatter det taktiske koncept man har lagt for dagen. Opstartstræningen ser således ud:

Generel: Fitness – Very High

Match: Tactics Only – 50 %


Ved næste opstart hvor taktikkerne er bedre trænet, så vil jeg nok sætte % lidt ned i match træning men her i første sæson er det vigtig at spillerne får kendskab til konceptet.





Individuel og holdtræningen
I løbet af sæsonen vil jeg satse mest på individuelle skemaer til spillerne, hvor jeg vil træne dem ud fra de roller, som de skal indtage på banen. Wings, full backs osv. og der vil jeg lade dem træne Aveage. Jeg sænker matchtræningen til 20 %.

Uge for uge skifte mellem de forskellige kategorier både i denne generelle og i match training. På den måde håber jeg på, at jeg kan komme hele vejen rundt. Den generelle træning blev sat til low, da jeg som sagt satser mere på individuel træning..

For det er vigtigt at understrege, at vælge man individuel træning til sine spillere, så skal intensiteten på holdtræning sænkes ellers ender de med heavy eller very heavy workload. Det skulle helst være på medium og i et tæt pakket program, så kan man med fordel sætte det endnu længere ned.

På den måde overbelaster du ikke dine spillere og de vil være mere fit til selve kampene og igen minimere du risikoen for skaber betydeligt. Rigtig mange FMere brokker sig tit over for mange skader og de problem skaber de selv ved at presse spillerne for hårdt.
« Seneste Redigering: 04 Apr 2013, 16:12 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #8
« Svar #38: 05 Apr 2013, 09:20 »


#9
Iskoldt r**hul


Man kunne vælge at være rar, glad og varm men nogle vælger bare at være et iskoldt r**hul. Marts måned er sådan et svin. En måned der minder om en hjemmerøver som banker på døren, når man kigger ud af dørspionen, så står den derude med et stort smil og lokker med sol og grønne skove men ligeså snart man åbner døren, så stikker den en ned med en issyl. Derefter stjæler den udsigten til ture på golfbanen og cykelture ud i det grønne med ungerne og afløser det med hele snotnæser, vinterdepression og snerydning.

Og jeg havde ellers udsigten til en fantastisk marts måned. Jeg havde barsel og da vores lille prinsesse skulle starte i vuggestue, en opgave konen ikke kan magte for hun tuder mere end ungerne, når de skal afleveres de første gange. Planen var hun skulle af sted et par timer eller 3, timer hvor farmand så skulle på golfbanen i forårssolen imens. Men næ nej! Sne, slud, storm og titusinde minusgrader var det marts kunne byde på.


Skal man se positivt på det, så blev der tid til at nørde FM og forberede sig på blogkonkurrencen. Jeg fik læst op på emner såsom træning, mandskabsbehandling og scouting. Så noget positiv kom der ud af det. Og det ser ud til at det har hjulpet med større Hands On Approach tilgang. Resultaterne har i hvert fald været super fine og en foreløbig 9.plads i Premier League halvvejs inde i sæsonen, det er langt over det forventet.

Og så fryder det mig, at jeg denne sætning ikke kom tilbage og sparkede mig i røven…

Citat
Jeg har meget nemmere modstandere i de næste kampe, blandt andet Liverpool på hjemmebane, det burde være en walk over, wink wink...

« Seneste Redigering: 05 Apr 2013, 09:33 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #9
« Svar #39: 05 Apr 2013, 12:05 »

Den her blog er simpelthen helt igennem fantastisk !! Smiley
Logged

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #9
« Svar #40: 05 Apr 2013, 12:17 »

Mega fan Wester! Thumbs Up
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #9
« Svar #41: 05 Apr 2013, 12:53 »

Jeg kan godt lide din tilgang hvor du ikke finder på en historie men kobler din privatliv til FM. Du får det til at fungere sindssygt godt. Kan nikke genkendende til det med træning, bortset fra at jeg aldrig har røget Wink.

Men hvordan kan du slå Arsenal og Liverpool og så tabe 4-0 til Swansea? Opstemt
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #9
« Svar #42: 05 Apr 2013, 14:38 »

Jeg kan godt lide din tilgang hvor du ikke finder på en historie men kobler din privatliv til FM. Du får det til at fungere sindssygt godt. Kan nikke genkendende til det med træning, bortset fra at jeg aldrig har røget Wink.

Men hvordan kan du slå Arsenal og Liverpool og så tabe 4-0 til Swansea? Opstemt

Først og fremmeste tak til alle for den fine respons, som I har givet. Det er med til at motivere en at folk læser med og kan lide det man laver, så man ved man ikke kun skriver for sig selv.. Tak...

Ja den private vinkel fungere bare bedst for mig. Jeg har prøvet storytelling men jeg har ikke evnerne til det. Så det vil jeg hellere lade folk som Adzke og Gemma om det, det er de meget bedre til... Nyder at læse storytelling når det er folk som dem der skriver.

Angående resultaterne. Arsenal, City, Liverpool osv. de står mere offensivt og deres forsvarskæde står højere. Det kan man straffe på kontra. Hvorimod Swansea kombinere den besiddende med den mere defensive kæde. Swansea kan jeg ikke straffe på kontra og jeg kan ikke holde på bolden ligeså godt som de kan. Swansea har jeg altid bøvl med...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

LasseSJ
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The FM-Gaffer #9
« Svar #43: 05 Apr 2013, 17:49 »

Utrolig dejlig blog, Wester! Den er virkelig hyggelig, og jeg føler mig helt hjemme. Og så kører det jo også virkelig godt for dit hold! Jeg følger helt klart! Smiley
Logged

Olympique Lyonnais, AFC Ajax, AGF
Rouge et bleu sont nos couleurs, Lyonnais est notre coeur!

rynke
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: The FM-Gaffer #9
« Svar #44: 05 Apr 2013, 17:59 »

Meget god læsning, godt twist med dit privatliv.

Og pænt mærkelig taktik du har gang i der, fedt nok!
Logged

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010