home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 423 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  AS Saint Etienne [FM13]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: AS Saint Etienne [FM13]  (Læst 2142 gange)
champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
AS Saint Etienne [FM13]
« : 25 Mar 2013, 00:35 »

Jeg er startet med det franske interesasnte og enormt talentfulde hold St. Etinne..

Som så mange andre franske klubber, så er økonomien ikke noget at råbe hurra for, hvorfor man skal klare sig med ingen midler i første transfervindue, men så er det så heldigt at man har et virkelig interessant hold at starte med.. Man har fra ledelsens side ambitioner til at ende i øverste del af tabellen - det skal så vise sig at det er lavt sat..

De helt åbentlyse stjerner, er Kurt Zouma, et fantastisk talent, men også Pierre-Emerick Aubumeyang, men man har også unge meget talentfulde spillere som f.eks. algeriske Ghoulam og franske Guilavogui og Mollo (dog kun på leje).. Samtidig har man en stærk bagerste mand i Stephaine Ruffier, man har derudover et par stærke rutineret folk i Loic Perrin og Francoir Clerc som er hentet til i sommer. Derudover ham man et par super dygtige folk i Harmouna og Cohade som er midt i 20'erne.

Man deltager ikke i europæiske turneringer den første sæson..

Man har derudover et par interessante navnt i sin u19 trup, Kayaci, Bamba og Chergui har alle potentiale til at blive en vigtig del af fremtiden.. Ledelsen vil gerne have man fokuserer på talentudvikling..

Jeg har netop spillet halvdelen af første sæson færdig, og er kommet forbi vinterpausen.. Og hvilken fantastisk rejse!
Selvfølgelig er jeg ramt af at favoritterne ikke kan finde melodien, og bl.a. er Ancelotti fyret i PSG!
Men jeg fører Ligue1 med 8point ned til Lyon.. Og vil sige at det er defensiven der holder mig kørende..
Ruffier er umiddelbart den keeper med klart flest clean sheets, med 10 stk. i 19 kampe..
Zouma er ligaens bedst bedømte spiller, med hele 7.76 i gennemsnitlig bedømmelse, og har lukket klart færrest mål ind. Kun 11 gange er Ruffier blevet passeret i 19 kampe... Og det har betydet kun 2 nederlag i 19 kampe.

I den anden ende kommer målene fra Aubameyang typisk, 11 mål har han lavet.. Og Harmouna og Mollo leverer oplæggene..

Jeg stiller således op:

-----------------Ruffier-----------------
Clerc-----Zouma--Perrin-----Ghoulam
----------Guilavogui -Clement--------
-----------------Cohade----------------
Hamouna-----------------------Mollo--
-------------Aubameyang------------

Jeg fokuserer på pasninger ned af begge kanter, og spiller hurtigt og direkte.. Det gælder om at få iscenesat Aubemeyang..

Ingen handler, jeg har kun sendt et par unge gutter på udlån, plus den rutineret Brandao, som ikke helt passer ind i konceptet..
Jeg er midt i transfervinduet (januar), og har heller ikke købt noget her, men har sikret mig en backup venstre back, og et par unge talentfulde franskmænd som skal ind i u19 truppen - de kommer alle på fri transfer, da jeg stadig ikke har transferkroner til rådighed..

Jeg kommer med en update når sæsonen slutter - ville være så vildt at løbe med et mesterskab - men de to øverste pladser giver direkte CHL gruppespil, mens nummer 3 skal i kvalifikation..
Det ville virkelig udvikle økonomien at komme i CHL. Det ér begrænsede midler man har at gøre med - men tilgengæld en usædvanlig talentfuld trup!

Jeg håber virkelig at nogle af Jer, på baggrund at mit indlæg, får mod på St. Etienne, det er forbavsende underholdende!
Og så smid Jeres erfaringer, og lad os hjælpe hiinanden til et inspirerende spil!
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Saint Etienne [FM13]
« Svar #1: 25 Mar 2013, 00:42 »

Lyder spændende - har du Laudrup i truppen?
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Saint Etienne [FM13]
« Svar #2: 25 Mar 2013, 00:54 »

Lyder spændende - har du Laudrup i truppen?

Jo, det havde jeg.. Men har en del garderinger på kanterne, og for at spare i et stramt budget - så betyder 40.000 DKK om måneden også lidt.. Så har faktisk sendt ham til FCN igen Smiley
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Saint Etienne [FM13]
« Svar #3: 25 Mar 2013, 00:57 »

Jo, det havde jeg.. Men har en del garderinger på kanterne, og for at spare i et stramt budget - så betyder 40.000 DKK om måneden også lidt.. Så har faktisk sendt ham til FCN igen Smiley
kan godt se, at budgettet er stramt sammenlignet med de store i Frankrig! Så nok fornuftige at sende ellers dygtige Laudrup retur... En spiller som Hamouna har jeg set live, og jeg synes han er fantastisk spiller...Der har du en god kant Græder
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Saint Etienne [FM13]
« Svar #4: 02 Apr 2013, 14:24 »

Nå, en update her fra mit spil, hvor netop anden sæson er færdigafsluttet.. Jeg er virkelig bidt af spillet!

Efter min update, var jeg jo kommet til vinterpausen i første sæson.. Det blev både en sæson på godt og ondt.

Lad os starte med det onde.. Jeg førte ligaen ved sidste indlæg, med 8 point.. Og jeg ramte en spillemæssig krise – jeg stoppede simpelthen med at producere chancer, og kastede 8 point over styr.
Taget i betragtning af man regnede med en 9’ende plads i prognosen og at jeg skulle ende i øverst halvdel af tabellen, så er en andenplads jo fantastisk og en direkte indtræden i CHL-gruppespillet jo en fremragende præstation.

I krisen lå også at jeg kørte veksler på den etableret del af stammen – som så ramte formmæssige nedgang og mange skader.

Det positive var dog at jeg endte med at løbe med ”den vigtige pokalturnering”.
Så en andenplads og pokalvinder, må siges at være en yderst godkendt første sæson – men at smide mesterskabet så tæt på målet, den gør avs.

Men med CHL udsigt, og flotte præmiepenge læssede ledelsen ud med 150 skønne millioner til at forstærke truppen – og mest markante indkøb var Inigo Martinez fra Sociedad, som helt besynderligt formåede at rykke ned! 150 millioner blev han købt for.

Jeg har fokus på økonomi, og derfor bliver der ikke købt over afdrag og pengene skal være i kassen, før de investeres. Klubben har ingen gæld, og sådan vil jeg gerne have det fortsætter.

Der kom en del sommerudskiftning – både bredde og stamspillere:

Ind kom:

Idion Oghalo (ANG reserve)
Gaeton Bong * (VB reserve)
Carlos Sanchez * (CM starter)
Inigo Martinez (CB starter)
David Ospina * (GK starter)
Daryl Janmaat * (HB reserve)
Rafadine Abdullah * (CM talent)
Juan Manuel Vargas * (OMV fast)
Manuel Estribageria * (OMV reserve)
Francesco Lodi (CM fast)

*erne er frie transfers  Wink

Ud gik: En hel masse Smiley

Og sæsonen buldrede derudaf, jeg lå i toppen i den hjemlige, var med i pokalen (den vigtige) og gik videre i CHL! (i en pulje med Schalke, Twente og Arsenal).
Trak CSKA Moskva i første runde, og måtte sande at kynismen var til forskel, trods markant overtag i begge opgør, var Vagner Love og Doumbia for kyniske, og jeg røg ud med samlet 3-2 nederlag!

Ligaen fortsatte i den hjemlige, og ganske rigtigt som året før, så ramte jeg en spillemæssig krise.. Speciel indkøbte Oghalo og faste Aubameyang ramte alvorlige scoringskriser – hvilket gjorde jeg måtte handle i januars transfervindue. Ledelsen åbnede virkelig op i håbet om første mesterskab siden 1981, og gav mig yderligere 150 millioner til indkøb, til trods for at balancen virkelig ville stå rødt ved brug af alle 150 millioner.
Så vinteren gik med følgende transfers:

Ud:
Juan Manual Vargas – kæmpe skuffelse og Estribageria slog virkelig til i stedet!
Odion Oghalo – slog rekorden for flest spillede timer uden at score!

Plus en række mindre prominente navne:

Ind kom:
Manolo Gabbiadini – Atalanta.
Jeg har før set ham meget meget giftig, og for 62.5 millioner, kunne jeg få en ret komplet angriber ind, som virkelig kunne presse Aubameyang!

Denilson – Arsenal.
Jeg hentede ham 6 mdr. før kontraktudløb, så fik ham for 13 millioner.

Så brugte 75 millioner, og fik virkelig forstærket topniveauet i starteren.

Samtidig havde jeg igen fokus på at sikre fremtiden – så holder selvfølgelig virkelig øje med kontraktudløb, og hér har jeg virkelig gjort mig nogle interessante indkøb!:

Denys Garmash – Dinamo Kiev. Sindssyg dygtige ung CM’er fra Ukraine – jeg kaprede ham foran de helt store klubber, men lokkede også med en nøglerolle og en tung lønpose.
Cristian Benitez – America. Stærk hurtige og afslutningsstærk angriber.
Yacine Brahimi – Rennes. Super driblestærk ung franskmand, som er fleksibel på banen og teknisk ufattelig god.
Stefan De Vrij – Feyenoord. Dygtig ung forsvarsspiller, som både kan gøre sig på HB og CB. En god investering.
Younousse Sankharé – Valenciennes. Igen en stærk teknisk all-round midtbane spiller – hentet til en rotationsrolle.

Derudover har jeg omkring 50 millioner og et HAV af udlejningskontrakte r som udløber. Jeg kan virkelig ikke få solgt særlig mange spillere, er stort set kun lejebud der lander!! Skuffet


Nå, med fremtiden på plads fra næste sæson af, så skulle sæsonen jo færdiggøres.. Og jeg sikrede mig mesterskabet!
En fantastisk bedrift! Lidt taktiske justeringer og indkøbene af Gabbadini og Denilson løftede kvaliteten tilstrækkeligt.

Gabbadini lavede ligeså mange mål som Aubameyang, selvom han spillede 10 kampe færre! Flot af ham.

For andet år i træk var Zouma klart bedste performende spiller – og Inigo Martinez spillede også en super flot første sæson. Virkelig et kvalitetscenterfors var jeg har mig dér og i mange år frem!

Jeg tror umiddelbart at opstillingen pr. næste sæson skal se således ud:

------------------Ospina----------------
Janmaat—Martinez—Zouma---Ghoulam
------------------Clement----------------
-----------Denilson-----Garmash----------
-Aubameyang-------------------Estribageria-
----------------Gabbadini-----------------

Og samtidig har jeg pludselig et super stærk bænk som kan presse starteren, hvis nogle ikke leverer.. Og så er transfervinduet ikke engang åbnet endnu – så der kan også opstå muligheder på transfermarkedet.. Har dog kun en balance på 45 millioner - så selvom der lander 70-80 millioner for CHL gruppespillet, så skal indkøbet virkelig kunne gøre en forskel hvis jeg skal belaste økonomien..

Jeg er meget åben over for input – hvad siger I til holdet, indkøbene og eller bedrifterne??
« Seneste Redigering: 02 Apr 2013, 14:27 af champione » Logged

euthenasia
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: AS Saint Etienne [FM13]
« Svar #5: 04 Jun 2013, 14:25 »

Vandt ligaen i 1. sæson meget overraskende! blev nummer 2 i 2., smed det væk i sidste kamp Skuffet Har købt Ospina, Griezmann og Corchia for at nævne et par. Smiley
Logged

LFC & OB!!!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010