home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 402 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Challenges
| | | | |-+  Moneyball Challenge
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Moneyball Challenge  (Læst 4334 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Moneyball Challenge
« : 12 Mar 2013, 10:10 »

Moneyball Challenge


Moneyball er en challenge, hvor du skal have fokus på økonomisk ansvarlighed - i modsætning til en lang række af dine konkurrenter hvor økonomisk doping er mere reglen end undtagelsen, bedst symboliseret hos de forsvarende mestre i Premier League. For tager vi et kig på sidste års guldkamp mellem Man City og Man Utd i Premier League. Så kunne man se en City start 11ere og bænk som havde kostet: 2,773 milliarder kroner

Hvad koster et guldhold?

Det er hovedrystende mange penge, hvilket havde været fint, hvis man havde solgt for næsten tilsvarende beløb. Eller man havde tjent pengene igennem diverse indtægter men det er jo ikke tilfældet. Det understreger klart, at moderne fodbold især i Premier League handler om penge. Har man de økonomiske muskler, så vinder man titler. Og nu vil jeg prøve at være lidt provokerende. Min påstand er, at den samme tendens til at købe sig til succes er at finde på den danske FM scene. Hvor de fleste FM gamere, der i blandt undertegnet, køber sig til succes. Vi venter bare på at tv-pengene vælter ind og så går vi shop-amok.

Du skal dog bevise, at man i FM sammenhæng kan tage en anden tilgang. Du skal bevise, at man kan vinde titler, ved at holde en ansvarlig økonomisk transferpolitik. Det handler om ikke at bruge flere penge på transfermarkedet end man tjener ind. Det handler om at købe billigt og sælge dyrt. Kort sagt: Kan du i modsætning til en lang række af dine økonomisk dopet konkurrenter, vinde mesterskabet ved at fører en økonomisk ansvarlig transferpolitik?



Regler

1: Du skal i 1.sæson vælge en oprykker i den bedste række i et valgfrit europæisk land.



2: Du skal vinde mesterskabet.

(Det er 1. mesterskab der tæller.)



3: Du må aldrig bruge flere penge på transfers end du sælger spillere for.

(Det vil sige at +/- transferkontoen skal altid være i plus.)



4: Challengen stopper den sæson man vinder det første mesterskab. Den der så har tjent flest penge på køb og salg af spillere igennem alle sæsonerne, han/hun er vinderen af denne challange. Beløbet bliver dog divideret med antallet af sæsoner man har brugt.

(Eks.: Har man købt spillere for 130 mio. kr. igennem challengen men solgt for 246 mio. kr. og man har brugt 6 sæsoner for at opnå det – Så har man tjent 116 / 6 = 19,3 point i denne challenge. Der oprundes til nærmeste hele mio.)



5: Man poster Screenshot af stillingen den sæson man bliver mester samt Screenshot af sin transferhistorik i sin managerprofil. – Man tæller selv sammen og skriver sine point i indlægget. Jeg dobbelttjekker det og poster folks resultater i challenge stillingen. Din transferhistorik finder du under din managerprofil: Eksempel



Stillingen

Wester - 33 point
« Seneste Redigering: 06 Jun 2013, 17:25 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Moneyball Challenge
« Svar #1: 12 Mar 2013, 10:17 »

Challenegen lyder fed, cadoux for det Thumbs Up Men tror jeg vil deltage i blog konkurrencen, men er squ lidt splittet nu Wink
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Moneyball Challenge
« Svar #2: 12 Mar 2013, 10:20 »

Challenegen lyder fed, cadoux for det Thumbs Up Men tror jeg vil deltage i blog konkurrencen, men er squ lidt splittet nu Wink

Jeg er ikke splittet  Wink

Og tak...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Moneyball Challenge
« Svar #3: 01 Apr 2013, 12:15 »

Jeg deltager ikke i Blog konkurrencen (øv!) pga tidsmangel, og derfor kaster jeg mig over denne challenge.. men skal man vælge oprykkere ? ville gerne starte med wolves nemlig Smiley
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Moneyball Challenge
« Svar #4: 01 Apr 2013, 12:44 »

Jeg deltager ikke i Blog konkurrencen (øv!) pga tidsmangel, og derfor kaster jeg mig over denne challenge.. men skal man vælge oprykkere ? ville gerne starte med wolves nemlig Smiley

Ja ideen er at man tager en oprykker, netop så alle har samme mulighed...

Men hvis du har lyst til Woles, så gør det. Det er jo en fri challenge uden præmie eller noget. Vi skal bare hygge og lege...

Så gennemfører du med Woles, så notere vi selvfølgelig resultatet...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Moneyball Challenge
« Svar #5: 01 Apr 2013, 14:37 »

Ja ideen er at man tager en oprykker, netop så alle har samme mulighed...

Men hvis du har lyst til Woles, så gør det. Det er jo en fri challenge uden præmie eller noget. Vi skal bare hygge og lege...

Så gennemfører du med Woles, så notere vi selvfølgelig resultatet...

Konge !
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Moneyball Challenge
« Svar #6: 06 Jun 2013, 17:25 »

Slutstillingen

Transfers

Så fik jeg endelig gennemført.. 6 sæsoner tog det og dividere vi det med 200 mio kr. Så ender jeg med 33 point i denne challengen...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010