home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 237 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Albiceleste [#116]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Albiceleste [#116]  (Læst 92314 gange)
Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rode Duivels
« Svar #60: 22 Feb 2013, 16:30 »


AFRUNDING EFTER EM 2016


Denne gang er det begrænset hvor meget jeg kan skrive her. Det gik bare så godt. Sejr på sejr på sejr. Jeg har dog tænkt mig lige at skrive et par linjer med mine tanker om slutrunden og hvad der nu skal ske, hvorefter jeg lige hurtigt vil fortælle hvordan det er gået i de største europæiske ligaer, og naturligvis også Champions League og Europa League, indtil videre.

Tanker om Belgiens præstationer
Fremragende er vidst meget dækkende. Jeg kom til slutrunden med et håb om at nå finalen. Et håb jeg ikke betragtede som en realistisk målsætning, men udelukkende som et håb. Jeg vidste at en triumf var en mulighed, men jeg havde alligevel ikke turdet håbe på det. Flere af spillerne præsterede dog på et helt fantastisk niveau. Lukaku, Mirallas og Hazard er de mest nævneværdige.

Lukaku vandt en plads i startopstillingen på Matías Suárez’s bekostning og det er et valg som jeg ingenlunde fortryder. Lukaku scorede nærmest på alt i løbet af slutrunden. Jeg kan kun gætte på om det var gået på samme måde, hvis Suárez havde været den foretrukne i angrebet, men jeg tror det umiddelbart ikke. Kevin Mirallas kunne ikke spille i de to første to kampe af gruppespillet grundet karantæne, men da han kom tilbage var han ventetiden værd. Med 5 mål, var det nemlig kun førnævnte Lukaku der nettede flere gange end Mirallas, og han endte da også med at score det afgørende mål som sendte guldet i min retning.

Igen var den helt store profil dog Eden Hazard. Nuvel, det blev ikke til nær så mange mål som det gjorde til VM for 2 år siden, men han dominerede gang på gang kampende, med sine slalomløb fra venstrekanten og sit fantastiske blik for spillet. Med 5 assists og en gennemsnitlig bedømmelse på 8,11 endte han med at løbe med prisen som turneringens bedste spiller, mens Mirallas tog andenpladsen og ukrainske Andriy Yarmolenko tog tredjepladsen. Lukaku blev selvsagt turneringens topscorer med de 9 mål han nettede. Det var en udligning af Michel Platini’s rekord for flest mål ved en EM slutrunden. En rekord som har stået siden 1984, hvilket blot siger noget om hvor flot en præstation Lukaku leverede.

På turneringens hold var vi mildest talt stærkt repræsenteret. 8 ud af de 11 valgte spillere var således belgiske, mens der også var blevet plads til to kroatere og en enkelt ukrainer. Turneringens hold bestod af følgende spillere:
Goran Blazevic, 30 år, Kroatien (Fiorentina)
Vedran Corluka, 30 år, Kroatien (Lokomotiv Moskva)
Vincent Kompany, 30 år, Belgien (Manchester City)
Jan Vertonghen, 29 år, Belgien (Tottenham)
Thomas Vermaelen, 30 år, Belgien (Arsenal)
Kevin Mirallas, 28 år, Belgien (Everton)
Mousa Dembélé, 29 år, Belgien (Liverpool)
Marouane Fellaini, 28 år, Belgien (Manchester City)
Eden Hazard, 25 år, Belgien (Real Madrid)
Eugene Selznyov, 31 år, Ukraine (Málaga)
Romelu Lukaku, 23 år, Belgien (Dortmund)


Sådan er det gået i Europa
Der er gået 4 sæsoner siden jeg startede nu, og dette er en fin lejlighed til lige at opsummere hvordan det er gået i henholdsvis England, Tyskland, Spanien, Italien og Frankrig. I England har det været 4 år domineret af Manchester City. I 2013, 2014 og 2016 har de således snuppet guldet, mens Liverpool tog sig af det i 2015. Manchester United har med 3 andenpladser nærmest været fast inventar som sølvmedaljetager, mens Arsenal, Chelsea og Tottenham også alle har været at finde i top 3 på et tidspunkt. For så vidt angår spillere, blev de første to år domineret af Hazard, der blev kåret som årets spiller i både 2013 og 2014. I 2015 blev det Wayne Rooneys tur, mens Jack Wilshere løb med prisen i 2016. Den varmeste spiller har været Fernando Torres, som blev topscorer i både 2014 og 2016, med henholdsvis 26 og 24 mål, mens det i 2013 blev QPR’s Djibril Cissé med 24 mål og det i 2015 blev Wigan’s Mauro Boselli med 22 mål.

I Tyskland har Bayern München ikke overraskende domineret. Ligesom for City’s vedkommende, er det blevet til 3 ud af 4 mulige mesterskaber, mens Dortmund tog guldet i 2015. Top 3 har dog også budt på Schalke, Hannover og Bayer Leverkusen. Toni Kroos blev i 2013 kåret som årets fodboldspiller, hvorefter det blev Arjen Robben. I 2015 fuldendte Bastian Schweinsteiger et Bayern-hattrick hvad angår dén pris, men i 2016 brød Dortmund’s Mario Götze deres dominans. Topscorer-prisen er blevet fordelt på fire forskellige spillere. I første sæson var det Schalkes Klaas-Jan Huntelaar med 21 scoringer, i anden sæson var det Stefan Kieβling fra Leverkusen med 23 scoringer, hvorefter det var Robert Lewandowski med 19 mål og i den sidste sæson blev det Lewnadowski’s holdkammerat i Dortmund, Seydou Doumbiam med 25 mål.

I Spanien har Real Madrid og Barcelona delt mesterskaberne mellem sig, med to hver. Først Barcelona, så Real Madrid, så Barcelona igen og i denne sæson var det altså Real Madrid der løb med guldet. Andenpladserne har de hver især taget sig af, når de altså ikke har været at finde øverst på skamlen. I 2013 blev Real Sociedad en overraskende 3’er, mens det herefter har været henholdsvis Atlético Madrid, to gange, og Valencia der har stået for at slutte top 3 af. Årets spiller gik i de første tre sæsoner til Lionel Messi, mens det i denne sæson var Cristiano Ronaldo der fik æren. I første sæson var Messi også topscorer med 27 mål, mens det året efter var Falcao der ligeledes nettede 27 gange. I de sidste to sæsoner er Cristiano Ronaldo løbet med prisen, med henholdsvis 28 og 26 scoringer.

Juventus har stået for en dominans på linje med Bayern og Mancester City’s hvad angår Serie A, med 3 ud af 4 mesterskaber, eftersom Milan bød ind i anden sæson og ødelagde Juves mulighed for et mesterskabshattrick . I de første to sæsoner blev det til to overraskende 3’ere, først i form af Palermo og så i form af Atalanta, hvorefter Palermo dog har sat sig solidt på en top 3 placering, og er blevet nummer 3 de sidste to sæsoner. Napoli har to gange fået sølvet, mens Milan blev to’er i denne sæson. Wesley Sneijder blev årets spiller i de to første sæsoner, mens Juves Arturo Vidal tog prisen i tredje sæson og Romas Erik Lamela tog den i sidste sæson. Mirko Vucinic blev i første sæson topscorer med sine 22 scoringer. Året efter var det Atalantas Germán Denis med 20 mål, hvorefter Lazios Robert Acquafresca, med 22 mål, og Atalantas Odion Ighalo, med 17 mål, er blevet topscorere.

I det franske har Lyon og PSG delt. To mesterskaber til hver. I første sæson tog Evian lidt overraskende bronze, mens mens også Marseille, Lille og Saint-Etienne har været at finde i top 3. Zlatan Ibrahimovi blev kåret som årets spiller i første sæsoner, hvorefter Lyons Lisandro López, Lilles Marvin Martin og PSGs Javier Pastore har taget sig af den pris. Lisandro López har nærmest været fast inventar hvad angår årets topscorer. I 2013 og i 2014 vandt han med henholdsvis 26 og 24 mål, men i første sæson var det Saint-Etiennes Pierre-Emerick Aubameyang med 26 mål, mens det i sidste sæson blev Loïc Rémy fra Marseille med 20 mål.

I Champions League har Manchester City, Liverpool, Barcelona og Bayern München taget en titel hver, i den rækkefølge. I første sæson slog City Barcelona i finalen, året efter slog Liverpool Porto og for engangs skyld var det Manchester United som blev overvundet af Barcelona. I sidste sæson var det Real Madrid der blev toere. Den gyldne støvle gik i første sæson til Lionel Messi med 12 mål, så til Bayern’s Fernando Llorente med 9 mål, hvorefter Zlatan med 6 mål tog den, og sidst var det Madrid’s Gonzalo Higuaín der med 13 mål blev turneringens topscorer. Messi er blevet bedste spiller i to ud af fire forsøg, mens hæderen i 2014 tilfaldt Lucas Leiva fra Liverpool og i 2016 tilfaldt Cristiano Ronaldo.

Hvad angår Europa League, slog Lyon i første sæson Tottenham i finalen. Året efter fik Tottenham revanche, da de slog Wolfsburg i kampen om guldet, mens Bundesligaen omvendt fik en mester i turneringen året efter, da Gladbach slog Chelsea. I denne sæson blev det til italiensk guld, da Palermo besejrede Stoke City i finalen. Topscorerne har været Lyons Bafétimbi Gomis med 10 mål, Wolfsburgs Ivica Olic med 13 scoringer, Romas Pablo Osvaldo med 13 mål og Rubin Kazans Salomón Rondón med 12 mål.

Ballon d’Or gik i de første tre sæsoner til Lionel Messi, mens det endelig blev Cristiano Ronaldos tur igen i 2016. Årets spiller i verden gik ligeledes til Messi i de første tre sæsoner, mens det dog ikke var Ronaldo der tog prisen i 2016, men derimod Manchester Citys Marek Hamsik.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rode Duivels [#37]
« Svar #61: 22 Feb 2013, 16:46 »

Fremragende blog, og flot mesterskab! Jeg har næsten først lige opdaget den, men jeg læser med fremover! Det lyder lidt vildt med EM til Belgien, også alligevel ikke med det hold du har i 2016. Et screenshot af dine tre vigtigste spillere kunne være fedt? Opstemt
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rode Duivels [#37]
« Svar #62: 22 Feb 2013, 17:03 »

Fremragende blog, og flot mesterskab! Jeg har næsten først lige opdaget den, men jeg læser med fremover! Det lyder lidt vildt med EM til Belgien, også alligevel ikke med det hold du har i 2016. Et screenshot af dine tre vigtigste spillere kunne være fedt? Opstemt

Mange tak - jeg ville meget gerne smide et par screenshots op, men jeg er bange for at jeg er et par år (eller 5) længere fremme i selve spillet, så det kan ikke rigtigt lade sig gøre. Men altså Hazard, Kompany og Fellaini er mine tre vigtigste spillere. Dem kender de fleste vel til, også rent statsmæssigt. Jeg lover dog at screenshots er noget der kommer med for fremtiden! Wink
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rode Duivels
« Svar #63: 23 Feb 2013, 03:27 »


AUGUST 2016


VENSKABSKAMP – 10.08.2016
Malta 1 – 5 Belgien
Startopstilling: K Steppe; R De Laet, T Alderweireld, D Boyata, A Van Loo; V Kompany, K De Bruyne, M Fellaini; K Mirallas, E Hazard, R Lukaku
Udskiftninger: R De Laet, G Noël (62); K De Bruyne, A Witsel (62); K Mirallas, D Klonaridis (62); R Lukaku, M Suárez (73)
Mål: E Hazard (23); R Lukaku (51); R Lukaku (57); A Witsel (70); R Lukaku (72)
Gule kort: Ingen
Bedste spiller: R Lukaku (9,5)
Opsummering: Inden vi tager hul på kvalifikationen, hvor vi er i gruppe med Portugal, Østrig, Ungarn, Kaskhstan og Andorra, skulle den traditionelle post-slutrunde venskabskamp lige spilles. Malta var modstanderen denne gang, og jeg valgte at eksperimentere lidt i defensiven. Kompany blev rykket op på den defensive midtbane, mens Boyata tog hans plads i midterforsvaret og Van Loo spillede på venstrebacken. Derudover var der debut til Kenny Steppe i målet. Det blev en ret let sejr, som forudset, hvor Lukaku fortsatte de brandvarme takter for slutrunden, ved at score et fint hattrick. Hazard og Witsel bidrog også med ét mål hver, mens hjemmeholdet endda også fik scoret en enkelt gang, kort efter Lukakus mål til 5-0. En tilfredsstillende kamp, selvom Maltas mål var en kende irriterende. 




Samlet oversigt: 52 kampe - 41 sejre, 8 uafgjorte, 3 nederlag
Samlet topscorer: E Hazard & R Lukaku - 18 mål
Samlet assistkonge: E Hazard - 26 assists
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rode Duivels
« Svar #64: 24 Feb 2013, 01:31 »


SEPTEMBER 2016


VM KVALIFIKATION – 03.09.2016
Belgien 3 – 0 Kasakhstan
Startopstilling: T Courtois; R De Laet, T Alderweireld, D Boyata, B Buysse; J Vertonghen, M Dembélé, M Fellaini; K Mirallas, E Hazard, R Lukaku
Udskiftninger: Ingen
Mål: K Mirallas (43); E Hazard (56); E Hazard (89)
Gule kort: E Hazard (34)
Bedste spiller: K Mirallas (9,2)
Opsummering: Så er der taget hul på kvalifikationen. Første modstander var Kasakhstan, hvor jeg forventede en relativt let sejr. Derfor sparede jeg også et par spillere op mod den efterfølgende kamp mod Portugal, primært i forsvaret hvorfor Boyata og Buysse begge spillede fra start. Det blev også en relativt let sejr, selvom vi skulle helt hen til kort før pausen før end vi fik scoret. Mirallas stod for det første mål og ti minutter efter pausen fordoblede Hazard vores føring. Kort før den regulære spilletid udløb scorede Hazard så sit andet mål, hvilket også var hans 20. mål siden jeg overtog.




VM KVALIFIKATION – 07.09.2016
Portugal 2 – 2 Belgien
Startopstilling: T Courtois; R De Laet, V Kompany, T Alderweireld, T Vermaelen; J Vertonghen, M Dembélé, M Fellaini; K Mirallas, E Hazard, R Lukaku
Udskiftninger: M Fellaini, A Witsel (45)
Mål: M Dembélé (10); R Lukaku (13)
Gule kort: M Fellaini (6); T Vermaelen (20); E Hazard (36)
Bedste spiller: M Dembélé (9,0)
Opsummering: En stor udfordring på en svær bane, så jeg valgte naturligvis at stille i den absolut stærkeste startopstilling, hvor Kompany og Vermaelen var tilbage i forsvaret. Vi startede som lyn og torden. Det første kvarter var helt fantastisk. Efter kun 10 minutter bragte Dembélé os foran og derefter gik der kun yderligere tre minutter før Lukaku udbyggede dén føring. I løbet af anden halvleg fik portugiserne dog mere og mere fat i kampen og med et kvarter igen kom reduceringen af det store talent David Cabral blev spillet fri af Danny. Vi kæmpede med alt hvad vi havde i løbet af det sidste kvarter og det så ud til at det skulle lykkes at få alle 3 point med hjem, men i kampens døende minutter dukkede Cabral endnu engang op og ødelagde festen for os. Vi har dog fået en fin start med en forventelig sejr over Kasakhstan og et godkendt uafgjort resultat på udebane mod Portugal, selvom jeg her bagefter sidder med en lidt flad følelse.




Samlet oversigt: 54 kampe - 42 sejre, 9 uafgjorte, 3 nederlag
Samlet topscorer: E Hazard - 20 mål
Samlet assistkonge: E Hazard - 26 assists
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rode Duivels
« Svar #65: 24 Feb 2013, 21:24 »


OKTOBER 2016


VM KVALIFIKATION – 08.10.2016
Belgien 4 – 0 Andorra
Startopstilling: T Courtois; R De Laet, V Kompany, T Alderweireld, B Buysse; J Vertonghen, A Witsel, K De Bruyne; K Mirallas, R Lamah, M Suárez
Udskiftninger: R Lamah, C Benteke (71); A Witsel, M Fellaini (90); K Mirallas, D Klonaridis (90)
Mål: M Suárez (5); J Condom, selvmål (11); V Kompany (14); R Lamah (21)
Gule kort: B Buysse (71)
Bedste spiller: V Kompany (9,0)
Opsummering: En let kamp der blot skulle vindes. Derfor skiftede jeg lidt ud og spillede med Buysse på venstrebacken, De Bruyne på midtbanen og med Lamah og Suárez blandt de forreste tre, hvilket betød af Hazard fik sig en velfortjent pause. Vi kom da også let til fadet og i løbet af de første 20 minutter havde vi lukket kampen med 4 hurtige scoringer. Suárez stod for den første, hvorefter Condom fik en ære der var omtrent ligeså uheldig som hans navn, da han sendte bolden i eget net. Derefter blev det til en scoring af Kompany, sågar den 9. af slagsen siden jeg er trådt til, og sidst blev det også til en enkelt pind fra Roland Lamah.




VM KVALIFIKATION – 12.10.2016
Belgien 4 – 0 Ungarn
Startopstilling: T Courtois; R De Laet, V Kompany, T Alderweireld, T Vermaelen; J Vertonghen, A Witsel, M Fellaini; K Mirallas, E Hazard, R Lukaku
Udskiftninger: A Witsel, K De Bruyne (62); T Alderweireld, D Boyata (75)
Mål: J Vertonghen (10); E Hazard (31); R Lukaku (35); R Lukaku (37)
Gule kort: A Witsel (18)
Bedste spiller: E Hazard (9,3)
Opsummering: En, på papiret, lidt sværere modstander end Andorra, men en kamp hvor vi kom ontrent ligeså let til sejren. Resultatet blev det samme, men målscorerne var nogle andre. Det samme var de spillere der var i startopstillingen, hvor Vermaelen, Fellaini, Hazard og Lukaku var med igen. Sidst nævnte tegnede sig for kampens sidste to scoringer, som begge faldt en ti minutters tid før pausen, og inden da havde Vertonghen og Hazard bidraget med et enkelt mål hver. Den gode stime fortsætter altså og vi ligger pt. på førstepladsen, dog lige med portugiserne efter vores 2-2 kamp mod dem.




Samlet oversigt: 56 kampe - 44 sejre, 9 uafgjorte, 3 nederlag
Samlet topscorer: E Hazard & R Lukaku - 21 mål
Samlet assistkonge: E Hazard - 28 assists
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rode Duivels
« Svar #66: 25 Feb 2013, 05:01 »


NOVEMBER 2016


VENSKABSKAMP – 09.11.2016
Belgien 2 – 0 USA
Startopstilling: T Courtois; R De Laet, V Kompany, T Alderweireld, T Vermaelen; J Vertonghen, M Dembélé, M Fellaini; K Mirallas, E Hazard, R Lukaku
Udskiftninger: T Alderweireld, D Boyata (45)
Mål: E Hazard (1); E Hazard (36)
Gule kort: M Fellaini (52)
Bedste spiller: E Hazard (9,2)
Opsummering: Årets sidste kamp var, vanen tro, en venskabskamp. USA var modstanderen og jeg forventede ikke nogen let kamp, mod et stærkt amerikansk mandskab. Hazard var dog i hopla og der skulle kun gå 23 sekunder før han havde bragt os i front efter et fantastisk solomål, hvor han løb slalom om et par amerikanske spillere på venstrefløjen og til sidst placerede den ind bag Tim Howard i gæsternes mål. Kampens anden, og sidste, scoring faldt lidt mere end en halv time senere, da det endnu engang var Hazard der var på spil. Denne gang blev han dog stukket i dybden af Vermaelen og alene med Howard fordoblede han føringen til 2-0, hvilket også blev slutresultatet. Dermed kan vi se tilbage på et ubesejret år. I hele 2016 har vi ikke tabt én eneste kamp. Det er blevet til 13 sejre og 2 uafgjorte og en imponerende målscore på 45-10. Altså har vi gennemsnitligt scoret 3 mål pr. kamp og vi har holdt buret rent i over halvdelen af kampene. Jeg er så tilfreds med 2016.




Samlet oversigt: 57 kampe - 45 sejre, 9 uafgjorte, 3 nederlag
Samlet topscorer: E Hazard - 23 mål
Samlet assistkonge: E Hazard - 28 assists
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rode Duivels [#41]
« Svar #67: 25 Feb 2013, 15:22 »

Det er virkelig en flot blog. Dens layout og kvalitet er simpelthen top-notch! Peace
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rode Duivels
« Svar #68: 25 Feb 2013, 21:24 »


JANUAR 2017


VENSKABSKAMP – 31.01.2017
Belgien 1 – 1 Tyrkiet
Startopstilling: T Courtois; R De Laet, V Kompany, T Alderweireld, T Vermaelen; S Defour, M Dembélé, M Fellaini; K Mirallas, E Hazard, R Lukaku
Udskiftninger: M Dembélé, A Witsel (65); K Mirallas, R Lamah (65); T Alderweireld, D Boyata (83)
Mål: M Fellaini (47)
Gule kort: Ingen
Bedste spiller: M Fellaini (8,7)
Opsummering: Vi har en skidt vane med at starte dårligt ud i et nyt år. I 2013 tabte vi til Ungarn og i 2015 tabte vi til Hviderusland. Denne gang undgik vi dog et nederlag, selvom det var en noget stærkere modstander end både Ungarn og Hviderusland havde været. Tyrkerne spillede en stærk kamp men jeg var alligevel overbevist om at jeg ville få sejren i hus. Fellaini havde nemlig bragt os i front kort inde i anden halvleg og stillingen 1-0 så længe ud til at holde helt hjem, men i det 90. minut dukkede Sercan Yildirim op og fik en chancen ud af det blå, som han sikkert eksekverede og dermede sørgede han for endnu en tvivlsom start på et nyt kalenderår. Jeg er dog ved godt mod, for spillet lovede godt.




Samlet oversigt: 58 kampe - 45 sejre, 10 uafgjorte, 3 nederlag
Samlet topscorer: E Hazard - 23 mål
Samlet assistkonge: E Hazard - 28 assists
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rode Duivels
« Svar #69: 26 Feb 2013, 02:42 »


MARTS 2017


VENSKABSKAMP – 18.03.2017
Uruguay 1 – 2 Belgien
Startopstilling: T Courtois; R De Laet, V Kompany, T Alderweireld, T Vermaelen; J Vertonghen, M Dembélé, M Fellaini; K Mirallas, E Hazard, R Lukaku
Udskiftninger: T Vermaelen, A Van Loo (48); J Vertonghen, D Boyata (48); R De Laet, K De Bruyne (64); V Kompany, T Derijck (84); E Hazard, M Suárez (84)
Mål: K Mirallas (69); K De Bruyne (84)
Gule kort: Ingen
Bedste spiller: E Hazard (9,0)
Opsummering: Endnu en venskabskamp skulle lige spilles, inden vi fortsatte med kvalifikationen, og denne gang var modstanderen noget sværere end Tyrkiet, i hvert fald på papiret. Jeg valgte noget der lignede stærkeste opstilling, dog med intentioner om at foretage et hav af udskiftninger i løbet af kampen, således at de vigtigste spillere ville være fit for fight til den kommende kamp; en super vigtigt kamp mod Østrig på udebane. Derfor var det også lidt skuffende at der kun skulle gå 5 minutter før end Edinson Cavani havde bragt uruguayanerne i front. I resten af første halvleg skabte vi ikke rigtigt noget, så det var lidt overraskende at de store chancer først begyndte at komme i anden halvleg, hvor jeg havde skiftet en del reserver ind. Mirallas bragte dog balance i regnskabet efter lidt mere end en times spil, og godt fem minutter fra den ordinære spilletids udløb, bragte indskiftede De Bruyne os endda på sejrskurs. Det var en kurs vi besluttede os for at holde, så vi fik en god sejr mod et rigtig godt landshold, og var nu klar til en af de vigtigste kampe i hele kvalifikationen.




VM KVALIFIKATION – 22.03.2017
Østrig 0 – 2 Belgien
Startopstilling: T Courtois; R De Laet, V Kompany, T Alderweireld, T Vermaelen; M Fellaini, A Witsel, M Dembélé; K Mirallas, E Hazard, R Lukaku
Udskiftninger: T Alderweireld, D Boyata (79); M Dembélé, K De Bruyne (79)
Mål: V Kompany (40); E Hazard (69)
Gule kort: A Witsel (60)
Bedste spiller: E Hazard (8,6)
Opsummering: Denne kamp var super vigtigt at få vundet, dels for at holde trit med et stærkt spillende portugisisk mandskab og dels for at kunne distancere os, og Portugal, fra resten af gruppen. Derfor blev det med de absolut stærkeste 11 mand i startopstillingen og vi satte os på kampens begivenheder allerede fra første fløjt. Vi fortsatte dominansen i samtlige 90 minutter og der var ikke nogen som helst tvivl om at vi fortjente alle 3 point, hvilket vi da også endte med at få. Kompany scorede sit 10. mål siden jeg tog over kort før pausen, og midt i anden halvleg udbyggede Hazard føringen, da han gjorde det til 0-2 efter et flot langskudsmål. Dermed har både vi og Portugal 13 ud af 15 mulige point efter de første 5 kampe, mens Østrig nu kun har 9. Ungarn, Kasakhstan og Andorra har alle udspillet sin chance, ved kun at have skaffet sig 3 point hver.




Samlet oversigt: 60 kampe - 47 sejre, 10 uafgjorte, 3 nederlag
Samlet topscorer: E Hazard - 24 mål
Samlet assistkonge: E Hazard - 29 assists
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Rode Duivels [#43]
« Svar #70: 26 Feb 2013, 07:36 »

Rigtig fin og velskrevet blog - det er et spændende landshold Smiley
Logged

Neal Caffrey!

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rode Duivels [#43]
« Svar #71: 26 Feb 2013, 08:46 »

Rigtig fin og velskrevet blog - det er et spændende landshold Smiley

Tak for det. Det er det nemlig. Der er ikke mange, hvis overhovedet nogen, landshold der har samme bredde og høje topniveau på samtlige positioner, hvis man vel at mærke ser bort fra de traditionelt store nationer. Højrebacken er givetvis det eneste svage punkt, men De Laet er bare blevet bedre og bedre.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

impervious
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Rode Duivels [#43]
« Svar #72: 26 Feb 2013, 15:58 »

har du stadig planer om at styre et klubhold også??
Logged

Brøndby IF!!!!

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rode Duivels [#43]
« Svar #73: 26 Feb 2013, 17:44 »

Yes, det har jeg, men som skrevet på forrige side, bliver det nok først efter VM 2018. Wink
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rode Duivels
« Svar #74: 26 Feb 2013, 18:21 »


JUNI 2017


VM KVALIFIKATION – 03.06.2017
Kasakhstan 1 – 4 Belgien
Startopstilling: T Courtois; R De Laet, V Kompany, T Alderweireld, T Vermaelen; J Vertonghen, M Dembélé, M Fellaini; K Mirallas, E Hazard, R Lukaku
Udskiftninger: M Dembélé, K De Bruyne (69); K Mirallas, R Lamah (69)
Mål: M Fellaini (15); R Lukaku (35); K Mirallas (45); T Alderweireld (68)
Gule kort: M Dembélé (22)
Bedste spiller: K Mirallas (9,2)
Opsummering: Når man vinder EM skal man til Confederations Cup. Det havde jeg bare glemt alt om, så det var lidt en overraskelse da jeg pludselig så kampe mod Cameroun, Mexico og Rusland på listen over kommende kampe. To uger til turneringen starter, men først skulle vi en tur til Kasakhstan og forsøge at holde de gode resultaterne i kvalifikationen gående. Det sørger mine 11 stærkeste spillere da også for, uden de helt store kvaler. Fellaini bragte os i front efter blot et kvarter, og ved pausen havde Lukaku og Mirallas udbygget føringen til 0-3. Få minutter inde i anden halvleg reducerede hjemmeholdet, men med godt 20 minutter igen valgte Alderweireld at lukke kampen med et godt hovedstød. Med resultat fortsætter vi ufortrødent, men Portugal hænger dog på. Vi har begge 16 point, mens Østrig stadig hænger i med næb og kløer, med sine 12 point.




VENSKABSKAMP – 06.06.2017
Belgien 4 – 0 Egypten
Startopstilling: T Courtois; R De Laet, D Boyata, T Alderweireld, A Van Loo; M Fellaini, K De Bruyne, A Witsel; D Klonaridis, R Lamah, J Vossen
Udskiftninger: A Witsel, M Dembélé (55); R Lamah, R Lukaku (55); R Lukaku, K Mirallas (75)
Mål: R Lamah (9); J Vossen (19); R Lamah (36); A Witsel (40)
Gule kort: R Lamah (1); R Lukaku (73)
Bedste spiller: R Lamah (9,2)
Opsummering: En sidste træningskamp inden der skal tages hul på Confederations Cup. Boyata, Van Loo, De Bruyne, Klonaridis, Lamah og Vossen fik alle noget tiltrængt spilletid og Lamah imponerede især. I det store hele var det dog ikke nogen svær opgave vi var kommet på, og Egypten blev slet og ret kørt over med 4-0. Lamah stod for to af målene, Vossen bidrog med en enkelt pind og Axel Witsel lukkede og slukkede for festen med 4-0 målet, som blev scoret allerede 5 minutter før pausen. I anden halvleg stod den bare på tværpasninger og afslapning, således at alle spillerne er klar til at tage til Rusland og give den en skalle.




Samlet oversigt: 62 kampe - 49 sejre, 10 uafgjorte, 3 nederlag
Samlet topscorer: E Hazard - 24 mål
Samlet assistkonge: E Hazard - 31 assists
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010