home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 415 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]  (Læst 77773 gange)
Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: | 16 | Stenbroens drenge
« Svar #90: 15 Feb 2013, 20:09 »

Det var sgu ikke for godt sidste sæson.. Normalvis siger FCK blogs mig nul og niks, men der er et eller andet her der fanger. Måske det faktum, at du formegentlig klarer dig ringere end selv jeg ville have gjort Opstemt
Logged

Build Me Up Buttercup!

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 16 | Stenbroens drenge
« Svar #91: 15 Feb 2013, 21:31 »

Det var sgu ikke for godt sidste sæson.. Normalvis siger FCK blogs mig nul og niks, men der er et eller andet her der fanger. Måske det faktum, at du formegentlig klarer dig ringere end selv jeg ville have gjort Opstemt

Jeg takker og  bukker ydmygt, det gør jo altid en blogger glad med positive tilkendegivelser! Tak! Så vælger jeg at tro at det der fanger dig, er mine uffattelige gode  Grin Opstemt skriveevner  funny
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 17 | Stenbroens drenge
« Svar #92: 16 Feb 2013, 12:20 »



17 Mange mål i sæsonstarten
// København - 30. Juli 2013

Med deltagelse allerede i 1. kvalifikationsrunde af Europa League, var jeg allerede i gang med min første ”vigtige” kamp den 4. juli, altså før sæsonstarten på superligaen. Det var en lang tur til Kasakhstan, hvor Astana tog imod. Hvis hjemmeholdet havde forventet at have en chance for videre avancement før kampen, så må de have været nedslået da dommer P. Valeri fløjtede af efter 90 minutter. Med 4 mål af Cornelius, 3 mål af Claudemir og en enkelt af Diouf, kunne holdet vende hjem til København med en sikker 8:0 sejr og 99,6 % sikkerhed for en plads i 2. runde.

Retur kampen i Parken en uge senere, blev knap så målrig, da FC Københavns reservehold en uge senere skulle færdiggøre nedsablingen. Sejren var aldrig i fare, selvom det varede lang tid før der kom gang i scoringen, men i sidste ende kunne holdet gå fra banen med 4:0 stående på måltavlen. 12:0 var den samlede målscore hvilket jeg var yderst tilfreds med.

Det var islandske Breiðablik som var modstanderen, og de gjorde overraskende meget modstand, for trods en tidlig scoring i udekampen mod islændingene, så endte det første opgør kun med 1:1, da vi ikke formåede at lukke opgøret. I stedet lukkede vi op for den islandske tro på avancement, men vi holdt fast de sidste 20 minutter og min tro på det nok skulle lykkes i Parken var stadig intakt. Med 2 scoringer i første halvleg af Michael Jakobsen (et på staffe) var kampen reelt afgjort og Santin kunne kort inde i anden halvleg sementere 3:0 sejren og avancement.

Modstanderen til 3. kvalifikationsrunde var fundet, da lodtrækningen blev fortaget imellem de 2 opgør. København var kommet i gruppe 5 og var seedet sammen med Zenit st. Petersburg, OFK Belgrade (el. Zilina) samt AA Gent (el. KF Tirana). De useedede og dermed mulige modstandere var Teplice el. Litex, Elfsborg el. Beitar Jerusalem, Slovan Liberec el. Videoton samt Gomel el. D omzale. Det var klar den sidste mulighed, som var interessant, da favoritterne i alle de 3 andre opgør var skræmmende for et skræntende hold som FC København.
Det endte heldigvis med at FC København kom op af hatten sammen med Gomel (som vandt opgøret), og selvom det blev en rejse til Hviderusland, var det langt at foretrække sportsligt. Der er i hvertfald gode muligheder for at få sidste og alt afgørende chance for at leve op til bestyrelsens mål om deltagelse i Europa League gruppespillet.

Øvrige danske deltagere:
MTK Honved – AGF 3:1
AGF – MTK Honved 1:2 (MTK Honved videre med samlet 5:2)

4 point i superligaen

Bestyrelsen har selvfølgelig også forventninger til hvordan jeg skal klare mig i Superligaen i 2013/2014, og overraskende nok forventer Bestyrelsesformand Niels-Christian Holmstrlds øm(som har overtaget hvervet efter Hans Munk Nielsen) ”kun” at holdet kvalificere klubben til Europa League i næste sæson. Mine egne forventninger er helt sikkert et mesterskab, men det er godt at have lidt line at give af, hvis det skulle være nødvendigt.

Grundet den tidlige start i Europa League nåede jeg ikke at spille mange træningskampe, men det blev dog til 3 kampe mod VB Kolding 2:2, Iraputo(Mexico) 1:0 & FK Austria Wien 1:1. Langt fra tilfredsstillende, men igen kan man sige at resultaterne ikke betyder noget i sådanne kampe.

Sidste sæsons mareridt fortsatte i den første kamp i superligasæsonen, da jeg var på besøg i Århus i sæsondebuten. Med et 1:4 nederlag i bagagen var det en lang tur hjem til København, og frustrationen var høj! Det positive fra kampen var at vi lukkede fuldstændig af for AGF i 2. halvleg, hvor stadigskabte mange chancer. Effektiviteten skal der stadig arbejdes en del på.

4 point blev der da skrabet sammen i Juli måned, da først fik en god 1:0 sejr over FC Midtjylland (Christian Gamboa 28’) og senere på måneden fik 1 point med fra Blue Water Arena, Esbjerg, da vi formåede at holde 0:0 i den svære kamp i Vestjylland. Det er dog værd at bemærke at jeg holdt Esbjerg fra store chancer (2/0) og selv skabte en lang række store chancer (18/7) og får mine angribere først hul på bylden, så bliver FC København en farlig kandidat til titlen.

Kampe
AGF – FC København 4:1 (M. Jakobsen), FC København – FC Midtjylland 1:0 (Gamboa), Esbjerg fB – FC København 0:0


Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 18 | Stenbroens drenge
« Svar #93: 17 Feb 2013, 19:49 »



18 Succes eller fiasko
// København - 30. August 2013 //

Efter den middelmådige start i superligaen, viste hovedstadens hold endelig lidt kvalitet på banen. Med 7 point i 3 kampe, hvor specielt sejren over OB med 2:1 på udebane var fantastisk, men også 3:2 scoringen i overtiden mod Silkeborg gav anledning til store jubelbrøl fra sidelinien. Både mod OB og Silkeborg var Københavnerne de bedste på banen og sejren var i begge tilfældefuldt fortjent, mod OB viste holdet stor styrke ved at komme tilbage og vinde 2:1 efter at være kommet bagud i det 61. minut.

Desværre er jeg ikke så stærk i Parken, som jeg gerne vil være, for udover sejren på 3:2 over Silkeborg har jeg formået at spille 1:1 med FC Nordsjælland og AaB og tabe 1:0 til den foreløbige førsteplads AC Horsens. Det er skræmmende tendenser, som skal vendes, hvis et mesterskab skal spilles hjem.

Lighederne med sidste sæson er dog tydelige, angriberne er slet ikke tilstrækkeligt effektive vi har +15 chancer i hver kamp, men scorer næsten ingen mål. Den positive ændring er dog at vi ikke længere opgiver, når der falder scoringer imod, for både mod OB og senest mod AaB kom holdet stærkt tilbage og sikrede alligevel point.

Med det uafgjorte resultat mod AaB holdte FC København netop nordjyderne stangen i subtoppen af tabellen, hvor Københavnerne efter 8 kampe besad 5. pladsen i ligaen.

Kampe
OB – FC København 1:2 (Cornelius, Wilhelmsson), FC København – FC Nordsjælland 1:1 (Cornelius), FC København – Silkeborg 3:2 (M. Jakobsen, Albæk, Sigurdsson), FC København – AC Horsens 0:1, FC København – AaB 1:1 (Albæk)

Gomel sendt ud

Det var ikke svært at se hvem der var favoritterne i 3. kvalifikationsrunde mellem FC København og Gomel fra Hviderusland. Fra kampens start var det klart at hjemmeholdet var i førersædet og allerede efter en halvtime kunne holdet juble for første gang, da Michael Jakobsen scorede på hovedstød.

Efter pausen var der lagt an til ”Martin Vingaard Show”, for der gik kun 3 minutter til han sendte bolden ind bag den hviderussiske målmand. Udeholdet kæmpede godt, men havde bare ikke niveauet, og da Martin Vingaard i det 90. minut scorede til 3:0, var det et selvtilfreds hold der stod med det ene ben i slutspilskampene om at komme i Europa League gruppespillet.

I udekampen en uge senere, var der ikke meget at spille om, men for ikke at komme i problemer blev det med stærkeste startopstilling at FC København skulle sikre videre avancement. Det skete også efter en chancefattig kamp, hvor København var toneangivende og skabte mest, men hverken udeholdet eller hjemmeholdet formåede at tage de 3 point.

FC København – Gomel 3:0 (M. Jakobsen, Vingaardx2)
Gomel – FC København 0:0

Øvrige danske deltagere
AaB – HJK Helsinki 0:2
HJK Helsinki – AaB 1:0 (HJK videre med samlet 3:0)



3 ud af de 4 mulige modstandere i den altafgørende kamp om at komme med i Europa League gruppespillet, var overkommelige modstandere som FC København SKAL kunne slå. Det var kun Sochaux, som jeg ikke var interesseret i at møde. Jeg var dog inden trækningen sikker på jeg ville trække franskmændene, da jeg var heldig i trækningen til 3. kvalifikationsrunde, og i 2 af de 3 trækninger havde trukket holdet med dårligst koefficient.

Det lykkedes dog endnu engang at trække den dårligste modstander, da skotske Hibernian blev modstanderen, og jeg var endvidere så heldig at skulle starte på udebane. I lodtrækningen deltog også AC Horsens, som fik æren af at starte på udebane mod Montpellier samt FC Midtjylland som trak Valencia med hjemmebane i den første kamp.

Ingen Europæisk gruppespil
Helt imod alles forventninger, var skotske Hibernian alt for stærke til at FC København kunne komme videre til endnu et europæisk gruppespil. At starte på udebane plejer ellers at være en stor fordel, men Københavnerne kun ikke få gang i spillet, og igennem hele kampen sejlede forsvaret forvildet rundt!

På trods af endnu engang at være det hold der skabte flest chancer 27/11 mod 8/4, så stod der 3:0 til hjemmeholdet, da kampen sluttede. Håbet om at kunne vende dette i returkampen var intakt igennem hele kampen, for det var først ved 3:0 scoringen i 92. minut, at mit håb svandt.

I returkampen viste FC København stor vilje for at vende 3:0 resultatet, og fik endnu engang sendt mange skud afsted mod modstanderens mål. Det var en svær kamp at spille, da en hurtig kontra scoring til skotterne ville lukke kampen, og derfor skulle forsvaret ikke sælge alt for meget. Da 2. halvleg blev fløjtet i gang og der stadig stod 0:0, var det nødvendigt at satse og der blev trykket på speederen og lukket lidt op bagude.
 
Endelig kom målet også, da svenske Christian Wilhelmsson scorede målet til 1:0, men da det var i det 89. minut, var den eneste glæde at det gav 3 point mere til koefficient beregningen. Et skud i det 91. minut var tæt på at gøre det til 2:0, men flere mål kom der ikke og 8 europæiske kampe med fem sejre, tre uafgjorte og et nederlag og en målscore på 20-4 til følge.

Hibernian – FC København 3:0
FC København – Hibernian 1:0 (Claudemir)


FIASKO!

Øvrige danske deltagere
Montpellier – AC Horsens 1:0
AC Horsens – Montpellier 2:1 (Montpellier videre på udebanemål efter samlet 2:2)

FC Midtjylland – Valencia 0:3
Valencia – FC Midtjylland 2:0 (Valencia videre med samlet 5:0)

« Seneste Redigering: 17 Feb 2013, 19:51 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 19 | Stenbroens drenge
« Svar #94: 02 Mar 2013, 22:49 »



19 Transfers sommeren 2013
// København - 2. September 2013

UD
Pape Pate Diouf på leje til Le Havre AC
Mads Albæk til PSV Eindhoven for 19 mio kr. (132.500)

IND
Alexander Groven fra Viking for kr. 3,5 mio. kr. (løn 190.000)
Jacob Dehn fra Randers FC for 2,2 mio. kr. (løn 34.000)
Brian Nielsen på fri transger (løn 30.000)

I starten af august fik jeg endelig styrket endelig hentet en konkurrent til Pierre Bengtsson, da Alexander Groven blev hentet fra Viking. Groven er en stærk forsvarsspiller, som har sine styrker indenfor det almindelige markeringsspil, men er knap så stærk med hovedet. Han er mere defensiv en offensiv, selvom han har evnerne længere fremme ad banen, så mangler der lidt hurtighed og udholdenhed til at han bliver en offensiv back. Endvidere var bagkæden begyndt at blive lidt tynd, hvorfor jeg efter lange forhandlinger med Randers, blev enige med kronjyderne om at hente Jacob Dehn til København. Min unge 18 årige forsvarer er at finde på det danske U/20 landshold, som var med til U/20 VM i Brasilien, hvor man i 16/dels finalen tabte til Brasilien med x:x. Dehns stykekr ligger i de helt centrale forsvarsdyder og kan ikke betragtes som en spillende forsvarsspiller, men med en god placeringsevne og forudseenhed er en god spilbryder – en typisk gammeldags forsvarsspiller. Begge de 2 spillere har fået kontrakter frem til sommeren 2018.

På transfervinduets sidste dag blev først Pape Pate Diouf udlejet til Le Havre AC, da jeg ikke var tilfreds med indsatsen, som senegaleseren lagde for dagen. I stedet tilknyttede jeg Venstre kanten Brian Nielsen til klubben på fri transfer, trods mine talentspejdere ikke har sagt de pæneste ord om ham. Dog er jeg sikker på at han sammen med Christian Wilhelmsson kan få gang i et godt samarbejde og gøre min venstre kant farlig.

Da vi nærmede os deadline blev det også umuligt at holde på Mads Albæk, for PSV Eindhoven smed 19 millioner på bordet og dette var umuligt at sige nej til, selvom jeg havde vældig lyst til det. Det gav mig en time og 15 minutter til at få en aftale på plads med en ny central midtbane mand, og jeg var i forhandling med 2 klubber.

Med Elfsborg omkring Oskar Hiljemark, men de forlangte 14 mio. kr., hvilket jeg ikke havde råd til, samt med Tromsø omkring Andre Konradssen. Desværre løb tiden ud, og de 9 millioner jeg fik på transferbudgettet efter salget af Mads Albæk blev ikke brugt. I stedet må jeg se min trup være stærkt svækket på midtbanen. Dog er det til at overleve, nu når jeg ikke er i Europa League.

Største transfers i Danmark (Salg til udlandet)
1. Mads Albæk til PSV – 19 mio. kr.
2. Nicolai Jørgensen til Stoke – 19 mio. kr.
3. Jesper Juelsgaard til Olympique Marseille – 17 mio. kr.
4. Marvin Pouríe til Bordeaux – 13 mio. kr.
5. Rilwan Hassan til AS Saint-Etienne – 12 mio. kr.

Største transfers i Danmark (Køb)
1. Jens Stryger Larsen fra Brøndby til FC Nordsjælland – 8,25 mio. kr.
2. Modou Sougou fra CFR Cluj til OB – 7,75 mio. kr.
3. Daniel A. Pedersen fra Silkeborg IF til OB – 5 mio. kr.
4. Simon Makienok Christoffersen fra Brøndby IF til OB – 5 mio. kr.
5. Andreas Laudrup fra FC Nordsjælland til OB – 4,5 mio. kr.

Største transfers i Verden (Køb)
1. Toni Kroos fra FC Bayern München til Real Madrid – 315 mio. kr.
2. Joao Moutinho fra FC Porto til Juventus – 275 mio. kr.
3. Dede fra Vasco Da Gama til Manchester City – 245 mio. kr.
4. Ander Herrera fra Athletic Bilbao til Manchester U – 215 mio. kr.
5. Younes Kaboul fra Tottenham til Manchester U – 215 mio. kr.

Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 20 | Stenbroens drenge
« Svar #95: 06 Mar 2013, 23:42 »



20 Ny Rekord: 4 sejre i træk!
// København - 2. oktober 2013

Det var på baggrund af en rigtig forholdsvis god periode at FC København efter 11. runde havde sneget sig op på en 5.plads. Placeringen er stadig ikke tilstrækkelig for klubben, og omverdenen er også overrasket over at den københavnske storklub ikke kan gøre det bedre. Inden København kravlede op på 5. pladsen, så led de endnu et nederlag, da Randers på hjemmebane ufortjent hentede alle 3 point, da Charlie Davies scorede på straffespark i det 81. minut.

Komisk var det, for Brian Nielsen var netop blevet sat på banen, da han på mærkværdig vis fik skubbet Bjarnason i ryggen. Det var ikke planen og en meget meget skidt debut for Brian Nielsen. Heldigvis fik hele holdet rettet op på den fadæse i de to efterfølgende kampe, da holdet først var på besøg hos 11. pladsen Vejle og dernæst havde besøg af bundproppen Lyngby.

Med sejre på henholdsvis 1:0 og 2:0 fik man sat god afstand til nedrykningsstregen, hvor 2 nederlag havde sendt FC København helt ned i den farlige zone.

Kampe
Randers – FC København 1:0, VB Kolding – FC København 0:1 (Delaney), FC København – Lyngby 2:0 (Bolaños, Sigurdsson)

4 sejre i streg
Dagene fra den 18. september til den 2. oktober var fantastiske dage at være manager for FC København i, for det var første gang i manager karrieren at jeg spillede 4 kampe i træk uden at sætte point til. Det skyldte at jeg rundt om de to kampe mod VB Kolding og Lyngby havde kampe i pokalturneringen.

Det blev sejre i begge kampe, først en sikker 4:0 sejr over Frem Sakskøbing, som ikke er at finde i divisionerne. Grundet deres lave rangering valgte jeg også at stille med et helt andet hold en vanligt. Spillere som Santin, Groven, Delaney, ny indkøbet Dehn og ikke mindst det store talent til den centrale midtbane fra andetholdet, Tobias Christensen fik chancen.  Ikke noget med han fik chancen, han scorede også sit første mål som senior spiller.

Holdet der trådte på banen mod FC Fyn var en lidt stærkere version, for Tobias var ikke udtaget til kampen, men igen fik Santin, Groven og Delaney lov til at starte inde. En hurtig 1:0 føring satte de sidste nerver på plads, og herefter kørte holdet en sikker sejr hjem til København.

Lodtrækningen til 4. runde var også god ved FC København, da AB blev trukket op af hatten. Jeg var egentlig godt tilfreds med dette, da jeg igen kunne spare lidt spillere, for at hellige mig Superligaen.

DBU Pokalen, 2. runde: Frem Sakskøbing – FC København 0:4 (Santin, Christensen, Gíslason, Claudemir)

DBU Pokalen, 3. runde: FC Fyn - FC København 0:3 (M. Jakobsen, Wilhelmsson, Santin)

Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 21 | Stenbroens drenge
« Svar #96: 08 Mar 2013, 20:17 »



21 Midterhold, trods skidt periode
// København - 10. november 2013

Det har været en meget skidt periode, for efter de positive tanker, som kampene i september efterlod, så er alt bare gået helt skævt. Først tog FC København imod AGF i Parken, og tabte 4:0 til AGF efter endnu en kamp, hvor jeg var langt overlegen i skud og chancer. (efter 2 kampe har jeg en målscore på 1:8 mod AGF… FLOT)



Det var bare starten på en rigtig dårlig periode, for allerede ugen efter blev det så til endnu en snitter i Parken, da Esbjerg fB tog hjem til veskysten med en flot 4:1 sejr i baggagen. Det var første kamp længe, hvor at FC København var udspillet, og første gang i en lang række af nederlag, hvor det faktiske var fortjent. Efter to nederlag i streg, begyndte heldet at vende og lige så stille vendte pointene tilbage på kontoen.

Første reddede jeg mig et enkelt point på heden, hvor Midtjyderne førte det meste af kampen, men efter et længere pres på modstandernes mål fik Vingaard sendt en bold i kassen til resultatet 1:1. FC Midtjylland kan godt føle sig snydt, for udeholdet havde kun 37 % Boldbesiddelse, men havde alligevel flest skud på mål. På Farum Park ugen efter var det så den omvendte situation, da Andreas Cornelius sendte FC København i front allerede efter 10 minutter. For med ca. 20 minutter igen udlignede hjemmeholdet, og endnu engang måtte man forlade banen med 1:1 og 1 point mere på bankbogen.

Lige op til landskampspausen, hvor Danmark skulle spille mod Ukraine om at komme med til VM (0:3 /0:3 Agg: 0:6) kom der endelige 3 point på kontoen, da OB blev besejret i Parken med 1:0. Det var endelige en flot spillet kamp, hvor OB først skabte chancer sidst i kampen, da Vingaard havde sendt FC København i front efter 54 minutter. Det havde været en hård periode som manager, da der også var en kamp i pokalturneringens 4. runde mod AB, som skulle spilles.

Desværre blev det til en negativ oplevelse, for med en række reservespillere, var København ikke stærke nok til at afgøre kampen til egen fordel. Der var ellers gode takter i kampen og alle troede på det, da man lige efter pausen fik bragt sig foran 1:0, desværre udlignede AB kort efter til 1:1, hvilket holdt til fuld tid. I straffesparkskonkur rencen havde man alle tiders mulighed for at vinde, da Stadsgaard på ottende spark havde muligheden for at sende FC København videre i turneringen. Det skete ikke, og på det efterfølgende straffespark scorede AB, hvorefter Groven brændte.

Superliga: FC København – AGF 0:4, FC København – Esbjerg fB 1:4 (Selvmål), FC Midtjylland – FC København 1:1 (Vingaard), FC Nordsjælland – FC København 1:1 (Cornelius), FC København – OB (Vingaard).

DBU Pokalen, 3. runde: AB – FC København 1:1 (str. 7:6) (Cornelius)

Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 22 | Stenbroens drenge
« Svar #97: 09 Mar 2013, 22:30 »



22 God afslutning på halvsæsonen
// København - 6. december 2013

Ved vinterpausen var FC København rykket en plads ned, trods det at der blev hentet 7 point i de sidste 4 kampe, var den dårlige periode lige i oktober måned udslagsgivende for at man ikke kunne holde 5. pladsen. OB sejren blev fulgt op af en flot indsats på udebane mod Silkeborg, hvor Igor Vetokele satte gang i målscoringen efter pausen, hvor Silkeborg ellers havde været foran 1:0. Kampen endte med en 4:2 sejr, hvor Vingaard igen viste sin målfarlighed.
 

Det blev også til en sikker 2:0 sejr i Parken, hvor der aldrig var tvivl om at det var hjemmeholdet, som skulle rende med sejren, trods det at København først scorede målene i det 56. og 59. minut. Inden da, havde FC København lidt et nederlag til efterårets mesterhold AC Horsens, som med 2:0 sejren skaffede 3 point til den fem points føring de havde ved vinterpausen.

I efterårets sidste kamp, var det AaB der tog imod FC København og det var en af de hårde kampe at slutte af med inden den lange pause. Det blev dog til et enkelt point da FC København vendte en AaB føring på 2:0, til en 2:2 point deling. Igen var det Cornelius der var på pletten for FC København og det bragte ham op på sin femte superligascoring i sæsonen.

Efterårets helt store højdepunkter har været Ragnar Sigurdsson og Michael Jakobsen, som begge har spillet formidabelt i midterforsvaret og på henholdsvis 28 & 29 kampe har scoret gennemsnitskarakter erne 7.41 & 7.32. Hvis der sammenlignes med sidste år, så har efteråret været langt mere opløftende, for på samme tidspunkt sidste år FC København kun hentet 21 point  og 21 point op til førstepladsen, mens der i år kun er 12 point til 1. pladsen og syv point til 2. pladsen, hvor en god forårssæson kan sikre opfyldelse af bestyrelsen ml,ål (kvalifikation til at deltage i Europa).

Superliga: Silkeborg – FC København 2:4 (Vetokele x2, Claudemir, Vingaard), AC Horsens – FC København 2:0, FC København – Randers FC 2:0 (Cornelius, Wilhelmsson), AaB – FC København 2:2 (Gíslason, Cornelius)

FC København statistik
Topscore: Andreas Cornelius – 10 mål (5 i superligaen)
Flest Assist: Rurik Gislason – 9 Assist (21 kampe) / Chrstian Wilhelmsson – 7 assist (28 kame)
MOM: Ragnar Sigurdsson – 8 stk. (5 i superligaen)
Gns. Bedømmelse: Chrstian Gamboa – 7.43 (9 kampe) / Ragnar Sigurdsson – 7.41 (28 kampe)

Superliga statistik
Topscore: Aron Johannsson, AGF – 12 mål
Flest Assist: Bashkim Kadrii, OB – 9 oplæg
MOM: Ragnar Sigurdsson, FC København – 5 stk.
Gns. Bedømmelse: David Devdariani, AGF (13 kampe) – 7.71

Flot indsats af OB!
Der var 1 dansk hold, som havde nået gruppespillet i de europæiske turneringer. OB havde med sit danske mesterskab kvalificeret sig direkte til Champions League, hvor de var kommet i gruppe med FC Barcelona, Inter og Anderlecht. OB formåede ikke at komme videre til forårets kampe i Champions League, men det var ekstremt tæt på, hvor et point i den sidste kamp på Camp Nou ville have placeret OB på 2. pladsen med 8 point.

Det viste sig hurtigt at OB var stærke på hjemmebane, og med sejre over FC Barcelona og Anderlecht med henholdsvis 2:1 og 2:0 samt 1:1 ude mod Inter, skaffede OB 6 point på TRE-FOR Park. Desværre for fynboerne, så var de forfærdelige ude, hvor de tabte 0:4 til både Anderlecht og FC Barcelona, mens de alligevel fik 1 point i Italien, da de spillede 1:1 med Inter.

FC Barcelona var suverænt de bedste og fik 15 point ud af gruppekampene, mens Inter blev nr. 2, også med 7 point, dog med en målscore på -1, mens OB havde 7 point og -2 i målscore. Anderlecht fik kun 6 point og endte med at ryge helt ud af de europæiske turneringer.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 23.1 | Stenbroens drenge
« Svar #98: 15 Mar 2013, 23:08 »



23 Tiltrængte forstærkninger - del 1
// København - 1. Februar 2014

Det var endnu engang blevet tid til at gøre regnestykket op – Hvor trænger holdet til forstærkninger, hvorfor jeg sammen med Carsten V. Jensen og bestyrelsesformand Niels Christian Holmstrøm gennemgik truppen.

Målmænd
På målmandsposten var holdet godt besat, med Kim Christensen som sikkert første valg og Jakob Busk som reservekeeper. Fordelingen af kampe i efteråret var ikke helt som jeg gerne ville have det, men jeg har ikke turdet spille den unge keeper i startopstillingen oftere end 5 kampe fra start, hvilket hovedsageligt har været i pokalturneringen. Det er ikke planen at der skal udskiftes her.

Midt på efteråret var dog røre i klubben, da jeg blev informeret om at Johan Wiland søgte ny klub efter hans kontrakt med Chelsea var udløbet. Jeg inviterede Johan Wiland til en uforpligtende snak, og rent faktisk var der enighed mellem os, men i sidste øjeblik holdte jeg mig til mit valg dengang i starten af 2012/2013 sæsonen og annullerede aftaletilbuddet. Da Wiland ikke fik et nyt job, valgte han at indstille sin karriere 25. december 2013.

Efterårets kampe ~ Kim Christensen, 26(1) kampe, 6.83 - Jakob Busk, 5(1) kampe, 6.83.
Spillerinteresse:
Ingen

Forsvaret
På den bagerste del af banen har jeg i endnu en halvsæson gjort det udmærket, selvom jeg har set Kim Christensen og Jakob Busk hente bolden ud af nettet 27 gange i Superligaen. Men med et Ragnar og Michael Jakobsen i forsvaret, har Stadsgaard haft svært ved at tilspille sig en plads i start elleveren. Endvidere er jeg ekstremt godt dækket på back kanterne, hvor Bengtsson / Groven diktere på den ene side og Gamboa / Remmer har styr på den anden side. Rent transfermæssigt, har der i flere sæsoner været bud efter Pierre Bengtsson, som har kontraktudløb til sommer, og det kan kun forventes at der kommer et bud.

Efterårets kampe ~ Pierre Bengtsson, 29 kampe, 7.13 – Alexander Groven, 5(1) kampe, 7.06 ~ Michael Jakobsen, 29 kampe, 7.32 – Ragnar Sigurdsson, 27(1) kampe, 7.41 – Kris Stadsgaard, 5(4) kampe, 7.00 – Jacob Dehn, 1(3) kampe, 7.20 ~ Christoffer Remmer, 20(4), 6.89 – Christian Gamboa, 8(1) kampe, 7.43.
Spillerinteresse:
Pierre Bengtsson, Forsvar Venstre (værdi 2.750.000 – Salgspris 2.475.000 – 3.450.000)
Ragnar Sigurdsson, Centralt Forsvar (6.000.000 – Salgspris 6.900.000 – 9.000.000)

Midtbanen
Efter salget af Mads Albæk i forrige transfervindue, var jeg godt klar over at min centrale midtbaneposition var meget tyndt besat, da salget gjorde, at jeg kun havde 4 spillere til 3 pladser centrale midtbanepladser. Dette har betydet at holdet har været meget sårbart hvis der opstod skader, hvilket der heldigvis ikke har været meget af. Det er dog et af de steder, jeg forventer at forstærke mig i transfervinduet. Thomas Delaneys kontrakt udløb pr. 31.12.2014, men da jeg allerede nu ser ham som fremtidens mand, fik han forlænget frem til 2018.

Kanterne har vist sig at være et af mine stærkere punkter i denne halvsæson, Rurik Gíslason har fået mere spilletid, og har overstrålet Bolaños, som tilgengæld har været meget skidt kørende. Det er også mit mål at sætte CV i gang med at sælge ham i løbet af transfervinduet. På venstre kanten har Christian Wilhelmsson huseret hele efterårssæsonen, og kun i få kampe har det været Brian Nielsen, som fik lov at spille.

Efterårets kampe ~ Christian Wilhelmsson, 25(3) kampe, 7.11 – Brian Nielsen, 2(5) kampe, 6.70 ~ Oscar Lewicki, 22(4) kampe, 6.96  - Thomas Delaney, 10(3) kampe, 6.94 ~ Claudemir, 28 kampe, 7.15 – Martin Vingaard, 21(5) kampe, 7.08 ~ Christian Bolaños, 20(4) kampe, 6.98 – Rurik Gíslason, 10(11) kampe, 7.13.
Spillerinteresse:
Claudemir, Cenetral Midtbane (værdi 8.000.000 – Salgspris 9.200.000 – 12.000.000)
Martin Vingaard, Central Midtbane (Værdi 5.000.000 – Salgspris 4.500.000 – 6.250.000)
Christian Bolaños, Venstre kant (Værdi 6.500.000 – Salgspris 7.475.000 – 9.750.000) 

Fortsættes...

Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 23 | Stenbroens drenge
« Svar #99: 15 Mar 2013, 23:09 »



23 Tiltrængte forstærkninger - del 2
// København - 1. Februar 2014

fortsættelse...

Angrebet
I angrebet er der et førstevalg, og det er Andreas Cornelius. Han har også svaret nogenlunde til mine forventninger for halvsæsonen, selvom 5 mål ikke er meget for en angriber. Han udfordres af Cesar Santin og Igor Vetokele, som begge har fået lidt kampe henover efteråret, når Cornelius var træt, eller han ikke havde scoret i et par kampe. Specielt Igor tog chancen de få gange han fik den, og har spillet sig ind som andet valg på positionen.Det er også derfor at jeg forventer Cesar Santin skal sælges i dette transfervindue, da han bare fylde op på lønposten samt i truppen, da jeg gerne vil have en anden type angriber i truppen.

Efterårets kampe ~ Andreas Cornelius, 24(4) kampe, 6.99 – Cesar Santin, 4(14) kampe, 6.94 – Igor Vetokele, 3(8) kampe, 7.02.

Så forventningerne til transfervinduet er salg af Bengtsson, Bolaños og Santin. Der skal derfor indhentes en venstre back, en central midtbanespiller en venstre kant samt en angriber. Jeg forventer ikke der er penge til det hele, så jeg vil prioritere en central midtbanespillere.

Årets handler
Ind:
Nordin Gerzic fra Malmö FF for 5,25 mio. kr. (320.000 kr.)
Danny Amankwaa fra FC København II
Philip Jensen fra FC Roskilde for 90.000
Robert Våge Skårdal fra IK Start for 120.000

Ud:
Christian Bolaños udlejet til Sporting Lisabon – Fremtidig køb kr. 3.750.000
Cesar Santin udlejet til Le Havre – fremtidig køb kr.

I hele transfervinduet forsøgte jeg at afhænde Pierre Bengtsson, Kris Stadsgaard, Christian Bolaõs og Cesar Santin. Desværre lykkedes det kun at komme af med 2 af dem. Desværre var det på lejeaftaler, hvorfor jeg ikke kom af med lønnen i lønbudgettet. Målet med det hele var at få plads i lønbudgettet, så jeg kunne hive Christian Poulsen ind til den centrale midtbane. Dette blev desværre ikke effektueret og i stedet hentede jeg  30 årige Nrodin Gerzic, som var en nøgle spiller for Malmö i den netop afsluttede AllSvenskan. Her var han blevet mester og havde på 26 kampe spillet sig til et gennemsnit på 6,99 og jeg betragter det som en god tilføjelse til midtbanen.

Da jeg ikke formåede at finde nogle attraktive angribere efter jeg sendte Santin til Frankrig, så blev det fra egne rækker at forstærkningen kom, da Amankwaa noget uventet blev forfremmet til førsteholdet. Derudover blev der i de sidste timer brugt krudt på at skabe spillere til fremtiden, da den 16 årige Phillp Jensen blev hentet fra FC Roskilde som et lovende talent til den centrale midtbane. Derudover blev der hentet et norsk talent, da Robert Våge Skårdal (OM V) blev hentet fra IK Start.

Alt i alt et tilfredsstillende transfervindue, hvor jeg dog gerne havde hentet forstærkninger for Pierre Bengtsson, som skifter på fri transfer til West Bromwich, når hans kontrakt udløber til sommer. Endvidere udløber Martin Vingaards kontrakt, som også bliver svær at forlænge, da han forlanger 540.000 pr. måned, hvilket jeg ikke er parat til at give. Jeg har besluttet at jeg maksimalt vil give 400.000, men så meget plads er der ikke i lønbudgettet pt.

Største transfers i Danmark (Salg til udlandet).
Ingen

Største transfers i Danmark (Køb)
1. Nordin Gerzic fra Malmö FF til FC København for 5,5 mio. kr.
2. Habib Meïté fra Kalmar til FC Nordsjælland for 5,25 mio. kr.
3. Cosmin Matei fra Dinamo Bucarest til FC Nordsjælland for 4,5 mio. kr.
4. Harrison Afful fra ES Tunis til AaB for 3,25 mio. kr.
5. Patrick Kristensen fra AaB til Randers FC for 1,5 mio. kr.

Største transfers i Verden (Køb)
1. Isco fra Malaga til Manchester City for 162 mio. kr.
2. Vladimir Weiss fra Pescara til Arsenal for 85 mio. kr.
3. Victor Ibarbo fra Cagliari til FC Porto for 77,5 mio. kr.
4. Jonny Evans fra Manchester United til Swansea for 75 mio. kr.
5. Rocha Marcos fra Atletico Mineiro til São Paulo for 75 mio. kr.

Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Camus
Gæst
 
Sv: | 23 | Stenbroens drenge
« Svar #100: 16 Mar 2013, 01:27 »

Må jeg spørge om hvordan din tillid ser ud hos bestyrelsen? Ville have gættet på dine resultater ville få en fyret..

*Er ikke ment som hån, klarer mig heller ikke selv brilliant i FM13..
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: | 23 | Stenbroens drenge
« Svar #101: 16 Mar 2013, 01:30 »

Du må altså virkelig have noget uheld på din side. Resultaterne er jo direkte forfærdelige, og jeg har fornemmelsen af at du har spillet i mange år, så det er mig virkelig en gåde. Med den trup FCK har fra start burde man kunne gå igennem ligaen med virkelig få nederlag. Selv en helt ny i spillet burde kunne hive et mesterskab hjem, med bare lidt basic fodboldkendskab. Fatter det virkelig ikke.

Det er dog som Camus siger ikke en hån, forstår det bare virkelig ikke. Smiley
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 23 | Stenbroens drenge
« Svar #102: 16 Mar 2013, 10:29 »

Må jeg spørge om hvordan din tillid ser ud hos bestyrelsen? Ville have gættet på dine resultater ville få en fyret..

*Er ikke ment som hån, klarer mig heller ikke selv brilliant i FM13..

Nu er jeg et par sæsoner længere fremme, men som jeg lige husker det, så var tilliden helt i bund. Et mesterskab er vist eneste udvej, for at få det på plads igen, men Phillip Jensen er en fremtidens mand for holdet! Nu må vi se om han får spilletid og skaber succes i dette forår.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 24 | Stenbroens drenge
« Svar #103: 16 Mar 2013, 23:21 »



24 Hvornår ender middelmådigheden?
// København - 20. april 2014

Mens jeg rendt rundt og spillede træningskampe, havde OB et helt andre og mere interessante kampe at spille. Efter kun at være blevet nr. 3 i Champions League gruppespillet havde fynboerne trukket Olympique Marseille 1. Knockout runde. OB startede på hjemmebane og desværre for Danmark og dem selv var videre avancement langt fra en mulighed efter man havde tabt 2:0. I returkampen havde OB ikke meget mere at gøre, og de blev slået ud af Europa League, som det sidste danske hold, med et samlet 4:1 nederlag.

I de tidligere forårsmåneder havde jeg arrangeret intet mindre en 8 træningskampe, for at få holdet i gear til kampene i superligaen. Da jeg havde henholdsvis Lyngby ude og VB Kolding hjemme i de første 2 kampe, var det vigtigt at være klar fra start, så jeg hurtigt kunne komme frem i tabellen.

De første træningskampe var mod mindre gode modstandere og kampene blev da også brugt effektivt til at alle mine spillere inklusiv nogle unge folk fra B-holdet fik kampe i benene. Og de første kampe endte med 2 sejre over Bohemians 1905 (3:1) og Grindavik (1:0) samt 3 nederlag til Astra (1:2), Rijeka (3:4) og Gefle (1:2), før de sidste 2 afgørende kampe for at få holdet klar skulle spilles. Da det blev stærkeste opstilling jeg startede ud med, gik det mere stabilt, da jeg først vandt 2:1 over Olimpija og dernæste 2:0 over Slovan Bratislava.

Stilen fra træningskampene fortsatte i superliga kampene, da jeg startede mod ude mod det absolutte bundhold Lyngby, hvor jeg tog en sikker 2:0 sejr med hjem til Parken efter en flot indsats. Men sejren var lettere forgæves, da jeg allerede i runden efter på hjemmebane smed 2 point mod VB Kolding, da de på et selvmål af Kim Christensen i 90+4 fik målet til 2:2. Det var dog os selv der  var nede i sækken ugen efter, hvor vi var på besøg i Aarhus og var bagud 3:1 efter 60 minutter. Med en formidabel afslutning endte kampen 3:3 og vi fik vendt den dårlige stime som året havde budt på mod AGF.

Jeg fortsatte heldigvis med at give point ind på kontoen, med sejre med 2:1 mod både Esbjerg fB og FC Nordsjælland, men desværre havde jeg inden disse kampe sat 3 point til i Parken, da FC Midtjylland havde været på besøg og score 3 gangen. 3:2 resultatet var lidt misvisende for kampen, da det for en gang skyld var mine modstandere der faktisk spille bedste, og deres sejr burde have været større.

Herefter var det tid til at møde to hold som lå over mig i tabellen. Først var det OB der tog imod, og havde jeg vundet kampen havde jeg været a point med fynboerne, som inden kampe lå på 2. pladsen. Desværre var der ingen skarpehd at spore i det københavnske spil, og OB kørte sikkert kampen hjem. Runden efter tabte fynboerne og røg ned på 4. pladsen, for så tæt er det i midterfeltet i Superligaen i år.

Mesterskabet er til gengæld på vej til det østjyske, hvor AC Horsens har fået sig et forspring på 6 point ned til Randers. Dette fik de ikke mindst fordi de tog alle 3 point med hjem fra Parken, da Ken Fagerberg lynede 2 gange og afgjorde en ellers lige kamp. Igen havde vi flest afslutninger… nogle gange er man ved at blive overdrevet frustreret over at jeg ikke vinder nok. Man kan dog sige at min målscoring er begyndt og jeg har scoret 14 mål på 8 kampe i foråret mod 24 i 20 kampe i efteråret. Det betyder at jeg efter 28 kampe allerede har scoret 7 mål mere end hele sæson 2013/2014.

Superliga: Lyngby – FC København 0:2 (Jakobsen, Gíslason), FC København – VB Kolding 2:2 (Cornelius, Vetokele), AGF – FC København 3:3 (Claudemir, Cornelius, B. Nielsen), FC København – FC Midtjylland 2:3 (Delaney, Claudemir), Esbjerg fB – FC København 1:2 (Cornelius, Wilhelmsson), FC København – FC Nordsjælland 2:1 (Claudemir, Gíslason), OB – FC København 2:0, FC København – AC Horsens 1:2 (Sigurdsson)

Mulighed for succes
Med fem runder tilbage i superliga sæsonen 2013/2014 var der stadig mulighed for at opnå den forventede succes, selvom kvalifikationen til europæisk fodbold langsomt med sikkert er på vej ud af mulighederne. Jeg tror at en 4. plads er tilstrækkelig til at komme med i Europa League, så med 4 sejre i de sidste 5 kampe, er jeg sikker på dette vil kunne opnås.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

impervious
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: | 24 | Stenbroens drenge
« Svar #104: 17 Mar 2013, 00:14 »

hvor er fm13 bare urealistisk. Brøndby er åbenbart i 1 division, Horsens ligger til at vinde mesterskabet, og FC København ligger på syvendepladsen..... ....
« Seneste Redigering: 17 Mar 2013, 00:17 af impervious » Logged

Brøndby IF!!!!

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010