home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 531 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]  (Læst 77923 gange)
Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 14 | Stenbroens drenge
« Svar #75: 08 Feb 2013, 22:46 »

Det er mig en gåde hvorfor du ikke er blevet fyret endnu, hvordan ser tilliden fra bestyrtelsen ud? Håber dog at du får bedre styr på resultaterne i forårsæsonen, ellers går det nok ikke længe. Bloggen som helhed ser fin ud, dog ser det ikke helt ud som du har fået færdiggjort sidste update.

Ja - jeg overlevede et skidt efterår, men jeg kan desværre ikke huske hvordan bestyrelsens tillid så ud, men tror at jeg på dette tidspunt bare var usikker, og på den led var det fint med en vinterpause, som vel altid på et eller andet plan styrker tilliden hos bestyrelsen, hvis man ikke bliver fyret.

Det bliver spændende at se om du får vendt stimen efter vinterpausen, så du kan avancere lidt i ligaen og forhåbentlig nå op og hente nogle pladser der giver adgang til europæisk fodbold - Gerne af den fine slags.

Men som altid, så er jeg vild med din blog, som har en god "stemning" omkring sig.. Dog kunne hyppigheden af updatsene godt være lidt mere aktiv..   Wink

Tak for rosen! Smiley Jeg skal forsøge at få opdateret lidt oftere Smiley
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 15 | Stenbroens drenge
« Svar #76: 09 Feb 2013, 23:24 »



15 En lang kamp for overlevelse
Med det efterår jeg havde gennemlevet i FCK København, havde jeg sammen med holdet sat os i en meget svær position, for med kun 13 kampe i foråret er der ikke mange runder til at sikre sig fra nedrykningen. Derfor havde jeg også valgt et rimelig hårdt opstartsprogram, som i februar bød på hele 5 træningskampe i Rumænien, Danmark og Tjekkiet.

Opstarten var godkend på trods af et nederlag til Steaue Bukarest (1:2), hvor jeg ellers kom foran 1:0 efter 2 minutter og set i forhold til efterårets mange ineffektive kampe, så var jeg godt tilfreds med 5 mål i 5 kampe, mens der kun blev scoret 3 ved Kim Christensen. Heldigvis sluttede jeg af med sejre over rumænske Jagiellonia, Næstved og Slovan Liberec fra Tjekkiet.

På trods af den gode opstart, så blev det alligevel en frustrerende start på foråret, da FC København efter en god kamp mod FC Nordsjælland i Parken, måtte se Hjulmand juble efter en 1:0 sejr. Troen på at jeg kunne overleve og komme op i den bedre halvdel kom dog hurtigt igen efter 1:1 med AC Horsens og herefter en 4:2 sejr over Esbjerg. Desværre blev det kun til 3 point  i de næste 8 kampe, hvor uventede point mod både OB og FC Midtjylland kom som små tegn på at overlevelsen kunne ske.

Samtidig blev det kun til 1 point mod Sønderjyske og Brøndby, som begge var med i bundkampen var ikke godt nok, da det er sådanne kampe, som skal vindes for at man kan overleve. Heldigvis viste holdet stor moral i de sidste 2 kampe, hvor AC Horsens blev besejret 2:0 i Parken og jeg fik revanche mod FC Nordsjælland, da jeg vendte hjem fra Farum Park med en sejr på 2:1.

Med dette sikrede jeg mig overlevelse gennem en 9. plads i ligaen, selvom jeg efter 31. runde var på 11. pladsen med et mål mindre scoret end Brøndby IF. Jeg fik samtidig forlænget kontrakten til 2016 og den nye kontrakt indeholder en løn på 92.500 kroner pr. måned.

Målet for den kommende sæson vil som altid være mesterskabet, men uden europæiske kampe til at forstyrre holdet, så bør der også være kræfter til at være helt med i kampen om dette. Forsvarsmæssigt er jeg godt tilfreds, med kun at have ladet 38 mål gå ind, da dette er helt fremme i den bedst del af ligaen.

Det har igennem hele sæsonen været en målene jeg har mangler, chancer har der dog været nok af, men scoringer har der været for få af. Det er hvad der skal arbejdes med i det næste år, og det er målet at dette skal ske gennem 4-5-1 opstillingen.

FC København statistik
Topscore: Nicolai Jørgensen - 6 mål
Flest Assist: Christian Bolanos – 8 oplæg
MOM: Michael Jakobsen – 3 stk.
Gns. Bedømmelse: CLaudemir (26 kampe) – 7.10

Superliga statistik
Topscore: Jesper Lange, Esbjerg – 14 mål
Flest Assist: Espen Ruud, OB – 12 oplæg
MOM: Hans Henrik Andreasen, OB – 7 stk.
Gns. Bedømmelse: Hans Henrik Andreasen, OB (33 kampe) – 7.68

Sæsonen har været præget af mange skader og jeg har især mærket problemet ved en for lille trup, men mærkeligt nok har jeg også opnået stor erfaring ved ikke at have en tilstrækkelig bred trup. Frem mod næste sæson er der et par spillere, som jeg forventer forlader klubben.

Cesar Santin har ikke fået tilstrækkeligt med kampe i sæsonen, og har på egen initiativ fået en plads på transferlisten. Endvidere er det min forventning at Sölvi Ottesen & Christian Gamboa forsvinder. Jeg er heller ikke tilfreds med at Lars Jakobsen og Kris Stadsgaard får så høje lønninger (t.kr 420 & t.kr. 335 pr. måned) og det er med meget stor sandsynlighed Lars Jakobsens sidste sæson i klubben, da han ikke får den forlænget, når næste sæson er slut.

Når man kigger på spillere i truppen som har for høje lønninger, så vil MOS og Pape Pate Diouf også være spillere, som jeg muligvis vil skille mig af med, da de tjener 280.000 pr. måned. Grindheim ligger på kr. 305.000 pr. måned og vil med stor sandsynlighed bliver smidt på porten, da de 3 spillere tilsammen har været i startopstillingen 21 gange. Til næste sæson vil jeg i så fald stå og mangle en angriber, en venstre back og eventuelt en venstre kant.


Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: | 15 | Stenbroens drenge
« Svar #77: 09 Feb 2013, 23:40 »

Pinligt.

Enhver med lidt selvrespekt havde forladt posten, når man bliver 9'er og ender under Silkelol. Altid noget at bif rykker ned.

Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: | 15 | Stenbroens drenge
« Svar #78: 10 Feb 2013, 00:01 »

Hvordan kan det overhovedet lade sig gøre at ende 9'er med FCK?!
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: | 15 | Stenbroens drenge
« Svar #79: 10 Feb 2013, 00:05 »

Hvordan kan det overhovedet lade sig gøre at ende 9'er med FCK?!
Forstår det heller ikke må jeg sige..
Logged

impervious
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: | 15 | Stenbroens drenge
« Svar #80: 10 Feb 2013, 00:10 »

selv en nybegynder til fm kan da ikke ende som nummer 9...... du må virkelig have haft massere af uheld
Logged

Brøndby IF!!!!

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 15 | Stenbroens drenge
« Svar #81: 10 Feb 2013, 00:28 »

Tjaah - Ved ikke hvorfor mine angribere ikke ville score, jeg har haft overvægt af spil og chancer i 80% af kampene tror jeg, og score ville de bare ikke! Kan være Guldbrand har ret i det er en mærkelig taktik eller hvad det nu var han kaldte den, men at de ikke kunne score fatter jeg heller ikke.

Derudover har jeg nok koncentreret mig lidt for meget om alt muligt andet end at spille kampene Peace
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: | 15 | Stenbroens drenge
« Svar #82: 10 Feb 2013, 00:49 »

Det er selvfølgelig storskuffende, men skal vi ikke bare blive enige om, at FM13 er et forfærdeligt spil med utallige og helt fundamentale fejl?! Jeg har næsten ikke givet FM13 en chance, fordi det hurtigt gik op for mig, at spilmotoren er direkte miserabel. Derudover har jeg læst, at mange andre også finder spillet fejlfyldt.

Jeg håber inderligt på, at de får fjernet fejlene til den kommende patch, da jeg selv går og planlægger en FM13-blog til blogkonkurrencen i april.

Men ellers er det en ganske fornuftig blog fra din pen, Hcan. Skriftligt er det godt, omend der gemmer sig nogle små kommamangler hist og her. Grafisk er det overskueligt og aldeles stilrent.

Nu er der kun at sige;

F.C. København, tribunen synger dig frem, kæmp for tre point, mesterskabet skal hjem!
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 15 | Stenbroens drenge
« Svar #83: 10 Feb 2013, 13:30 »

Det er selvfølgelig storskuffende, men skal vi ikke bare blive enige om, at FM13 er et forfærdeligt spil med utallige og helt fundamentale fejl?! Jeg har næsten ikke givet FM13 en chance, fordi det hurtigt gik op for mig, at spilmotoren er direkte miserabel. Derudover har jeg læst, at mange andre også finder spillet fejlfyldt.

Jeg håber inderligt på, at de får fjernet fejlene til den kommende patch, da jeg selv går og planlægger en FM13-blog til blogkonkurrencen i april.

Men ellers er det en ganske fornuftig blog fra din pen, Hcan. Skriftligt er det godt, omend der gemmer sig nogle små kommamangler hist og her. Grafisk er det overskueligt og aldeles stilrent.

Nu er der kun at sige;

F.C. København, tribunen synger dig frem, kæmp for tre point, mesterskabet skal hjem!

Jeg ved godt at alle dine ord ovenfor taler min vej, men jeg mener nu faktisk ikke af FM13 er helt så galt som alle i andre for det til at lyde som! - Der er måske fejl i spillet men der er jo altså nogle som alligvel formår at knække koden, så spørgsmlet er om det bare er sværhedsgraden end fejl som er problemet. Selv får jeg mere motivitation af udfordringen ved at nakke Spilmotoren end at jeg bare vinder konstant. Jeg føler selv jeg er ved at lure hvordan jeg skal vinde.

Shaft er jo et godt eksempel i sit Ajax save, at det kan lade sig gøre, og mange andre formår da også at vinde.

Tak for rosen, kommentaren omkring komma'er er jeg helt med på, har aldrig været en stærke side, så håber at resten kan være med til at holde interessen for bloggen.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: | 15 | Stenbroens drenge
« Svar #84: 10 Feb 2013, 14:06 »

Jeg er permanent gået tilbage til FM12, indtil de forhåbentlig får ordnet de helt fundamentale fejl, som ødelægger spiloplevelsen for mig, da det er så himmelråbende urealistisk. FM12 er også lidt for nemt for mig, og derfor gør det overhovedet ikke noget, at de vælger at øge sværhedsgraden, men det er ikke blot tilfældet i FM13. De mål, jeg ser gå ind, er så urealistiske og klamme, at jeg flere gange har været ved at smadre min computer i raseri. Forsvarsspillerne og især målmændene er en komplet skændsel at se på.

Som du selv siger, er der nogle, der har knækket koden, men jeg har ikke lyst til at tage udfordringen op, når spillet foregår på et så urealistisk grundlag. Der går hele tiden mål ind, som en Serie 4-keeper kunne have taget. Jeg dør lidt indeni hver gang, især når jeg ved, at jeg er god til spillet.

Men klø på, jeg skal nok følge din færd i det smukke København. Det er lidt utroligt, at du ikke fik en fyringsseddel, men det er jo kun godt således, at du kan rette op på tingene til den kommende sæson. Held og lykke.
« Seneste Redigering: 10 Feb 2013, 14:08 af Daniel Nordentoft » Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 15 | Stenbroens drenge
« Svar #85: 14 Feb 2013, 17:19 »

Puha, efter lidt sygdom er jeg snart ved at være klar igen, så i kan godt forvente endnu en mageløs opdatering snarest.

Men klø på, jeg skal nok følge din færd i det smukke København. Det er lidt utroligt, at du ikke fik en fyringsseddel, men det er jo kun godt således, at du kan rette op på tingene til den kommende sæson. Held og lykke.

Hehe tak - Ja - At jeg ikke blev fyret er utroligt, skal klare næste sæson væsentlig bedre, for at det ikke bliver en realitet tror jeg.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 16 | Stenbroens drenge
« Svar #86: 15 Feb 2013, 12:22 »



16 Europæisk deltagelse trods en 9. plads
// Europæisk deltagelse trods en 9. plads

Efter sidste sæson var det ikke forventet at FC København i 2013/2014 sæsonen var deltager på den europæiske scene, derfor var det med stor glæde at meddelelsen om at klubben havde kvalificeret sig til Europa League kvalifikationen pga. god opførsel. Danmark var nemlig blevet trukket op af hatten, da fairplay pladserne skulle uddeleles.
Samtidig havde FC København været det mest fair spillende mandskab i Superligaen og da holdet ikke havde kvalificeret sig på vanlig vis, så kom indbydelsen til København


Der blev i starten af Juli måned trukket lod både til først og anden kvalifikationsrunde og med den største koefficient i 1. og 2. kvalrunde (15. største i hele turneringen) lå der overkommelige modstandere i vente. Mulige modstandere var Birkirkara eller Tarxien R fra Malta, Tammeka fra Estland, Aberystwyth fra Wales, men det var Lokomotiv fra Astana som var holdet der blev trukket op af bowlen.


Med denne lodtrækning, var jeg på forhånd ikke nervøs for om jeg gik videre, så jeg så frem til lodtrækningen til 2. kvalifikationsrunde, hvor modstanderne måtte være et niveau højere. Her var de mulige modstandere modstandere for FC København eller Astana var Metalurgs (Let) el. Teuta (Alb), Neman Grodno (Blr), KF Tirana (Alb) el. Rudar (Mne), Glentoran (Nir) el. Bangor City (Wal), Fola Esch (Lux) el. Breiðablik (Isl). Ingen burde de alle være overkommelige modstandere, hvor ingen var mere attraktivt sportsligt end andre. Men i modsætning til første kvalifikationsrunde kunne det være rart med en tur til et vesteuropæisk land. Dette håb blev opfyldt da modstanderne i 2. kvalifikations runde blev vinderen af kampen Fola Esch og Breiðablik.

Også AGF var at finde i 2. kvalifikationsrunde til Europa League, og de trak MTK fra Ungarn, og må betragtes som en god mulighed for at komme videre til 3. kvalifikations runde.

Store udskiftninger i FC København
Efter den dårlige sæson i forrige sæson, besluttede jeg at der var en række spillere, som jeg var nød til at skille mig af med, da jeg også have for mange lønomkostninger i forhold til hvad budgettet sagde.    Derfor skilte jeg mig af med lønninger for i alt 5 spillere for lønkroner på i alt kr. 1627.500 pr. md.

UD
Lars Jacobsen til Aston Villa for 950.000 (Løn 420.000)
Mustafa Abdellaoue til SK Rapid Wien for 2.400.000 (Løn 280.000)
Nicolaj Jørgensen til Stoke for 19.000.000 (280.000)
Thomas Kristensen til Anderlecht for 2.750.000 (215.000)
Chrstian Grindheim til Standard Liege for 1.700.000 (335.000)
Sölvi Ottesen til Standard Liege for 1.800.000 (97.500)

Med disse salg begyndte truppen at blive meget smal, og jagten på erstatninger begyndte at tage til, da forsvaret begyndte at være tyndt besat, hvor jeg specielt manglede en venstre back var sårbar. Endvidere var den centrale midtbane begyndt at være meget tynd med salget af både Thomas Kristensen og Christian Grindheim, endvidere var salget af Nicolaj Jørgensen en bet for venstre kanten, hvorefter jagten på en spiller her gik i gang. Senere i Juli mned blev også Sølvi Ottesen solgt, hvilket gav endnu mere brug for en forsvarsspiller, til at være ungt talent bag de rutinerede spillere.

IND
Christian Wilhelmsson på Fri transfer (315.000)

Da min chefscout Lars Højer fortalte mig at Christian Wilhelmsson løb kontraktløs rundt bad jeg ham straks finde seneste scout-report frem på ham, og trods den høje løn han forlangte, bestemte jeg mig for at forstærke venstre kanten med denne klassespiller. Selvom svenskeren er blevet 33 år, så vurderer jeg stadig at han er et stort aktiv for en superliga klub og jeg har skrevet kontrakt med ham i 1 sæson, med automatisk forlængelse af kontrakten efter 15 kampe.
Ved månedens udgang er jeg stadig på jagt efter forstærkning, og er lun på den 21 årige venstre back Alexander Groven, som en norsk alt muligmand til venstresiden, da han også kan spille fremad banen. Endvidere har jeg bud på den 22 årige nordman Jørgen Hammer, som i øjeblikket er central forsvarer i Tromsø. Derudover er mit mål at anskaffe mig en backup til den centrale midtbane og eventuelt en erstatning til angrebet, hvis Cesar Santin skulle blive solgt (hvilket alt tyder på)

« Seneste Redigering: 15 Feb 2013, 12:45 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 16 | Stenbroens drenge
« Svar #87: 15 Feb 2013, 13:38 »

Kan se det ikke ligefrem var den bedste 1. sæson du havde dig der med FCK, men europæisk deltagelse alligevel er nu meget heldigt i min optik Wink

EDIT: Cristian Danalache kan nok godt bruges på toppen, hvis du nu kommer til at mangle en angriber Wink
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: | 16 | Stenbroens drenge
« Svar #88: 15 Feb 2013, 14:08 »

Du får da tyndet lidt ud i din trup, må man sige. Kan jeg få dig til at smide et SS af din trup for foretrukkende opstilling? Smiley
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 16 | Stenbroens drenge
« Svar #89: 15 Feb 2013, 15:15 »

Du får da tyndet lidt ud i din trup, må man sige. Kan jeg få dig til at smide et SS af din trup for foretrukkende opstilling? Smiley

Nu er jeg desværre en sæson længere fremme, så kan ikke tage et SS af det, men jeg kan fortælle dig at den er således:

Kim Christensen, Gamboa - Sigurdsson - Michael Jakobsen - Bengtsson, Albæk, Vingaard - Claudemir, Wilhelmsson - Bolaños, Cornelius i en 4-1-2-2-1 opstilling. På bænken var Busk - Stadsgaard, Remmer, Lewicki, Gíslason, Diouf og Santin.

Kan se det ikke ligefrem var den bedste 1. sæson du havde dig der med FCK, men europæisk deltagelse alligevel er nu meget heldigt i min optik Wink

EDIT: Cristian Danalache kan nok godt bruges på toppen, hvis du nu kommer til at mangle en angriber Wink

Jeg er meget heldig at få europæiske kampe, med den sæson, så jeg er rigtig godt tilfreds med at få lov til at få chancen for kval til EL.

Kender ikke Danalache, hvorfor min scouts jo skal finde ham først, inden han kan blive interessant. Smiley
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010