home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  1 Bruger, 494 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]  (Læst 77918 gange)
Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| x | Stenbroens drenge
« Svar #60: 25 Jan 2013, 20:53 »



Konceptændring


Salg
Det eneste sted, hvor jeg vil fravige FC Københavns koncept er på salgssiden. Normalt har man været mere villig til at holde på spillerne fremfor at sælge dem, og derfor har jeg fast sat en række regler, som skal gøre det mere normalt.

1. Salgssummen
  • Hvis en klub med højere omdømme fra en liga med højere omdømme henvender sig med et bud på en spiller, så skal buddet accepteres, hvis det er mellem 75 og 125 % af spillerens værdi.
  • Hvis en klub med lavere omdømme fra en liga med højere omdømme henvender sig med et bud på en spiller, så skal buddet accepteres, hvis det er mellem 90 og 125 % af spillerens værdi.
  • Hvis en klub med lavere omdømme fra en liga med lavere omdømme henvender sig med et bud på en spiller, må jeg selv bestemme om jeg vil foretage et salg.
  • Hvis en klub byder over 125 % af spillerens værdi skal der accepteres.
  • Bliver der forespurgt på en spiller forhandles en pris på maks. 110 % af spillerens værdi.
  • For spillere mellem 17-22 er det tilladt at sætte en videresalgsklausul af overskuddet på op til 15 %.


Ændres til:

Salg
Det eneste sted, hvor jeg vil fravige FC Københavns koncept er på salgssiden. Normalt har man været mere villig til at holde på spillerne fremfor at sælge dem, og derfor har jeg fast sat en række regler, som skal gøre det mere normalt.

1. Salgssummen
For alle spillere er der sat en minimumspris, som skal accepteres, samt en maksimumspris, hvor bud større skal forhandles ned.
  • Minimumsprisen fastsættes på baggrund af kontraktlængden samt spillerens værdi. Hvis en spiller har 1 år tilbage af kontrakten er det mindste bud, som skal accepteres 90% af spillerens værdi.  Denne procentsats øges for hvert yderligere kontraktår med 25 %.
    Minimumspriser: 1 år tilbage af kontrakt = 90%, 2 år tilbage af kontrakt 115%, 3 år tilbage af kontrakt 140%, 4 år tilbage af kontrakt 165%, 5 år tilbage af kontrakt 190%.
  • Maksimumsprisen fastsættes på baggrund af kontraktlængden samt spillerens værdi. Hvis en spiller har 1 år tilbage af kontrakten, er den maksimale salgspris 125% af hans værdi, som buddet skal forhandles ned til. Denne procentsats øges for hvert yderligere kontraktår med 25 %.
    Minimumspriser: 1 år tilbage af kontrakt = 125%, 2 år tilbage af kontrakt 150%, 3 år tilbage af kontrakt 175%, 4 år tilbage af kontrakt 200%, 5 år tilbage af kontrakt 225%.
  • Bliver der budt på en spiller med et beløb under minimumsprisen, forhandles prisen til maksimalt 125% af buddet.
  • Bliver der forespurgt på en spiller, forhandles en pris på som i første afsnit.
  • For spillere mellem 17-22, er det tilladt at sætte en videresalgsklausul af overskuddet på op til 15 %.
  • NB! For en spiller der har været i klubben i under 2 sæsoner, må alle tilbud afslåes.

Jeg har valgt at ændre konceptet for salg i mit save, da jeg ikke mener det realistisk, at alle bud på 125% af slagssummen skal accepteres. Det er mere naturligt at salgsprisen afhænger af hvor lang en kontrakt som spilleren har tilbage, og over de næste de næste par transfervinduer vil jeg prøve ovenstående retningslinier.

Trods ændringerne i konceptet, så håber jeg at i stadig vil følge projektet. Jeg overvejer at indføre de samme regler for indkøb, hvor maksimum prisen vurderes på baggrund af kontraktlængden. Det kommer dog først senere.
« Seneste Redigering: 25 Jan 2013, 21:01 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

UlrikE
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: | 11 | Stenbroens drenge
« Svar #61: 25 Jan 2013, 21:27 »

Jeg ved ikke med dig, men ødelægger det lidt realismen at du skal forhandle bud ned, hvis de overstiger dine % sats? Jeg har i hvert fald aldrig hørt om nogle klubber der har forhandlet en pris ned fra det tilbudte.
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 11 | Stenbroens drenge
« Svar #62: 25 Jan 2013, 23:46 »

Jeg ved ikke med dig, men ødelægger det lidt realismen at du skal forhandle bud ned, hvis de overstiger dine % sats? Jeg har i hvert fald aldrig hørt om nogle klubber der har forhandlet en pris ned fra det tilbudte.

Jeg kan godt følge din tankegang, at det ikke er realistisk at forhandle prisen ned, men jeg mener det er realistisk i den form, at jeg ikke få urealistisk salg gennemført.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: | 11 | Stenbroens drenge
« Svar #63: 25 Jan 2013, 23:51 »

Jeg er glad for, at du fokusere på konceptet og ikke resultaterne. Det er efterhånden en mangelvare på FM-scenen.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: | 11 | Stenbroens drenge
« Svar #64: 26 Jan 2013, 00:35 »

Vil dog tillade mig at være enig med UlrikE - kommer der, i det første bud, et bud på over den salgspris du "forlanger" ser jeg intet galt i at sige ja. Det ville være noget andet hvis du valgte at forhandle det højere op.

Men det er spændende som altid at se hvordan det går :-)
Logged


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: | 11 | Stenbroens drenge
« Svar #65: 26 Jan 2013, 16:09 »



Hvad er konceptet bag denne taktik?

Som jeg ser det, så må det være meningen at Cesar Santin skal sætte dine indvendige angribere i spil, hvilket betyder at hans rolle på holdet er som spilstation, frem for at være målscorer, som i stedet dine to indvendige kanter skal være..?

Havde jeg været dig, så havde jeg nok i stedet valgt en midtbanespiller til at sætte dine indvendige angribere i spil, samtidigt med at jeg ville ha sat angriberen til at være skarpretter/avanceret angriber/komplet angriber for netop at gøre ham til en målscorer type, så du har 3 spillere på holdet der sammen skal stå for målene. Mig bekendt, så har FCK vist flere gode pasningsspillere på holdet, så du har rig mulighed for at spille med en playmaker på midtbanen.

Men det bliver spændende at se hvordan resultaterne flasker sig for dig fremadrettet. Det er en speciel taktik du har, så jeg er spændt på at se hvordan den virker for dig på langt sigt.   Wink

Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 11 | Stenbroens drenge
« Svar #66: 27 Jan 2013, 10:19 »

Vil dog tillade mig at være enig med UlrikE - kommer der, i det første bud, et bud på over den salgspris du "forlanger" ser jeg intet galt i at sige ja. Det ville være noget andet hvis du valgte at forhandle det højere op.

Men det er spændende som altid at se hvordan det går :-)

Som sådan er jeg også enig - men f.eks. har der været rygter om bud på Claudemir på 33 mio. og selvfølgelig har han spillet godt, så hans værdi er steget, men syntes stadig det er urealistisk for en spiller af hans kaliber i superligaen. Men jeg overvejer det frem til næste transfervindue (jeg er lidt længere fremme i spillet).

Hvad er konceptet bag denne taktik?

Som jeg ser det, så må det være meningen at Cesar Santin skal sætte dine indvendige angribere i spil, hvilket betyder at hans rolle på holdet er som spilstation, frem for at være målscorer, som i stedet dine to indvendige kanter skal være..?

Havde jeg været dig, så havde jeg nok i stedet valgt en midtbanespiller til at sætte dine indvendige angribere i spil, samtidigt med at jeg ville ha sat angriberen til at være skarpretter/avanceret angriber/komplet angriber for netop at gøre ham til en målscorer type, så du har 3 spillere på holdet der sammen skal stå for målene. Mig bekendt, så har FCK vist flere gode pasningsspillere på holdet, så du har rig mulighed for at spille med en playmaker på midtbanen.

Men det bliver spændende at se hvordan resultaterne flasker sig for dig fremadrettet. Det er en speciel taktik du har, så jeg er spændt på at se hvordan den virker for dig på langt sigt.   Wink

Nu genbrugte jeg bare taktikken fra start, så det er som oftest Cornelius som er på toppen, for konceptet er at spille over kanterne og tidligere indlæg til hovedet på ham. Hvis ikke det var fordi ledelsen forventer boldbesiddelse, havde jeg spillet på hurtige omstillinger.

Jeg vil som sagt også begynde igen at arbejde med flere taktikker, men det kræver lidt træningskampe mod stærke modstandere, for at jeg rigtigt kan teste hvordan de fungere. For jeg vil gerne mod de knap så stærke modstandere have flere spillere fremme på banen istedet for min defensive midt.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: | 11 | Stenbroens drenge
« Svar #67: 27 Jan 2013, 10:26 »

Nu genbrugte jeg bare taktikken fra start, så det er som oftest Cornelius som er på toppen, for konceptet er at spille over kanterne og tidligere indlæg til hovedet på ham. Hvis ikke det var fordi ledelsen forventer boldbesiddelse, havde jeg spillet på hurtige omstillinger.

Jeg vil som sagt også begynde igen at arbejde med flere taktikker, men det kræver lidt træningskampe mod stærke modstandere, for at jeg rigtigt kan teste hvordan de fungere. For jeg vil gerne mod de knap så stærke modstandere have flere spillere fremme på banen istedet for min defensive midt.

Burde din targetman så ikke være sat til "angreb"? Det vil i min optik, gøre at hans førsteprioritet er at være målscorende, mens hans andenprioritet er at være spilstation. Når han er sat til "support", så vil jeg mene at han mere tænker på at være spilstation, frem for målscorer...

Men hvordan klarer dine angribere sig rent målscorings mæssig?
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 12 | Stenbroens drenge
« Svar #68: 29 Jan 2013, 22:55 »



12 Et europæisk storhold to be, … or not to be

Med deltagelse i Europa League, var der da lidt for FC København tilhængerne at glæde sig over i 2012/13 sæsonen, da jeg tydeligvis ikke gav dem særlig meget at være glad for ellers. Målet fra bestyrelsen var at kvalificere holdet til første knock out fase i foåret, og med Tromsø, Liverpool og Bursaspor som modstanderne, så håbede jeg da at have en relativt god mulighed for avancement.

Der var også jubel at spore i København, efter at Tromsø i den første kamp fik sendt hjem med et 2:0 nederlag i bagagen efter en yderst solid hjemmesejr i den første Europa League kamp i gruppespillet. Det tydeligt forhåbninger om at jeg trods min dårlige efterårssæson in mente havde mulighed for at komme videre fra gruppespillet. Forhåbningerne blev dog basket til jorden igen, da jeg efter en forfærdelig kamp i Tyrkiet havde tabt 3:0 til Bursaspor og dermed igen bare var et almindelig dansk ligamandskab. Det sidste point i gruppespillet fik jeg efter endnu en flot hjemmebanke kamp, hvor Liverpool ikke formåede at få mere end 1 point med hjem til England. Det ene point kom i hus efter en flot kamp, men der skulle alligvel et heldig mål i det 88’ minut til, for at Parken kunne juble over det velfortjente point.

Den sidste  halvdel af Europa League gruppespillet er ikke værd at skrive hjem om, da det blev nederlag på 0:4 til Liverpool (U), 0:2 til Tromsø (U) & 0:4 til Bursaspor (H).



Dermed var sæsonens europæiske kampe slut for FC Københavns vedkommende, og som det går i superligaen bliver det svært at give fanskaren europæiske kampe i næste sæson. Det positive fra kampene i Europa League må være Kris Stadsgaard, som med en gennemsnits rating på 7.20 virkelig viste sit værd, ligesom Nicolai Jørgensen der udover en gns. Rating på 6.74 lagde op til hele 3 mål.



Som det ses gik Nordsjælland igennem deres Champions League gruppe med sølle 4 point, hvilket vel egentlig kan betragtes som godkendt for en debutant i Champions League. Sejren kom først i fjerde forsøg, da FC Nordsjælland havde besøg af Udinese i Parken, hvor Anders Christiansen scorede kampens enlige mål. Holdet fra Nordsjælland sluttede også af med point, da Olympiakos kun fik 1 point efter danskernes besøg.  Inden da havde FCN tabt 1:2 til Udinese (U),  0:2 til Olympiakos (H), 0:2 til FC Porto (U) & 0:1 til FC Porto (H).

FC Midtjylland kom igennem Europa League gruppen med 8 point. Sejrene var over Twente med 3:2 på hjemmebane i første runde og i den sidste kamp i gruppespillet mod Levante, også på hjemmebane, med 2:1. FC Midtjylland tabte faktisk ingen hjemmekamp, for Lyon kunne ”kun” drage hjem fra heden med et 2:2 resultat. Desværre var det knap så stærke udebane præstationer jyder præsterede, for med nederlag til Levante (0:3) og Lyon (1:3) samt et enkelt point efter 1:1 med FC Twente, var det kun nok til en 3. plads i gruppen.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 13 | Stenbroens drenge
« Svar #69: 02 Feb 2013, 10:28 »



13 Endelig vinterpause
Efter nederlaget til Bursaspor i Tyrkiet på 3:0 var det nu at jeg besluttede mig for at stimen skulle vendes og der skulle flere point på kontoen. Min optimisme blomstrede allerede i superligakampen mod Esbjerg fB (10.) for i lange periode af kampen dominerede vi, men slukøret gik vi fra banen, da vi endnu engang viste ineffektivitet og udstillede os selv med 14 chancer, hvor 0 skud havde ramt målet. Lidt trøst var der dog at hente, da Esbjerg fB heller ikke scorede og der kom point på kontoen.

Udviklingen var til t se da vi ugen efter gæstede Randers (5.) og kørte dem ud af banen i de første 30 minutter. De fik dog slukket håbet i mine spillere, da Pierre Boya scorede i det 37’ minut, hvorefter holdet gik helt i stå. Resultatet blev dog kun 1:0 og der var lidt at tage med fra kampen videre mod AGF (7.) og Sønderjyske (12.). Det blev til henholdsvis en uafgjort 0:0 og en sejr på 2:0, hvorefter vi for første gang læge kunne sige at vi havde fået point i 3 af de seneste 4 kampe!

Dette var også perioden, hvor Mos var begyndt at bide sig fast på holdet, og med scoringen fik han ekstra point i karakterbogen. Dog var Cornelius endnu engang skadet, og straks han var klar, så kom han da også tilbage i startopstillingen. Det medførte dog tørke på målfronten, da jeg ikke scorede i 3 af de næste 4 kampe (2 x EL), hvor Bl.a. Silkeborg (8.) var stærke nok til at slå os 1:0 på Mascot Park i Silkeborg. Da forsvaret endelig var samlet igen efter skader til forskellige spillere, så viste de at ingen af dem var uundværlige, for med et 5:2 nederlag til de største favoritter i mesterskabskampen OB (1.), så var min tiltro til forsvaret lig 0.


Med tre kampe tilbage inden efterårspausen, havde holdet en hel del at kæmpe for, hvor bl.a. en komfortabel afstand var værd at tage med. Det blev desværre kun til et tre points forspring med 4:2 sejr over ærkerivalerne fra Brøndby (11.), et flot point blev hentet med hjem fra Aalborg (3.) efter en seværdig 1:1 kamp og ikke mindst et skuffende 0:2 nederlag til FC Midtjylland (2.) i Parken.

FC København statistik
Topscore: Andras Cornelis, Claudemir - 4 mål
Flest Assist: Christian Bolanos – 5 oplæg
MOM: Michael Jakobsen – 3 stk.
Gns. Bedømmelse: CLaudemir (26 kampe) – 7.06

Superliga statistik
Topscore: Jesper Lange, Esbjerg – 9 mål
Flest Assist: Andreas Johansson & Espen Ruud, OB – 9 oplæg
MOM: Hans Henrik Andreasen, OB – 5 stk.
Gns. Bedømmelse: Hans Henrik Andreasen, OB (20 kampe, 5 som indskifter) – 7.72
« Seneste Redigering: 02 Feb 2013, 10:32 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

impervious
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: | 13 | Stenbroens drenge
« Svar #70: 02 Feb 2013, 14:02 »

vildt realistiske resultater Smiley
Logged

Brøndby IF!!!!

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 13 | Stenbroens drenge
« Svar #71: 03 Feb 2013, 21:11 »

haha - Ja. lige ud over mine egne kampe, så har resultaterne været realistiske.... Peace

Man kan så sige om spillet ikke er meget realistisk og fortæller lidt om mine evner som manager, hvorfor det egentlig er meget realtisk Smiley
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 14 | Stenbroens drenge
« Svar #72: 05 Feb 2013, 22:23 »



14 Transfervinduet Januar 2013
Det var et meget stille transfervindue for FC København, da hele mit transfer beløb var brugt i sommerpausen, og jeg ikke solgte nogle spillere i vinduet.

Jeg kunne godt have brugt mig en ekstra forsvarsspiller, men da Christian Gamboa er kommet tilbage fra lejemålet i Rosenborg, så mener jeg at jeg alligevel er godt stillet. På midtbanen fik jeg forstærket mig i sommerpausen med Albæk og Lewicki, mens Pape Pate Diuof er kommet tilbage fra lejemålet i Molde. I angrebet er jeg godt stillet, trods ineffektiviteten.

Toutouh som ellers var kommet hjem fra lejeophold i Esbjerg fB, havde vist så gode takter, at Silkeborg if var interesseret i at leje ham i forsvaret. Med tanke på at jeg ikke forventer at han får chancen i foråret, blev han lejet ud.
I stedet for indkøb, brugte jeg vinterpausen på at sikre forlængelse med to spillere i truppen for fremtiden. Den ene var Kim Christensen, som er en vigtig brik, da jeg ellers kun har Jakob Busk, mens den anden var Christian Bolaños.

De største handler i DK:
Enock Adu fra FC Nordsjælland til AS Saint-Etienne – 21 mio. kr.
Morten Knudsen fra FC Midtjylland til Inter – 8,25 mio. kr.
Mads Fenger fra Randers FC til FC Nordsjælland – 6 mio. kr.
Alexander Andersen fra AC Horsens til FC Nordsjælland – 3,25 mio. kr.
Ivan Runje fra FC Nordsjælland til AC Horsens – 3 mio. kr.

De største handler i verden:
Lucas Moura fra São Paulo til Paris Saint-Germain – 350 mio. kr.
Jozy Altidore fra AZ Alkmaar til Tottenham – 137 mio. kr.
Marouane Fellaini fra Everton til Paris Saint-Germain – 132 mio. kr.
Toussef Msakni fra ES Tunis til Lekhwiya – 92,5 mio. kr.
Jelle Vossen fra Genk til Tottenham – 90 mio. kr.
« Seneste Redigering: 06 Feb 2013, 20:28 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: | 14 | Stenbroens drenge
« Svar #73: 06 Feb 2013, 19:39 »

Det bliver spændende at se om du får vendt stimen efter vinterpausen, så du kan avancere lidt i ligaen og forhåbentlig nå op og hente nogle pladser der giver adgang til europæisk fodbold - Gerne af den fine slags.

Men som altid, så er jeg vild med din blog, som har en god "stemning" omkring sig.. Dog kunne hyppigheden af updatsene godt være lidt mere aktiv..   Wink
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 14 | Stenbroens drenge
« Svar #74: 06 Feb 2013, 19:54 »

Det er mig en gåde hvorfor du ikke er blevet fyret endnu, hvordan ser tilliden fra bestyrtelsen ud? Håber dog at du får bedre styr på resultaterne i forårsæsonen, ellers går det nok ikke længe. Bloggen som helhed ser fin ud, dog ser det ikke helt ud som du har fået færdiggjort sidste update.
Logged

FCK

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010