home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 405 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]  (Læst 77782 gange)
Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 5 | Stenbroens drenge
« Svar #30: 03 Jan 2013, 08:12 »

I ligaen kunne en offensiv taktik nok godt virke for FCK, da de ligger langt foran de andre Wink
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: | 5 | Stenbroens drenge
« Svar #31: 03 Jan 2013, 12:22 »

I ligaen kunne en offensiv taktik nok godt virke for FCK, da de ligger langt foran de andre Wink

Her er jeg lige præcist ikke enig. For netop fordi FCK er så overlegne som de er, så vil de ofte opleve at modstanderne vil pakke sig, og spille med elleve mand bag bolden. Her har jeg bedst erfaring, ved at spille kontra/defensivt for at lokke modstanderne frem på banen, så der skabes huller som ens offensive spillere kan udnytte. Ellers vil man opleve en masse kampe, hvor du både har spil og chancer, men alligevel taber pga. et dumt kontramål. Det er også derfor man så ofte hører om folk der taber, selvom de har 27 chancer, mod modstandernes 3 chancer.

Men Hcan, angående dit spørgsmål om at anvende flere taktikker, så vil jeg enten forslå dig at gøre det, eller i hvert fald at ændre i strategi og filosofi op til hver enkelt kamp. Jeg tror ikke på at du kan have én taktik som kan vinde alle kampene for dig, så derfor skal du f.eks. kunne justere imellem at spille offensivt med et højt pres, og til at spille kontra hvor man lokker modstanderne frem på banen.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 5 | Stenbroens drenge
« Svar #32: 03 Jan 2013, 12:37 »

Men Hcan, angående dit spørgsmål om at anvende flere taktikker, så vil jeg enten forslå dig at gøre det, eller i hvert fald at ændre i strategi og filosofi op til hver enkelt kamp. Jeg tror ikke på at du kan have én taktik som kan vinde alle kampene for dig, så derfor skal du f.eks. kunne justere imellem at spille offensivt med et højt pres, og til at spille kontra hvor man lokker modstanderne frem på banen.

Tvivler på Kontra er godt som tophold, og måske er der en klausul i kontrakten. Men jeg har ikke afprøvet kontrabold som tophold.

Og i DK kan det godt lade sig gøre med en taktik, men det er nok nærmere når vi når til Europæisk man har brug for flere taktikker. Har prøvet at være ubesejrede i over en sæson med Aab i 12'eren Smiley
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 5 | Stenbroens drenge
« Svar #33: 03 Jan 2013, 12:46 »

Jeg vil helt klart mene at du ihvertfald skal have to taktikken du kan skifte imellem, således at du til tider kan overrumple dine modstandere på den måde. Jeg vil i diskussionen om hvorvidt du skal spille offentsivt give Guldbrand ret, min erfaring er ligeledes at man som favorit faktisk ofte bedre kan vinde kampene ved ikke bare at satse på all put offence da modstanderne er forberedte på netop det.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 5 | Stenbroens drenge
« Svar #34: 03 Jan 2013, 18:58 »

Her er jeg lige præcist ikke enig. For netop fordi FCK er så overlegne som de er, så vil de ofte opleve at modstanderne vil pakke sig, og spille med elleve mand bag bolden. Her har jeg bedst erfaring, ved at spille kontra/defensivt for at lokke modstanderne frem på banen, så der skabes huller som ens offensive spillere kan udnytte. Ellers vil man opleve en masse kampe, hvor du både har spil og chancer, men alligevel taber pga. et dumt kontramål. Det er også derfor man så ofte hører om folk der taber, selvom de har 27 chancer, mod modstandernes 3 chancer.

Men Hcan, angående dit spørgsmål om at anvende flere taktikker, så vil jeg enten forslå dig at gøre det, eller i hvert fald at ændre i strategi og filosofi op til hver enkelt kamp. Jeg tror ikke på at du kan have én taktik som kan vinde alle kampene for dig, så derfor skal du f.eks. kunne justere imellem at spille offensivt med et højt pres, og til at spille kontra hvor man lokker modstanderne frem på banen.

Jeg vil helt klart mene at du ihvertfald skal have to taktikken du kan skifte imellem, således at du til tider kan overrumple dine modstandere på den måde. Jeg vil i diskussionen om hvorvidt du skal spille offentsivt give Guldbrand ret, min erfaring er ligeledes at man som favorit faktisk ofte bedre kan vinde kampene ved ikke bare at satse på all put offence da modstanderne er forberedte på netop det.

Ja - Jeg har nok en tendens til at vælge den offensive tilgang, mest fordi at jeg af ledelsen er blevet bedt om at være boldbbesiddene, hvilket jeg forsøger med en stærk midtbane, hvorfor mit oplæg til 4-2-3-1 ikke helt kan leve op til det. Men det kan godt være jeg skal til at have mig en mere "kontrabaseret taktik" for taktikken jeg anvender er lettere ustabil.

Som sagt håber jeg med tiden at kunne udarbejde en taktik mere, som har lidt andre egenskaber, og som kan snyde modstanderne, når de er ved at have læst mig.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 6 | Stenbroens drenge
« Svar #35: 04 Jan 2013, 18:05 »



6 Københavns taktikker

På baggrund af mine træningskampe og min gennemgang af truppen, har jeg valgt at operere med følgende 3 taktikker.


Taktik 4-5-1
Filosofien bag opstillingen er hovedsageligt at FC København skal have en styrende midtbane, som på baggrund af overtallet kan styre kampen og bolden. Det er de 2 centrale midtbanespillere, som har chancen at erobre boldene fra modstanderen og fordele disse til de 2 wings eller angriberen. I det opbyggende spil er det samtidig deres opgave at modtage bolden fra forsvaret og starte de opbyggende spil. De har en defensiv midtbanespiller bag sig til at tage de klare de væsentlige defensive pligter, da han skal ligge i mellemrummet mellem midtbanen og forsvaret og dække af for at modstanderne skaber chancer i netop det rum. Det vigtigste for den defensive midtbane er at være ødelæggende for modstandernes opbygning af spillet.

I Forsvaret er der 2 defensive forsvarsspillere, som begge er defensivt orienteret. Jeg mener ikke de skal være opbyggende, da det i første omgang er vigtigt at de stopper modstanderne. Dette skal også ses sammen med at de to backs er bedt om at være offensive og skal hjælpe langt fremme på banen, og støtte de 2 wings, som ligger på kanterne foran den centrale midtbane, men bag angriberen (Ægte wings). De 2 wings er begge instrueret i at lave hårde indlæg, som gerne skulle generere en række mål fra panden af en høj angriber.

Spillestilen er defensiv / flydende, da jeg mener at med min defensiv tilgang men faktisk offensive opstilling er det nødvendigt at alle spillere tager del i måde den angribende og forsvarende fase af spillet. Endvidere har jeg valgt at den defensive linie ikke skal så langt frem på banen, da jeg har min defensive midtbanespiller til at dække rummet mellem forsvar og midtbane. Der er selvfølgelig fokus på at spille over kanterne, da den centrale del af banen er meget defensivt orienteret, mens mine kanter generelt er offensivt orienteret. Da jeg også forventer at skulle have mest muligt bold besiddelse, så har jeg bedt holdet om korte afleveringer. Dette gør desværre at min egen filosofi om hurtige omstillinger er umulig.

Taktik 4-4-1-1
Med denne opstilling er det meningen at jeg skal være en smule mere offensiv, da jeg i stedet for en defensiv midtbanespiller har placeret en spiller på den offensive midtbane i stedet. Det vil åbne mere op for modstanderne til at spille igennem mine linier, men den defensive linie bliver skubbet meget langt frem på banen, for at lukke hullet mellem mit forsvar og midtbanen. Dette kræver i stedet at mine forsvare er hurtige og placeringsstærke, så de kan løbe eventuelle friløbere op, eller endnu bedre, forhindre chancerne opstår.

I forsvaret har de to backs ikke samme offensive frihed som i den anden opstilling, da de kun forventes at være støttespillere i den offensive del og skal lave knap så mange overlaps. De centrale forsvarer skal i modsætning til den anden taktik være mere boldspillende, da de skal tage del i det opbyggende spil, som følge af de ikke har en defensiv midtbanespiller til dette. Endvidere er det også en fordel at de tager del i opspillet, når den defensive linie presses frem. På midtbanen er de 2 fløje trukket lidt tilbage, så de har mere en del af midtbanen fremfor angrebet. I denne taktik er det meningen at spillet skal foregå midt på banen, og i stedet for at spillet kommer igennem på fløjene, er skud lige uden for feltet samt småspil i feltet at foretrække.

Spillestilen er offensiv / Stift for at sikre at vi ikke er fanget ude af positioner, hvis vi skulle miste bolden midt på banen. Dette kombineret med at den ene midtbanespiller skal være defensivt orienteret mener jeg at defensiven er dækket godt ind. Offensivt skal holdet kombinere sig igennem, hvorfor det hovedsageligt er en taktik der kan bruges mod hold der ikke pakker sig. Så her tænker jeg at udekampene mod de lidt stærkere modstandere vil være de optimale kampe at bruge den i.

Taktik 4-4-2
Min 4-4-2 opstilling er gangske almindelig, og minder rigtig meget om  4-4-1-1 opstillingen, da bagkæden har de samme parametre i indstillingerne.  Midtbanen er besat af 2 centrale midtbanespillere, hvor den ene er en defensivt indstillet boldvindende midtbane spiller, mens den anden er ”felt-til-felt” midtbanespiller. Da midtbanen hovedsageligt er offensivt sat, med de 2 wings, er det vigtigt at forsvaret er 100 % defensivt orienteret, og derfor er mine backs sat til ”støtte” (jeg overvejer at ændre det til defensivt).

Offensivt er de 2 wings , som skal tage meget del i det offensive arbejde, men de får hjælp af den ene angriber, som skal arbejde som en ”trequaritisaen” og dermed søge tilbage i banen og tage imod afleveringer fra midtbanen samt de 2 wings. Derudover besidder angrebet også en ”Target man” da man ligesom  i 4-5-1 taktikken skal spille over fløjene og sende bolde i feltet.

Filosofien i spillestilen er offensiv og med en ”meget stift” tilgang til da jeg igen er meget sårbar bagude, hvorfor det er vigtigt ikke at blive fanget ude af balance. Endnu engang spiller jeg med Højt pres for at lukke hullet mellem forsvaret og midtbanen, det kan samtidig være med til at jeg erobre bolden længere fremme på banen og med højt tempo og direkte afleveringer kan skabe gode kontra chancer.

Jeg hælder mest til at bruge 4-5-1 taktikken, da det er den jeg bedst selv kan lide, men af erfaring har den ikke fungeret optimalt. Trods den ikke er så effektiv, har jeg svært ved at tage valget og gå fuldt  over til at bruge de andre taktikker og vurdere det efter modstanderen.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 7 | Stenbroens drenge
« Svar #36: 06 Jan 2013, 00:31 »



7 Forlængelse af kontrakter

Der var faktisk en lang række af kontrakter, som ville udløbe efter sæsonen. Det væsentlige i min egen tilgang til det er at de vigtige spilleres kontrakter skal forlænges med det samme, mens dem der overrasker over efterårets kampe skal have forlænget i December. Den resterende gruppe af spillere får måske forlænget kontrakterne sidst på året, hvis parametre som løn, længde og truppens sammensætning giver anledning til det.

Ovenstående gælder selvfølgelig for de etablerede spillere! Hvis der så kigges på talenterne, så er det meget sværere at vurdere hvilke spillere der skal have forlænget ”nu og her” og hvem der lige skal have en halv sæson til at overbevise. I langt de fleste af mine andre spil, har jeg uhæmmet forlænget kontrakterne med talenterne således at der kontrakter altid udløber når de bliver 20, for så har man mulighed for at vurdere om de blev til noget.

Følgende spilleres kontrakter udløber inden for det næste år (Etablerede spillere)
- Andreas Baes – 31. december 2012 – Forhandlingerne faldt på grund af løn. (Potentiale: En af de bedste på positionen i 1.division.)
- Cesar Santin – 30. Juni 2013 - Tilbudt kontrakt til 2015 (Evne: Ledende stjerne for de fleste superligahold.)
- Sölvi Ottesen – 30. juni 2013 – Tilbydes måske kontrakt til December (Evne: God spiller for fleste superligahold.)
- Søren Frederiksen – 30. juni 2013 - Sælges(Potentiale: God boksspiller i superligaen.)
- Danny Amankwaa – 30. juni 2013 – Tilbudt kontrakt til 2016 (Potentiale: En af de bedste på positionen i Superligaen.)
- Jakob Busk – 30. juni 2013 – Tilbudt kontrakt til 2017 (Potentiale: En af de bedste på positionen i superligaen.)

I første omgang har jeg planer om at forlænge for en sæson med Andreas Baes, fordi han skal have chancen for at bevise han er god nok. Jeg forventer ikke det store af ham, og talentspejderne forventer da også kun at han bliver en god spiller i 1. division, så planen er at jeg forhåbentlig kan få lidt mønt ud af ham. Forhandlingerne viste dog en utrolig grådighed fra en spiller som intet har vist endnu, og han blev sendt på gaden pr. 31. december 2012.
Der var også hårde forhanlinger med Santin, men med en årlig lønstigning på 10 % og 200.000 mere i agenthonorar og loyalitetsbonus, så blev vi til sidst enige om en kontrakt, hvor Santin gik 50.000 ned i løn pr. måned i modsætning til den stigning på 75.000 som han startede forhandlingen med.

Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: | 7 | Stenbroens drenge
« Svar #37: 06 Jan 2013, 01:59 »

Jeg fik lige læst dine updates tidligere fra Ipaden, men ville vente til jeg sad ved en computer før jeg ville ligge en kommentar.
Elsker din 1 taktik, men har ligesom du åbenbart, ikke så gode erfaringer med den i FCK. Jeg brugte den også der i mit første save, men det er som om angrebet ikke fungerer ordentligt, og modstanderne alligevel kommer til en del chancer :/

Kan godt lide din beskrivelse af alle taktikkerne! Thumbs Up

Angående dine kontrakter, så ved jeg ikke om Santin nu er det værd - synes ikke han er så imponerende igen, og med tanke på spillere som Cornelius, Mos og Veto så synes jeg godt man kunne have sparet pengene i løn - eller endda have solgt ham. Godt du fik forlænget med Busk!

Er trofast læser!
Logged


Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 7 | Stenbroens drenge
« Svar #38: 06 Jan 2013, 19:22 »

Jeg fik lige læst dine updates tidligere fra Ipaden, men ville vente til jeg sad ved en computer før jeg ville ligge en kommentar.
Elsker din 1 taktik, men har ligesom du åbenbart, ikke så gode erfaringer med den i FCK. Jeg brugte den også der i mit første save, men det er som om angrebet ikke fungerer ordentligt, og modstanderne alligevel kommer til en del chancer :/

Kan godt lide din beskrivelse af alle taktikkerne! Thumbs Up

Angående dine kontrakter, så ved jeg ikke om Santin nu er det værd - synes ikke han er så imponerende igen, og med tanke på spillere som Cornelius, Mos og Veto så synes jeg godt man kunne have sparet pengene i løn - eller endda have solgt ham. Godt du fik forlænget med Busk!

Er trofast læser!

Ja - Nej - jeg har desværre ikke haft den store succes med taktik 1 og er lige så stille begyndt at bruge taktik nr. 2, som jeg har haft væsentlig større succes med! - Chancer har jeg skam haft rigtig mange af, men desværre er jeg yderst ineffektiv med den taktik. Heldivis er forsvaret til gengæld godt! Peace

Er enig med dig i at Santins forlængelse måske ikke var så smart, dog mener jeg det er vigtigt med erfaring i truppen og han er en af de få spillere med stor erfaring.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: | 7 | Stenbroens drenge
« Svar #39: 06 Jan 2013, 20:06 »

Det er vildt interessant koncept du kører dig.

Det bliver spændende at se om det kan lykkedes dig at skabe et slagkraftigt FCK hold med de regler.

Syntes tit at spillerpriserne bliver skruet i vejret nemlig.

FØlger helt sikkert med
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 8 | Stenbroens drenge
« Svar #40: 07 Jan 2013, 21:58 »



8 Champions League eventyret!

Som vi alle ved, så blev det i sidste sæson kun en 2. plads for FC København i Superligaen, hvilket kun har givet adgang til kvalifikationen til Champions League. Det bliver den svære vej, hvor jeg skal møde klubber fra de store ligaer, som allerede har fået et hold diporekte i gruppespillet.tse

De mulige modstandere var Motherwell, Feyenoord, FC Vaslui og Club Brügge, hvor jeg helt sikkert havde foretrukket Motherwell eller FC Vaslui. Det blev en sværere modstander end jeg havde håbet på, men nu gælder det om at få gjort spillerne klar fysisk og mentalt til disse kampe. Jeg har derfor fået planlagt en træningskamp mod Wolfsburg om onsdagen ugen før den første kamp mod Feyenoord.

Det store spørgsmål er nu om man skal kører rotationsprincip de kommende kampe, for at truppen ikke er blevet for træt, når de kommer til de afgørende kampe. Jeg overvejer at lave en ”regel” om at jeg skal skifte et par spillere til hver kamp, så alle spillere får spilletid og de vigtigste spillere også får lidt kamp pauser. Mest for at sikre trætheden ikke sætter ind i den sidste halvdel af efteråret.

Følgende spillere blev udvalgt til truppen:
Keepere: Kim Christensen (Jakob Busk er under 21 og skal ikke vælges separat)
Forsvarer: Jakobsen, Stadsgaard, Jacobsen, Ottesen, Sigurdsson, Bengtsson & Aaquist
Midtbane: Grindheim, Kristensen, Vingaard, Bolaños, Gíslason, Claudemir, Jørgensen, Delaney, Albæk & Lewicki
Angreb: Santín, Abdellaoue, Frederiksen, Cornelius,Vetokele, Amankwaa & Krogdahl

Træningskamp:
FC København – Wolfsburg    0:2

Feyenoord – FC København 
Inden kampen havde jeg lidt blandet forventninger, for i den virkelige verden ville jeg ikke forvente en sejr på udebane over Feyenoord, da dansk fodbold ikke endnu er på niveau med topholdene i den hollandske liga. Godt nok har FC København to gange formået at slå Ajax Amsterdam ud, men det er ikke forventeligt at gøre det hver gang danske hold møder hollandske.

Så inden kampen endte min egen forventning at være godt med i kampen, og skabe et brugbart resultat inden returopgøret i Parken. Det betød at jeg skulle gå efter et flot uafgjort resultat, eller max et ét måls nederlag, og gerne med en scoring!

Feyenoord – FC København    1:0
1:0 Jordy Clasie (34’)
Skud: 18(7) – 9(2)
Boldbesiddelse: 59 % - 41 %

Sammenlignet med FC Københavns virkelige virke i de europæiske kampe i 2012, var det en kamp lige efter samme drejebog. Da jeg ikke var udspillet, men derudover kunne jeg ikke skabe noget fremadrettet. Der skal virkelig et andet tændingsniveau til i returkampen, hvis jeg skal kvalificere mig til ”det forjættede land” Champions League. Det positive i kampen var at holdet blev mere sammenspillet, samt at jeg med 20 minutter igen skiftede opstilling fra min 4-5-1 til 4-4-2, uden nævneværdige ændringer.

På spillersiden viste Michael Jakobsen stor kvalitet og beviste sit værd, mens Kim Christensen med et par store redninger viste at han var den rette målmand at satse på. Også Thomas Kristensen tog imod tilliden med en plads i startopstillingen, og spillede en fornem kamp.

Med nederlaget i den første kamp, dalede forventningerne om at kvalificere sig til gruppespillet i Champions League. Jeg var dog stadig i troen om at det var muligt at score det ene mål der skulle til for at udligne Feyenoords føring fra første kamp. Uofficielt vil jeg dog være tilfreds med et uafgjort resultat, men forventningerne fra fansene er med stor sandsynlighed en sejr. Det må nok også vurderes at FC København i FM 13 er vurderet bedre af omverdenen en hvad reelt er tilfældet er en anden sag.

Op til kampen vurdere jeg længe om jeg skulle spille med den velkendte 4-5-1, som jeg hovedsageligt bruger på udebane og mod stærkere modstandere. Men jeg havde trods alt en et måls nederlag der skulle indhentes og derfor bør jeg have en mere offensiv indstilling til det. Derfor kan jeg godt fristes til at bruge 4-4-2 opstillingen, så jeg har lidt flere spillere fremme på banen.

Det endte med at jeg fastholdte min 4-5-1 opstilling, da jeg i weekenden forinden havde tabt i superligaen med 4-4-2 systemet og min tiltro dertil var derfor faldet. Endvidere var jeg så uheldig at Lars Jacobsen var blevet skadet (7 til 8 uger) og mit forsvar var meget amputeret, hvilket betød at Sølvi Ottesen fik chancen på backen.

FC København – Feyenoord    0:0 (agg. 0:1)
Skud: 11(4) – 8(2)
Boldbesiddelse: 55 % - 45 %

Det var et helt andet FC København hold en tidligere som jeg sendte på banen mod Feyenoord, for vi havde for første gang i sæsonen både boldbesiddelse og chancer. Desværre var ineffektiviteten foran kassen der stadig og derfor blev det ikke til det forløsende mål, som ellers kunne have sendt kampen i overtid. Specielt Mads Albæk, som fik pladsen på DM viste gode takter, og han er nok ved at spille sig ind i startopstillingen.

Med det samlede nederlag til Feyenoord, så er champions league kampagne for 2012/2013 sæsonen slut, og i stedet skal jeg forsøge at kvalificere FC København til Europa League. Men for at dette kan lykkedes skal jeg have gang i målscoringen, for forløber næste runde med samme ineffektivitet, så er der intet gruppespil til mig. I lodtrækningen til sidste kvalifikationsrunde til UEFA cuppens gruppespil, var holdet seedet i gruppe 5 og de mulige modstandere var: Legia(Polen); AIK Stockholm(Sverige); Ventspils(Letland); Aalesund(Norge).

Min ønsketrækning er ventspils eller Aalesund, men det er min opfattelse at alle fire mulige modstandere skal kunne slås. Men lodtrækningen endte med følgende kamp for København

Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: | 8 | Stenbroens drenge
« Svar #41: 07 Jan 2013, 22:33 »

Utroligt surt med CHL - men Feyenoord er en svær modstander at få!

Ser frem til dine kampe imod Aalesund - dem burde du tage over to kampe, uden tvivl!

Tror du kommer til at få rigtig meget gavn af Mads Albæk - så skønt du allerede bruger ham nu :-)
Logged


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: | 8 | Stenbroens drenge
« Svar #42: 08 Jan 2013, 14:24 »

Synd med Champions League, men dine udsigter til EL gruppespillet er trods alt positive. Aalesund bør du kunne slå over to kampe.

Men ellers en rigtig lækker blog, som jeg glæder mig til at følge igennem Superliga sæsonen   Thumbs Up
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 9 | Stenbroens drenge
« Svar #43: 12 Jan 2013, 22:10 »



9 FC København SKAL i gruppespillet

Med nederlaget til Feyenoord havde jeg skuffet en stor del af den københavnske fanskare og derfor var det et helt klart mål at nå til gruppespillet. Taktikken til disse europæiske kampe var endnu engang til diskussion, men gennem kampene i superligaen er jeg faldet hen til at bruge den samme taktik gang på gang. Så endnu engang blev det min 4-5-1 opstilling, som var udgangspunkt til udekampen mod Aalesund.*

Inden kampen er Aalesund på en 12 plads i Tippeligaen og hvis der sammenlignes med Superligaen er det vel som at møde Horsens, Randers eller SønderjyskE. Det betyder at jeg SKAL vinde, men at det ikke bliver let, for selvfølgelig har Aalesund kvalitet - FC København er bare bedre!

Aalesund – FC København
Første kamp skulle spilles på Color Line Stadion i Aalesund, hvilket jeg ikke klager over. For statistisk set giver det en fordel at slutte på hjemmebane, men jeg kunne jo ikke udnytte det mod Feyenoord, selvom jeg havde alle muligheder for det.

* Jeg har udskudt ideen om flere forskellige taktikker til jeg har mere overskud i ligaen.

Aalesund – FC København    1:3
0:1 Claudemir (25’)
1:1 Amund Skiri (56’)
1:2 Nicolai Jørgensen (64’)
1:3 Ragnar Sigurdsson (90+4)
Skud: 16(5) – 11(4)
Boldbesiddelse: 51 % - 49 %

Enten var modstanderen dårlig defensivt, eller også fik FC København denne Europæiske aften endelig hul på bylden, for sejren på 3-1 var måske ikke fortjent set på spil og chancer, men på målmandspræstatione n og skarpheden i feltet. Aalesund lagde et godt pres i det første kvarter, men efter lidt tid overtog jeg spillet, hvilket førte til nærgående forsøg inden Claudemir endelig fik læderet sparket i kassen. I et kort øjeblik stillede jeg store spørgsmålstegn ved min vurdering af at satse på Kim Christensen, for Aalesund fik 1:1 målet foræret, da Kim C fra kanten af feltet sparkede bolden lige ud til en modstander som på et 100 % åbent mål kunne sparke bolden sikkert i kassen.

Heldigvis fik Nicolai Jørgensen endelig scoret på hovedstød, da han var blevet sat på toppen efter Mos (som havde fået chancen fra start) blev revet ud og erstattet af Igor, der røg på venstrekanten. Samtidig gik jeg i en kontrolleret offensiv med en mere ”stift” tilgang til kampen. I overtiden huskede Kim Christensen mig så på hvorfor han var blevet valgt, da han snuppede et straffespark (90+1). Som det mere rutinerede mandskab FC København er i forhold til Aalesund, så lukkede vi kampen og sikrede os reelt videre avancement i Europa League.

Frem til returkampen i Parken har jeg så fået nogle tanker der skal arbejdes med. Med en 2 måls føring + 3 udebanemål, så har vi pludselig en ”fri kamp”, som måske kan anvendes til at teste nogle ting. Spørgsmålet er om det er nu at jeg skal have testes min 4-4-2 eller 4-4-1-1, da det kan blive en fordel længere fremme i turneringen.

Dog vil jeg også gerne spare nogle af mine mest anvendte spillere, men jeg ser det som en dårlig kombination både at teste en ny opstilling og spare kræfterne hos mine bedste spillere, så jeg må i tænkeboks. Eneste problem er at de 2 kampe mod Aalesund er placeret rundt om en kamp mod Brøndby og den kamp SKAL vindes.

FC København – Aalesund    0:0 (Agg. 3:1)
Skud: 12(3) – 9(0)
Boldbesiddelse: 47 % - 53 %

Kvalifikationen til Europa League gruppespillet var aldrig i fare. Dette skyldtes to ting; et - Jeg stillede med stærkeste opstilling; to – at Aalesund virkelig ikke havde noget at byde med. Min farligste mand var Vingaard, der virkelig har vist sit hvert og nu tilvunget sig pladsen ved siden af Claudemir og dermed skubbet Grindheim helt ud af holdet. Han har nu deltaget i et par kampe for andet holdet i stedet for.

I pausen valgte jeg at tage alle mine 3 udskiftninger, for at få lidt rotation i gang, da jeg har haft et meget presset kampprogram og spillerne derfor ikke er 100% klar. Det tætte kampprogram vil helt sikkert også fortsætte nu, hvor jeg kvalificerede mig til Euro League.

Europa League lodstrækningen
1. Seedning: Inter, Lyon, Liverpool, Atletico Madrid, Marseille, PSV, Tottenham, Braga, Ath. Bilbao, Dynamo Kiev, Leverkusen, Bordeaux.
2. Seedning: Twente, Basel, FC København, Spartak Moskva, Fenerbache, Rubin Kazan, Napoli, Club Brügge, Hannover, Lazio, BATE Borisov, Sparta Prag.
3. Seedning: Dinamo Zagreb, Heernveen, CFR Cluj, Newcastle, Levante, Genk, Dnipro, FC Vaslui, Bursaspor, Helsingborg, Feyenoord, Dynamo Moskva.
4. Seedning: Academica, Anji, Debrechen, Hajduk Split, Hearts, Eskisehirspor, Motherwell, FC Midtjylland, Dundee United, HJK, Tromsø, Ludogorets

Min favorit pulje vil helt sikkert indeholde Leverkusen, Helsingborg samt HJK Helsinki, mens hade gruppen ville være Inter, Newcastle og Anji.
 
Jeg trak ikke Newcastle, men i stedet et andet engelsk hold, som ikke var helt attraktiv sportsligt, nemlig Liverpool. Derudover kom jeg også i gruppe med Bursaspor og Tromsø fra Norge, og det er derfor mine forventninger at jeg kan kvalificere holdet til knock-out runderne i foråret.


FC Midtjylland overraskede Stuttgart i tredje kvalifikationsrunde og gik videre samlet 3:2 (0:2 ude og 3:0 hjemme) og kom i pulje Lyon, Twente og Levante.

Champions League lodtrækningen
FC Nordsjælland var som danske mestre med i lodtrækningen til gruppespillet i Champions League, og de fik en nogenlunde gruppe (specielt sammenlignet med virkeligheden), da de trak FC Porto, Olympiakos samt Udinese.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Zrave
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: | 9 | Stenbroens drenge
« Svar #44: 12 Jan 2013, 22:11 »

Skide lækker blog!
Følger med Smiley
Logged


Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010