home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 529 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]  (Læst 77861 gange)
Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Stenbroens drenge
« Svar #15: 18 Dec 2012, 22:14 »



2 Truppen til efteråret 2012


Målmænd
01. Kim Christensen (31 år) | 21. Johan Wiland (32 år)
Talentet: 31. Jakob Busk (18 år)

Siden salget af Jesper Christiansen til Sverige, har den svenske keeper Johan Wiland været sikker først mand på holdkortet, da han har været en utrolig sikker keeper. Men jeg vil give begge keepere en fair chance med lige meget spilletid i træningskampene og på baggrund heraf træffe beslutningen om hvem der skal være førstekeeper. Den anden keeper vil blive sat til salg, da jeg mener Jakob Busk skal have chancen for at bryde igennem. Busk vil også være udset til at få pokalkampene i den første sæson.

Forsvaret
02. Lars Jacobsen (32 år) | 03. Pierre Bengtsson (24 år) | 04. Kris Stadsgaard (26 år) | 05. Sølvi Ottesen (28 år) | 15. Michael Jakobsen (26 år) | 17. Ragnar Sigurdsson (26 år)
Talentet: Christoffer Remmer (19 år)

I forsvaret er de 2 backs relativt sikre, for Lars Jacobsen skal udfordres af unge Christoffer Remmer, mens der ikke rigtig er nogen udfordre til Bengtsson, han garderes i stedet af Michael Jakobsen. Der er større kamp om pladserne i det centrale forsvar, hvor mine egne favoritter er Kris Stadsgaard og Ragnar Sigurdsson, men da hele min taktik ikke er færdigbrygget, så har både Michael Jakobsen og Sølvi en chance. Kvalitetsmæssigt så er Sølvi langt fra holdet, da han rent teknisk kun er på niveau med 2. division, mens han mentalt er den stærkeste i truppen. Rent teknisk er de 2 danskere bedst, men de er nok for ens som spillere til begge at komme i startopstillingen.

Midtbanen
06. Claudemir (24 år) | 08. Christian Grindheim (28 år) | 16. Thomas Kristensen (29 år) | 18. Nicolaj Jørgensen (21 år) | 19. Rúrik Gislason (24 år) | 20. Martin Vingaard (27 år) | 30. Christian Bolanos (28 år)
Talentet: 27. Thomas Delaney (20 år)

På midtbanen er der efter min mening en god fordeling af defensive boldflyttere, og kreative og chanceskabende spillere. Der er TK og Grindheim og Delaney til at være stabiliserende spillere, mens Claudemir, Gisláson, Nicolaj Jørgensen, Vingaard og Bola, som alle har de offensive egenskaber i større eller mindre grad. Alligevel føler jeg der mangler den spiller, som kan bringe FC Køenhavn til at være en stærk europæisk klub. Det er da også en stærk central midtbane spiller, som vil være en af de vigtigste steder at forstærke klubben.

Angreb
07. Mustafa Abdellaoue (23 år) | 09. Igor Vetokele (20 år) | 11. César Santin (31 år) | 23. Søren Frederiksen (22 år)
Talentet: Andreas Cornelius (19 år)

Med salget af Dame N’doye, er FC København truppen relativ tynd i forhold til kendt kvalitet fremme i angrebet. Vi kender jo alle til Cornelius indtog i Superligaen med 14 scoringer i de første 20 superligakampe, men kan han også gøre det i dette spil? Jeg tror ikke på det og derfor er han placeret som talentet. I stedet tror jeg at der skal satses på Santin og Mos, som har lidt erfaring. Planen er at de 2 skal være startere, mens Igor og Andreas skal have en 5-10 kampe (som starter eller indskifter). Søren Frederiksen har ikke kvaliteten til FC København, og forsøges lejet ud.

Udlån
Cristian Gamboa (Rosenborg) | Youssef Toutouh (Esbjerg fB) | Pape Pate Diouf (Molde) | Andreas Baes (HB Køge)

Der er 4 spillere på udlån, hvor Toutouh nok aldrig vil blive rigtig indlemmet i min trup, så må jeg se på niveauet af Christian Gamboa og Diouf når de kommer tilbage fra den norske liga. Diouf skal kæmpe med Gíslason og Nicolai Jørgensen og har ikke store muligheder for at spille sig på holdet, mens Gamboa skal slås med Remmer om pladsen bag Lars Jacobsen. Det handler om Lars’ niveau det kommende år.
Andreas Baes er et ungt talent, som er udlejet for at få spilletid, der bliver også taget en vurdering af hans indsats i 1. division, når han vender tilbage til klubben til næste sæson.

Forventninger til transfervinduet:
UD: Wiland el. Kim Christensen; Søren Frederiksen;
IND: 1 x Venstre Back; 1 x Central Midtbane
« Seneste Redigering: 18 Dec 2012, 22:43 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Stenbroens drenge
« Svar #16: 18 Dec 2012, 23:07 »

Meget spændende læsning. Jeg tror din manglende tro på Cornelius vil ændre sig, da han i mine saves altid er en kæmpe faktor, både i Superligaen men også når han bliver solgt. Jeg kan rigtig godt lide at du vil skille dig af med en af de to målmænd og satse på Busk som andenkeeper.

Indtil videre er det en god start på bloggen, så følger med (:
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Stenbroens drenge
« Svar #17: 18 Dec 2012, 23:19 »



2.1 Overholdes reglerne for truppens opbygning
Nationaliteter
Danskere (13 styk = 50 %)
Skandinavere (7 styk = 27 %)
Europæer (1 styk = 4 %)
Fra resten af verdenen (5 styk = 19 %)

Aldersfordeling
17 – 20 årige (6 styk = 23 %)
21 – 24 årige (7 styk = 27 %)
25 – 29 årige (9 styk = 35 %)
30 – 34 årige (4 styk = 15 %)

Transfers
Som det ses er fordelingen af spillerne på baggrund af nationalitet ved spillets begyndelse efter ”reglerne”, men indkøbene som jeg skal lave (1x venstre back samt 1x central midtbane) skal helst være europæer eller fra det øvrige skandinavien. Det ses endvidere at fordelingen på baggrund af alder er en anelse skævt, men rigtig mange unge spillere. Det passer dog meget godt til det jeg gerne vil købe, da jeg gerne vil have en relativt rutineret venstre back til at assistere Pierre Bengtsson på venstre backen. Dette vil jeg for at have rutine i bagkæden, hvis svenskeren skulle blive solgt. Derimod vil jeg have en ung spillere til den centrale midt, til at styrke den relativt gamle stamme af centrale midtbanespillere.
På nuværende tidspunkt ser jeg nærmere på:

Venstre back
Ingen

Central Midtbane
Mads Albæk (22 år), FC Midtjylland (værdi - 5 mio)
Oscar Lewicki (19 år), Häcken (værdi – 2 mio)


Begge ovenstående spillere er vældig interessante! Forskellen er at Albæk er 3 år længere fremme i udviklingen og allerede nu er en profil i FC Midtjyllands trup, og man må forvente at han ville have fast spilletid (hvilket jeg ikke forventer at kunne give ham) – Endvidere kan jeg kun give omkring 7 mio for ham, og spørgsmålet er om FC Midtjylland vil sælge for det. Derimod er Oscar Lewicki en ung spiller, som der er udviklingspotential e i. Det er en fordel at han ikke skal have alle kampene i sæsonen, men samtidig skal man vælge hans kampe med omhu, da jeg ikke kan have de store forventninger til ham. Samtidig er det ikke forventeligt at Häcken vil sælge ham til en fornuftig pris.

Om det bliver en af disse to, som ender med at tage den hvide trøje over hovedet, ved jeg ikke, men jeg håber at få det afgjort inden sæsonen går i gang om 23 dage.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |2| Stenbroens drenge
« Svar #18: 24 Dec 2012, 00:07 »



3 Hvad er den optimale sæsonforberedelse?
Som nyansat manager, er et af de største spørgsmål, som vælter rundt i hovedet hvordan man skabe den optimale sæsonoptakt. Den består selvfølgelig af en række træningskampe, og for mine 4 modstandere inden superligaens start er Dynamo Kiev, Nyva Vinnytsya og Metalurg Zp, alle fra Ukraine, samt Vannes OC fra Frankrig.

Sammenlignes dette med FC Københavns træningskampe før 2012/2013 sæsonen, virker dette som et naturligt antal kampe, mens jeg dog er af den mening kvaliteten ikke er på det forventede niveau. Kun Dynamo Kiev har et niveau, som man kan måle sig mod, og svare til FC Københavns opstartskamp mod Metalist Kharkiv (som blev besejret 1-4).

De fleste klubber bruger træningskampene til at give hele truppen så meget spilletid som muligt, men samtidig er målet at sammenspille en startformation. Jeg skal i hvert fald have sat min ideal opstilling sammen, have givet dem noget tid sammen, men de resterende i truppen skal også have lov at få tid på banen. Dette mener jeg er vigtigt, fordi jeg får et travlt efterår med både Superliga fodbold, samt europæiske kampe og dermed har chance for at skulle spille hele 33 kampe fra 14. juli frem til 9. december (ca. 150 dage / ca. kamp hver 5 dag). Det betyder at hele truppen skal bruges – også i opstarten.

Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

jokke
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |2| Stenbroens drenge
« Svar #19: 24 Dec 2012, 01:06 »

Forhelvede det her er godt! Jeg følger helt sikkert, kan ikke vente på næste update.
« Seneste Redigering: 26 Dec 2012, 17:24 af jokke » Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: | 3 | Stenbroens drenge
« Svar #20: 29 Dec 2012, 05:20 »

Venter spændt på næste update Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 3 | Stenbroens drenge
« Svar #21: 29 Dec 2012, 12:47 »

Den kommer snart, men juleferien har ikke foregået i eget hjem, så har både spillet og det asociale liv været sat lidt i bero Wink
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 4 | Stenbroens drenge
« Svar #22: 30 Dec 2012, 13:14 »



4 Middelmådig København optakt?
Min egen tilgang til sæsonoptakten endte med at forsøge at spille taktikken ind, samt teste spillere på de pladser, hvor jeg var lidt i vildrede hvem der skal være første valg. Men samtidig formåede jeg også at give spilletid til de spillere, som er udfordrere på de enkelte pladser og jeg havde endvidere 3 spillere med fra reserveholdet i truppen til træningskampene.

Dynamo Kiev – FC København   4:1
Til kampen mod Dynamo Kiev valgte jeg at sætte et relativt stærkt hold, hvor Kim Christensen overraskende nok fik chancen i målet, mens Mikael Jakobsen samtidig fik den ene plads i midterforsvaret. Michael Jakobsen var første halvlegs bedste spiller, mens Kim C fik vist sig rigtig godt frem overfor den nye manager. Den første kamp handler hovedsageligt om t få spillerne i gang, samt startet på konditionstræningen . Det endte derfor også med 9 udskiftninger i pausen, og det var derfor resultatet ikke var så vigtigt.
Kampen blev tabt 4-1 efter at mit hold var blevet totalt udspillet af Dynamo Kiev, som helt klart har et væsentligt bedre sammenspillet hold end mit var på dette tidspunkt i karrieren. Det var også derfor der frem til den anden træningskamp blev lavet en masse ændringer i opstillingen, så holdet kumme komme hjem fra Ukraine med en sejr og lidt tro på tingene.

Nyva Vinnytsya – FC København   1:0
Den anden kamp i Ukraine blev brugt til at flere forskellige spillere fik lov at vise deres evner. Det var blandt andet Christoffer Remmer, Gíslason og Grindheim, som havde muligheden for at vise mig, hvorfor de skal være en del af startopstillingen. De viste faktisk alle at de har evnerne til at spille for holdet, da de var 3 af de bedste spillere i kampen og fik karaktererne 6.6, 6.8 & 6.7. Ukrainerne scorede gennem et dybdeløb imellem center forsvaret og et fantastisk lob over Kim Christensen.
Som i den første kamp var der 8-9 udskiftninger i 2. halvleg, hvor specielt Sølvi Ottesen (7.0) viste, at han også skal være med inde om kampen om pladserne i startopstillingen. Kampen viste mig at der stadig mangler noget skarphed foran mål, for jeg havde væsentlig flere skud på mål end Nyva.

Metalurg Zp – FC København 1:0
Det blev til endnu et ét måls nederlag, da vi gæstede det sidste hold i den sidste træningskamp i Ukraine. Det har vist sig at være nogle stærke modstandere. I Denne kamp kom målet efter et drop af Jakob Busk, som var kommet ind i 2. halvleg, for at få lidt erfaring. I 2. halvleg sparede jeg en del af de spillere, som skal være i startopstillingen til den sidste træningskamp. Chancerne skaber jeg stadig, men uskarpheden er udtalt!

Christoffer Remmer viste endnu engang at han er klar til at kæmpe med Lars Jacobsen om pladsen som højre back, mens Wiland også gjorde sit for at overbevise mig om at han skal blive i FC København. Det var dog beskæmmende for hans indsats at han på en tilbagelægning sparkede bolden lige ud til en modspiller. Min startopstilling begynder at forme sig, og nu har spillerne kun en kamp til t vise at de skal foretrækkes.

Vannes OG – FC København 1:1
I den sidste træningskamp, en uge før sæsonstarten mod Esbjerg FB, var der endelig positive takter at spore. De sidste tests blev foretaget til min opstilling og både Nicolai Jørgensen (7.2) og Martin Vingaard (7.3) viste virkelig gode takter. Det var også Nicolai Jørgensen som scorede mit eneste mål, da han efter gode kombinationer midt på banen, kom han fri og scorede sikkert.
Til gengæld skuffede Michael Jakobsen meget, han fik kun 5.9 i karakter, og han er nu tvivlsom i startopstillingen til sæsondebuten, hvor han indtil nu var klar favorit. Da Thomas Kristen blev skadet i forrige kamp, fik Grindheim chancen fra start og han tog virkelig muligheden og jeg har nu fået troen på ham.


Opsummering på træningskampene
Det kan opsummeres at mine træningskampe er gået VÆSENTLIGT dårligere end FC Københavns gjorde før efterårssæsonen for i 2012, men det betyder heldigvis ikke så meget i min verden. Dog kan sejre i træningskampene kun give en masse selvtillid til spillerne, hvor jeg i stedet har haft mulighed for at teste nogle forskellige spillere og se hvordan de ”performer”.

Jeg var inden kampene selv lidt i tvivl om hvad jeg kunne få ud af disse træningskampe, men jeg føler at jeg står på den anden side med gode erfaringer og viden omkring mine spillere. Desværre gav de 4 kampe og skader. For til sæsonstarten er Thomas Kristensen, Nicolai Jørgensen og Martin Vingaard skadet, så jeg sender et lettere amputeret hold på banen til den første liga kamp.

Men et af mine vigtigste formål med opstarten var at få besluttet hvilken af mine to rutinerede keepere, som jeg vil beholde! Efter de 4 kampe, er det svært at tage en beslutning, for Johan Wiland har fået det bedste karakterer i træningskampene, men det er Kim C der har de bedste tal. Hvis jeg kigger på værdien af de 2 spillere, så er Johan Wiland 6 mio værd og Kim C er 1,1 mio værd. Jeg har ikke mange penge i klubben, så hvis jeg kan sælge Wiland til 6 mio, ville det give godt til kassen og eventuelt lidt ekstra til indkøb (udover de 10 mio. jeg har fået stillet til rådighed.)

Dommen er klar – Kim C bliver første valg, og Wiland er sat til salg.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: | 4 | Stenbroens drenge
« Svar #23: 30 Dec 2012, 15:25 »

Det er en dejlig skøn blog! God dybde i det hele, og emner man normalt ikke ser i blogs.

Spændende valg med Kim C! Ved ikke i dette FM, men i tidligere FM har han slet ikke været stabil nok. Men forstår udmærket din begrundelse. Jakob Busk er vel også en lovende målmand at have til at tage over om ikke så længe.

Læser med!
Logged


Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 4 | Stenbroens drenge
« Svar #24: 31 Dec 2012, 00:00 »

Det er en dejlig skøn blog! God dybde i det hele, og emner man normalt ikke ser i blogs.

Spændende valg med Kim C! Ved ikke i dette FM, men i tidligere FM har han slet ikke været stabil nok. Men forstår udmærket din begrundelse. Jakob Busk er vel også en lovende målmand at have til at tage over om ikke så længe.

Læser med!

Ja - jeg er også selv spændt på mit eventyr med Kim Christensen, men der var også mere salgbarhed i Wiland, jeg var lidt overrasket over hvem der endte med at købe ham. Men det kommer der selvfølgelig mere om senere. Busk er selvfølgelig mit fremtidsvalg, men spørgsmålet er om jeg kan blive ved med at forlænge med ham indtil jeg mener han er klar... det er først 4-5 sæsoner ude i fremtiden at han skal være første keeper, da han jo stadig er lidt for ung.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: | 4 | Stenbroens drenge
« Svar #25: 31 Dec 2012, 02:49 »

Ja - jeg er også selv spændt på mit eventyr med Kim Christensen, men der var også mere salgbarhed i Wiland, jeg var lidt overrasket over hvem der endte med at købe ham. Men det kommer der selvfølgelig mere om senere. Busk er selvfølgelig mit fremtidsvalg, men spørgsmålet er om jeg kan blive ved med at forlænge med ham indtil jeg mener han er klar... det er først 4-5 sæsoner ude i fremtiden at han skal være første keeper, da han jo stadig er lidt for ung.

Det lyder som en stor klub - det glæder jeg mig til at høre om!

Ja, men hvis ikke Kim C står ordentligt, kan det jo være han får chancen tidligere, og slår igennem? Eller er det helt udelukket du vil spille med en så ung målmand fast?
Logged


Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 5 | Stenbroens drenge
« Svar #26: 02 Jan 2013, 23:07 »



5 FC Københavns taktik anno 2012/2013


Jeg var ret spændt på at se hvordan klubben forventede spillestilen i klubben skulle være, da det er meget afgørende for hvordan min opstilling i Superligaen skulle være. Ja – Jeg stiller med forskellige opstillinger om det er Europæiske kampe eller superliga kampe.

Udmeldingen fra Carsten V. Jensen var at de forventede FC København skal spille boldbesiddende fodbold, og skabe chancer gennem tålmodig angrebsspil. Helt konkret betyder det at jeg skal have opbygget truppen så der er en masse spillere med god boldkontrol, gode afleveringsegenskab er, mens de samtidig er kreative og gode uden bold.

Selv har jeg en filosofi som tager udgangspunkt i at stå langt fremme på banen og dermed sætte modstanderne under tryk. Dette vil medføre flere bolderobringer langt fremme på banen, og når bolden erobres skal der sættes tempo på og via indlæg fra fløjene skal der komme afslutning på. Så målet er at kombinere min egen filosofi med klubbens og se hvordan dette fungere, men for at denne filosofi fungerer tilstrækkeligt, skal den offensive del af holdet bestå af hurtige og udholdende spillere, med god forudseenhed så de kan sætte presset rigtigt og forudsige hvor de kan snuppe bolden.

Jeg forventer selv at det skal være en helt almindelige 4-4-2, en såkaldt(se billedet) 4-2-3-1 eller en 4-4-1-1

Her kunne jeg godt tænke mig at høre jeres egne erfaringer med at have forskellige taktikker, så man ikke bare arbejder med en taktik?

Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: | 5 | Stenbroens drenge
« Svar #27: 02 Jan 2013, 23:20 »

Spændende update - din nuværende taktik (du har vist) bruger jeg i Ajax. Der er både fordele og ulemper med den, men overall virker den godt, især offensivt!

Angående dit spørgsmål så bruger jeg ikke selv flere taktiker, så kan ikke hjælpe dig på det punkt. Men glæder mig til at høre mere fra dig!
Logged


Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 5 | Stenbroens drenge
« Svar #28: 02 Jan 2013, 23:29 »



5 FC Københavns taktik anno 2012/2013


Jeg var ret spændt på at se hvordan klubben forventede spillestilen i klubben skulle være, da det er meget afgørende for hvordan min opstilling i Superligaen skulle være. Ja – Jeg stiller med forskellige opstillinger om det er Europæiske kampe eller superliga kampe.

Udmeldingen fra Carsten V. Jensen var at de forventede FC København skal spille boldbesiddende fodbold, og skabe chancer gennem tålmodig angrebsspil. Helt konkret betyder det at jeg skal have opbygget truppen så der er en masse spillere med god boldkontrol, gode afleveringsegenskab er, mens de samtidig er kreative og gode uden bold.

Selv har jeg en filosofi som tager udgangspunkt i at stå langt fremme på banen og dermed sætte modstanderne under tryk. Dette vil medføre flere bolderobringer langt fremme på banen, og når bolden erobres skal der sættes tempo på og via indlæg fra fløjene skal der komme afslutning på. Så målet er at kombinere min egen filosofi med klubbens og se hvordan dette fungere, men for at denne filosofi fungerer tilstrækkeligt, skal den offensive del af holdet bestå af hurtige og udholdende spillere, med god forudseenhed så de kan sætte presset rigtigt og forudsige hvor de kan snuppe bolden.

Jeg forventer selv at det skal være en helt almindelige 4-4-2, en såkaldt(se billedet) 4-2-3-1 eller en 4-4-1-1

Her kunne jeg godt tænke mig at høre jeres egne erfaringer med at have forskellige taktikker, så man ikke bare arbejder med en taktik?

 Spændende med Swansea - er vild med det Laudrup koncept Thumbs Up 4-2-3-1 passer jo som hånd i handske med Swansea konceptet- Når det er sagt vil jeg sige, at 4-2-3-1 bør kunne holde som eneste taktik - dog spiller jeg selv med flere forkskellige stile og strategier til 4-2-3-1 - god ide at have offensiv, standard og kontrol strategi... Spiller selv med udgangspunkt i Mourinhos Nike Defence, hvorefter mentalitet i standarc stilen er sat til 6 og 8 hakker for centerforsvaret og 10 for backs (slideren sættes midt mellem begge ender)... Synes stiiv stil virker godt mod dårlige hold hvor man ofte spiller offensivt, idet man skal angribe mere og spillerne skal blive fremme på banen. Derimod er en flydende stil  god mod sværere hold, hvor der skal være flere til at forsvare... Nogle vil nok hævde at det altid handler om at spille flydende, men synes Ferguson over årene har vist, at en stiv stil er effekttiv - særligt mod de helt små Thumbs Up
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 5 | Stenbroens drenge
« Svar #29: 03 Jan 2013, 07:49 »

Det lyder som en stor klub - det glæder jeg mig til at høre om!

Ja, men hvis ikke Kim C står ordentligt, kan det jo være han får chancen tidligere, og slår igennem? Eller er det helt udelukket du vil spille med en så ung målmand fast?

Ja - Busk kan selvfølgelig få chancen for at blive førstemålmand tidligere, hvis Kim C fejler! FC Vestsjælland har gjort alt for at låne ham i efteråret, men desværre har salget af Wiland gjort dette umuligt, selvom jeg gerne have sendt ham på lejeophold.

Spændende update - din nuværende taktik (du har vist) bruger jeg i Ajax. Der er både fordele og ulemper med den, men overall virker den godt, især offensivt!

Angående dit spørgsmål så bruger jeg ikke selv flere taktiker, så kan ikke hjælpe dig på det punkt. Men glæder mig til at høre mere fra dig!

Jeg er faktisk heller ikke endt med at have den taktik, jeg syntes den blev for offensivt og jeg så i træningskampene at mit forsvar skal have en mand foran sig, for at være stærkest. Så selvom jeg godt kan lide taktikken er jeg ikke stærk nok offensivt, til at bruge den. For det er vel egentlig en taktik som skal anvendes i en filosofi der hedder " Jeg skal bare score flere mål end modstanderne", hvor mit eget må være ... 1:0 er også ok(eftersom jeg er skide ineffektivt)

Spændende med Swansea - er vild med det Laudrup koncept Thumbs Up 4-2-3-1 passer jo som hånd i handske med Swansea konceptet- Når det er sagt vil jeg sige, at 4-2-3-1 bør kunne holde som eneste taktik - dog spiller jeg selv med flere forkskellige stile og strategier til 4-2-3-1 - god ide at have offensiv, standard og kontrol strategi... Spiller selv med udgangspunkt i Mourinhos Nike Defence, hvorefter mentalitet i standarc stilen er sat til 6 og 8 hakker for centerforsvaret og 10 for backs (slideren sættes midt mellem begge ender)... Synes stiiv stil virker godt mod dårlige hold hvor man ofte spiller offensivt, idet man skal angribe mere og spillerne skal blive fremme på banen. Derimod er en flydende stil  god mod sværere hold, hvor der skal være flere til at forsvare... Nogle vil nok hævde at det altid handler om at spille flydende, men synes Ferguson over årene har vist, at en stiv stil er effekttiv - særligt mod de helt små

Igen bliver jeg egentlig bekræftet i at det ikke er den taktik jeg skal bruge, da hverken Ajax eller Swansea er den type fodbold jeg vil spille - og jeg kan da også røbe at jeg kom frem til en anden taktik. Men fedt at høre der er nogen der har forskellige taktikker, dog tror jeg at dine taktikker er noget ens, og jeg forsøger at skabe 3 ret forskellige taktikker. Men jeg er stadig i tvivl om dette kan klares.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Sider: 1 [2] 3 4 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010