home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 562 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint
Forfatter Emne: | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]  (Læst 78017 gange)
Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: | 27 | Stenbroens drenge - Goes North
« Svar #120: 30 Mar 2013, 14:14 »

Nej jeg læser med Smiley
Logged

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: | 27 | Stenbroens drenge - Goes North
« Svar #121: 30 Mar 2013, 15:01 »

Jeg ser heller ingen grund. Jeg følger stadigvæk med - blogkonkurrence eller ej.
Logged

Build Me Up Buttercup!

runelarsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: | 27 | Stenbroens drenge - Goes North
« Svar #122: 30 Mar 2013, 15:29 »

Jeg vil skam også stadig læse med Smiley
Logged


LasseSJ
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: | 27 | Stenbroens drenge - Goes North
« Svar #123: 30 Mar 2013, 15:56 »

Jeg følger også fortsat Smiley
Logged

Olympique Lyonnais, AFC Ajax, AGF
Rouge et bleu sont nos couleurs, Lyonnais est notre coeur!

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 27 | Stenbroens drenge - Goes North
« Svar #124: 30 Mar 2013, 22:41 »

Godt at hører, så vil de næste opdateringer komme i næste uge, når jeg kommer hjem fra påskeferie i Jylland 😄
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 28 | Stenbroens drenge - Goes North II
« Svar #125: 05 Apr 2013, 18:59 »



28 En ny udfordring
// Oslo - 11. november 2014

Efter opholdet i det nordlige Sverige havde jeg lært at det ikke var det rigtige sted for mig at fortsætte karrieren. Det var egentlig nok et svært sted at bringe sin manager karriere videre fra, for det var ikke det store anerkendelse jeg fik i FC København, og trods jeg var tilfreds med min indsats i Piteå, så var en nedrykning på CV’et nok ikke godt for drømmene om at blive træner i en stor klub igen. Jeg søgte og søgte, og der gik lidt mere end 14 dage, før tilbuddet endelig ramte min postkasse.

Men endelig den 11. november var der bid, og endnu engang var det i et af de skandinaviske lande at jeg kunne tage plads på trænerbænken. Det var hos Oslo klubben Frigg som til dagligt huserer i den norske 2. division gruppe 4, hvor de i den netop overståede sæson endte på en 8. plads med 9 sejre, 8 uafgjorte og 9 nederlag.

Jeg tog imod kontrakten og har den næste sæson kontrakt med Frigg frem til december 2015, med et transferbudget på t.kr. 5,75 og et lønbudget på t.kr. 10. Dette betød at jeg med det samme skal i gang med at skære i truppen, da klubben har spillere ansat for t.kr. 15,26.

Truppen

Straks jeg havde overtaget klubben fik jeg kigget på materialet i klubben, og jeg besluttede mig at sammensætte en trup på cirka 22 spillere, da det er en mindre klub og jeg ikke har ”råd” til at have en så stor trup som tidligere. Alle spillere i klubben fik muligheden for at vise sig frem og derpå blev truppen sammensat af 24 spillere.

Målmænd
Waqas Ahmed (23 år), Alekander Molton (24 år)

Forsvar
Højre – Carl-Frederik Lystad (21 år), Runar Brendan (23 år); Central – Martin Vethe (28 år), Marius Krathe (24 år), Marius Torkildsen (30 år), Jens Martin Hedin (20 år), Thomas Husby Sæther (30 år); Venstre – Christian Halvorsen (27 år), Jack Vonheim (17 år)

Midtbane
Højre – Krenar Badivuku (29 år), Kenneth Dale (20 år); Central – Terje Sanne (32 år), Mads Haug (17 år), Hans Edvind Bragvin Andersen (21 år), Simen Rustadbakken (22 år), Håvard Gaare (32 år); Venstre – Morten Minh Don Bui (24 år), Arve Jessen (19 år)

Angreb
Markus Norheim Cham (27 år), Kai Hauge (17 år), Adrian Svendsen (17 år), Kjetil Tjærnæs (17 år)

Truppen er 2 spillere for stor i forhold til målet, hvilket skyldes at jeg ikke vil have spillere over 20 år på B-holdet, så er de i stedet på A-holdet, men bliver sat til salg i næste transfervindue. Det omhandler den centrale forsvarer Thomas Husby Sæther, samt Håvard Garre.

Aldersfordelingen er heller ikke optimal lige nu, men uden transferbudget, har jeg måtte priotere at få samlet en stærk trup, og med tiden, gerne om en sæson cirka, skulle jeg have fået fat i nogle flere spillere i alderen 25-29. Jeg er godt tilfreds med niveauet på spillerne jeg har, men specielt spillerne markeret med sort ovenfor er mine bedste spillere.


« Seneste Redigering: 13 Apr 2013, 10:02 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: | 28 | Stenbroens drenge - Goes North II
« Svar #126: 05 Apr 2013, 19:01 »

Tillykke med månedens blog, som du tydeligvis har undladt at nævne Wink
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 28 | Stenbroens drenge - Goes North II
« Svar #127: 05 Apr 2013, 19:07 »

Tillykke med månedens blog, som du tydeligvis har undladt at nævne Wink

Mange tak for det - Nu er jo desværre ikke en jubelidiot, så det vil jeg lade andre om at nævne, men jeg takker ærbødigst crewet for at se potentialet og niveauet på min blog Peace Nu handler det bare om at se fremad og bygge på succesen og se om man kan overfører det til spillet.

Man får jo lidt en mistanke om at det er noget i gør af medlidenhed, haha!
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: | 28 | Stenbroens drenge - Goes North II
« Svar #128: 10 Apr 2013, 10:11 »

Update ?

Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 28 | Stenbroens drenge - Goes North II
« Svar #129: 10 Apr 2013, 10:25 »

Der kommer snart en update, men er på forretningsrejse i USA; og har kun min arbejdscomputer, og der har jeg desværre ikke mulighed for at opdatere fra. Jeg var ikke fremsynet nok til at tage nogle af mine update's med, desværre. Men kommer hjem Torsdag eftermiddag, så derefter skulle der igen være muligt at komme med en update.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: | 28 | Stenbroens drenge - Goes North II
« Svar #130: 10 Apr 2013, 10:38 »

OK
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 28 | Stenbroens drenge - Goes North II
« Svar #131: 10 Apr 2013, 14:20 »

Har lige læst den igennem, fin blog. Dog ikke så sjov at læse, når der ikke er succes.

Udover det er jeg overrasket over at du holder ved, jeg var stoppet allerede inden jul i 1.sæson, gider ikke hvis det ikke kører inden for de første måneder. Fordi så tror jeg aldrig på spillet kommet til at kører.

Jeg er overrasket over alle dem der skriver noget med fejl osv., jeg oplever ingen fejl ved mig. Men det er måske meget klassisk for mange, at de føler det "nye" FM er svært.
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 29 | Stenbroens drenge - Goes North II
« Svar #132: 13 Apr 2013, 10:00 »



29 Middelstart på sæsonen
// Oslo - 6. juni 2015

Det er vel egentlig forløbet som man kan forvente i en midterklub i den norske 2. division, vi har ikke vundet det hele, men vi har også vist en smule kvalitet. Det første tegn på hvordan sæsonen skulle forløbe var træningskampene, hvor det blev til 3 sejre, 2 uafgjorte og 1 nederlag mod en broget blanding af modstandere. Det stod også hurtigt klart at jeg i sæsonen skal håbe på succes fra Markus Norheim Cham samt Morten Minh Don Bui, som er mine stærkeste spillere sammen med de aldrende centrale midtbanespiller Terje Sanne.

I ligaen har vi efter 8 kampe placeret os på en 10. plads, hvor vi ellers med en god start og 4 point i de første 2 kampe forventede at lægge lidt højere i tabellen. Begge sejre er kommet hjemme på Frogner Stadion, hvor Byåsen er besejret med 2:1 og bundholdet harstad måtte tage hjem med et 0:2 nederlag i bagagen. Derimod har vi tabt til det andet bundhold Drammen, da vi på udebane måtte indkassere en enkelt kasse.

Ligesom i foregående klubber, så har det igen været vores manglende effektivitet foran modstandernes mål, som har sikret at vi ikke er med i topstriden, for med et stabilt forsvar, har holdet helt klart vist AC Horsens tendenser og sikret meget målfattige kampe. Og hele problemstillingen ligger også i at det er 6 forskellige målscorer, som har scoret klubbens 6 mål i ligaen.

Kampe
Alta – Frigg 1:1 (Bragvin Andersen); Frigg – Byåsen 2:1 (Hauge, A. Svendsen); Drammen – Frigg 1:0; Frigg – Stålkam 0:1; Modum – Frigg 0:0; Frigg – Harstad 2:0 (Rustadbakken, Dale); Tromsø 2 – Frigg 1:0; Mjøndalen – Frigg 2:1 (Obeng)

Det var også blevet til et enkelt ”indkøb” efter at truppen var blevet sat, da jeg følte angrebet ikke havde tilstrækkeligt med rutine, og Dennis Obeng på 26 blev hentet ind til at øge alderen i angrebet.

En turnering, hvor Frigg Oslo FK fik lidt succes var i pokalturneringen, hvor det nåede at blive deltagelse i to runder, for med en overraskende sejr over Odd Grenland fra 1. division på 1:0, kvalificerede klubben sig til 2. runde. Her var det dog slut, da et andet 1. divisionshold Raufoss kom forbi og gav en snitter på 3:0. Det var heldigvis tilstrækkeligt for bestyrelsen, som var tilfredse med, at holdet nåede til anden runde i den Norske pokalturnering.

Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 28 | Stenbroens drenge - Goes North II
« Svar #133: 13 Apr 2013, 10:06 »

Har lige læst den igennem, fin blog. Dog ikke så sjov at læse, når der ikke er succes.

Udover det er jeg overrasket over at du holder ved, jeg var stoppet allerede inden jul i 1.sæson, gider ikke hvis det ikke kører inden for de første måneder. Fordi så tror jeg aldrig på spillet kommet til at kører.

Jeg er overrasket over alle dem der skriver noget med fejl osv., jeg oplever ingen fejl ved mig. Men det er måske meget klassisk for mange, at de føler det "nye" FM er svært.

Takker ærbødigst! - I forhold til at være stoppet efter første sæson, så har jeg som regel kun 1 spil i mine FM Karriere pr. FM sæson, derfor så bliver jeg jo nød til at holde ved Peace - Så har jeg også en viljefast tro på at det nok skal komme til at kører! Mit mål med bloggen er at holde den kørende længe endnu, eventuelt køber jeg ikke FM 14 og fortsætter bare derudaf med denne.

Ligesom dig ved jeg heller ikke om der er fejl i spillet eller ej, syntes godt jeg kan mærke at spillet er blevet nemmere efter opdateringerne, men det kan jo også bare være fordi jeg har luret GE, eller jeg har fået sammensat truppen og spillerne rigtigt. Jeg vil heller ikke give GE skylden for min start i spillet, men mere min taktiske tilgang.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 30 | Stenbroens drenge - Goes North II
« Svar #134: 18 Apr 2013, 23:40 »



30 Et tophold værdigt
[size=8pt]// Oslo – 26. August 2015 //

Det danske mesterskab blev afgjort i Maj måned, men min afløser Sandstø formåede heller ikke at snuppe et mesterskab. Endvidere, så har han efter 7 kampe i den nye sæson kun formået at skaffe 7 point til FC København, hvilket må betegnes som for dårligt. Dog er det sjovt at bemærke at FC Midtjylland som blev mestre, ligger sidst med 6 point efter 6 kampe.

Tilbage til min egen situation i norske Frigg, hvor de seneste 9 kampe har været en fornøjelig tid som træner, da jeg har formået at holde trit med holdene i toppen, og har samme pointforskel som efter 8 kampe, hvilket må betyde at vi har været et af de bedste hold i den seneste periode. Det interessante er dog at jeg på de 9 kampe har haft 8 på Frogner stadion, og derfor måske har haft en lille fordel ud af det.

Spillerne som har gjort sig specielt bemærket er Martin Vethe, som har været en stabil forsvarsspiller, og klart har været en af mine mest konstante spillere. Samtidig har også unge Ketil Tjærnås med 3 scoringer været en vigtig brik. Også Sanne og Cham har været vigtige, da de har scoret 2 mål hver.

En af grundene til at vi er kommet med op i halen på midterfeltet er også at vi har fået 10 point tilsammen mod holdene der ligger på pladserne 10 – 13, mens vi tabte til Modum, som endte vores gode stime. Siden sidst har det norske transfervindue også været åbent, og her fik endnu en angriber i truppen, da 20 årige Christian Bjerknes blev vejet og vurdet god nok til Frigg. Dette har dog sendt Ketil Tjærnås på 2. holdet.

Med den gode periode, og kun 9 kampe tilbage, føler jeg at jeg har sikret mig overlevelsen for denne sæson, og er begyndt at bygge op mod næste. Dette har jeg gjort ved at bruge mine 3 taktikker forskelligt alt efter modstanderne, hvor jeg mod de lidt stærkere hold ikke vil satse med 2 angribere fremme, men i stedet har tage en mand ned på den offensive midtbane. Dette forventer jeg giver os en større styrke på midtbanen, hvor vi forhåbentligt kan skabe overtal når vi er en mand mere.

Kampe
Frigg – Lørenskog 1:1 (Svendsen); Frigg – Senja 1:1 (Sanne); Frigg – Oslo City 2:1 (Tjærnåsx2); Frigg – MO 1:2 (Tjærnås); Frigg – Alta 2:1 (Sanne, Cham); Frigg – Fløya 2:1 (Sanne, Cham); Byåsen – Frigg 0:0; Frigg – Drammen 1:0 (Hauge); Frigg – Modum 0:1.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010