home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 401 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint
Forfatter Emne: | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]  (Læst 77775 gange)
nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 24 | Stenbroens drenge
« Svar #105: 17 Mar 2013, 09:17 »

hvor er fm13 bare urealistisk. Brøndby er åbenbart i 1 division, Horsens ligger til at vinde mesterskabet, og FC København ligger på syvendepladsen..... ....

Well.
Logged

FCK

impervious
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: | 24 | Stenbroens drenge
« Svar #106: 17 Mar 2013, 12:10 »

Well.

Brøndby skal nok klare sig........
Logged

Brøndby IF!!!!

Svartovich
Gæst
 
Sv: | 24 | Stenbroens drenge
« Svar #107: 17 Mar 2013, 13:50 »

hvor er fm13 bare urealistisk. Brøndby er åbenbart i 1 division, Horsens ligger til at vinde mesterskabet, og FC København ligger på syvendepladsen..... ....
Horsens er urealistisk, det med Brøndby er vel egentlig ikke så langt fra virkeligheden, og FCK har jo noget med managerens valg at gøre, selvom det har været uheld. Smiley
« Seneste Redigering: 17 Mar 2013, 13:54 af Svartovich » Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 23 | Stenbroens drenge
« Svar #108: 17 Mar 2013, 13:50 »

Du må altså virkelig have noget uheld på din side. Resultaterne er jo direkte forfærdelige, og jeg har fornemmelsen af at du har spillet i mange år, så det er mig virkelig en gåde. Med den trup FCK har fra start burde man kunne gå igennem ligaen med virkelig få nederlag. Selv en helt ny i spillet burde kunne hive et mesterskab hjem, med bare lidt basic fodboldkendskab. Fatter det virkelig ikke.

Det er dog som Camus siger ikke en hån, forstår det bare virkelig ikke. Smiley

Jeg opfatter det nu heller ikke som hån Smiley - Jeg har virkelig haft uheld... eller en imponerende mangel på effektivitet. For i rigtig mange kampe har jeg haft flest chancer, men har tabt alligevel. Det handler selvfølgelig også om det er store chancer, for er det skud på distancen jeg spiller mig frem til, så er det klart man ikke score så mange mål, som hvis det er chancer inde i det lille felt.

Men du har ret, jeg har spillet siden 97/98 (on.. off de første par år), men mange har jo også snakket om bugs i GE'en i år, så jeg vil skyde lidt af skylden derpå, bare for at se knap så skidt ud. Endvidere, så kører jeg altid efter en meget snæver synet måde at spille spillet på, og er så stædig at jeg kun spiller de taktikker jeg mener holdet er til. Det har nok bidt mig lidt i halen i dette spil.

Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 25 | Stenbroens drenge
« Svar #109: 23 Mar 2013, 12:25 »



25 Another dissapointment
// København - 26. maj 2014

Det var et meget overkommeligt kampprogram, som FC København havde i de sidste 5 kampe i superligaen, da 4 af modstanderne var at finde i bunden af superligaen. Det var kun FC Nordsjælland, som lå under os efter 28. Runde, som ikke var en af modstanderne i slutningen af sæsonen.

Målet for de sidste kampe var at sikre 12 point, da det var min mulighed for at nå målet om europæisk kvalifikation. Det viste sig også at være sandt, for med 4 point mere, var FC København endt på 4 pladsen med 53 point! (samt bedre målscore end Randers) Desværre startede den sidste periode med at spille uafgjort med Silkeborg og Randers. Begge kampe endte med 1:1 resultater, hvor der blev udlignet inden for de sidste 10 minutter. Mod Silkeborg I Parken, var det os der førte med 1:0 helt frem til det 88’ minut, hvor Christopher Poulsen fik udlignet føringen.

I kampen mod Randers var det Claudemir, der med 6 minutter tilbage af kampen, der knaldede bolden i kassen for at sikre mig endnu et point. Herefter følte jeg lidt løbet var kørt, for at have smidt 4 point i sådan en vigtig afslutningsfase, så var der ikke store forhåbninger om at sikre Europa League kvalifikationen. Jeg var fortrøstningsfuld i forhold til at hente 6 point i de sidste 2 kampe, hvor VB Kolding (U) og Lyngby (H) var modstanderne. Inden da havde jeg æren af at tage imod AaB i Parken, og trods en god kamp, var det AaB der tog alle 3 point. I kampen nåede uskarpheden i angrebet sit maksimum, for med 14 skud og ingen inden for målrammen, kan man ikke forvente at vinde.

Det blev til sejre i de sidste to kampe på henholdsvis 1:0 ude over VB Kolding og 2:0 hjemme over Lyngby. Disse 6 point var med til at holde mig på 7. pladsen. Dette var en forbedring på hele 15 point i forhold til sidste sæson, hvilket godt kan være tilfredsstillende, trods det kun var en forbedring på to placeringer. Jeg tager udviklingen stille og roligt, hvorfor jeg næste år går efter at komme i den bedste halvdel af superligaen, meget gerne i top 4, som giver europæisk kvalifikation.

FIASKO! - FYRET!
// København – 2. Juni 2014 //
Klubben forventede en placering der gav europæisk deltagelse i næste sæson. Med slutstillingen og en 7. plads, blev dette ikke opfyldt. Skal der spilles Europæisk bold i parken i næste sæson, så kræver det at jeg er lige så heldig med fair-play lodtrækningen som sidste sæson. Skulle Danmark vinde en plads, er der gode muligheder for at det er FC København der for pladsen, for med 1 rødt kort og 42 gule i sæsonen, er vi igen det mest fairspillende hold i Superligaen. Kun AGF og EsbjergfB har lige så få gule kort (42 & 40) men har begge 2 røde kort.

Det var desværre ikke tilstrækkeligt for FC Købehavn og efter 2 dårlige  sæsoner i København, blev fyringen en realitet.

« Seneste Redigering: 23 Mar 2013, 12:27 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 26 | Stenbroens drenge - Goes North
« Svar #110: 24 Mar 2013, 23:52 »



26 A restart of the Career
// Piteå - 15. juni 2014

Konceptet holdt ikke! Det er hvad der kan konkluderes efter 2 sæsoner i København. Det var nok ikke rigtig indkøbsprincipperne, trup opbygningen, men nærmere min taktik, som i sidste ende ikke lykkedes. Jeg droppede efter et par dages knæfald for FC København ledelsen om at trække fyringen tilbage, og begyndte i stedet at lede efter en ny klub.

Det endte med at jeg tog til nordsverige, små 300 kilometer fra den finske grænse, hvor en lille klub fra bunden af 2. Division N huserer. Piteå er navnet på klubben og ved ansættelsestidspunk ter er der spillet 9 af 22 kampe og klubben er pt. 7 point fra en kvalifikationskamp for overlevelse.

Målet er selvfølgelig at sikre overlevelse for klubben, og så få fornyet kontrakten som ”kun” gælder for resten af sæsonen. Jeg vil forsøge at følge de samme principper med indkøb som i København, med følgende små ændringer.

Indkøb
Når der skal foretages indkøb til truppen, så skal de følge følgende regler:
1. Marked
  • a.   Spilleren skal kunne scoutes af klubben (pt. Kun Sverige), samt Danmark grundet min nationalitet.
  • b.   Eller være almen kendt (IRL)

2.   Købesum
  • a.   Der må maksimalt bydes 100 % af spillerens værdi + 25% pr. år tilbage af kontrakten.
  • b.   Det maksimale bud på en spiller må være DKK 5 mio. (2. Division, DKK 10 mio. i 1. division &  20 mio. i AllSvenskan)

3. Indkøb skal primært ske fra
  • a.   klubber i de nordiske lande, eller
  • b.   Være spillere af nordisk afstamning.
  • c.   Matche øvrige nationalitets ”regler”

Truppens opbygning
I Piteå er der ikke nogen større strategi, men så længe jeg ligger i 2. division i Sverige er der meget konservative og nationale tråde i min strategi, på nationalitetsfronte n. Ligeledes gør det lave klubvalg at jeg skal bruge en standard taktik, hvorfor en 4-5-1 / 4-4-1-1 er valgt, målet er at have en spiller til hver position, hvilket fordelingen nedenfor også kommer til at bære præg af. Sidst men ikke mindst er det målet at have samme aldersfordeling som i FC København, dog med alligevel med plads til flere unge talenter.

Under hele spillet, skal truppen have følgende opbygning (19 – 25 spillere)

4. Spillertyper
  • a.   Målmænd (2-3 stk.)
  • b.   Forsvarer (6-8 stk.)
  • c.   Midtbaner (7-10 stk.)
  • d.   Angribere (3-5 stk.)

NB! Alle skal have kvalitet til at spille eller være store talenter(max. 4)

5.   Aldersfordeling
  • a.   3-5 Unge seniorer (17 – 20 år)
  • b.   5-7 Talenter (21 – 24 år)
  • c.   5-8 Bærende kræfter (24-29
  • d.   4-7 rutinerede (30 - 33 år)

6.   Nationaliteter
  • a.   70 – 95 % fraSverige (16 – 21 stk.)
  • b.   0 – 10 % fra det øvrige Skandinavien (0-2 stk.)
  • c.   0 - 5 % fra det øvrige Europa (0-1 stk.)
  • d.   0 - 5 % fra resten af verden (0-1 stk.)

Salg
Som en lille klub i nord Sverige, med en økonomi som ikke er god, har jeg ikke råd til at sige fra, derfor er der kun regler for hvornår der skal accepteres bud, og ikke f85or hvor meget der bydes.

1. Salgssummen
  • - For alle spillere er der sat en minimumspris, som skal accepteres, samt en maksimumspris, hvor bud større skal forhandles ned.
  • - Minimumsprisen fastsættes på baggrund af kontraktlængden samt spillerens værdi. Hvis en spiller har 1 år tilbage af kontrakten er det mindste bud, som skal accepteres 90 % af spillerens værdi.  Denne procentsats øges for hver yderligere kontrakt år med 25 %.
  • - Minimumspriser: 1 år tilbage af kontrakt = 90 %, 2 år tilbage af kontrakt 115 %, 3 år tilbage af kontrakt 140 %, 4 år tilbage af kontrakt 165%, 5 år tilbage af kontrakt 190 %.
  • - Maksimumsprisen fastsættes på baggrund af kontraktlængden samt spillerens værdi. Hvis en spiller har 1 år tilbage af kontrakten, er den maksimale salgspris 125 % af hans værdi, som buddet skal forhandles ned til. Denne procentsats øges for hvert yderligere kontrakt år med 25 %.
  • - Minimumspriser: 1 år tilbage af kontrakt = 125 %, 2 år tilbage af kontrakt 150 %, 3 år tilbage af kontrakt 175 %, 4 år tilbage af kontrakt 200%, 5 år tilbage af kontrakt 225%.
  • - Bliver der budt på en spiller med et beløb under minimumsprisen, forhandles prisen til maksimalt 125% af buddet.
  • - Bliver der forespurgt på en spiller, forhandles en pris på som i første afsnit.
  • - For spillere mellem 17-22, er det tilladt at sætte en videresalgsklausul af overskuddet på op til 15 %.
NB! For en spiller der har været i klubben under 2 sæsoner, må alle tilbud afslås.

« Seneste Redigering: 25 Mar 2013, 00:03 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 27 | Stenbroens drenge - Goes North
« Svar #111: 27 Mar 2013, 22:50 »



27 I did my best
// Piteå - 16. september 2014

Jeg overtog et bundhold, som var håbløst bagud, med 7 point op til overlevelse, og kun 13 kampe til at forvanlde 12. pladsen til en livgivende 10. plads. Truppen var af en noget ringere kvalitet end tilfældet var i FC København, men det var måske også nærmere det niveau jeg har.

Med et transferbudget på 15.000 kroner, var der ikke mange muligheder for at forstærke truppen. Derfor blev det også kun 3 spillere hentet til truppen, alle på fri transfer.

David Eriksson, en angriber på 20 år, som nåede at spille 8 kampe og score et enkelt mål til et gennemsnit på 6.75.
Jacob Teran, venstre kant på 20 år, som nåede at spille 9 kampe, score et mål til et gennemsnit på 6.82.
Johan Israelsson, 28 årig central midtbane spiller, som i resten af sæsonen fik 8 kampe, scorede et enkelt mål til et gennemsnit på 6.97.

Det var alle okay køb, som jeg fik god nytte af, men desværre var det ikke tilstrækkeligt til at sikre overlevelsen. Lige efter jeg overtog holdet, startede jeg med at få yderligere 2 nederlag på 1:2 og 0:1 til Umedalen og Selånger, hvilket desværre betød at der med 11 kampe tilbage var 13 point op til 10. pladsen.

Derefter fik jeg endelig tid til at gå i dybden med nogle træningsøvelser, og få set lidt bedre på min trup. Jeg fik på baggrund af spillernes evner sammensat en væsentlig bedre opstilling (4-4-1-1) som straks bar frugt. Først med to 0:0 kampe mod henholdsvis Marienhem og Anundsjö, inden Robertsfors satte en kæp i den gode stime og sendte mig hjem med et nederlag på 1:0. Herefter vejede hele klubben morgenluft, for med sejre over 2. pladsen Skellefteå FF på 3:0 og 1. pladsen Oddevold på 1:0, var troende på overlevelse intakt.

Desværre holdt stimen ikke, og resten af sæsonens 6 kampe gav desværre kun 5 point. Det hele sluttede da jeg i tredje sidste spillerunde på hjemmebane mod Sollefteå tabte med 0:1, efter en meget offensiv omgang fodbold. For samtidig med at jeg tabte vandt Selangår og de var derefter 7 point foran med 6 point at spille om. De sidste 2 kampe i sæsonen var ikke længere interessante selvom det trods alt blev til 3:3 mod netop selånger på 10. pladsen i sæsonen sidste kamp.

I Pokalturneringen var jeg i første runde heldig at trække en overkommelig modstander, da Svenljunga IK blev trukket op af hatten, og jeg kunne drage hjem fra opgøret med en sikker 2:0 sejr. I 2. runde var jeg mindre heldig, da jeg trak Elfsborg fra den bedste række, og på trods af en god indsats i første halvleg, endte det alligeevel med et samlet 3:1 nederlag. Det resultat var jeg trods alt godt tilfreds med.

Det endte med 15 kampe i klubben, med 4 sejre – 4 uafgjorte og 6 nederlag, hvilket jeg ikke vil klage over. Det var en god erfaring med et presset hold i bunden af en liga og jeg føler mig bedre rustet til min næste opgave. Jeg kan også se tilbage på et gennemsnit på 1,18 point i ligaen, hvor holdet da jeg overtog dem havde et gennemsnit på 0,33. Nu har jeg taget min afsked med Piteå og afventer hvem der næste gang henvender sig.

Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: | 27 | Stenbroens drenge - Goes North
« Svar #112: 27 Mar 2013, 22:53 »

Du er heller ikke for heldig... Skuffet

Jeg kigger i hvert fald med - spændende hvem det næste hold bliver.
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

runelarsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: | 27 | Stenbroens drenge - Goes North
« Svar #113: 27 Mar 2013, 23:14 »

Spændende læsning det her.. Smiley Uheldigt med din nedrykning, det bliver spændende hvor du ender næste gang. Jeg syntes det er fedt med alle de regler du sætter for dit spil!

Det endte med 15 kampe i klubben, med 4 sejre – 4 uafgjorte og 6 nederlag

Der mangler resultat for én kamp Wink
Logged


impervious
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: | 27 | Stenbroens drenge - Goes North
« Svar #114: 27 Mar 2013, 23:41 »

Hvad ligger dit omdømme egentlig på??
Logged

Brøndby IF!!!!

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 27 | Stenbroens drenge - Goes North
« Svar #115: 28 Mar 2013, 12:44 »

Du er heller ikke for heldig... Skuffet

Jeg kigger i hvert fald med - spændende hvem det næste hold bliver.

Vidste godt at chancen for at jeg kunne redde Piteå var så godt som umuligt, og jeg så faktisk min tid i klubben som en succes. Det kunne da være gået bedre, men at nå og lære sit hold og kende på 13 kampe er svært, hvis man også skal vinde disse.

Ja - kan røbe at jeg skiftede land igen Peace

Spændende læsning det her.. Smiley Uheldigt med din nedrykning, det bliver spændende hvor du ender næste gang. Jeg syntes det er fedt med alle de regler du sætter for dit spil!

Der mangler resultat for én kamp Wink

Det er fedt med reglerne, men de er svære at følge, og når meget mere effektive når man spiller i en større klub end det er tilfældet for mig lige nu. Og min næste klub bliver heller ikke et sted, hvor spillerne har en værdi, men med tiden håber jeg da på at de kan blive mere værd Peace

Hvad ligger dit omdømme egentlig på??

Hvad er det laveste man kan have? - Tror det er noget nær det.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Svartovich
Gæst
 
Sv: | 27 | Stenbroens drenge - Goes North
« Svar #116: 28 Mar 2013, 13:25 »

Uheldigt, men nok godt for dig at komme væk fra FCK i hvert fald. Det må jo bare blive den hårde vej op igen! Smiley
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 27 | Stenbroens drenge - Goes North
« Svar #117: 28 Mar 2013, 14:19 »

Flot at du hænger i. Det har jeg sgu ikke helt nok selvdisciplin til! Wink
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 27 | Stenbroens drenge - Goes North
« Svar #118: 28 Mar 2013, 16:31 »

Uheldigt, men nok godt for dig at komme væk fra FCK i hvert fald. Det må jo bare blive den hårde vej op igen! Smiley

Det er helt rigtigt at jeg havde nok brug for at starte fra bunden, for jeg gik ihvertfald til opgaven med den indstilling, at jeg nok skulle sikre mig det mesterskab - Men det andet er jo også mere min stil. Altså det med at starte fra bunden! - I min FM 12 karriere, var det jo et save, hvor jeg startede uden klub som blev det eneste jeg faktisk spillede.

Flot at du hænger i. Det har jeg sgu ikke helt nok selvdisciplin til! Wink

Det har jeg heldigvis Peace - I de sidste mange udgaver har jeg praktisktalt kun haft 1 save kørende, og det har jeg tænkt mig at fortsætte med. Og lur mig om jeg ikke ender med at træne en af de store klubber på et tidspunkt. Det er målet - men først vil jeg fører min nye klub til oprykning - Hvis det er muligt.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 27 | Stenbroens drenge - Goes North
« Svar #119: 30 Mar 2013, 11:58 »

Hvad siger folket? Skal bloggen holde pause i måneden med blogkonkurrencen?
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010