home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 247 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]  (Læst 77719 gange)
Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]
« : 13 Dec 2012, 23:03 »



Forord
Som fortaler for at Football Manager skal spilles på den mest realistiske måde, så er det formålet med denne blog at vise hvordan man selv med de store klubber kan spille på en realistisk måde. Målet er selvfølgelig at vinde alt hvad der kan vindes, men i lighed med Guldbrands spil ”Odense Boldklub – Traditionernes hjemsted” har jeg nogle regler, som jeg skal følge for at holde realismen i spillet.

Indkøb
I Football manager har man i mange år hurtigt skabe sig et hold med god kvalitet ved at byde overpriser og på spillere, som i sekundære ligaer har vist noget ekstra ordinært. Samtidig er ”succes”-spillerne kendt blandt alle på FM scenen og på baggrund af dette har det ikke været svært at vinde. I virkelighedens København har der været en skarp indkøbspolitik, som jeg har forsøgt at kopiere til dels nedenfor.

Når der skal foretages indkøb til truppen, så skal de følge følgende regler:

1. Marked
  • Spilleren skal kunne scoutes af klubben
  • Eller være almen kendt (IRL)

2. Købesum
  • Der må maksimalt bydes 125 % af spillerens værdi
  • Det maksimale bud på en spiller må være DKK 20 mio.

3. Indkøb skal primært ske fra...
  • klubber i de nordiske lande, eller...
  • Være spillere af nordisk afstamning, eller...
  • Matche øvrige nationalitets ”regler”.

Truppens opbygning
i FC København har man som oftest spillet en standard 4-4-2 opstilling, og på baggrund af dette har man bygget en trup op efter dette. Med Ståle Solbakken og senest Arïel Jacobs er man gået over til en mere dynamisk opstilling. Samtidig har klubben været glad for at købe spillere i lang tid, men på det seneste er der også begyndt at komme væsentlig flere unge spillere i truppen, og der derfor har jeg opsat nedenstående kriterier for hvordan truppen skal se ud. Målet er dog altid at have mindst 2 brugbare spillere til hver plads i truppen.

Under hele spillet, skal truppen have følgende opbygning (19 – 25 spillere)

1. Spillertyper
  • Målmænd (3 stk.)
  • Forsvarer (6-8 stk.)
  • Midtbaner (7-9 stk.)
  • Angribere (3-5 stk.)

NB! Alle skal have kvalitet til at spille eller være store talenter(max. 4)

2. Aldersfordeling
  • 3-6 Ungserniorer (17 – 20 år)
  • 5-8 Talenter (21 – 24 år)
  • 6-10 Bærende kræfter (24-29
  • 2-5 rutinerede (30 - 33 år)

3. Nationaliteter
  • 45 – 60 % fra Danmark (12 – 15 stk.)
  • 25 – 35% fra det øvrige Skandinavien (7-9 stk.)
  • 5 - 15 % fra det øvrige europa (1-3 stk.)
  • 15 – 20 % fra resten af verden (3-5 stk.)

Salg
Det eneste sted, hvor jeg vil fravige FC Københavns koncept er på salgssiden. Normalt har man været mere villig til at holde på spillerne fremfor at sælge dem, og derfor har jeg fast sat en række regler, som skal gøre det mere normalt.

1. Salgssummen
  • For alle spillere er der sat en minimumspris, som skal accepteres, samt en maksimumspris, hvor bud større skal forhandles ned.
  • Minimumsprisen fastsættes på baggrund af kontraktlængden samt spillerens værdi. Hvis en spiller har 1 år tilbage af kontrakten er det mindste bud, som skal accepteres 90% af spillerens værdi.  Denne procentsats øges for hvert yderligere kontraktår med 25 %.
    Minimumspriser: 1 år tilbage af kontrakt = 90%, 2 år tilbage af kontrakt 115%, 3 år tilbage af kontrakt 140%, 4 år tilbage af kontrakt 165%, 5 år tilbage af kontrakt 190%.
  • Maksimumsprisen fastsættes på baggrund af kontraktlængden samt spillerens værdi. Hvis en spiller har 1 år tilbage af kontrakten, er den maksimale salgspris 125% af hans værdi, som buddet skal forhandles ned til. Denne procentsats øges for hvert yderligere kontraktår med 25 %.
    Minimumspriser: 1 år tilbage af kontrakt = 125%, 2 år tilbage af kontrakt 150%, 3 år tilbage af kontrakt 175%, 4 år tilbage af kontrakt 200%, 5 år tilbage af kontrakt 225%.
  • Bliver der budt på en spiller med et beløb under minimumsprisen, forhandles prisen til maksimalt 125% af buddet.
  • Bliver der forespurgt på en spiller, forhandles en pris på som i første afsnit.
  • For spillere mellem 17-22, er det tilladt at sætte en videresalgsklausul af overskuddet på op til 15 %.
NB! For en spiller der har været i klubben i under 2 sæsoner, må alle tilbud afslåes.


Opsætning af spillet
For at skabe en så normal gang i spillet som muligt, har jeg valgt at tage alle lande med i spillet, men kun have Danmark og de mest populære europæiske lande som spilbare. Dette er gjort for at alle ligaer på bedst mulig vis opretholder sit omdømme, således at spillet i sin helhed holder sig mest realistisk.

Dette giver ca. 103.000 spillere, men kun en halv stjerne i spilhastighed.

Erfaring: Halvtidsprofessione l
Kontrakt: 30. Juni 2013 (1 år)
Klubbens filosofi: Boldbesiddende fodbold
Transferbudget: DKK 9,99 mio.
Lønbudget: 5.955.296 per måned (til rådighed 974.000)

NB! – Jeg anvender ikke sportsdirektør funktionen, da jeg ikke føler funktionen virker optimalt endnu. Derfor styrer jeg selv spillerindkøb.

« Seneste Redigering: 02 Aug 2013, 16:02 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Stenbroens drenge - Den samlede oversigt
« Svar #1: 13 Dec 2012, 23:05 »




Karriere
2012 - 2014: FC KØBENHAVN, DANMARK
2014 - 2014: PITEÅ, SVERIGE
2014 - ?: FRIGG OSLO FK


Sæsoner
2012/2013 - FC København - 9. Plads i Superligaen med 34 point (8 - 10 - 15) målscore 31:38
2013/2014 - FC København - 7. Plads i Superligaen med 49 point (13 - 10 - 10) målscore 43:44
2014 - Piteå - 12. Plads i 2.division med 16 point (3 - 7 - 12) målscore -13 (13 kampe)
2015 - Frigg Oslo BK - 8. Plads i 2.division med 38 point (10 - 8 - 8) målscore +6 (26 kampe)
2016 - Frigg Oslo BK - 1. Plads i 2.division med 51 point (15 - 6 - 5) målscore +11 (26 kampe)

Titler
Vinder af den norske 2.division (2016)


Kapitler
| X | Forord    >link<
| 1 | Opbygning af truppen    >link<
| 2 | Truppen til efteråret 2012    >link<
| 3 | Den optimale sæsonstart    >link<
| 4 | Middelmådig København optakt?    >link<
| 5 | FC Københavns taktik anno 2012/2013   >link<
| 6 | Københavns taktikker   >link<
| 7 | Forlængelse af kontrakter    >link<
| 8 | Champions League eventyret!    >link<
| 9 | FC København SKAL i gruppespillet!   >link<
| 10 | Transfervinduet   >link<
| 11 | ”Vi spiller skide godt” >link<
| X | Konceptændring >link<
| 12 | Et europæisk storhold to be, … or not to be >link<
| 13 | Endelig vinterpauhttp://fmfreaks.dk/index.phpse >link<
| 14 | Transfervinduet Januar 2013 >link<
| 15 | En lang kamp for overlevelse >link<
| 16 | Europæisk deltagelse trods en 9. plads >link<
| 17 | Mange mål i sæsonstarten >link<
| 18 | Succes eller fiasko >link<
| 19 | Transfers sommeren 2013 >link<
| 20 | Ny Rekord: 4 sejre i træk! >link<
| 21 | Midterhold, trods skidt periode >link<
| 22 | God afslutning på halvsæsonen >link<
| 23 | Tiltrængte forstærkninger >link del 1< - >link del 2<
| 24 | Hvornår ender middelmådigheden? >link<
| 25 | Another dissapointment >link<
| 26 | A restart of the Career >link<
| 27 | I did my best >link<
| 28 | En ny udfordring >link<
| 29 | Middelstart på sæsonen >link<
| 30 | Et tophold værdigt >link<
| 31 | En tilfredsstillende sæson >link<
| 32 | Forstærket til 2016 sæsonen >link<
| 33 | Oprykningskandidate r >link<
| 34 | Europæisk overblik >link<
| 35 | Nederlag skæmmer sæsonen >link<
| 36 | Spænding om oprykning helt frem til sidste runde >link<
| 37 | klubopgradering >link<
| 38 | Truppen for 2017 >link<
| 39 | Debutanter i første division >link<
| 40 | Mesterskaberne fordelt >link<
| 41 | What a drop! >link<
« Seneste Redigering: 24 Jul 2013, 09:54 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 1 | Opbygning af truppen - Stenbroens drenge
« Svar #2: 13 Dec 2012, 23:08 »



1 Opbygning af truppen
I mit forord beskrev jeg hvordan truppen skulle være opbygget, og udover at det er for at forsøge at efterligne den strategi, som FC København har valgt at følge i den virkelige verden, vil jeg knytte et par ord til min egne tanker omkring truppens opbygning.

Det første jeg har valgt at sætte fokus på er selve aspektet med spillernes nationalitet. Det er min opfattelse af spillerne fungerer bedre sammen, hvis de har mulighed for at kommunikere med hinanden, og dermed vil give færre misforståelser. Endvidere har folk fra samme område som oftest den samme mentalitet og dermed forstår hinanden bedre. Hvis Football Manager er det mest realistiske managerspil, så bør dette være en del af spillet, og derfor har jeg valgt at gøre forsøget med at skabe en harmonisk trup.

Jeg er også af den opfattelse, at truppen skal have den optimale opbygning i forhold til alder. Det er tydeligt bevist, at en trup som kun har unge spillere er for naiv, og ikke har erfaringen til at gå hele vejen. Derimod mangler en trup kun med gamle spillere som oftest kreativitet, ungdommens mod og ikke mindst fart! Derfor bygges holdet op, så jeg har en stor gruppe af bærende kræfter, krydret med unge talenter med stort potentiale samt en række ældre erfarende spillere, som skal tøjle de unge knægte.

Det vigtigste er at der fra kamp til kamp er en balance i aldersfordeling, men det er også vigtigt at de unge har kvaliteten, når de får chancen på deres favorit plads. Det er derfor målet at have enten 2 fuldgode spillere til hver plads, som er fordelt med enten en ung og en bærende spiller eller en ung samt en rutineret spiller. Det er mit mål at de store talenter har en meget rutineret konkurrent, mens de bærende spillere får en lidt mindre talentfuld ung spiller at kæmpe med. Fordelingen skal være sådan, fordi jeg mener de bærende kræfter skal have væsentlig flere kampe end de ældre og mere rutinerede spillere, og derfor vil de knap store talenter ikke vil få så meget spilletid.
« Seneste Redigering: 13 Dec 2012, 23:17 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Stenbroens drenge
« Svar #3: 13 Dec 2012, 23:22 »

Yes, jeg følger med!

Selvom jeg synes det ser grimt ud med den spejl-effekt her. Smiley
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Stenbroens drenge
« Svar #4: 13 Dec 2012, 23:31 »

Læser helt sikkert med! En af de mest spændende tilgange til et spil jeg længe har set, på trods af det er så simpelt. Glæder mig til at se hvordan du løser kabalen, og får skruet din trup sammen! Der burde være udfordring for selv FCK, med så skarpe krav Smiley
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Stenbroens drenge
« Svar #5: 13 Dec 2012, 23:32 »

Jeg synes det er fedt med en realistisk blog uden "FCK køber Messi" osv.. Fed måde at spille på og godt skrevet.. jeg ser frem til mere.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Dida
Gæst
 
Sv: Stenbroens drenge
« Svar #6: 14 Dec 2012, 09:09 »

Følger helt klart med, skal nok blive spændende Smiley
Logged

bobbefar
Gæst
 
Sv: Stenbroens drenge
« Svar #7: 14 Dec 2012, 09:18 »

Jeg følger med!
Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Stenbroens drenge
« Svar #8: 14 Dec 2012, 09:59 »

Lyder meget spændende, følger helt sikker med Smiley
Logged

Neal Caffrey!

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Stenbroens drenge
« Svar #9: 14 Dec 2012, 10:47 »

Det lyder til du har en idé om hvad du vil, tror squ jeg følger Smiley
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

PatrickOlsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Stenbroens drenge
« Svar #10: 14 Dec 2012, 11:59 »

Rigtig spændende læsning og et flot setup af regler/holdninger til dit save.
Glæder mig til at læse, hvordan det kommer til at udvikle sig for dig.
Held og lykke!
Logged

"I think Paul Scholes is the best player in England. He's got the best skills, the best brain. No one can match him."There isn't a player of his mould anywhere in the world."  - Sir Alex Ferguson

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Stenbroens drenge
« Svar #11: 14 Dec 2012, 13:15 »

Super fed blog Hcan, og lækkert med de mange regler for at gøre spillet realistisk. Med det udgangspunkt, så er jeg næsten allerede fast læser..   Thumbs Up

Nu ved jeg ikke hvor langt henne du er i spillet, men bliver nedenstående regel ikke et problem at opfylde,,?

"Der må maksimalt bydes 125 % af spillerens værd"
 - Syntes ofte at man oplever at man er nød til at byde meget mere end 125% for at få et bud accepteret...
Logged

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Stenbroens drenge
« Svar #12: 14 Dec 2012, 13:27 »



"Der må maksimalt bydes 125 % af spillerens værd"
 - Syntes ofte at man oplever at man er nød til at byde meget mere end 125% for at få et bud accepteret...

Da du spillede med regler, havde du ikke den selv eller husker jeg forkert?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Stenbroens drenge
« Svar #13: 14 Dec 2012, 13:33 »

Da du spillede med regler, havde du ikke den selv eller husker jeg forkert?

Nej, mine regler omfatter kun salg af spillere. Den eneste regel jeg kører med ved køb, er at de maksimalt må koste 12 millioner kr.
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Stenbroens drenge
« Svar #14: 16 Dec 2012, 10:12 »

Tak for alle tilkendegivelserne! Håber jeg kan leve op til forventningerne og holde på jer alle sammen.

Super fed blog Hcan, og lækkert med de mange regler for at gøre spillet realistisk. Med det udgangspunkt, så er jeg næsten allerede fast læser.. Thumbs Up

Nu ved jeg ikke hvor langt henne du er i spillet, men bliver nedenstående regel ikke et problem at opfylde,,?

"Der må maksimalt bydes 125 % af spillerens værd"
 - Syntes ofte at man oplever at man er nød til at byde meget mere end 125% for at få et bud accepteret...

Jeg er ikke så langt i spillet endnu, har ikke engang spillet træningskampene, men disse starter jeg på meget snart. Men bekymringen du fremkommer med kan jeg godt følge, men heldigvis er regler til for at blive ændret, hvis det gør det umuligt at købe nogle spillere. Så må jeg jo ændre på reglerne! Men udgangspunktet er de 125%, måske jeg ændre det til at jeg skal holde mig til det mine spejdere mener man kan få spilleren for eller noget i den stil.

Yes, jeg følger med!

Selvom jeg synes det ser grimt ud med den spejl-effekt her. Smiley

Jeg er heller ikke helt tilfreds, men sådan er det med Word Grafik... det er sku ikke det fedeste Peace
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010