home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 388 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Wester’s taktiske tråd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd  (Læst 124180 gange)
Cojones
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #225: 11 Jan 2013, 10:04 »

Jeg har sq overset den tror jeg... Jeg ville måske nappe Man Utd taktik pakken...

Det er helt ok.

Tak skal du ha...!
Logged

" Når Daniel Agger har spillet 10 kampe på Brøndby´s 1.hold, har folk glemt alt om Andreas Jakobsson "

Tom Køhlert 2004

rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #226: 11 Jan 2013, 18:16 »

Jeg ved ikke om det er fordi Dossena/Aronica er elendige, eller måske at Insigne/Vargas er for offensivt tænkende, men den venstre side er godt nok åben. Fløjen ligger konstant oppe i angrebet under pres, og kommer kun ned og henter bolden efter bolderobring, så der er nærmest ingen fløjstøtte til den stakkels venstreback. Stort set alle mål imod mig er scoret gennem et indlæg fra den side af, og generelt har jeg det svært mod hold med offensive kanter.

Derimod er den selvsamme side ufattelig farlig i offensiven, hvor især Insigne har gjort det godt, med hans løb ind i banen. Det har givet nogle gode mål og assists, han står lige nu skrevet for næst flest mål, og næst flest assists.
Derudover har Cavani og Maggio haft et sublimt sammenarbejde, med henholdsvis flest mål og flest assists.

Midtbanen er rigtig stabil, dog sker der ikke meget offensivt på den front, og stort set alle mine mål er over kanten.

Udover venstre siden står forsvaret rigtig godt og stabilt. Højre siden er lige så lukket som østtyskland, og centralt er makkerparet Astori/Cannavaro heller ikke til at skyde igennem.

Mit vintertransfermål er en ny og meget bedre venstreback, så må vi se om det hjælper på mit defensive problem i venstresiden .
Logged




Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #227: 11 Jan 2013, 19:12 »

Jeg ved ikke om det er fordi Dossena/Aronica er elendige, eller måske at Insigne/Vargas er for offensivt tænkende, men den venstre side er godt nok åben. Fløjen ligger konstant oppe i angrebet under pres, og kommer kun ned og henter bolden efter bolderobring, så der er nærmest ingen fløjstøtte til den stakkels venstreback. Stort set alle mål imod mig er scoret gennem et indlæg fra den side af, og generelt har jeg det svært mod hold med offensive kanter.

Derimod er den selvsamme side ufattelig farlig i offensiven, hvor især Insigne har gjort det godt, med hans løb ind i banen. Det har givet nogle gode mål og assists, han står lige nu skrevet for næst flest mål, og næst flest assists.
Derudover har Cavani og Maggio haft et sublimt sammenarbejde, med henholdsvis flest mål og flest assists.

Midtbanen er rigtig stabil, dog sker der ikke meget offensivt på den front, og stort set alle mine mål er over kanten.

Udover venstre siden står forsvaret rigtig godt og stabilt. Højre siden er lige så lukket som østtyskland, og centralt er makkerparet Astori/Cannavaro heller ikke til at skyde igennem.

Mit vintertransfermål er en ny og meget bedre venstreback, så må vi se om det hjælper på mit defensive problem i venstresiden .

Ja der er en skævvridning i taktikken der gør den sårbar i venstre side men som du selv nævner, så kommer der også mange mål fra den side. Så jeg håber det går lige op og helst i plus Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #228: 11 Jan 2013, 19:51 »

Pres mere

I FM13 er jeg blevet helt tosset med at presse mere og det er der selvfølgelig en grund til. Jeg citere lige JonTolstrup fra FMD:

Citat
Hvis du laver taktikken til store hold. Hvorfor spiller du så ikke bare med en højere forsvarslinje og mere presspil? Du kan evt. spille med defensive backs. Så burde din taktik beskytte svaghed på backs'ne, da kæderne står tættere sammen. Du kan evt. spille med shouts som "Push higher up" og "Hassle opponents". Det virker glimrende for mig.

Det er præcis det jeg har fundet ud af, ved at skubbe forsvarslinjen højere op, så står kæderne tættere sammen. Dermed lukkes hullet mellem forsvar og midtbane. Det rum som især de større hold prøver at udnytte.

Svagheden kan dog være, at rummet bag forsvaret bliver for stort og man bliver straffes ved dybe løb. Så man skal enten have en swp keeper, swp eller cover i forsvaret for at dæmme op for det. Det kommer vi dog nærmere ind på når vi når til spillerroller og formationen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #229: 12 Jan 2013, 02:10 »

De sidste TI

Så skal vi have de sidste ting på plads i Team Instructions og de er meget lig det jeg før har brugt. Tacklinger bliver holdt default også selvom jeg havde ok succes med Steven Seagal taktikken ved at tackle lidt hårdere. Det var dog en anden type fodbold end jeg søger her. Der ville jeg skræmme modstanderen og erobringer var livsnødvendige i kontra tilgangen.

VIGTIGT!

Jeg har dog en enkelt rigtig vigtig ting. Jeg spiller som jeg plejer med zonemarkering, jeg har dog en enkelt spiller der dækker tæt man marking og det er min Inside Forward, dette kommer jeg mere ind på når vi gennemgår formationen og spillerroller. Det er bare vigtigt at notere sig også fordi det ikke er med i den test taktik jeg har sendt rundt.

Indlæg er sat til default da jeg gerne vil variere dem, så de passer til mange typer angribere og dermed flere forskellige hold. Jeg håber jo taktikken kunne have succes hos andre end bare Man Utd.

Jeg spiller med more roaming, da jeg har tre spillerroller som jeg gerne vil have har fri rolle og det kræver more roaming. Med det på plads, så har vi dermed færdiggjort TI som er rammen for taktikken. Det næste vi ser på, det er formationen.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #230: 12 Jan 2013, 13:14 »

Forsvaret

Jeg har valgt de samme principper i forsvaret som i min offensive Steven Seagal taktik. Jeg bruger dog Central Defender fremfor Limited Defender i midterforsvaret. Så det er en alm. GK, 2 x Full Backs i automatisk, og cover/Stopper i midterforsvaret. De får støtte af en central midtbane i defensiv rolle som balancespilleren. Jeg copy paster bare da ideerne er de samme.

Citat
I begge formationer spiller jeg med klassiske full backs i automatisk rolle. Jeg vil rigtig gerne lukke for indlæg og bruger derfor sjældent wing backs. Det er en af de store debat emner i FM13, at man indkassere mål ved indlæg fra kanterne, og jeg tror full backs er bedste måde at stoppe det på. Grunden til de er i automatisk er, at hvis jeg skifter til en offensiv mentalitet, så vil jeg gerne have de laver overlap på min wings.

I centerforsvaret er der dog forskel på rollerne. Den offensive ser således ud:
 


Som i kan se, så spiller jeg med en cover samt en stopper. Det betyder, at jeg ikke har brug for en Swp keeper, da min cover forsvar trækker ned. Jeg har selvfølgelig også en balancespiller på midtbanen, som binder kæderne sammen og han skal trække ned i hullet mellem forsvar og midtbane. Et hul han får hjælp til at dække fra min stopper. Den grundlæggende ide til at dække sådan har jeg fra TT&F09 og afsnittet der handler om Nike forsvaret som Mourinho stod for i Chelsea.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #231: 12 Jan 2013, 13:16 »

Glæder mig til den kommer op til download .
Stor respekt for alt dit arbejde !
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #232: 12 Jan 2013, 13:23 »

Glæder mig til den kommer op til download .
Stor respekt for alt dit arbejde !

Tak og den kommer måske i løbet af i aften, hvis jeg når at spille sæsonen færdig i dag..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #233: 12 Jan 2013, 13:48 »

Midtbanen



Som I kan se bruger jeg tre gengangere. Tre spillerroller som jeg er rigtig glade for, da de dækker nogle grundlæggende principper som jeg bruger i de fleste af mine taktikker. Spillerroller som yder den støtte og support både defensivt og offensivt som jeg søger.

Mit forsvar er bygget på ideen fra Steven Seagal, hvorimod midtbanen er fra den første taktik jeg lavede til FM13, nemlig Man Utd anno 2012. Jeg copy paster derfra:

Citat
4-4-2



Som i kan se har jeg valgt en central midtbanespiller i defensiv rolle som balancespilleren. Det jeg søger er som tidligere beskrevet:

Som rent defensivt fungerer som oprydder eller stødpude foran forsvaret.

Hans opgave offensivt er at opsamle de løse bolde og sætter dem simpelt i spil igen. Han skal altså være med til at fastholde angrebet, han søger derfor de nemme simple ting og kommer sjældent med frem.

Hvis man vælger en boldvindende midtbanespiller så vil han i sit pres bevæge sig for langt væk fra positionen i sit pres og dermed ikke fungere som stødpude. En defensiv playmaker vil ikke holde det simpelt, så han er også udelukket. Den centrale midtbanespiller i defensiv rolle udfylder de opgaver jeg søger.

Ved siden af ham har jeg den fremadrettede playmaker i support, som ude over playmaker rollen gerne skulle komme med frem i feltet ved indlæg. Hans job er at søge ind i ”Smørhullet” når man er i angreb. ”Smørhullet” er et begreb fra min Gung-Ho tråd:

Citat
Farvekoderne for det første er: RØD er playmakeren – Grøn er midterforsvaret - Gul er 2. kæden med backs og balancespilleren - Blå er resten af de 4 offensive.

Det er også det rum vores bindeled gerne skulle komme ned i, så vi får ”Smørstangen” som tidligere beskrevet.

På kanterne har jeg de klassiske wings men modsat det de fleste måske ville forvente, at de var i offensiv rolle, så har jeg valgt, at de skal være i support. Grunden til det vil jeg prøve at forklare. Hvis man vælger dem i offensive rolle, så bevæger de sig langt frem på banen, og lægger sig mere eller mindre op ved siden af angriberne.



Det gør at der bliver overbefolket på toppen og modstanderen kommer til at stå langt mere kompakt. Det betyder, at det bliver svært at finde hullerne bag om forsvaret, derudover tvinges man til langskud. Citat Adzke: Langskud er roden til alt ondt i FM.

Vælger man derud imod wings i support, så får man en helt anden dynamik i sit spil. Først og fremmest deltager de mere i spillet, de kan krydse både ind i banen men også til baglinjen. De tvinger også modstanderens backs lidt længere frem og dermed skabes der huller. Sidst men ikke mindst giver det også backs mulighed for overlap og deres samarbejde vil fungere langt bedre.



Som i måske har bemærket, så "mangler" der en mand på midtbanen. Det er fordi jeg spiller formationen lidt skævt, så min venstre kant er mere angriber end midtbanespiller. Hans rolle kommer vi nærmere ind på når vi gennemgår angrebet. Dickos999 fra FMD kan nok gætte hvad det handler om, for jeg har tyvstjålet hans offensive ide men som sagt mere om det senere.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Thebarber
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #234: 12 Jan 2013, 14:29 »

Nu har jeg fået spillet lidt, og ligger spillet på hylden indtil mandag, måske søndag da jeg skal holde fødselsdag. Men jeg har som sagt Dortmund. På transferfonden er der ikke sket noget der går ud over taktikken, det eneste er Cornelius som er kommet til og så Adlung, begge back up spillere som ikke skal regne med meget spilletid.

Her først kan vi kigge på reslutaterne.


I alle kampe, har vi faktisk haft overtaget, bortset fra mod Bayern. De andre har der kun fået 3 point tab, mod Wolfsburg, Ausburg og Ajax. Ausburg og Wolfsburg vil jeg tillade mig og sige de var heldige da de begge var nede omkring 40% boldbesiddelse og vi også havde en pæn sjat flere skud. Ajax spillede dog lige med os, så det var et fair resultat. Til gengæld blev vi kørt over enden i begge kampe mod Bayern. Den første kamp tænkte jeg de lige skulle lære taktikken men i den anden kamo, var der kun et hold på banen og det var Bayern alt i alt nogen okay kampe.


I ligaen er vi også fint med, der bliver ihvertfald scoret mange mål Smiley

Som disse 2 herrer har stået for.



Logged

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #235: 12 Jan 2013, 20:13 »

Angrebet



Dickos999

For en lille uge siden var der en bruger på FMD, der ævlede noget om at score 200 mål på en sæson men jeg troede, at han var ligeså skør som hans filmsmag, og den er skør skal jeg hilse og sige. Vi var flere der opfordrede ham til at poste sin taktik hvilket han gjorde i denne tråd på FMD: Barca Taktik

Det er skørt!

Jeg hentede den først af ren nysgerrighed men hurtigt fangede den også min opmærksomhed. Der var især en ting som sprang mig i øjnene, Inside Forward og Poacher i samme side. Det var helt skørt i mine øjne. (Jeg er som tidligere nævnt meget firkantet i min tankegang.) Min egen tanke var, at deres løb ville minde for meget om hinanden og være i det samme rum. Så løbene netop ville annullere hinanden og de så ville klumpe rundt.

Men…

og lad mig citere mig selv fra tråden:

Citat
Altså det med en IFa i samme side som Poacheren fungerer jo GENIALT! Det er så simpelt og godt tænkt... Når IF trækker ind, trækker poacher ud og omvendt... Det giver et rigtig godt bevægeligt angreb kan jeg se og de er jo umulige at dække op.. Derudover at sætte mentaliteten så lav ved DLF, gør at de virkelig får plads i omstillingsspillet.

Det var åbenbart en velkendt ide med Inside Forward og Poacher i samme side. Hvordan det er gået min næse forbi, det fatter jeg bare ikke. Det stod dog lysende klart. Den ide ville jeg stjæle på et tidspunkt og tweeke om til min egen. Og det har jeg så gjort her i Maestoso taktikken.

Min egen version

Dickos taktik havde et enormt potentiale men også sine svagheder. For ligeså store sejre man kunne hente, så store nederlag kunne man lide. Rent defensivt stod den ikke så godt. Derudover tror jeg ikke den vil fungere hos godt hos mange andre end de helt store hold, hvor især Barca er oplagt!

Jeg ville gerne lave en hvor defensiven stod stærkere, som kunne fungere hos lidt lavere hold og som havde mit eget aftryk i sig. Ved at tage Dickos999 angreb og kombinere det med Man Utd anno 2012 taktikken samt Steven Seagal taktikken, så mener jeg, at jeg måske har ramt noget. Det må tiden dog vise og her venter vi stadig på test resultaterne.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #236: 12 Jan 2013, 20:55 »

Man Marking

Rolighed99 spottede hurtig en svaghed i taktikken.

Citat
Jeg ved ikke om det er fordi Dossena/Aronica er elendige, eller måske at Insigne/Vargas er for offensivt tænkende, men den venstre side er godt nok åben. Fløjen ligger konstant oppe i angrebet under pres, og kommer kun ned og henter bolden efter bolderobring, så der er nærmest ingen fløjstøtte til den stakkels venstreback. Stort set alle mål imod mig er scoret gennem et indlæg fra den side af, og generelt har jeg det svært mod hold med offensive kanter.

Formationen er skævvredet og ser således ud:



Og som i kan se, så står venstre back noget alene. Dette er selvfølgelig en svaghed men jeg har forsøgt at dæmme op for det. Vi kan ikke sætte IF en tak tilbage, da det ville koste rent offensivt. Det er vigtigt, at vi holder formationen rent offensivt. Måden jeg vil yde støtte til back er, at sætte IF til at mandsopdække modstanderens højre back. På den måde vil han falde med tilbage hvis modstanderen tager backen med frem. For svagheder er at vores egen back kommer i undertal, når deres kant og back begge kommer med frem og dermed kommer han i undertal.

Hvis I husker at sætte IF til at dække modstanderens højre back før hver kamp, så dæmmer man op for svagheden. Det har i hvert fald virket her og det er uden at betale prisen rent offensivt.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

ksaper_and
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #237: 13 Jan 2013, 00:22 »

Så har jeg været lidt igang med Evian og pointmæssigt må jeg sige det har været en fin start.

Som i kan se er målene væltet ind i begge ender og må da tilstå jeg føler lidt at jeg har været ekstrem heldig. Jeg har spillet i alle kampene men modstanderen har konsekvent flest skud.

Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #238: 13 Jan 2013, 00:25 »

Så har jeg været lidt igang med Evian og pointmæssigt må jeg sige det har været en fin start.

Som i kan se er målene væltet ind i begge ender og må da tilstå jeg føler lidt at jeg har været ekstrem heldig. Jeg har spillet i alle kampene men modstanderen har konsekvent flest skud.



Hvad er Evian seedet til? og hvad er din målsætning?

For selvom det er tæt, så virker det ok på mig at du er nr.3... Taktikken bliver bedre og bedre i løbet af sæsonen, det lover jeg.. Og det med flere skud på mål til modstanderen, hvor mange af dem er langskud?
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #239: 13 Jan 2013, 00:37 »

Kom med den taktik -.-
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010