home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 417 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Wester’s taktiske tråd
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd  (Læst 124408 gange)
Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #210: 10 Jan 2013, 20:43 »

Du sender den også bare til mig, Wester. Starter op med Dortmund.
Logged

Cojones
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #211: 10 Jan 2013, 21:17 »

Hej Wester..
Jeg ved ikk om du har glemt mig, men jeg ville bare høre om hvad slags taktik du ville bruge til Leeds i Championship.
Skrev til dig på side 13 mener.

Vh.
Capped
Logged

" Når Daniel Agger har spillet 10 kampe på Brøndby´s 1.hold, har folk glemt alt om Andreas Jakobsson "

Tom Køhlert 2004

rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #212: 10 Jan 2013, 21:26 »

Jeg er med på en omgang test. Jeg spiller med Inter Smiley

*host* jeg vælger lige om, da Inter ikke lige har det spillermateriale der skal til at bruge din taktik.
Jeg har i stedet valgt Napoli, da de er nogenlunde på samme niveau i samme liga Smiley
Logged




ksaper_and
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #213: 10 Jan 2013, 22:42 »

Jeg vil da også godt hjælpe med at teste. Jeg synes det altid er spændende at læse dine teorier om hvordan taktikker skal opbygges og har da søgt meget inspiration i netop denne tråd da jeg synes det har været sværere i denne FM udgave at få en taktik til at spille 100%  Thumbs Up

Men jeg giver den da gerne lige en test i Evian.
Logged

FM_Cleverest_Man
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #214: 10 Jan 2013, 23:15 »

Kære Wester.

Jeg gjorde mig i dagens anledning nogle tanker omkring en nyt taktisk koncept. Jeg sad og spillede FM med en af dine fantastiske Gung-Ho lineups. Samtidig sad jeg og så aftenens Copa Del Rey kamp hvor Barcelona spiller i mod Cordoba.
Normalt er jeg (som du selv er) mest fan af engelsk TOTALFODBOLD, med den direkte fremadrettet tilgang. Og at mange af dine taktikker er bygget op omkring Premier League, har jeg også taget med i bagagen.
Jeg er som en af de mange utrolig fascineret af Barca's spillestil med tiki-taka fodbold og hurtig kombination, der er masser af definitioner omkring Barca's verdensklasse fodboldevner.
Det slog mig et øjeblik, at jeg KUN én enkelt gang (tror jeg) har spillet med FC Barcelona i FM. Og som jeg ved er de et meget eftertragtet hold i FM og at mange spiller med dem, hvor deres ungdomsafdeling bliver brugt og vægtet meget.
Mange har forsøget sig med at lave den ultimative Barca "Tiki-Taka" taktik hvor nogle af dem har haft succes og andre var til at smide ud.
Da jeg mener at du er det mest taktiske geni hvad angår FM, mener jeg derfor også at DU vil kunne lave den bedste taktik egnet til Barcelonas spilkoncept. Eventuelt hvor du selv har krydret den, med din egen taktiske teorier omkring den.
Jeg tror at mange af dine followers ville nyde godt af den, og at mange freaks vil prøver kræfter af med den, hvis det var tilfældet at den kom fra dig.
Som nævnt før, oplever man mange FM-geeks, som har formodninger om at skabe Barcelona's taktik i FM, som man ser det på tv. At de ganske enkelt leger med modstanderen og har bolden størstedelen af kampen.
Min tanker er gjort på taktikken og dig, da jeg før har set at du er fantastisk til at analysere spilstrategier og ikke mindst uddybe dig omkring dine erfaringer fra spillet og de forskellige positioner.
Barcelona har nogle spille roller hvor der bliver taget udgangspunkt i de tekniske færdigheder. En flydende tilgang hvor alle kender deres roller på banen. Et meget frit spil hvor der tillades megen kreativt spil fra hver spiller.
Barca gør brug af den "Falske 9'er" (Fabregas/Messi) rollen, som du selv bruger meget i dine egne taktikker, samt roller der går igen med "Balancespilleren/Stødepuden" som skaber balance på holdet (Busquets/Marcherano), for ikke at tale om "Sweeper-målmanden" (Valdes/Pinto) som opsnapper bolde i dybden og hjælper til i spilopbygningen.
Jeg er  HELT sikker på at med dine tanker og kreative taktikker er den helt rette mand til at danne BARCA taktikken over dem alle!
Er sikker på du vil få en masse feedback hvis du forsøgte dig frem og en masse hjælp til at prøve taktikken af. Gung-Ho kan sagtens være involveret i den jo ;-)

Jeg pålægger dig en opgave at forsøge dig med det. Men hvor ville det være fedt!  Opstemt
Logged

Ingen FM - Ingen liv

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #215: 10 Jan 2013, 23:22 »

Du sender den også bare til mig, Wester. Starter op med Dortmund.

Dortmund er desværre taget og lukker for testpersoner men tak for buddet
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #216: 10 Jan 2013, 23:23 »

Hej Wester..
Jeg ved ikk om du har glemt mig, men jeg ville bare høre om hvad slags taktik du ville bruge til Leeds i Championship.
Skrev til dig på side 13 mener.

Vh.
Capped

Jeg har sq overset den tror jeg... Jeg ville måske nappe Man Utd taktik pakken...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #217: 10 Jan 2013, 23:28 »


Jeg pålægger dig en opgave at forsøge dig med det. Men hvor ville det være fedt!  Opstemt

Hmm lige nu holder jeg fokus på min nye taktik og syntes måske der er nok tika taka taktikker på markedet. Rigtig mange elsker den form for fodbold, da den er på mode fordi Barca vinder alt. Jeg er dog ikke selv den store fan og tror et sådan forsøg ville blive halvhjertet...

Men tak for de pæne ord  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #218: 10 Jan 2013, 23:31 »

Lukket for test

Så lukker jeg for flere test personer. Det er væltet ind med hjælp og det er jeg super glad for. Tak for det. Jeg har lavet en liste over test hold og vi kommer ok omkring. Så det bliver spændende at følge om lortet virker andre steder end Man Utd.

Man Utd - Wester

Arsenal – Skofoed95

Napoli – Rolighed99

Svendborg – fredesvbg

Dortmund – Thebarber

FCM – Hertzberg

Barcelona – Mini-q

Valencia – Hardi1111

Evian – ksaper_and

Mindre hold i La Liga? - Kibs
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #219: 11 Jan 2013, 00:17 »

Første testresultat - Arsenal

Citat
Så er taktikken blevet testet med Arsenal, det blev til en 'lyntest' over en sæson, dvs. ingen indkøb og jeg er gået på ferie mellem kampene.
Her er resultaterne:
Kampprogram




Ligatabel


Som i kan se blev det kun til 5 nederlag og en 2. plads i ligaen, og det vil jeg mene er over alt forventning, i og med jeg ingen spillerkøb har foretaget, så hvis det ikke have været en 'lyntest' og jeg havde fået lavet nogle indkøb, og skiftet lidt mere mellem mine spillere, da der var nogle perioder hvor de var lidt døde, så tror jeg godt det kunne ha' gået hen og blevet endnu en 'invincible' sæson for The Gunners!

Klasse taktik du har fået støbt sammen her! Smiley

Super! Fedt den levede op til din målsætning og jeg takker mange gange for hjælpen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #220: 11 Jan 2013, 00:40 »

Shortpassing er det nye sort

En af de nørder jeg ofte snakker taktik med er Herlev og han er ret skarp. Nu citerer ham måske ikke ordret men han har sagt noget lignende dette: Shortpassing er det nye sort. At spille korte afleveringer med de lidt større hold i FM13 er vejen til succes. - Ret mig Herlev hvis det er skudt helt forbi.

Og jeg må give ham ret. Shortpassing fungerer helt perfekt i FM13 og ikke kun hos de store hold. I min Flydende Swansea taktik var de korte afleveringer helt perfekte. Så jeg er ikke et sekund i tvivl om, at vi skal spille med kortere afleveringer med denne taktik.

Jeg har ligeledes valgt, at vi starter ud med en standard mentalitet. Dette har jeg gjort i håb om, at taktikken dermed kan fungerer ved en del flere hold end bare United, Barca osv. Ideen er at starte kampene roligt ud og så kan man altid gå mere offensivt senere hen i kampen.

Jeg har også opdaget, at ved en attacking tilgang, så hænger mine offensive kanter helt fremme og det ønsker jeg ikke. Jeg vil gerne undgå at blive overspillet hos mine back og har brug for mine kanter til at støtte op i defensiven. Derudover syntes jeg, når man står for højt og presser langt fremme, så pakker modstanderen sig og rummet bag dem er lukket. Ved en lidt mindre aggressiv tilgang, så kan vi måske holde modstanderen en smule frem og udnytte hullet bag dem.

Med de ting på fastlagt så har vi nogle grundlæggende teser på plads for denne taktik og de danner rammen omkring taktikken.


 
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

daugaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #221: 11 Jan 2013, 01:09 »

Hey wester, et hold som QPR hvad kan du anbefale der? hvis holdes skal bygges op om Taraabt som den kreative?
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #222: 11 Jan 2013, 01:11 »

Hey wester, et hold som QPR hvad kan du anbefale der? hvis holdes skal bygges op om Taraabt som den kreative?

Jeg vil rigtig gerne hjælpe men er dybt begravet i min nye taktik. Kan du ikke fange mig efter det projekt? Så vil jeg gerne se på det og komme med et hurtigt bud
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

daugaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #223: 11 Jan 2013, 01:18 »

Jo, helt iorden :-)!
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #224: 11 Jan 2013, 01:22 »

Gør som jeg siger

Med en balanceret tilgang vil den kreative frihed hos de enkelte spillerroller være mindre end ved de flydende tilgange. Og normalt når jeg laver en taktik til f.eks Man Utd, så ville fodboldromantikerne inden i mig vælge højere kreativitet i indstillingerne ved en balanceret tilgang.

Jeg fandt dog ud af med min Steven Seagal taktik at mindre kan gøre det. Der valgte jeg en langt mere simpel tilgang og det fungerede genialt! Spillerne gjorde i langt højere grad de ting, jeg gerne ville have, at de skulle gøre. Og når jeg tænker mig om, så vidste jeg det jo godt. Jo højere kreativ frihed man giver spillerne, jo mere vil spillerne vælge frit og dermed gøre ting på egen hånd og dermed bevæge sig udenfor taktikkens rammer. Jeg vil gerne have, at de skal gøre, som jeg siger med denne taktik. Vi snakker ikke totalt rigid som i Steven Seagal. Jeg holder den bare på default og lader fodboldromantikeren blive i baggrunden.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010