home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 435 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Wester’s taktiske tråd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd  (Læst 124351 gange)
xzound
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #180: 05 Jan 2013, 00:30 »

Lyder kanon, mange tak. Danny Graham ligger iøvrigt også som delttopscore med Gareth Bale hos mig efter 10 kampe med 8 mål, ligesom jeg snød diverse storklubber og hev wellington nem. Swansea var sku et godt bud på et godt save må man sige!
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #181: 05 Jan 2013, 00:33 »

Lyder kanon, mange tak. Danny Graham ligger iøvrigt også som delttopscore med Gareth Bale hos mig efter 10 kampe med 8 mål, ligesom jeg snød diverse storklubber og hev wellington nem. Swansea var sku et godt bud på et godt save må man sige!

Swansea er super fede... Havde et af mine bedste saves i FM12 med netop dem
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Cawersk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #182: 05 Jan 2013, 13:05 »

Rigtig fed tråd Wester, gode taktikker og god argumentation for de valg du tager.
Er lige rykket op i PRL med Wolverhampton, efter en rimelig suveræn sæson i Championship, hvor min standard taktik var en simpel 4-4-2 krydret med en smal 4-3-1-2, når der skulle lidt afveksling til.

Har et par spørgsmål:
Jeg prøver at indføre en mere boldkontrollerende taktik til PRL baseret på din taktik med Chelsea, krydret med egne erfaringer, da jeg har fået et par gode midtbanespillere, der kan fastholde spillet. Jeg skal have fundet balancen i mit forsvar, så de ikke står for højt på banen og bliver overløbet, men samtidigt heller ikke står helt tilbage så jeg bliver unødigt presset og har for langt til modstanderens mål.
Har lagt mærke til at du næsten kun ændre på closing down under holdinstruktionerne, i stedet for at rykke ved den defensive linje.
Hvorfor er det?
Logged

Waaah

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #183: 06 Jan 2013, 21:20 »

HJÆLP!

Det er pinligt at må indrømme men nu har jeg brugt ufattelig mange timer i forsøget på at skabe en kontra taktik til de mindre hold og jeg rammer intet rigtigt. Jeg kan simpelthen ikke finde frem til noget som bare tilnærmelsesvis ligner noget man kunne skabe succes med. Jeg er tydeligvis kommet på udebane med denne tilgang. Jeg gør mig normalt i en anden slags fodbold også selvom jeg har valgt lavere hold.

Jeg råber på HJÆLP!

Sidder du derude og har skabt en god kontrataktik som virker? En taktik som ville gøre sig hos bundholdene. Så vil jeg rigtig gerne høre fra dig her i tråden. Kom med dine ideer og tanker, så jeg kan stjæle dem..

Jeg har dog følgende krav: Spillestilen skal være rigid og der skal være fokus på kontra.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #184: 06 Jan 2013, 23:11 »

Så kan vi komme i gang

Tak til Dickos999

Efter mit råb om hjælp så sprang Dickos999 fra FMD til min redning og gav mig en hjælpende hånd. Det har hjulpet mig lidt videre i dette noget uvante taktiske projekt. Jeg er stadig noget usikker på projektet men efter de indledende test tegner det hele meget bedre og vi kan derfor komme videre. Så tak til Dickos for hjælpen.



Formationerne

Vi starter ud med de to formationer som jeg vil tage i brug. Jeg har valgt en 4-4-1-1 som skal være mit ”offensive” bud og en 4-1-4-1 til det mere defensive.




« Seneste Redigering: 06 Jan 2013, 23:16 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #185: 06 Jan 2013, 23:48 »

KISS

Helt fra start ville jeg køre det KISS, altså keep it simple stupid. Jeg ville gøre taktikken så simpel som mulig, da min forståelse er, at de mindre hold bedst kan navigere rundt i de mere simple taktikker. Derfor holdte jeg alle mine holdinstruktioner til default men det var her jeg fejlede. For default er jo ikke det mest simple, det gik op for mig, da jeg fik fat i Dickos999 taktikker. Default er simpelt for manageren at sætte op men for spillerne er det jo ikke.

Hvis man vil gøre en taktik mere simple for spillerne og holde en stram organisation, så skal man have en rigid spillestil, være mere disciplineret og holde sine positioner. Derfor er jeg kommet frem til følgende instruktioner.



Derudover vil jeg gerne erobre bolden lidt højere end normalt, derfor er der mere pres. Det er også for at gøre afstanden mellem forsvar og midtbane kortere ved at skubbe forsvarslinjen højere op.

Så vil jeg også spille hårdt til, det skal gøre ondt at møde mig, derfor er aggressiviteten i tacklinger også sat op.

Jeg spiller ikke overraskende med zonemarkering.

Sidst men ikke mindst, så spiller jeg mere direkte. Det er jo en kontrataktik og derfor det mere direkte spil og jeg har ligeledes krydset af i kontra. Det har jeg gjort, så der spilles med kontra også selvom jeg skifter til mere offensiv strategi.

Den eneste forskel i instruktioner fra den offensive til den defensive er start strategien. Hvor den i den offensive er standard er den defensive kontra.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #186: 07 Jan 2013, 00:39 »

Defensiven

I begge formationer spiller jeg med klassiske full backs i automatisk rolle. Jeg vil rigtig gerne lukke for indlæg og bruger derfor sjældent wing backs. Det er en af de store debat emner i FM13, at man indkassere mål ved indlæg fra kanterne, og jeg tror full backs er bedste måde at stoppe det på. Grunden til de er i automatisk er, at hvis jeg skifter til en offensiv mentalitet, så vil jeg gerne have de laver overlap på min wings.

I centerforsvaret er der dog forskel på rollerne. Den offensive ser således ud:



Som i kan se, så spiller jeg med en cover samt en stopper. Det betyder, at jeg ikke har brug for en Swp keeper, da min cover forsvar trækker ned. Jeg har selvfølgelig også en balancespiller på midtbanen, som binder kæderne sammen og han skal trække ned i hullet mellem forsvar og midtbane. Et hul han får hjælp til at dække fra min stopper. Den grundlæggende ide til at dække sådan har jeg fra TT&F09 og afsnittet der handler om Nike forsvaret som Mourinho stod for i Chelsea.

Den defensive formation ser lidt anderledes ud:



Her har jeg valgt en ankermand som balancespilleren. Han fungerer derfor som stopper og det giver mig mulighed for at prøve noget nyt. Jeg har nemlig før spillet med ankermand og med to midterforsvarer, de har dog været i klassisk defend rolle. Nu er de begge i cover og det har jeg ikke prøvet før. Grunden til jeg prøver dette er, at jeg har lagt mærke til, at de tit presser for højt op og forbi ankermanden og efterlader et kæmpe hul bag sig. Med to i cover forventer jeg, at ankermanden tager stopper rollen alene og der lukkes helt ned for dybe løb. Med denne 5 mands defensiv forventer jeg en uigennemtrængelig mur.

Som I kan se, så har jeg valgt at spille med limited forsvarsspillere i denne omgang. Jeg vil have et no bull shit forsvar som holder det så simpelt som muligt. De skal tackle, erobre bolden og sende den op i banen og gerne op til min target man med nogle lange bolde en gang imellem.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #187: 07 Jan 2013, 00:49 »

Jeg syntes ikke i skal snydes her på FMF. Det ser måske ud til jeg har ramt noget. Dette er fra min tråd på FMD hvor Herlev har testet lidt sammen med mig.

Citat
Det var hvad jeg lige nåede at teste i aften. Jeg har prøvet at lave en kontra taktik efter dine idéer Smiley



Citat
Hvor er det NICE!

Dette er hvad jeg selv er kommet frem til i aften:



Det er et lyn save uden indkøb og hvor jeg går på ferie mellem hver kamp. Så måske jeg har fat i noget  Smiley

Med dette går jeg i seng og håber I kigger med i morgen, hvor jeg forhåbentlig har taktikken helt klar.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #188: 07 Jan 2013, 00:53 »

Det ser godt ud - spændende. Det overrasker mig en smule, at du kører med 'press more' og 'more aggressive' - jeg havde umiddelbart skudt indstillingerne til det modsatte - stand off og cautious.

Anyway - det ser jo ud til, at det virker ganske udmærket alligevel! Det kunne dog være interessant at teste det andet også.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #189: 07 Jan 2013, 00:58 »

Det ser godt ud - spændende. Det overrasker mig en smule, at du kører med 'press more' og 'more aggressive' - jeg havde umiddelbart skudt indstillingerne til det modsatte - stand off og cautious.

Anyway - det ser jo ud til, at det virker ganske udmærket alligevel! Det kunne dog være interessant at teste det andet også.

Kan sagtens se din pointe men ville netop dette:

Citat
Derudover vil jeg gerne erobre bolden lidt højere end normalt, derfor er der mere pres. Det er også for at gøre afstanden mellem forsvar og midtbane kortere ved at skubbe forsvarslinjen højere op.

Så vil jeg også spille hårdt til, det skal gøre ondt at møde mig, derfor er aggressiviteten i tacklinger også sat op.

Jeg vil gerne sætte kontraen i gang en smule højere og i de første tests jeg lavede, der faldt mit forsvar simpelthen for lavt ned. Jeg blev presset helt i bund og det var rent powerplay mod mit mål. Det lidt højere pres har hjulpet rigtig meget på det.

Normalt spiller jeg aldrig hårdt i tacklingerne men tænkte på klassisk engelsk fodbold 80er stil. Det skal gøre nas!
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #190: 07 Jan 2013, 09:29 »

De magiske 40

Det siges, at 40 point er den magiske grænse. Opnår man 40 point i Premier League, så er 99,9 % sikker på at blive oppe. Så 40 point må være taktikkens store målsætning, hvis man spiller med et bundhold, der skal kæmpe for at undgå nedrykning.

Jeg har valgt at være Southampton og målet er som sagt de 40 point. Nogle vil måske sige, at det er en lidt lavt sat målsætning. Grunden til dette er, at dette bliver et lyn savegame, hvor jeg kun spiller Premier League kampene, går på ferie mellem kampene, køber og sælger ikke spillere og koncentrerer mig ikke om træning osv. – Savegamet er kun for at teste taktikkerne i kamp.



Som i kan se så er det gået fornuftigt i den første ¼ af sæsonen og forsætter den form, så når jeg også over de 50 point men nu må vi se.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Cojones
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #191: 07 Jan 2013, 15:27 »

Hej Wester
Jeg er en stor fan af dine taktikker og følger meget med i denne tråd her.
Din Diablo taktik nød jeg godt af med mit Leeds hold.
Rykkede sikkert op første år.
2. Sæson fik jeg en Europa League plads
3. Sæson lå jeg nr. 1 fra december af og ville højst sandsynligt ha taget mesterskabet, men så kom det nye FM13 og gad ikk mere til sidst.
Kan så se nu at Diabloen er død og begravet medmindre man tager et storhold.

Så mit spørgsmål til dig nu:

Hvad slags taktik vil du bruge til Leeds her i FM13?
Logged

" Når Daniel Agger har spillet 10 kampe på Brøndby´s 1.hold, har folk glemt alt om Andreas Jakobsson "

Tom Køhlert 2004

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #192: 07 Jan 2013, 16:14 »

Det ser godt ud - spændende. Det overrasker mig en smule, at du kører med 'press more' og 'more aggressive' - jeg havde umiddelbart skudt indstillingerne til det modsatte - stand off og cautious.

Anyway - det ser jo ud til, at det virker ganske udmærket alligevel! Det kunne dog være interessant at teste det andet også.
Havde præcis samme tanke + den "offensive" tilgang i form af standard mentalitet. Target man skriger også i øjnene, da han jo ikke løber med bolden, men blot skal suge den til sig og spille den sikkert videre. I min optik ville det være mere optimalt med en hurtig angriber, der kan udfordre og måske iscenesætte de hurtige spillere, der kommer frem og støtter fra især midtbanen.

Men fedt at se den skaber resultater Thumbs Up
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #193: 07 Jan 2013, 16:19 »

Det med target man på toppen er der en grund til. Manden bagved ham laver de løb du snakker om, han har stor frihed og kreativitet, target man skal tage den til sig og spille den videre til ham eller ud på fløjen til wings. Ligeledes er en target man god på de indlæg man sender og det er et vigtigt våben som bundhold i min optik
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #194: 09 Jan 2013, 18:47 »

Åh du store Wester, jeg beder dig... Græder
Har du et råd til en taktik til mit Liverpool hold?! (stor krise)
Spiller 4-2-3-1
G Johnson-Skrtel-Agger-Enrique
--------Joe Allen-Lucas Leiva----(sommetider Henderson for at aflaste)
Chamberlain-Gerrard-Suarez----(suarez, Borini, Assaidi, Downing og Andre Schürlle, skifter for det meste på OMV)
-------------Neymar--------------

Kan ikke få mit hold til at fungere optimalt, får kæmpe snittere af stor hold, i PrL, men dominere i ChL

Håber du har et godt forslag, er villig til at prøve ALT! Opstemt
Logged

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010