home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 402 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Wester’s taktiske tråd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd  (Læst 124184 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #165: 03 Jan 2013, 01:32 »

Holdinstruktionerne

Så er juleferien overstået og jeg håber i alle er kommet godt ind i det nye år. Som i måske har bemærket, så har tråden hold pause. Vi er dog tilbage til hverdagen, så nu skal der FM nørdes lidt igen.

Vi er så småt nået frem til holdinstruktionerne, som jeg vil gennemgå trin for trin.





Philosophy

Er ikke overraskende flydende. For det er den eneste måde man kan opnå 5x5 ideen.



Strategy

Den oprindelige Gung-Ho havde en attacking strategi men i FM13 har jeg valgt at sætte det en tak ned. Jeg har ikke den store succes med attacking indtil videre i FM13 og vil gerne have muligheden for at gå mere offensivt alt efter hvordan kampen forløber.

Taktikken er dog stadig designet til de større hold, ligesom den oprindelig taktik er. Testholdet er som nævnt også PSG, og her forventer jeg at dominere den hjemmelige liga. Derfor har jeg valgt den kontrollerende strategi.



Passing Style

I den oprindelige Gung-Ho var strategien som sagt attacking, hvilket betød de defensive spillede med korte afleveringen og de offensive med direkte. Det var for at fastholde angrebene med de defensive og spille hurtigt på toppen. Det er en tilgang jeg også startede ud med i de første indledende test men det fungerede bare ikke.

Så fik jeg en lille snak med en fellow FM-nørd fra FMD, nemlig Herlev, som jeg anser som ret skarp til det taktiske i FM. Han nævnte noget med korte bolde med tophold, at det var noget han havde stor succes med.

Nu har jeg jo tidligere lovet mig selv, at indse når jeg har et problem og være klar på nye ting. Selvom jeg normalt ikke er til det korte spil i offensiven, jeg er ellers pjattet med den mere direkte tilgang. Jeg er trods alt United fan men selv SAF har udviklet sig igennem årene, så jeg skal ikke være for fin på den.

Så jeg prøver de kortere afleveringer. Med det håber jeg på langt mere boldbesiddelse end jeg plejer og dermed større dominans i kampene. Kombineret med den kontrollerende strategi og den flydende stil så forventer jeg ”flot” fodbold. Hvis man altså er til Barca style fodbold.



Creative Freedom

Den flydende stil samt de spillerroller jeg har valgt, så har jeg i forvejen ret høj kreativitet på holdet. Så jeg vil ikke være helt naiv og blåøjet. Alt med måde. Så jeg har valgt default her.



Closing Down

Jeg har valgt at sætte presset op, for jeg vil gerne have en lidt højere forsvarslinje så hullet mellem midtbane og forsvar er så snævret som muligt. De hul skal modstanderen ikke få lov at udnytte og kombineret med min ankermand, så burde det være lukket godt ned. Spørgsmålet er så, om det koster på back  positionerne??



Tackling

Default



Marking

Der spiller zonemarkering. Man marking hører en anden fodbold tid til. Det for gammelskole.



Crossing

En af de store succer i FM12 det var hårde flade indlæg. Det fungerer ikke helt ligeså godt i FM13 men genbruger ideen, for jeg vil gerne have indlæg a la dem United benytter irl. Hvor især Valencia kendertegner dette. Ned til baglinjen og så hårdt fladt indover til 9eren, 10eren eller IF.



Roaming

Jeg vil gerne have de 4 forreste, altså 9eren, 10eren, Wing og IF skal bevæge sig meget frit. Det skulle gerne give en angreb der er livligt og som ikke beskyldes for at være endimensionelt. Derfor er den sat til mere frihed. 
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #166: 03 Jan 2013, 02:35 »

Værsgo

En af grundende til jeg begyndte på Gung-Ho til FM13 var FM_CLEVERST_MAN indlæg i min tråd. Så dette afsnit er tilegnet ham.

Taktikken er færdig og jeg håber du bliver tilfreds med resultatet. Du efterspurgte en taktik med flere centrale offensive spillere, det krav lever jeg ikke helt op til men efter jeg gennemgik din trup, så mener jeg, at du har den optimale trup til netop denne taktik.

Mit forslag til din start 11er er:

GK: Salvatore Sirigu

Her er en position du måske kunne styrke i fremtiden med de mange penge PSG råder over



DR: Gregory Van der Wiel

Og med Christophe Jallet som back up, så er du vist dækket godt ind



DL: Siaka Tiene

Og med Maxwell som back up, så er du vist dækket godt ind. Det er dog din svageste position i forsvaret, så hvis du vil ud og købe ind til forsvaret, så er det her.



DC: Tiago Silva og Mamadou Sakho

Så bliver det vist ikke bedre og med Alex og Diego Lugano som back up, så står du rigtig stærkt her.



A: Mohames Sissoko

Han er tæt på en af de bedste mænd du kan få som ankermand, han er genial. Han er rygraden på dit hold. Thiago Motta og Blaise Matuidi er ganske fine back up spillere her.



Wing: Lucas Moura

Jeg ville bruge Lucas Moura på wing positionen, alle hans stats vil køre ham til en rigtig god wing. Derudover råder du over Jeremy Menez. Så her mangler du intet



PM og AMC: Wesley Sneijder og Javier Pastorre

Som du selv har nævnt, så har du store luksus problemer inde centralt. Jeg ville dog benytte Pastore og Sneijder. Du har i fremtiden også brug for spillere af egen avl, så jeg ville også beholde Adrien Rabiot og Clement Chantome til de to positioner. Kaka og Verratti er simpelthen kommet i overskud og dem ville jeg sælge. Det er fint med en stor trup men det giver også problemer med for stor trup.



IF: Ezequiel Lavezzi

Jeg har selv omskolet ham til AMV. Han er rigtig god som Inside Forward. Du har Nene som back up men helt ung er han ikke. Så en IF mere ville nok pynte på holdet.  Lucas Moura kunne også været et bud og så bruge Menez som wing. Det vigtige er at styrke kanterne med en mand mere. Navas kunne være god som din Wing, så du havde Navas, Moura, Menez og Lavezzi til positionerne på kanterne.



STC: Zlatan Ibrahimovic

Han er GUD og passer perfekt ind i rollen. Kevin Gameiro er en fin back up og Ezequiel Lavezzi kan også bruges derinde.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #167: 03 Jan 2013, 08:56 »

Test resultater + Download

Det tog lidt tid før taktikken fungerede optimalt, heldigvis kom resultaterne i hus alligevel. Efterhånden som taktikkerne kom under huden på spillerne, så begyndte spillet at se rigtig lækkert ud. Så hvis du har lidt tålmodighed, en super trup og lyst til at spille lidt livligt angrebsfodbold, så er Gung-Ho taktik pakken noget for dig. Jeg er i hvert fald selv slemt tilfreds med resultatet, jeg tvivlede ellers på om det skulle lykkes mig at skabe en god asymmetrisk taktik.



Om taktikkerne vil fungere hen over tid, det må du selv teste. For jeg bevæger mig videre til et nyt taktisk projekt, da et PSG save ikke ligefrem gør det for mig.

Gung-Ho download
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #168: 03 Jan 2013, 09:56 »

Steven Seagal



Mit næste taktisk projekt går under det bad ass navn, Steven Seagal, en mand der til en hver tid kan rulle Chuck Norris rundt uden problemer. Han ville nemlig benytte modstanderens vægt og styrke imod dem selv, frem for sin egen styrke. Med andre ord, han ville tæve Chuck Norris med Chuck Norris.

Som I måske allerede har gættet, så skal vi have gang i en klassisk kontra taktik til de mindre hold. Hvor vi skal fange de overlegne og større hold på det forkerte ben og straffe dem med kontraen.

Velkommen til Steven Seagal.
« Seneste Redigering: 03 Jan 2013, 09:59 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #169: 03 Jan 2013, 10:26 »

Steven Seagal



Mit næste taktisk projekt går under det bad ass navn, Steven Seagal, en mand der til en hver tid kan rulle Chuck Norris rundt uden problemer. Han ville nemlig benytte modstanderens vægt og styrke imod dem selv, frem for sin egen styrke. Med andre ord, han ville tæve Chuck Norris med Chuck Norris.

Som I måske allerede har gættet, så skal vi have gang i en klassisk kontra taktik til de mindre hold. Hvor vi skal fange de overlegne og større hold på det forkerte ben og straffe dem med kontraen.


Velkommen til Steven Seagal.


Det bliver super lækkert det her! Smiley
Det har jeg set frem til.
Logged

Neal Caffrey!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #170: 03 Jan 2013, 10:28 »

Ja nu må vi se, for det er ikke ligefrem der jeg plejer at gøre mig men nu skal den have et forsøg.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #171: 03 Jan 2013, 10:34 »

Kommer vi til at se en "normal" blog fra dig i år? Smiley
Misforstå mig ikke, det er voldsomt god læsning, som
du har leveret i denne tråd!
Logged

Neal Caffrey!

daugaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #172: 03 Jan 2013, 10:39 »

hvilke af dine taktikker vil le passe bedst til Aston Villa vil du mene?
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #173: 03 Jan 2013, 10:43 »

Jeg laver en blog til FMF blogkonkurrencen som den eneste i år... Ellers vil mit skriftlige foregå her i tråden...


Jeg kender ikke Aston Villa særlig godt men Man Utd taktikken ville være mit bud...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #174: 03 Jan 2013, 11:22 »

Steven Seagal



Mit næste taktisk projekt går under det bad ass navn, Steven Seagal, en mand der til en hver tid kan rulle Chuck Norris rundt uden problemer. Han ville nemlig benytte modstanderens vægt og styrke imod dem selv, frem for sin egen styrke. Med andre ord, han ville tæve Chuck Norris med Chuck Norris.

Som I måske allerede har gættet, så skal vi have gang i en klassisk kontra taktik til de mindre hold. Hvor vi skal fange de overlegne og større hold på det forkerte ben og straffe dem med kontraen.

Velkommen til Steven Seagal.


Det er jo tæt på blasfemi at skrive den slags, Chuck kan ikke slås og da slet ikke af flødebollen Segal, den eneste der nogensinde har vundet over Chuck er Bruce Lee og hvordan gik det ham?Huh  Wink
Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #175: 03 Jan 2013, 11:26 »

Du kan lave taktikken selv ved at "kopiere" den..

Grunden til det er at jeg har flyttet rundt på brikkerne i test perioden.. Det er my bad  Ubeslutsom

Det vil jeg prøve at rode med og forresten tak for taktikkerne, har nu ført Rangers op 2 år i træk (ja det er jo ikke svært) men efter at have spillet nowet kedeligt første år, tog jeg din Swansea og så blev det pludselig meget mere tjubang at se på.
Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #176: 03 Jan 2013, 11:33 »

Steven Seagal



Mit næste taktisk projekt går under det bad ass navn, Steven Seagal, en mand der til en hver tid kan rulle Chuck Norris rundt uden problemer. Han ville nemlig benytte modstanderens vægt og styrke imod dem selv, frem for sin egen styrke. Med andre ord, han ville tæve Chuck Norris med Chuck Norris.

Som I måske allerede har gættet, så skal vi have gang i en klassisk kontra taktik til de mindre hold. Hvor vi skal fange de overlegne og større hold på det forkerte ben og straffe dem med kontraen.

Velkommen til Steven Seagal.


En 5-4-1 kunne være en god mulighed, eller 3-2-4-1  Rullende Øjne
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

MarcusBruunFMFreak
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #177: 03 Jan 2013, 15:39 »

Fantastisk arbejde!!!
Logged

xzound
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #178: 05 Jan 2013, 00:09 »

Hey Wester. Trods tidligere succes i de foregående FM, var mit 2013 gået i stå og jeg kunne intet få til at fungere, til jeg så din tråd.. Tak Wink
Ligger og prøver omkring dit Swansea, men din engelske version har forvirret mig lidt. På den offensive plads hvor du bruger michu, er det den fremskudte playmaker på "dansk" og ligesåvel din venstre centrale midt er det dybdeliggende playmaker? Har først opdaget den lille fidus nu, ligesom jeg først nu har set du ikke bruger udråb. Michu spiller fremskudt playmaker ved mig, og min venstre centralmidt spiller bare central med pil frem, hvilket egentlig virker OK, men ville nu hellere holde mig til din taktik Wink

Derudover - Din formation hvor du spiller med en defensiv midt. Hvad gør du da af Michu?

Fremragende tråd, og mange tak for fantastisk inspiration.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #179: 05 Jan 2013, 00:13 »



Michu spiller ikke playmaker, han er offensiv midtbane i support og på kanterne har jeg wings...

Når jeg spiller den anden formation så spiller han central midtbanespiller med offensive indstillinger..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010