home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 411 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Wester’s taktiske tråd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd  (Læst 124153 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #105: 27 Nov 2012, 21:42 »

Wester’s Diablo

I FM10, 11 og 12 lavede jeg en standard taktik der skabte succes for selv de dovneste managers. En taktik for dem som ikke gider bøvle for meget med taktik og kampanalyser for at vinde kampe. Som gerne bare vil have en standard taktik, hvor der kun skal laves små ændringer kamp til kamp og som virker både til storhold, LLM hold, som virker i England, Danmark såvel som Spanien.

Det var en standard taktik hvor det eneste man skulle skifte, det var hold strategi/mentalitet før eller i løbet af kampen. Det var da næsten for godt til at være sandt, men tro mig det var det ikke, taktikken var en stor succes. Denne succes vil jeg prøve at følge op på her i FM13, og jeg har lavet en 4-3-3 på lidt samme principper, denne gang endnu mere simpelt.


Nu er spørgsmålet så, kan det lykkes for fjerde FM i streg?
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #106: 27 Nov 2012, 21:56 »


Nu er spørgsmålet så, kan det lykkes for fjerde FM i streg?


Det bliver uden tvivl en svær opgave, men du har jo også flotte evner indenfor FM og taktik  Wink

Det ser jeg frem til at høre om... Hvilket hold har du i sinde at være?
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #107: 27 Nov 2012, 22:02 »

Bliver meget spændende!
Jeg er også interesseret i klubvalget Smiley
Logged

Neal Caffrey!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #108: 27 Nov 2012, 22:09 »

Klub valg tager vi lige senere.. Lidt spænding er også sjovt, så kommer folk som regel igen  Wink
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #109: 27 Nov 2012, 22:13 »

Diabloen’s historie

Nu er det ike undertegnet der har fundet på principper og for den sags skyld heller ikke navnet til denne taktik. Taktikken stammer fra CM 03/04 og hvem den oprindelige ophavsmand til denne taktik er, det kan jeg simpelthen ikke huske men den så således ud:



Taktikken udnyttede en bug i selve spillet, en bug der aldrig blev rettet op. Den gang væltede der ikke en patch automatisk ned. Det taktikken gjorde var: Når den centrale midtbanespiller med pilen kom løbende frem, så flyttede angriberne sig ud til siden og han kom ind i det hul de efterladte. ”Problemet” eller fejlen om man vil, det var at modstanderen altid kørte med mandsopdækning, så midterforsvaret forsvandt sammen med angriberne og der var en motorvej fri til spilleren der kom stormene. Det resulterede i mellem 60-100 mål fra den position pr. sæson og nogle kampe vandt man med 12-0.

Nu har i historien bag Diablo taktikken og hele ideen med Wester’s Diablo er faktisk at ”udnytte” de samme principper som den oprindelige Diablo. Hvordan og hvorledes jeg vil gøre det, det ser vi på i næste update.
« Seneste Redigering: 27 Nov 2012, 22:34 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #110: 27 Nov 2012, 22:17 »

Men hvad?  Tunge

I orden at vente med klubvalget...
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #111: 27 Nov 2012, 22:34 »

Men hvad?  Tunge

I orden at vente med klubvalget...

hov.. men ingenting, det er en fejl...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #112: 27 Nov 2012, 23:56 »

Ideen bag

I Diabloen’s historie kom vi ind på hele ideen med taktikken. Ideen er, at skabe overtal mod midterforsvaret og lokke dem væk fra deres position. Så er spørgsmålet bare hvordan det skal gøres?

I de tidligere versioner af Wester’s Diablo har hele ideen været, at gøre det hele så simpelt som muligt. Grunden til det var, at taktikken skulle fungerer til alle slags hold, lige fra LLM i England til Barcelona i Spanien og BIF i Danmark. Taktikken skulle være nem at forstå, hurtig og køre ind men vigtigst af alt, så var den skabt til de dovne managers. Så det skulle for alt i verden ikke være for kompliceret og bøvlet.

Det jeg ville og gjorde var at skubbe den centrale midtbane fra den oprindelige Diablo op som Poacher, så han allerede lå på positionen. Så beholdte jeg de oprindelige angribere som så skulle lokke forsvaret væk og dermed skabe plads til Poacheren. For at opnå det, så skulle der nogle bevægelige angribere til og derfor valgte jeg to komplette angribere i support. De har stor kreativ frihed, fri rolle og falder også ned i banen samtidig med de står lidt bredt, da man har 3 mand på toppen og de spiller de yderste positioner. Dermed kan de bevæge sig både bredt og ned i banen. Derudover lod jeg de to komplette angribere skifte position, så de var endnu svære at dække op.



Det er også den ide jeg vil gribe i FM13 versionen af Wester’s Diablo.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #113: 28 Nov 2012, 07:37 »

Taktikken

Formationen

Jeg starter ud med den klassiske 4-3-3 formation som jeg også har brugt i den andre versioner.



Det jeg kunne frygte er, at min midtbane vil blive kørt over, da den i de fleste tilfælde vil være i undertal. Jeg håber meget, at jeg kan holde modstanderens backs tilbage ved at spille med 3 mand i angrebet og jeg håber mine egne backs vil være gode til at skubbe op på de rigtige tidspunkter.



Holdinstruktionerne



Som i måske har luret, så tager jeg fat i en ny spillestil. I United pakken havde vi den balanceret, i Swansea var det den flydende og nu griber vi fat i stift / ridig. Jeg vil gerne prøve at lave en taktik til hver eneste spillestil og til Diabloen passer ridig perfekt. Det skal nemlig holdes simpelt, stramt og uden det store hurlumhej. Der skal holdes en stram organisation med kort mellem kæderne, netop så midtbanen ikke bliver så nemt overløbet. Det kan I også se i resten af holdinstruktionerne som jeg næsten ikke piller ved. Jeg har dog sat den til zonemarkering.



Spillerroller

Spillerrollerne er som I kan se det i formationen. Jeg har tidligere gennemgået forsvaret og grunden herfor. Jeg har brug for nogle roller der laver dybe afleveringer til Poacheren og det gør de komplette angribere samt de centrale midtbanespillere i support. Grunden til de centrale midtbanespillere i support er, at de også kan fungere og er stærke i det defensive, da jeg kun spiller med 3 mand på midtbanen.

Jeg ønsker heller ikke, at de skal komme med for langt frem, for det vil ende med klumpspil inde centralt, hvis der kommer 2 x komplette angribere plus 2 x midtbaner stormen ind i de samme rum.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #114: 29 Nov 2012, 19:58 »

Southampton

Mit valg er faldet på Southampton, mest fordi jeg godt kunne tænke mig, at deltage i den challenge vi har lavet til DM i FM. Hvor vi i runde 2 skal lege redningsmand for Southampton. Jeg vil gerne se om det kunne lykkes for mig med Diabloen og derud se om jeg også kunne klare mig fornuftigt i den frie challenge som er lavet som ekstra hygge til DM i FM.

Målet er selvfølgelig, at klare challenges kravene og forhåbentlig lave nogle flotte resultater i de efterfølgende 3 sæsoner.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Donetsk
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #115: 30 Nov 2012, 00:38 »

Wester, angående Swansea taktikken.
Kan du anbefale nogle udråb, hvis man ikke rigtig opnår nok chancer?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #116: 01 Dec 2012, 11:32 »

Wester, angående Swansea taktikken.
Kan du anbefale nogle udråb, hvis man ikke rigtig opnår nok chancer?

Jeg bruger det aldrig selv, så kan ikke give nogle råd desværre..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #117: 01 Dec 2012, 11:34 »

Mission fuldført + beta version

Sådan gik det

Jeg havde tjekket de foreløbige resultater ud i DM i FM runde 2 og forventede dermed at 40 point, det ville sikre mig en sikker plads i næste sæsons Premier League. Og 40 point var også nok men at det skulle være så tæt, det havde jeg ikke regnet med.

STILLINGEN

Det blev kun til 2 nederlag i det utrolig svære program og jeg er rigtig stolt af mine resultater.



Ændringer

Inden jeg gik i gang lavede jeg den første ændring i taktikken, jeg ville spille mere direkte. For formålet er at komme så hurtigt frem, så de 3 angribere kan skabe overtal derudover er min midtbane jo lidt tyndt besat, så det er ikke ligefrem der slaget skal vindes.

Det gik også hurtigt op for mig, at Poacheren måske ikke var våbnet denne gang men at en Target Man var vejen frem. Så det valgte jeg efter nogle kampe og det fungerede fantastik. Jeg vil dog påstå, at med den rigtige Poacher i truppen, så kan det godt fungerer. En ting er sikkert, at man SKAL vælge en Target man eller Poacher på toppen. De fleste trupper har en af disse typer, så det burde være muligt.

Beta

4-3-3 Diablo

Sådan gør du

Taktikken kommer i standard mentalitet men med Southampton spillede jeg den med kontra i næsten alle kampe på nær hjemmekampen mod Norwich. Hele ideen er, at man kun skal skifte mentalitet før og i løbet af kampen og derefter ikke røre ved noget. Jeg vælger følgende 3 i starten af en kamp.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Donetsk
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #118: 01 Dec 2012, 18:35 »

Jeg bruger det aldrig selv, så kan ikke give nogle råd desværre..

Ihvertfald har din taktik givet god pote, jeg synes dog i enkle kampe man slet ikke rammer rytmen.
Men 9 kampe som far, 4-4-1.

Bruger hellere ikke selv udråb, men kan got finde på at flytte fra balanceret til offensiv eller omvendt.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #119: 02 Dec 2012, 01:00 »

Næste trin

Jeg fuldførte missionen med at redde Southampton for nedrykning og dermed går næste trin i gang. Jeg skal i gang med Southampton challengen i de frie DM i FM challenges, hvor kravene lyder således:

Challenge krav

Undgå nedrykning i alle sæsoner

Vind FA cuppen indenfor de efterfølgende 3 sæsoner

Challenge vinderen er???

Vinderen af challengen er den som minimum klare challenge kravene og opnår den bedste placering i Premier League i løbet af de fire sæsoner.



Målsætning

Nu undgik jeg nedrykning i den første sæson og nu handler det om at etablere sig i Premier League. Målsætningen er dog ydmyg og undgå nedrykning er målsætningen endnu engang. Sæson 2 en sikker midterplacering og derefter i den sidste sæson, så vil jeg gerne slutte mellem 6-10.



Truppen

Det hjælper jo ret meget på økonomien, når man redder røven og derfor var der en del penge at lege med til den nye sæson. Så jeg hentede 4 nye navne ind, Jenas, Foster, Berbatov og Okore. Så nu ser start 11eren og bænken således ud:





Ikke en blog

Dette er jo ikke en blog så jeg vil kun give updates efter hver sæson med mindre jeg laver taktiske ændringer, som denne tråd har fokus på. Hvis jeg fortæller noget om spillerne osv. så vil det være relevant i forhold til spillerroller og hvad der fungere rent taktisk. – Tråden er ikke død, nu tester vi bare om Diabloen virker over flere sæsoner før vi bevæger os videre til det næste taktiske eksperiment.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010