home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 346 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Wester’s taktiske tråd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd  (Læst 124151 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #90: 24 Nov 2012, 02:14 »

Så bliver det bare ikke bedre..!

Efter en fantastisk god stime hvor holdet viste storform, så røg jeg ind i Man Utd på Old Trafford. Jeg havde på fornemmelsen, at det ville fejle hårdt men holdet gjorde det fantastisk og kom foran 0-1 og holdte den føring helt indtil det 70. minut. Så løb jeg desværre ind i et rødt kort og kort efter udlignede United til 1-1. Nu skulle der mirakler til for at få point hjem og som minutterne gik, så troede jeg, at det umulige var muligt men men men… I det 91. minut sænkede United mig og vandt 2-1 og hvem andre end min all time favorit spiller skulle være ond, Ryan Giggs blev match vinder.

Så frygtede jeg moralen ville lide et knæk og et dyk i formkurven ville ankomme. Næste kamp var mod Fulham ude og min frygt fik ny næring, da de kom foran med 2-0 efter 43. minutter. Så gik jeg offensivt og fik reduceret inden pausen. I det 60. minut skete så følgende:

Husk at se i 1080 og fuld skærm
<a href="http://www.youtube.com/v/qjy2OuN_FTA?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/qjy2OuN_FTA?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

Angel med en sindssyg flugter næsten fra egen bane gjorde det til 2-2. Så vågende holdet pludselig op og endnu en genialitet fra Swansea så dagens lys, læg mærke til denne assist fra Pablo Hernández som gjorde det til slutresultatet 2-3 til Swansea. Så bliver det bare ikke bedre..! Så har jeg to mål til årets mål konkurrencerne, en til FMD og en til FMF.

Husk at se i 1080 og fuld skærm
<a href="http://www.youtube.com/v/BgCEdZvKMIs?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/BgCEdZvKMIs?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

Derudover må man sige det går ganske fint sådan i det hele taget…


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #91: 24 Nov 2012, 09:05 »

Det øverste mål kommer jo på en af de der irriterende målmandsfejl der stadig er i spillet.

Det sker alt for tit at målmanden formår at skyde bolden om for at en anden spiller kan scorer med det samme.
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #92: 25 Nov 2012, 09:14 »

Halvvejs

Resultaterne

Vi er nået til starten af januar og jeg har ikke lavet flere ændringer på taktikkerne, de har nemlig leveret optimalt på alle områder. Jeg tror faktisk, det er de bedste resultater, som jeg har præsteret i nyere tid i FM i forhold til holdets seedning. Swansea er seedet 19.



Så vandt jeg også runde 1 i DM i FM13 med Napoli hvor jeg brugte disse taktikker. Så alt i alt er jeg meget tilfreds. Om jeg kan overgå sådanne resultater i fremtiden må tiden vise, det bliver sq nok svært.



Holdet

Jeg går som regel efter princippet om 2 mand pr. position altså en 1.holdstrup på 22 mand. I den første halvdel af sæsonen har start 11eren set således ud:



Desværre er holdet playmaker Jonathan de Guzman lige røget ud med en langtidsskade, som holder ham ude resten af sæsonen. Derfor er Ki Sung-Yeung blevet en del af 11eren og jeg er på jagt efter en ny playmaker som back up eller som fast 11er, da de Guzman er lejesvend og forsvinder efter sæsonen.

Skaden kom dog efter jeg lige havde brugt 10 mio. £ på en ny spiller, så jeg vælter ikke ligefrem i penge. Jeg har nemlig købt det danske stortalent Victor Fischer, som ankom 1.januar. Derudover har jeg leje Jano og min back up 11er ser således ud:


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #93: 26 Nov 2012, 09:40 »

Det er virkelig flotte resultater!

Hvordan er resultaterne mht. boldbesiddelse, skud på mål og mod eget mål pr kamp osv osv?

Jeg er stadig i gang med Chelsea, hvor jeg som tidligere nævnt prøver lidt af dine principper sammen med egne idéer. Træningskampene gik fint og sæsonstarten var med 4-4-1-1. Jeg fik hentet Jovetic, da han både kan spille som skarpretter i en 4-4-2 og samtidig er helt perfekt som AM i 4-4-1-1.

Jeg vandt først over QPR med 3-0 ude (4-4-1-1) og bagefter 5-0 hjemme over Westham (4-4-2). Herefter røg jeg ind i en snitter på 3-0 ude mod Norwich!! Så selvom kampen mod Norwich gjorde nas er jeg fint tilfreds og jeg har lige uploadet to kandidater til månedens mål, bla Jovetic ser ud til at blive giftig.

Jeg skal lige vænne mig til at se kampene på en ny måde, for jeg har altid spillet med 4-5 midtbanespillere og dermed have masser af boldbesiddelse. Med 4-4-2 og 4-4-1-1 synes jeg det er lidt sværere at være helt så dominerende, men samtidig er jeg meget farligere foran mål og synes de står godt i forsvaret.

Bruger du udråd i kampene? Jeg prøver en del med "udnyt fløjene" og "få bolden fremad", det lader til at fungere okay...
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #94: 26 Nov 2012, 10:04 »

Alle mine kampe er ret tætte men har som regel mest boldbesiddelse omkring de 52-57 stk. dog ikke mod topholdene. Jeg dominere som regel og på chancer, hvor jeg skaber 12-14 pr. kamp og modstander omkring de 8...

Kampene er utrolig tætte som man også kan se på min målscore, det er ikke store sejre jeg henter hjem. Jeg er dog også seedet 19. så havde heller ikke forventet mere..

Jeg bruger aldrig shouts, jeg har simpelthen ikke sat mig ordentlig ind i det. Jeg er sq for gammel til at sætte mig ind i alt det nye, især når alt det gamle stadig virker  Grin
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #95: 26 Nov 2012, 10:10 »

I FM13 går jeg heller ikke så meget op i boldbesiddelse... Jeg har tabt så mange kampe trods giga overvægt i kampen og med de nye 4-4-2 og lign taktikker vinder jeg kampe, hvor de andre har overvægt i spillet. Så den statistik bruger jeg ikke så meget mere, til gengæld går jeg mere op i om hver enkelt spiller præsterer på sin plads Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #96: 26 Nov 2012, 10:32 »

I FM13 går jeg heller ikke så meget op i boldbesiddelse... Jeg har tabt så mange kampe trods giga overvægt i kampen og med de nye 4-4-2 og lign taktikker vinder jeg kampe, hvor de andre har overvægt i spillet. Så den statistik bruger jeg ikke så meget mere, til gengæld går jeg mere op i om hver enkelt spiller præsterer på sin plads Smiley

Jeg går op i chancer jeg skaber og om resultaterne følger med. Sidste sæson lavede jeg en taktik, som var attacking mentalitet. Så de offensive spillede direkte. Den fungerede perfekt men boldbesiddelsen var meget 50/50... For jo hurtigere og mere direkte man er er, jo lavere boldbesiddelse har man selvfølgelig. Så det betyder INTET! Det er bare meget fedt når man kan ramme det hele  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

rynke
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #97: 26 Nov 2012, 17:30 »

Mere, mere, mere!
Logged

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #98: 26 Nov 2012, 17:33 »

Mere, mere, mere!

Ja ja ja

men nu gik der lige DM i FM i den  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

vest-star
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #99: 27 Nov 2012, 07:48 »

Jeg har virkelig svært ved , at holde 0'et!
Spiller din 4-4-2 med brøndby og bliver løbet over ende næste hver kamp, jeg har 10 pointi 6 kampe:/

Nogen ide til havd der kan gøres?
Logged

En gang brøndby, ALTID brøndby.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #100: 27 Nov 2012, 08:46 »

Jeg har virkelig svært ved , at holde 0'et!
Spiller din 4-4-2 med brøndby og bliver løbet over ende næste hver kamp, jeg har 10 pointi 6 kampe:/

Nogen ide til havd der kan gøres?

Du er BIF.. Hvor mange point havde du forventet?

Husker du at skifte lidt imellem dine taktikker?

Måske er United pakken ikke til BIF.. Har du prøvet Swansea taktikkerne?
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #101: 27 Nov 2012, 09:58 »

To hæslige måneder



Som i kan se, så har resultaterne ikke ligefrem været i top de seneste to måneder. Undskyldningerne er mange men mest af alt, så kan jeg nok takke mig selv for den nedtur i formkurven. Jeg har nok drevet rovdrift på start 11erne og ikke rokeret nok og nu betaler jeg prisen. Det har væltet ind med skader hos bærende spillere, derudover har andre simpelthen manglet passion, deres startplads har nok været for sikker.

Britton, de Guzman og Hernández har alle været ude med lange skader, heldigvis er de alle kommet tilbage den seneste uge. Det håber jeg kan løfte holdet tilbage til efterårets form. Derudover vil jeg rokerer lidt mere i truppen, så konkurrencen bliver skarpere og spillerne ikke går døde.

Jeg holder stadig fast i en top 5 placering og vil rigtig gerne en tur ud i Europa i næste sæson, så en top 6-7 er målet selvom det nok bliver svært med den form holdet pt. er i.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

vest-star
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #102: 27 Nov 2012, 10:23 »

Du er BIF.. Hvor mange point havde du forventet?

Husker du at skifte lidt imellem dine taktikker?

Måske er United pakken ikke til BIF.. Har du prøvet Swansea taktikkernne?

vandt 3-1 over aab og standart liege, så det ser okay ud nu.
- mit com gik tør for strøm, så skulle spille aab kamoen om og det er haft et magisk touch Thumbs Up

men skriver lige halvvejs hvordan det går. skal siges jeg er i anden sæson, så har fået handlet godt ind
Logged

En gang brøndby, ALTID brøndby.

vest-star
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #103: 27 Nov 2012, 10:37 »

HAr du lavet et indlæg om hvad de forskellige spiller skal have på deres positioner? eller ligger der et sted jeg kan tjekke det? Vil gerne tage det her fm mere seriæst ind de andre jeg har spillet som bare har været plugin and play
Logged

En gang brøndby, ALTID brøndby.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #104: 27 Nov 2012, 20:19 »

Sådan endte det + Download



Hvis jeg før sæsonen blev skudt i gang kunne have solgt den for 55 point og en 7.plads, så havde jeg slået til. Det er langt mere end forventet, dog sidder jeg tilbage med en lidt flad fornemmelse. Den anden halvdel af sæsonen levede slet ikke op til efterårets flotte resultater. Grunden og de dårlige undskyldninger herfor har jeg allerede været inde på.

Er taktikkerne så en succes? – Ja overordnet set har jeg opnået målet og mere til, så hvad resultaterne angår, så er de. Spillestilen blev også som ønsket, jeg spillede en god omgang pasningsfodbold med god boldbesiddelse og bevægelighed. En stil der minder godt om virkelighedens Swansea og Laudrup’s tilgang til spillet.

Så er jeg især overraskede over hvor godt min target man gjorde det. Det havde jeg sq ikke regnet med. Danny Graham blev Premier League topscorer med 23 kasser og det var på trods af en voldsom nedadgående form i foråret. Jeg drev nok rovdrift på ham og han døde desværre lidt ud.



Jeg vil klart anbefale disse taktikker hvis man gerne vil spille bold som virkelighedens Swansea.
   
Flydende Swansea download
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010