home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 279 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Wester’s taktiske tråd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd  (Læst 124117 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #75: 23 Nov 2012, 08:21 »

Balancespilleren + Bindeleddet

Balancespilleren i 4-2-3-1 fungere som i Man Utd taktikkerne som i kan læse om her: Det handler om balance I 4-3-2-1 fungerer han lidt som i 4-1-4-1 taktikken, han tager dog sit udgangspunkt en tak længere fremme. Det har jeg skrevet meget mere om i Gung-Ho taktikken som du finder her i punkt 3 og 4: Gung-Ho



Bindeleddet i 4-2-3-1 fungerer som i Man Utd 4-4-1-1 taktikken som du finder HER. I 4-3-2-1 fungerer det lidt som i Man Utd 4-1-4-1 taktikken som du finder HER.
« Seneste Redigering: 23 Nov 2012, 08:29 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #76: 23 Nov 2012, 09:03 »

Det skal nok blive et spændende projekt Smiley

Der var en her på siden der lavede en emulering af Swansea. Han fik rigtig god succés mht. boldbesiddelse, pasningsprocent og lign. Jeg mener han endte i midten af tabellen, men projektet var også mere rettet efter at ramme virkelighedens Swansea. De har gennem de sidste sæsoner ligget tæt op ad Barcelona når man taler boldbesiddelse i kampene, afleveringsprocent, kreativitet, bevægelse osv på trods af deres spillermateriale.

Så jeg følger med Smiley

Jeg har oprettet min egen 4-4-1-1 i Chelsea med inspiration fra din, det er jeg meget spændt på da jeg ikke har benyttet 4-4-2 skabelonen siden the good old days! Mit spillermateriale passer godt ind. Forsvaret giver sig selv med Ash, Terry, Luiz og Azp. Kanterne er Mata og Hazard og CM´s er Hamsik og Fellaini. Den offensive midt bliver Oscar. Subs til midtbanen er Lampard, Anderson, Mikel og Dzagoev. Fremme har jeg indtil videre Torres, men jeg prøver at sælge ham og er tæt på Levandowski. Sturridge kan også bruges på kanten og Lukaku kan erstatte Torres.

Bruyne, Romeu, Chalobah og Courtois skal udvikles... Så alt i alt en god og bred trup! Smiley

Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #77: 23 Nov 2012, 09:24 »

Ja jeg prøver ikke helt at ramme Swansea irl men tæt op af men nu må vi se hvordan det går..

Fedt at du tester den i Chelsea, for de har da om nogen truppen til det.. Kom lige med resultaterne, for dem vil jeg gerne høre... Mon ikke du kan få Torres i gang som Poacher på toppen
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

asroma1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #78: 23 Nov 2012, 09:27 »

Hvordan stiger man hurtigst muligt i taktik, bredde, tempo osv. Inde i taktik screenen
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #79: 23 Nov 2012, 09:33 »

Hvordan stiger man hurtigst muligt i taktik, bredde, tempo osv. Inde i taktik screenen

Det spørgsmål forstår jeg simpelthen ikke.. Altså hvordan de vænner sig til taktikken eller?
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #80: 23 Nov 2012, 09:49 »

Ja jeg prøver ikke helt at ramme Swansea irl men tæt op af men nu må vi se hvordan det går..

Fedt at du tester den i Chelsea, for de har da om nogen truppen til det.. Kom lige med resultaterne, for dem vil jeg gerne høre... Mon ikke du kan få Torres i gang som Poacher på toppen

Første sæson er lige slut, men jeg oprettede først taktikken efter så den er klar til sæsonstart.

Det var en blandet landhandel i første sæson!! Startede frygteligt og fik så efter klub-vm styr på det. Herefter fulgte nogle måneder hvor jeg vandt alt og slagtede "Ass"enal og Man Utd. Men jeg nåede langt i alle turneringer og det koster simpelthen!! Jeg vandt Carling cup og skulle møde Real i kvartfinalen i CHL. Dem smadrede jeg 4-1 hjemme og spillede 2-2 ude... Herefter kom regningen: Stort set alle uger efterfølgende var med 3 kampe OM UGEN! Skader, karantæner, trætte spillere på 86-88 procent og kampe konstant.

Når man kommer langt i alle turneringer inkl klub-vm er man konstant 3-4 kampe bagud i PL. Det gjorde at da alle havde spillet 36 kampe havde jeg spillet 32... men en stime på 13 kampe med kun to sejre kostede og jeg landede på en 5. plads, kunne dog nå 3. pladsen i sidste runde med Spurs vandt! Frustrerende som taktik pludselig kan tilte til den anden side og ALT bare går galt...

Torres fungerede okay som ene angriber i min 4-3-2-1 med off midt og wings. Men han er meget skadet og jeg blev lidt træt af ham, så nu har jeg forsøgt at tilbyde ham til andre klubber for 150 mill (hans står til 90!). Hvis det ikke lykkes til 150 mill beholder jeg ham...

Jeg lavede en 4-3-2-1 i starten af sidste sæson, med 3 CM på linje. Den fungerede okay som redning sidst i sæsonen, så den vil jeg nok også bruge når jeg møder hold der spille 4-4-2...
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #81: 23 Nov 2012, 10:01 »

Spillerrollerne

Forsvaret

Spillerrollerne i forsvaret er som i de tidligere taktikker, det er som regel den opstilling jeg bruger i alle mine taktikker, jeg vil dog senere i denne tråd prøve at lege med andre formationer, da jeg gerne selv vil lære lidt omkring den del af spillet. Jeg har bare været doven og taget det jeg ved virker og det ændre sig ikke her. Du kan læse mere om rollerne HER.

Jeg har dog en enkel ændring, jeg spiller ikke med automatisk på backs, da jeg overlap ikke er så aktuelt i disse taktikker. Mine wings står en tak længere fremme og har offensiv rolle men mere om det lidt længere nede. Mine backs offensive opgave er at fastholde spillet og sammen med balancespilleren danne en 3 mandskæde bag de 5 offensive, hvor de opsamler bolde og sætte dem i spil i igen.





Midtbanen





I begge taktikker vil jeg rigtig gerne have en mand ind i smørhullet og derfor har jeg en fremadrettet playmaker i begge taktikker og hele ideen bag begge formationer er ens. Playmakeren skal ind i ”Smørhullet” og sætte spillet op. Jeg spiller dog ikke med en playmaker i indstillingerne og heller ikke en target man, jeg jeg ikke vil være afhængig af enkelte roller og gerne vil fordele spillet noget mere.



Dynamikken er dog lidt anderledes end ”Smørhullet” i Gung-Ho mest fordi jeg spiller med en target man denne gang. Jeg ville egentlig helst spille med en komplet angriber, så jeg kunne simulere ideerne fra Gung-Ho taktikken men sådan en råder jeg ikke over i Swansea. Derudover ser de 4 forreste lidt anderledes ud i 4-2-3-1 formationen hvor target man holder sig på top og den offensive midtbane mere rykker ned til playmakeren i ”Smørhullet”. I 4-3-2-1 er det meningen at target man skal trække lidt ned som en ”falsk 9er” men knapt så kreativ, der skal han holde på bolden til wings og MCo kommer med frem og op i de tomme hul. I begge taktikker skulle han gerne være i feltet når jeg kommer over kanten og indlæg skulle gerne ramme target man.



Angrebet

Jeg har som nævnt valgt en target man på toppen selvom jeg helst ville have en komplet angriber. Med en komplet angriber ville jeg kunne spille med en mere kreativ ”falsk 9er” og han ville også kunne indtage rollen som poacher i 4-2-3-1 som jeg vil mene ville være optimalt. Nu vil der blive satset mere på indlæg fra kanterne og et mere simpelt angrebsspil.

Det vigtige er som sagt, at han kan holde på bolden i 4-3-2-1 formationen og lade Wings og MCo komme frem. I 4-2-3-1 skal han holde sig på toppen og gerne vinde en masse bolde i luftspillet eller i det mindst sørge for nedfald til de andre offensive spillere og her kommer den offensive midtbane til at spille en vigtig rolle.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #82: 23 Nov 2012, 10:23 »

Beta v1 + Målsætningen

Swansea bestyrelsen har et minimumskrav der hedder: undgå nedrykning. – Min egen målsætning er dog noget større end det, jeg vil rigtig gerne have en sikker midterposition, det vil sige et sted mellem 8-14.

Dermed burde alt være på plads til at teste taktikkerne og hvis også vil lege lidt med, så kan i hente Beta versionen her:

Flydende Swansea
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

asroma1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #83: 23 Nov 2012, 13:19 »

Det spørgsmål forstår jeg simpelthen ikke.. Altså hvordan de vænner sig til taktikken eller?

Ja selvfølgelig:D
« Seneste Redigering: 23 Nov 2012, 13:52 af asroma1987 » Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #84: 23 Nov 2012, 14:27 »

Ja selvfølgelig:D

Det kan du under træning hvor du kan flytte din slider til flere % af træningen skal foregå med kamptræning, derud over kan du vælge at træne taktik dagen før kamp og så kan du også træne taktik under den generelle træning..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #85: 23 Nov 2012, 16:21 »

jeg har et spørgsmål wester Smiley
- er det bedst at en en central midt Defensiv ligger i midten eller er det lige meget?
jeg spiller med 3 på midten Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #86: 23 Nov 2012, 16:36 »

jeg har et spørgsmål wester Smiley
- er det bedst at en en central midt Defensiv ligger i midten eller er det lige meget?
jeg spiller med 3 på midten Smiley

Ja jeg ville klart bruge den mest defensive i midten...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #87: 23 Nov 2012, 17:31 »

Vil du tror at din Swansea taktik muligvis kunne bruges med Liverpool Smiley
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #88: 23 Nov 2012, 18:00 »

Vil du tror at din Swansea taktik muligvis kunne bruges med Liverpool Smiley

Giv det et forsøg og kom gerne med respons her i tråden, på den måde kan vi få teste taktikkerne med flere hold og se om de virker flere steder...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #89: 23 Nov 2012, 23:42 »

De første resultater og ændringer

Ændringer

Så er de første to måneder af sæson spillet og jeg har lavet et par taktiske ændringer. Den første er, at jeg i 4-3-2-1 formationen har sat MCd ned som ankermand, det gør at forsvarslinjen falder en smule og hullet mellem midtbane og forsvaret er bedre lukket. Jeg opdagede allerede i min anden kamp, at der var problemer i hullet mellem forsvar og midtbane og min forsvarslinje simpelthen stod for højt. Man skal huske at dette, er min formation med de store hold hvor jeg er klart undertippet samt min udebane formation, så en lidt mere defensiv tilgang er vist fornuftig.



Så har jeg også sat mine Wings til at skifte position med hinanden, det er for at få et mere bevægeligt og levende angrebsspil hvor de bliver svære at dække op.
 


Resultaterne



Jeg er yderst tilfreds med pointhøsten som lyder på 10 point og jeg indtager en flot 7.plads efter de første 6 kampe. Kampene er forløbet nogenlunde som forventet, jeg tabte klart til Man City men havde heller ikke forventet det store i den kamp. Jeg er yderst tilfreds med sejrene over West Ham og Reading samt den uafgjorte kamp mod Tottenham. Eneste skuffelse har klart været nederlaget hjemme mod Southampton i en kamp jeg dominerede og var foran 2 gange men begge gange fejlede min målmand hårdt og sendte bolden lige ud i fødderne på deres angriber. Derefter satsede jeg alt og blev slået på kontraen mens jeg selv ramte stolpen 2 gange.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010