home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  0 Brugere, 530 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Wester’s taktiske tråd
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd  (Læst 124265 gange)
Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #60: 22 Nov 2012, 19:22 »

Du er sgu ikke for heldig Wester  Skuffet

Der sket jo nøjagtigt det samme for dig i FM12. Undskyld mig men det er bare så pisse uheldigt og synd at det næsten er sjovt  Grin  Skuffet
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #61: 22 Nov 2012, 20:35 »

Nekker - Jeg kan bare ikke lige huske hvordan man uploader?  Forlegen

Tag et screenshot og upload det til fx. photobucket eller lign. Der får du et link til dit billede, som du smider herind...
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #62: 22 Nov 2012, 20:45 »

Du er sgu ikke for heldig Wester  Skuffet

Der sket jo nøjagtigt det samme for dig i FM12. Undskyld mig men det er bare så pisse uheldigt og synd at det næsten er sjovt  Grin  Skuffet

Tænker du på CHL kampen mod City?
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #63: 22 Nov 2012, 20:49 »

Tænker du på CHL kampen mod City?
Ja
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #64: 22 Nov 2012, 20:55 »

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #65: 22 Nov 2012, 20:56 »

Flydende Swansea

Swansea har de seneste par sæsoner opnået stor popularitet, og hypen omkring dem nåede uanede højder herhjemme, da det stod klart at ikonet Michael Laudrup skulle overtage managersædet for Brendan Rogers som tog turen til Liverpool. Den hype er jeg ikke for flov til at udnytte og derfor lander mit næste taktiske projekt i Swansea.

Jeg vil lade mig inspirer af Laudrup tilgang til spillet og krydre det lidt med mine egne tanker. Jeg vil låne en del fra Gung-Ho taktikken og tilpasse den lidt. Så der vil blive en del copy paste fra den taktik i dette projekt.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #66: 22 Nov 2012, 21:19 »

Formationerne

Vi starter ud med formationerne, hvor jeg har valgt to, da de passer rigtig fint til konceptet, et koncept jeg vil komme nærmere ind på i næste indlæg, hvor vi har fokus på holdinstruktionerne, som jo danner basis for spillestilen.





Om rollerne bliver som på billederne det ved jeg ikke præcis endnu…
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #67: 22 Nov 2012, 22:04 »

Spillestilen + Holdinstruktionerne

Hele basen for ens spillestil skabes i holdinstruktionerne og derfor skal man fra start vide, hvad er det man vil? Hvilken form for fodbold vil man gerne spille? – Som nævnt vil jeg gerne ramme Swansea og Laudrup’s måde at tænke fodbold, dog uden at kopiere det totalt, det vil blive med nogle af mine egne tanker.

Som jeg ser det, så spiller Swansea en 4-5-1 med forskellige konstellationer på midtbanen alt efter modstander osv. 4-1-4-1, 4-2-3-1, 4-3-2-1, 4-4-1-1. Alle formationerne kunne bruges men vil sætte fokus på de to valgte, da jeg mener de passer bedst til mine egne tanker.

Som jeg ser det, så vil Swansea og Laudrup gerne spille kort pasningsspil lidt a la Barcelona med høj kreativitet og bevægelighed. Swansea råder dog ikke over nogle af verdens bedste spillere som Barcelona, så det ville være naivt at kopiere tika taka tanken fuldstændigt. Det handler om at finde en fin balance som også passer ind i Premier League.





Spillestil - Flydende

Jeg har valgt den flydende spillestil, hvor reglen om 5-5 opstår. Når man vælger den flydende spillestil og bruger de to formationer som jeg har valgt, så har man 5 defensive spillere med samme mentalitet og 5 offensive spillere med samme mentalitet.

Teorien omkring 5-5 reglen kan du læse meget mere om her i afsnit 5 og 6 i indlæg 1: Gung-Ho



Strategi – Standard

Det er præcis på dette punkt at vi dropper de naive. Jeg vil ikke spille hovedløst offensivt, da jeg tror, at jeg ville blive straffet hårdt. Derfor vælger jeg som udgangspunkt en standard taktik. Jeg vil gerne have fokus på lækkert og flydende spil men der skal være balance i tingene.



Afleveringsstil – kortere

Jeg vil gerne holde på bolden lidt mere og spille den rundt. Jeg vil gerne spille short passing og derfor har jeg valgt den kortere stil.



Kreativ frihed – Default

Når man vælger den flydende spillestil, så stiger kreativiteten automatisk hos de enkelte spilleroller, derfor er kreativitet i forvejen ret høj. Jeg ønsker ikke endnu engang ikke at være helt naiv, derfor holder jeg den på default.



Skærme af – Pres mere

Jeg er lidt usikker på dette punkt. Jeg ville rigtig gerne presse modstanderen højt men er bange for at blive overløbet når mit forsvar står for højt. Både mod de mindre hold der spille på kontra og mod de store hold som har nogle lynhurtige angribere. Nu tager jeg et sats og går det helt galt, så tager vi den et hak ned.



Tackling – Default

Der skal ikke tackles vildere eller mindre. Hele konceptet er jo ikke bygget op på fight og slåskamp men på den anden side, så spiller vi Premier League, så ingen grund til at fedte rundt. Default er vist den fine mellemvej.



Markering- Zone

Jeg spiller aldrig med andet, det med mandsopdækning er alt for Old Skole og høre en anden fodbold tid til eller i hvert fald et lavere niveau end Premier League. At skulle dække de super angribere op som findes i Premier League er selvmord. Der skal selvfølgelig dækkes i zone.



Indlæg – Default

Jeg kommer til at spille med en Target man i denne taktik, derfor vil jeg ikke satse på flade indlæg. Han er dog ikke så stærk at de skal svæve højt. Så igen Default.



Bevægelsesfrihed – Mere frihed

Den er selvfølgelig sat til mere frihed, da jeg søger høj frihed på netop dette punkt.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #68: 22 Nov 2012, 22:10 »

Tak for super inspiration, der virkelig hjalp gevaldigt på mit Spurs-hold, selvom jeg faktisk fra første runde har ligget nr. 1. Dog var det ofte redningsaktioner, der gjorde udslaget + flere spillere underpræsterede. Især bed jeg mærke i én ting, som du skrev ift. den boldvind. midtbanesp., som jeg jo har gjort brug af med f.eks. Parker og Sandro, som jo er ideelle til denne rolle. Mere simple spillertyper er anvendt og vupti har det givet 6 klare sejre, hvor der de første 4 kampe gav 4 mål og måtte "nøjes" med 3 mod Utd og 2 mod Chelsea Wink
Rollefordelingen er helt klar og med off. wingbacks og attacking mentalitet dominerer jeg kampene fra start til slut og hvis ikke reagerer jeg prompte.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #69: 22 Nov 2012, 22:37 »

Godt det kan bruges til noget, så er det arbejdet værd...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

jihniuz
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #70: 22 Nov 2012, 22:44 »

Hey Wester. Først og fremmest, genialt indlæg og utroligt spændende at læse. Gav mig så meget lyst til at prøve det af, så jeg har startet et save op med Man United.

Ind er kommet, Okore, og Fellaini.

Har alle dine 3 taktikker kørt ind, og kører mest med 4-4-2 formationen, mod gode hold vælger jeg så 4-1-4-1, har lige mødt arsenal ude, og slog dem 2-0.

Rigtig rigtig imponerende taktikker, de første 9/9 kampe er vundet. 6 venskabs kampe, 3 prl kampe.

Jin.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #71: 22 Nov 2012, 22:51 »

Hey Wester. Først og fremmest, genialt indlæg og utroligt spændende at læse. Gav mig så meget lyst til at prøve det af, så jeg har startet et save op med Man United.

Ind er kommet, Okore, og Fellaini.

Har alle dine 3 taktikker kørt ind, og kører mest med 4-4-2 formationen, mod gode hold vælger jeg så 4-1-4-1, har lige mødt arsenal ude, og slog dem 2-0.

Rigtig rigtig imponerende taktikker, de første 9/9 kampe er vundet. 6 venskabs kampe, 3 prl kampe.

Jin.

Nice! og fedt du kan få 4-1-4-1 til at fungere, den fejlede hårdt i min sæson hvor de to andre til gengæld gjorde det rigtig fint
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

jihniuz
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #72: 22 Nov 2012, 22:54 »

Hvis du kan forklare mig hvordan jeg sætter et screenshot ind, vil jeg godt vise min vanvittige sæson start Smiley bruger kun 4-4-2 formationen, og mod de svære hold eks. arsenal 4-1-4-1 formationen.

Jin
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #73: 22 Nov 2012, 23:00 »

Tryk på prtSc knappen inde ved det SS du vil have.. Åben paint og tryk  Crtl + V.. Så er det i paint og der an du gemme det på skrivebordet.. Så finder du en side at uploade det på og poster linket her og markere det med indsæt billede funktionen...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

jihniuz
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #74: 22 Nov 2012, 23:07 »

Det første billede er af min sæsonstart, jeg syntes simpelthen det er en fantastisk sæsonopstart og jeg bliver nød til at dele den med jer, den bedste jeg har fået i FM13 -

Det andet billede er af sæsonens store overraskelse, som jeg troede ville være 4 angriber i klubben, kæmpe potientale men jeg havde ikke levnet ham meget spilletid med RVP,Rooney og Hernandez. Men med skade til van persie, og hernandez, var der spilletid, og han greb chancen se bare her:

Jin.
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010