home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 495 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Wester’s taktiske tråd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd  (Læst 124363 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #45: 22 Nov 2012, 00:39 »

Konklusionen + Download

Resultaterne

Så er sæsonen slut og jeg hev et nogenlunde sikkert mesterskab hjem, hvilket var det store mål.



I de nationale cups gik det også mere eller mindre som forventet, jeg tabte når det spidsede til fordi jeg brugte reserverne i de kampe.

Men sæsonens helt store skuffelse og los i løgene kom mod Man City i Champions League semifinalen. I den første kamp tabte jeg 1-2 i en kamp hvor Fletcher fik rødt efter kun ?? minutter. Et resultat jeg kunne leve med selvom jeg måtte undvære navne som Ferdinand, Fletcher, Rooney og RvP i returkampen pga. skader og karantæner. På trods af det så levede håbet og troen men tjek så lige dette SS, det gjorde nas, RIGTIGE NAS!





Taktikkerne

Det stod hurtigt klart at 4-1-4-1 formationen slet ikke fungerede som jeg havde håbet og den blev hurtigt droppet. Derfor ender vi med 4-4-2 og 4-4-1-1 formationen som gjorde det fint.

Jeg ændrede ganske få ting i test perioden, jeg gik f.eks over til at spille med en fast poacher på toppen i begge taktikker eller blev rollerne som de var. Jeg valgte også at de centrale midtbanespillere måtte skyde lidt mere udefra end først planlagt, da de tit havde muligheden, det gav en del mål på returen.

Jeg startede som regel med standard som mentaliteten med mindre jeg var på hjemmebane mod de mindre hold, hvor jeg gik op til kontrolleret. Når jeg kom foran med 2 mål i kampene, så skiftede jeg tit til kontra, da modstanderen tit vil komme mere frem og jeg dermed ramte dem på omstillingen.

Det var overraskende få gange, at jeg skulle jagte et resultat men de gange jeg skulle, der satte jeg wings en tak op på AMRL positionerne i begge taktikker og skiftede til offensiv mentalitet. Det virkede rigtig fint. Valget mellem den ene eller anden taktik var meget fingerspidsfornemme lse og ud fra spejderreporterne. Hvis der stod et hold havde svært ved en 4-4-2, så var det selvfølgelig valget. Jeg skiftede også flere gange i løbet af kampen, hvis jeg kunne se det ikke rigtig fungerede. Jeg kunne også finde på at skifte, bare for at få lidt variation.

Min konklusion er, at disse to taktikker er ganske fine, hvis man skal spille med et tophold i det engelske. Om de virker til de mindre hold det må i selv teste jer frem til.



Download

Man Utd anno 2012-13 download
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #46: 22 Nov 2012, 10:10 »

Det er en rigtig god test og virkelig læservenligt! Man Utd er og har altid været kongen af taktikker bygget op omkring 4-4-2. Jeg har aldrig brugt den særlig meget, da jeg selv er mest til taktikker bygget op omkring 4-3-3. Men jeg tror faktisk jeg vil forsøge med en 4-4-2 hos Chelsea, det kunne være spændende at prøve om de kan få den til at fungere.

Der er gode wingers i Mata og Hazard, en god poacher i Torres, gode CM´s der kan bruges med de funktioner du nævner samt en forsvarskæde som er meget traditionel.

Ændrer du på spillerindstillinge rne eller lader du dem bare stå ud når du har valgt holdindstillinger?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #47: 22 Nov 2012, 10:21 »

Det er en rigtig god test og virkelig læservenligt! Man Utd er og har altid været kongen af taktikker bygget op omkring 4-4-2. Jeg har aldrig brugt den særlig meget, da jeg selv er mest til taktikker bygget op omkring 4-3-3. Men jeg tror faktisk jeg vil forsøge med en 4-4-2 hos Chelsea, det kunne være spændende at prøve om de kan få den til at fungere.

Der er gode wingers i Mata og Hazard, en god poacher i Torres, gode CM´s der kan bruges med de funktioner du nævner samt en forsvarskæde som er meget traditionel.

Ændrer du på spillerindstillinge rne eller lader du dem bare stå ud når du har valgt holdindstillinger?

Jeg bruger taktikkerne som de er nu.. Jeg ændre kun mentalitet i forhold til modstander eller i kampens forløb..


Og tak for de pæne ord...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #48: 22 Nov 2012, 10:40 »

Men du skrev at du gav midtbanen lov til at forsøge flere langskud. Så du ændrer i de individuelle indstillinger når du opretter taktikken, som fx ikke at give dem lov til langskud, hvorefter du så justerer undervejs? Det er klart du ikke ændrer i dem før hver kamp når du føler taktikken er på plads, men blot ændrer på holdets indstillnger...
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #49: 22 Nov 2012, 10:41 »

Men du skrev at du gav midtbanen lov til at forsøge flere langskud, så du ændrer i de individuelle indstillinger når du opretter taktikken?

Nej ændre det ikke fra kamp til kamp.. Jeg har sat det fra start.. Det er med i den nye download
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #50: 22 Nov 2012, 10:47 »

Hmm.. Jeg tabte lige 3-0 på hjemmebane mod Napoli (uden Hamsik) med mit Inter hold, hvor jeg brugte din 4-2-3-1 taktik igennem det meste af kampen. Jeg skiftede desperat mellem 4-4-2 og 4-4-1-1 efter 65 min, uden held. Jeg ved ikke om du/andre kan forklare hvad der gik galt?
Logged

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #51: 22 Nov 2012, 10:53 »

Hmm.. Jeg tabte lige 3-0 på hjemmebane mod Napoli (uden Hamsik) med mit Inter hold, hvor jeg brugte din 4-2-3-1 taktik igennem det meste af kampen. Jeg skiftede desperat mellem 4-4-2 og 4-4-1-1 efter 65 min, uden held. Jeg ved ikke om du/andre kan forklare hvad der gik galt?

Du må aldrig bruge en enkelt kamp til at vurdere ud fra. Der kan være mange ting der spiller ind, såsom at dine spillere ikke kender de nye taktikker eller Napoli der trækker sig tilbage og så slår dig på omstilingerne, dårlig moral hos dine spillere efter de er kommet bagud og lign
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #52: 22 Nov 2012, 11:03 »

Min 4-2-3-1?Huh

Jeg har lavet en 4-4-2 og en 4-4-1-1...

Det tager noget tid før en taktik er helt på plads, de to kørte først for alvor for mig efter nytår...

og det kan være rigtig mange ting der går galt.. Derudover ved jeg intet om mine taktikker virker i Italien, for spiller der meget sjældent. Det virkede dog ok med Milan med mit DM i FM spil... Der spillede jeg 4-4-1-1
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #53: 22 Nov 2012, 11:19 »

Min 4-2-3-1?Huh

Jeg har lavet en 4-4-2 og en 4-4-1-1...

Det tager noget tid før en taktik er helt på plads, de to kørte først for alvor for mig efter nytår...

og det kan være rigtig mange ting der går galt.. Derudover ved jeg intet om mine taktikker virker i Italien, for spiller der meget sjældent. Det virkede dog ok med Milan med mit DM i FM spil... Der spillede jeg 4-4-1-1
Den taktik du lagde op på første side, men ikke brugte, den byggede jeg lidt videre på fordi den passer godt til mit Inter hold. Har nemlig ikke rigtig nogle desiderede kanter Wink
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #54: 22 Nov 2012, 11:49 »

Jeg har bare allerede tabt 3 ud af 6 kampe i sæsonen, så tænkte der måske var noget galt..
Logged

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #55: 22 Nov 2012, 12:20 »

FM er ikke længere et "plug & play" spil, hvor man kan downloade eller oprette en enkelt taktik, som så bare cruiser derudaf og vinder alt. Så du må se på dit hold, modstanderen, måden du vil spille på og lave 2-3 forskellige taktikker ud fra det.

fx. er Napoli uhyggelige på omstillinger og du har måske spillet for risikabelt selvom du har gode spillere. De kan i princippet "parkere bussen" foran deres mål og vinde 5-0 selvom du har et bedre hold, flere chancer, bedre boldbesiddelse osv.

Det er umuligt at sige noget om hvorfor du ikke vinder, du kan evt. ligge screenshots op fra holdinstillinger og din taktik?
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #56: 22 Nov 2012, 12:22 »

Nu den helt gal.. Jeg spillede 1-1 med Pescara, hvor de fik rødt kort i det 15 min, og derefter skete der ikke meget. Holdet spillede virkelig dårligt, havde kun 8 skud på mål.
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #57: 22 Nov 2012, 12:36 »

Nekker - Jeg kan bare ikke lige huske hvordan man uploader?  Forlegen
Logged

rynke
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #58: 22 Nov 2012, 18:40 »

Utroligt kedelige opstillinger efter min mening, men som altid, en fantastisk gennemgang af dem!
Meget spændende læsning. Du bliver ved med at imponere! ;-)

Logged

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #59: 22 Nov 2012, 18:52 »

Utroligt kedelige opstillinger efter min mening, men som altid, en fantastisk gennemgang af dem!
Meget spændende læsning. Du bliver ved med at imponere! ;-)



Jo jo men der kommer flere  Smiley

og tak...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010