home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 391 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Wester’s taktiske tråd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd  (Læst 124149 gange)
Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #30: 19 Nov 2012, 16:29 »

Han ved ikke hvad Bale er. Det er bare normal visning af holdopstilling.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #31: 19 Nov 2012, 20:19 »

Den første svære test - part 2

4-1 over Liverpool hjemme og juble vil ingen ende tage. Jeg startede ud med min 4-4-1-1 og allerede efter 3 minutter var jeg foran med 2-0, så jeg skiftede til 4-1-4-1 og gik over til kontra. Det overlod noget af spillet til Liverpool, hvor især Gerrard på den offensiv midtbane kom i gang men så gik jeg ind i modstander indstillingen og dækkede ham tæt, pressede ham ofte, hårde tacklinger og presse ham over til hans svage ben. Så blev han lukket ned og jeg fik igen overtaget. Det blev og til 3 og 4-0 før Liverpool fik reduceret. De sidste 12 minutter gik jeg ned i defensiv mentalitet og så døde kampen helt!

Jeg er en glad lille FM-nørd  Opstemt
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #32: 19 Nov 2012, 21:34 »

Den første svære test – part 3

Chelsea på udebane og jeg havde før kampen ret nervøs, for jeg frygtede at Chelsea’s offensive esser ville nedspille mig. Sådan gik det heldigvis ikke, for min 4-1-4-1 stod rigtig fint. Jeg kom bagud 1-0 efter 29 minutter men jeg havde is i maven, for jeg kunne se, at jeg skabte rigtig mange fine chancer og holdte Chelsea fornuftigt væk. Og i 38. minut så stod der 1-1.

I 2.halvleg var jeg også klart det farligste hold men manglende skarphed oppe foran kom til at koste.



4 store chancer blev skammeligt misbrugt og det kan man ikke tillade sig mod Chelsea på udebane. Og da slet ikke når man har De Gea på mål. FM blev pludselig voldsom realistisk da De Gea fjollede rundt i luftspillet efter et Chelsea hjørne i det 80. minut

<a href="http://www.youtube.com/v/MVMMyZOGJ-E?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/MVMMyZOGJ-E?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

Kampen blev tabt 2-1 men overordnet set er jeg tilfreds, for kampen var utrolig tæt og kunne ligeså godt have gået min vej.

Nu vil jeg spille en del længere frem før jeg vil opdatere, næste update bliver 1. december hvor jeg skal møde Man City på udebane.
« Seneste Redigering: 19 Nov 2012, 21:42 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #33: 20 Nov 2012, 14:05 »

det en fornøjelse at læse din tråd her.
jeg er en trofast følger, der faktisk læser de fleste ting du skriver.
Logged

H A L A   M A D R I D!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #34: 21 Nov 2012, 07:59 »

det en fornøjelse at læse din tråd her.
jeg er en trofast følger, der faktisk læser de fleste ting du skriver.

Fedt! tak  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #35: 21 Nov 2012, 08:00 »

Midtvejsevaluering

Hvad er målsætningen?

Hvornår er en taktik en succes, ja det handler vel om klubbens og ens egne ambitioner. Jeg sætter mig aldrig urealistiske mål for mine taktikker, jeg vil ”bare” gerne leve op til klubbens minimumskrav plus lidt ekstra. Så jeg forventer ikke mesterskab eller top 4 position i første sæson, hvis jeg f. eks er Swansea. Målsætningen er ikke at skabe en uovervindelig taktik der kan fungere til alle hold, målet er at skabe taktikker som er realistiske og som skaber de resultater, der forventes af en plus lidt ekstra.

Når man er Man Utd, så er der selvfølgelig store krav, man SKAL være med i mesterskabskampen helt til det sidste. Og jeg ville være en sølle FM-nørd hvis mit eget krav ikke var mesterskabet. I Champions League forventer jeg også store ting, der er kun 4 hold jeg må fejle til, Man City, Chelsea, Barcelona og Real Madrid er alle 50/50 men alle andre SKAL slås. Så det hele handler om lodtrækningen men håber på minimum en semifinale. FA og League cuppen satser jeg aldrig på, det er kun turneringer hvor jeg tester mine unge talenter og giver reserverne noget spilletid.
 


Hvordan er det så gået?

Jeg er nu fremme ved den 2. januar og som i kan se kom jeg rigtig fint fra start mens resultaterne har været lidt mere svingende de seneste 10 kampe.



Grundlæggende har min 4-4-1-1 været utrolig effektiv mens udebane taktikken 4-1-4-1 mod de store hold ikke har virket helt efter hensigten. Arsenal, Man City og Chelsea tabte jeg imod selvom kampene var utrolig tætte. 4-4-2 har også skuffet lidt, den fejlede mod Everton og Norwich.

I Champions League er jeg sikker videre og skal møde Valencia i 1. knockout runde.

I League Cuppen tabte de unge reserver til Stoke i kvartfinalen.



Hvad skal der arbejdes med fremadrettet?

Jeg skal have set lidt på min 4-1-4-1 formation og måske finde en anden. For den har slet ikke virket efter hensigten. Det har været tætte kampe men trækker åbenbart nitten hver eneste gang.

Jeg er ok tilfreds med 4-4-2 men den fungere kun på hjemmebane og har store problemer mod hold der har 5 mand på midtbanen. Kampen skal åbenbart slås på midtbanen og der bliver man bare overløbet hvis man kan har to centrale.

4-4-1-1 har virket helt efter hensigten og den er jeg yderst tilfreds med. Der vil jeg nok ikke ændre det store.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

asroma1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #36: 21 Nov 2012, 14:35 »

HVis man både har sine wings som support og back som support, laver ens backs så stadig overlap? Fungerer det ikke bedst med support wings, hvis ens backs er sat til offensiv?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #37: 21 Nov 2012, 14:40 »

HVis man både har sine wings som support og back som support, laver ens backs så stadig overlap? Fungerer det ikke bedst med support wings, hvis ens backs er sat til offensiv?

Nej dine backs vil stadig lave overlaps, selvom de er sat til support. Men mængden af overlaps vil naturligvis stige hvis de er mere offensive anlagte..
Logged

asroma1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #38: 21 Nov 2012, 15:00 »

Nej dine backs vil stadig lave overlaps, selvom de er sat til support. Men mængden af overlaps vil naturligvis stige hvis de er mere offensive anlagte..
Hvad er så bedst? Support wings og offensive backs eller noget andet?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #39: 21 Nov 2012, 15:02 »

Hvad er så bedst? Support wings og offensive backs eller noget andet?

Det afhænger meget af dit eget hold, og dens kvaliteter samt hvordan både du og modstanderne spiller. Så det kan man ikke bare sådan sige. Men det er klart, at hvis du ønsker at spille bredt, og få en masse indlæg i feltet, så er det godt med offensive backs. Men omvendt, så skaber det nogle huller som modstanderne kan udnytte..
Logged

asroma1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #40: 21 Nov 2012, 15:35 »

Det afhænger meget af dit eget hold, og dens kvaliteter samt hvordan både du og modstanderne spiller. Så det kan man ikke bare sådan sige. Men det er klart, at hvis du ønsker at spille bredt, og få en masse indlæg i feltet, så er det godt med offensive backs. Men omvendt, så skaber det nogle huller som modstanderne kan udnytte..

Jeg har Balzaretti og Sime wrlislenko eller hvad han hedder men jeg prøver med support wings og support back til at starte med:D Så kan jeg altid justere
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #41: 21 Nov 2012, 21:12 »

Det hele er en afmåling af hvad du ønsker. Hvis dine backs er offensive, så er du mere åben i dit forsvar. Jeg har mine på automatisk, for der er de i support i Standard, kontra og kontrolleret men offensive i attacking, defensive i defensiv...

Det gør at de følger med i forhold til det jeg gerne vil, altså om jeg vil spille defensivt, standard eller offensivt..

Jeg vil jo gerne have en fin balance og spiller jo ikke ultra offensivt, det er grunden til jeg holder den på automatisk.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #42: 21 Nov 2012, 21:13 »

Stor fremgang



Resultaterne taler næsten for sig selv, jeg er yderst tilfreds. Nederlaget til Newcastle var med en mand i undertal da Scholes fik rødt og nederlaget til Chelsea var med et reservespækket hold, da jeg ville spare spillere til Premier og Champions League kampene.



Som i kan se, så står jeg foran 4 vigtige kampe som jeg glæder mig rigtig meget til.



Hvad har gjort forskellen?

Først og fremmest har jeg helt droppet 4-1-4-1 taktikken, som må siges at være en skuffelse som slet ikke fungerede. Derudover spiller jeg fast med en Poacher på toppen i både 4-4-2 og 4-4-1-1 og det har gjort angrebsspillet langt farligere, da han ikke bevæger sig væk så meget væk fra hans position, derudover gør det også, at de andre offensive spillere har fået lidt mere kreativ frihed, som også klart har fungeret bedre.

4-4-2 er også for alvor kommet godt i gang og jeg skifter meget mellem de to formationer nu, det gør nok mit spil lidt svære at læse for modstanderen. Alt i alt fungerer de to formationer helt optimalt nu.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #43: 21 Nov 2012, 22:14 »

Synes det er fantastisk som du skriver og viser hvordan det går med taktikkerne. Stor ros til dit arbejde Smiley

Så dog gerne at du prøvede at få 4-1-4-1 formationen til at fungere, da jeg selv har prøvet lykken med denne taktik og ikke har haft nogen form for succes overhovedet med denne, så det kunne jo være at du kunne få den til at fungere Wink
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #44: 21 Nov 2012, 22:31 »

Synes det er fantastisk som du skriver og viser hvordan det går med taktikkerne. Stor ros til dit arbejde Smiley

Så dog gerne at du prøvede at få 4-1-4-1 formationen til at fungere, da jeg selv har prøvet lykken med denne taktik og ikke har haft nogen form for succes overhovedet med denne, så det kunne jo være at du kunne få den til at fungere Wink

Tror den 4-1-4-1 bliver med et mindre hold med en lidt anden tilgang måske en kontra version sammen med et par andre kontra taktikker... For det virker helt klart ikke med Man Utd og den tilgang jeg gerne vil have der...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010