home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 464 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Villarreal CF
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Villarreal CF  (Læst 4335 gange)
patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Villarreal CF
« : 11 Nov 2012, 13:06 »

Villarreal CF



Med sine kun 38000 indbyggere ca, er Vila-real en ret lille by. Ikke desto mindre så har byen et fodboldhold, som i sæsonen 2007/2008 opnåede en 2. plads i landets fineste liga. I sidste sæson gik det dog grueligt galt, man kig fra Champions League til nedrykning, samme år. Man skal kun tilbage til 2006, hvor Villarreal ikke var langt fra at stå i en Champions League finale, men tabte samlet 1-0 til Arsenal.

Klubben som er kendt som Den Gule Ubåd, ligger altså nu og roder rundt i den andenbedste liga i Spanien, men med en forholdsvis stærk trup, burde der være gode muligheder for direkte oprykning, til landets fineste selskab igen. Økonomien har det dog langt fra godt, og man kan vel godt sige klubben bløder. Som sagt med kun 38000 indbyggere, og et stadion me plads til 23000, så skal en stor del af byen godt nok gå til fodbold, for at få det fyldt op.

Lidt om truppen
Det er en okay trup man har med at gøre når man starter. Men den præger dog også præg af den store spillerflugt, som selvfølgelig forekom efter sidste sæsons skuffelse.

Målmand:
Juan Carlos, Diego Marino, Jorge Palatsi
Men kun en bedømmelse på 2 1/2 stjerne til Juan Carlos, som den bedste keeper ser det ikke godt ud på den post. Diego Marino ligger dog tæt på Juan Carlos, men ingen af de to se rud til at kunne klare sig til en evt. oprykning. Jorge Palatsi er helt håbløs, og bør sendes væk hurtigst muligt. Hent hvis pengene rækker til det!

Forsvar:
Javi Venta, Mario, Felipe Alonso, Joan Truyols, Jaume Costa, Joan Oriol, Olof Mellberg, Mateo Musacchio, Pablo Iniguez, Florian Lejeune.
Man ligger inde med en del forsvarsspilere, men der er mange ringe spillere imellem, eller spillere som på ingen måde ville være en gevinst ved en evt. oprykning. Dog kan man stille et ganske habilt forsvar, som bør kunne sende Den Gule Ubåd tilbage hvor den hører til.

Midtbane:
Bruno, Senna, Edu Ramos, Hector Canteros, Hernan Perez, Edison Flores, Cani, Moi Gomez, Manu Trigueros, Dani Toribio, Iriome.
Jeg stiller personligt i en 4-2-3-1 og derfor er der 5 midtbanespillere, og da angrebet er tyndt besat, samtidig med at man har en ganske pæn midtbane, så synes dette at være foretrukket. Der er faktisk et ganske glimrende potientiale hos mange af de unge gutter, og især en Moi Gomez ligner en fremtidig stjerne. Måske en ny Riquelme, hvem ved?

Angreb:
Rossi, Fernando Cavenaghi, Walter Pandiani, Ikechukwu Uche.
Enhver vil selvfølgelig anse Rossi, som den bedste angriber, hvilket han uden tvivl er, men han er skadet i 8 måneder når man starter. Cavenaghi er et ganske fint alternativ, som er en klasse angriber i den andenbedste spanske række. Der er masser af mål i ham. Pandiani synger på karriens sidste vers, men en gammel måltyv, som der måske stadig gemmer på et par mål. Uche er en blød mellemvare, som man måske skal forsøge at komme af med, pga. hans store løn!

Økonomi:
Når man overtager trænersædet, så møder man en stor økonomisk udfordring. Med godt og vel en halv million i minus i lønkassen, så skal der altså findes penge et eller andet sted. Muligvis gennem salg. Man har 0 kr at købe ind for, så heller ikke der er der meget hjælp. Bestyrelsen vil gerne hjælpe lidt til med lønnen, men dækker altså langt fra det store minus. Derudover så kører klubben med et kæmpe underskud hver måned.

Jeg håber det har givet folk lyst til at redde den synkende ubåd, og så kan i jo altid skrive om det her. Jeg vender snart tilbage med at fortælle om mit eget save.

Held & lykke til dem som tager udfordringen op.  Thumbs Up
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Tatoo-Kav
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Villarreal CF
« Svar #1: 11 Nov 2012, 21:42 »

Jeg har selv spillet 1. sæson færdig. På trods af, at flere af klubbens nøglespillere er udlejet, så er deres selvopfattelse uændret. Så de kræver oprykning med en placering aller øverst i tabellen. Og som du nævner, er klubbens helt store spiller, Rossi, ude i 8 måneder.

Med et transferbudget på 0 og et overforbrug på løn sammen med et minus på bundlinien hver måned, gav det ikke mening for mig, at overtale bestyrelsen om flere penge. Jeg skilte mig af med Diego Marino for 500.000 pund og udlejede Toribio.

Taktikken var den samme, som du nævner, 4-5-1. Det er oplagt med de spillere, der er i truppen. Min fortrukne start 11'er er også den, som du fremhæver. Men på trods af mange gode spillere, kom jeg dårligt fra start. Jeg nåede endda at få et par spillere forbi mit kontor med bekymringer om, vi klarede os for dårligt. Men med en forsikring om, det nok skulle vende, sendte jeg dem tilfredse ud af  kontoret.

Rossi var på benene igen i januar og det gjorde altså en hel del. Hans første kamp, blev han skiftet ind i med 15 min. igen og lagde en 40-50m lange aflevering til Bruno, der scorer det afgørende mål. Det endte da også med sikker oprykning. Det eneste, der var kamp om, var 1. pladsen med Sporting. De gik dog lidt ned i de sidste kampe og i sidste spillerunde smed de det i mine hænder.

Jeg er lige gået igang med 2. sæson. Man får jo nogle spillere tilbage fra lån, der forstærker truppen. Og udover, hvad der kan hentes på fri transfer, kommer det ikke nyt blod til i år. Jeg er kommet OK fra start. efter 8 kampe, er jeg på en 6. plads. Nok ikke en placering, jeg kan holde, men spændende start. Kan da også lige nævne Messi, der har valagt at lave 13 mål i de 7 kampe han har spillet...
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Villarreal CF
« Svar #2: 12 Nov 2012, 00:26 »

Lyder spændende Tatoo-Kav. Wink

Så vil jeg lige selv fortælle lidt om mit eget spil. Første sæson endte med sikker oprykning og allerede med 5 runder tilbage, altså i 37 runde, kunne jeg kalde vi kalde os "mestre". Jeg valgte i første sæson at skille mig af med følgende spillere. Uche (50% betalte Bolton, og det var nok til jeg kunne spare en del løn, desuden fik jeg også 300k hver måned), Truyols (Skippet afsted gratis til Palencia), Palatsi (Udlejet til Elche), Toribio (Sendt gratis til Pnferradina), Iriome (Udlejet til Mirandes) og til sidst fik jeg lidt penge i kassen ved at sælge Jaume Costa, da jeg hellere ville bruge Oriol. Jeg fik 9,5 millioner for ham. Efter dette transfervindue havde jeg +100k i lønposen, og truppen var efter min mening stærk nok til oprykning.

Mine helt store profiler var Olof Mellberg og Musacchio, som dannede et gennemført fantastisk midterforsvar! Derudover gjorde Moi Gomez det helt fantastisk op den offensive midtbane. Cavenaghi spillede de første 8 kampe, og så røg han ud i 8 måneder... Der fik jeg sgu hovedpine. Pandiani var nu den eneste angriber i truppen, men Flores blev dog også brugt der. Jeg fik klaret mig igennem perioden ok, og da Rossi kom tilbage skete der ting og sager! Canteros dominrede midtbanen sammen med Bruno, og så kunne Senna godt tage plads på bænken. Perez og Cani havde hver sine perioder, men spillede ikke en fantastisk sæson. Mario blev af fansene kåret som sæsonens spiller (Efter min mening, klart Mellberg!!)

Da Rossi kom tilbage, fandt jeg virkelig spillestilen og tabte derfor kun 2 kampe fra den 2 februar og frem til slutningen. Dermed satte jeg fuldstændig mine konkurrenter af.

I anden sæson startede transfervinduet med et brag! Der var lige pludselig budkrig om Musacchio, da både Milan og Real var voldsomt interesseret! 137 millioner fik jeg for ham af Milan, og han var dermed fortid i klubben. Lige så var veteranerne Mellberg, Senna, Venta, Pandiani og en masse ligegyldige spillere.

Her er mine transfers lige pt.


Indtil videre er jeg utrolig tilfreds, og jeg håber bare at redde livet i første omgang!

Min foretrukne opstilling lige pt, som dog ikke er afprøvet i landets bedste række endnu

Dog bliver den nok finpudset, når sæsonen kommer i gang. Perez, skal i den grad bevise noget i hvert fald!

I får lige et SS af en ungdomsspiller som ankom til klubben:

Fik derudover to andre unge gutter ind, med et potientiale på 4 stjerner.

Jeg har fået hele min stab i orden nu, og det ligner måske Spaniens stærkeste stab! Især min leder af ungdomsafdelingen er et bæst. Og nej det er ikke Phil Cannon. Wink

Vender tilbage senere, og evt. hvis der sker noget på transfermarkedet
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

tau
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Villarreal CF
« Svar #3: 12 Nov 2012, 03:33 »

Det ser ud til at være et sjovt spil du har gang i. Villareal bliver muligvis mit næste spil.
Fortsæt endelig med at opdatere.

Btw. Kender du ikke "cmd+shit+4"-kommandoen til at tage screenshots på mac? Jeg er totalt forelsket i den i hvert fald. Og når man selv sidder på mac og har et af dine screenshots åbne, kan det være lidt forvirrende at lukke det igen Opstemt
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Villarreal CF
« Svar #4: 12 Nov 2012, 16:32 »

Det ser ud til at være et sjovt spil du har gang i. Villareal bliver muligvis mit næste spil.
Fortsæt endelig med at opdatere.

Btw. Kender du ikke "cmd+shit+4"-kommandoen til at tage screenshots på mac? Jeg er totalt forelsket i den i hvert fald. Og når man selv sidder på mac og har et af dine screenshots åbne, kan det være lidt forvirrende at lukke det igen Opstemt
Haha jo den kender jeg skam godt, men tænkte ikke lige videre over den. Men det vil jeg i så fald gøre næste gang.  Thumbs Up
Så håber jeg da du vælger Villarreal, jo flere jo bedre! Men jeg vil da fortsætte med at opdatere så. Smiley
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Villarreal CF
« Svar #5: 19 Nov 2012, 12:37 »

Er skam ikke gået død i mit spil, snarere tværtimod.
Kan starte med at sige at min første sæson i Liga BBVA gik over alt forventning, da det blev til en meget tilfredsstillende 7. plads. Så troede man lige man skulle i Europa, men nej. Sevilla tog 8 pladsen OG Champions League. Bum så røg den Europa plads!!

En anden mulig vej i Europa er Copa Del Rey, men også her var det lige ved og næsten. Kom i semi finalen hvor jeg mødte Barcelona. Det blev desværre til to 1-0 nederlag, trods dominans i hjemmekampen. Ret ærgerligt, men dog forventet.

Der blev desuden hentet 3 forstærkninger mere efter mit SS af mine transfers blev lagt op. Kolo Toure blev hentet på en fri, og ville kun have 180k om ugen, så det var jeg godt tilfreds med. Han fik en 1 årig aftale. Derudover blev den tidligere Valencia keeper, Renan hentet i Internacional for 9,25 millioner. I Espanyol hentede jeg Victor Sanchez for 45 milloner, måske lidt dyrt, men jeg synes han passede godt ind på mit hold. Efter sæsonen har jeg dog erkendt at ingen af de transfers jeg lavede, har været nogen hjælp. Af profiler kan nævnes Rossi selvfølgelig, som blev nummer 3 på topscorerlisten. Derudover overraske forsvarspilleren Lejeune massivt, og slog Kolo af. Sammen med Zapata gjorde han det strålende. Bruno og Moi Gomez har været profilerne på midten, og så er Edison Flores også ved at være rigtig spændende.

Jeg er snart færdig med 3 sæson, og jeg kan love jer for at der sker ting og sager i den lille by!
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Tatoo-Kav
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Villarreal CF
« Svar #6: 27 Nov 2012, 14:37 »

Mit andet år i managersædet hos Villarreal kastede en fin 6. plads af sig med tilhørende EURO cup efter sommeren. Jeg lå ellers længe til 5. pladsen og hvis resultaterne flaskede sig til sidst, kunne jeg komme op som nr. 4. Men holdet var vist gået tidligt på ferie og de sidste 4 kampe kastede ikke mange point af sig. Men overall stadig mere end godkendt.

Af bemærkekelsesværdig e resultater, vil jeg nævne min hjemmekamp imod Real Madrid. Efter 17 min er jeg bagud 3-0 og har endda lavet selvmål. Jeg blev kørt over. Men en reducering lige inden halvleg gav et lille håb til de sidste 45 min. Real var som dag og nat i de to halvlege. Jeg sad nu helt på spillet og det endte med en 4-3 sejr.

Zapata har gjort det rigtig godt og har haft det højeste gennemsnit for  mig. Men på trods af det, må jeg konstatere, man skal langt ned i tabellen, for at finde et hold, der har lukket lige så mange mål ind som mig. Jeg tror, det hænger sammen med Juan Carlos stadig er at finde mellem stængerne. For jeg synes ellers klubben har fornuftige defensive spillere.

I 3. sæson vil jeg prøve at finde en ny keeper og måske en defensiv midtbane. Jeg har allerede hentet et par forstærkninger i angrebet.
Logged

Mp
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Villarreal CF
« Svar #7: 04 Dec 2012, 23:43 »

Nogle der stadig spiller med denne klub? Overvejer om det skal være mit næste spil Smiley
Logged

Mastek
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Villarreal CF
« Svar #8: 17 Jan 2013, 16:36 »

Jeg har et spil kørende lige nu. Er snart færdig med første sæson og ligger til oprykning.
Logged

!

Mastek
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Villarreal CF
« Svar #9: 24 Jan 2013, 16:43 »

Nu er jeg i starten af marts måned og ligger blandt de 7 bedste i Liga BBVA. Havde egentlig kun sat mine forventninger til, at jeg skulle undgå nedrykning.

Jeg har skrevet kontrakt med Keisuke Honda fra CSKA Moscow, Nathan Redmond fra Birmingham og Sergio Romero fra Sampdoria - alle på en fri transfer.
Det skal nok styrke holdet lidt.

Jeg håber jeg kan beholde min position i ligaen og allerede komme ud og spille europæisk.
Logged

!

Mastek
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Villarreal CF
« Svar #10: 25 Jan 2013, 14:52 »

2. sæson er slut og jeg landede på en fantastisk flot 4. plads.
Det er ret flot i føste sæson efter oprykning. Men jeg kan ikke sige, at spillet har været lige flot hele tiden, men det kan man vel ikke forvente med de spillere jeg har til rådighed.

Men jeg er spændt på, at se hvordan økonomien bliver til starten af 3. sæson.

Jeg skal nu ud og spille kval. kampe til Champions League... håber på nogle overkommelige modstandere så jeg kan komme i gruppe spillet... :-)
Logged

!

Mastek
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Villarreal CF
« Svar #11: 31 Jan 2013, 17:47 »

Kval. kampen om at komme med i gruppespillet i Champions League var mod mægtige Manchester United. Og første kampe var på Old Trafford. Og den kamp endte 1-1. Et helt fantastisk resultat. Og et resultat som gjorde, at vi kunne håbe på, at slå United ud, hvis vi kunne få et lige så godt resultat på El Madrigal.

Og det blev det.

Vi stillede op i en defensiv 4-1-4-1 og vandt kampen helt utroligt med 3-1.

Det betød samtidigt også, at klubben en en stor pose penge af UEFA for, at skulle spille i gruppespillet. Og det har klubben brug for.

I gruppespillet er modstanderne Panathinaikos, CSKA Moskva og selveste Bayern München.
Min forventning er, at vi kan sætte os på 2. pladsen i gruppen.
Logged

!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010