home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 451 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  A.S. Roma
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: A.S. Roma  (Læst 46395 gange)
warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
A.S. Roma
« : 07 Nov 2012, 23:22 »

A.S. Roma


A.S. Roma, eller oftest omtalt, blot Roma er et italiensk hold, der blev grundlagt i 1927. Klubben holder til i Rom på Stadio Olimpico, der med en kapacitet på lige over 70.000 er et af de største stadions, ikke blot i Italien, men ligeledes i Europa. Stadionet deler de med deres ærkerivaler S.S. Lazio og 2 gange årligt sætter de hinanden i stævne på Stadio Olimpico, i et derby, der er kendt som ”Derby della Capitale”. Eftersignende skulle dette være et af de derbys der bare skal opleves, uanset om man er fan eller ej.

Siden klubben indtrådte i Serie A i sæsonen 46/47, har klubben kun 1 sæson været at finde udenfor denne liga. I sandhed en imponerende bedrift! Læg dertil at klubben har vundet ligaen 3 gange, senest i sæson 00/01, som markerede en start på et imponerende årti, hvor klubben kun endte uden for top-2, 3 gange. Ligeledes nåede klubben i denne 10-årige periode 6 pokalfinaler hvoraf de vandt 2, samt 2 supercups oveni. Denne klub var i denne grad en magtfaktor i italiensk fodbold i denne periode. Europæiske har holdet ikke mange sejre, men en sejr i Europa Cuppen, og 2. plads i CL kan man da bryste sig af.

Den nuværende situation for klubben er dog noget anderledes. Klubben er inde i skidt periode, hvor klubben op mod denne sæson ikke fik sig kvalificeret sig til Europa. På den positive side er dog, at klubben er blevet overtaget af den amerikanske Thomas DiBenedetto, der som en del af af et selskab, ligeledes er medejer af både Liverpool og Boston Red Sox. Kort sagt, en mand der ved, hvordan man skaber succes, og samtidig tjener store penge.






Som I kan se har klubben forventninger om man som manager i Roma giver de unge chancen og spiller angrebsfodbold. Desuden forventes det at klubben min. kvalificere sig til CL, dvs. 3 plads eller højere. Man kommer ikke ud at spillere EL, da klubben kun blev 7 i Serie A sidste år, og dermed ligenøjagtig missede EL. Derudover ses det ligeledes, at man ikke vægter pokalturneringen særlig højt, og dermed kan bruge disse kampe til at give kamptræning til dem der trænger, og erfaringen til talenterne. Da det umiddelbart er småt med transferpenge, kan man være tvunget til at sælge eller genforhandle nogle af de dyre kontrakter ned, før der kan føjes nyt blod til truppen.


Et kig på 1. holdet hos Roma viser 23 spillere af rimeligt niveau. Særligt stærkt ser den centrale midtbane ud med spillere som Bradley, Lamela, Pjanic, Florenzi, Tachtsidis, Taddei og ikke mindst kronprinsen af Rom, Danielle De Rossi.

Kanterne og backs ser temmelig tynde ud, men i nød kan man bruge nogle af de mange centrale forsvarsspillere med højt niveau som backs.

Man har kun 4 angribere i truppen, men blandt disse finder man kongen af Rom, en spiller med en sådan anerkendelse at selv fansene fra ærkerivalerne bøjer sig i respekt for manden. Der er naturligvis tale om ingen andre end Francesco Totti. Til suplering har man Osvaldo, og de 2 unge talenter Lopez og Destro.



På klubbens reserve hold er der blot 5 spillere tilgængelig for at øge bredden på 1. holdet. Resten af spillerne er enten lejet ud, eller på delejerskab i andre klubber. Rapporterne indikerer dog at der er masser at talent og gode spillere at finde hos de spillere der kommer retur fra lejeaftaler.


Roma har pt. 4 spillere på 1. holdet der er kommet op gennem klubbens eget system helt fra start, og dette skulle gerne udbygges over de næste år. Som billedet tydeligt fortæller, er der masser af store talenter i svøb på klubbens ungdomshold. Her kan man tage et blik nærmere på Romagnoli, Adamo og Mazzitelli.


Klubben har et godt udgangspunkt for at kunne udvikle gode spillere i fremtiden med start-setuppet.

Føler DU så for at være med til at bringe stolte klub tilbage til toppen af italiensk fodbold? Vil du stå i spidsen for det hold i Italien der spiller flot offensivt fodbold? Led ikke længere, her er holdet! Vælg A.S. Roma, og vær med til at sætte hold som Juventus, Inter, Milan, Napoli, Lazio osv. på plads!


i Giallorossi
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #1: 07 Nov 2012, 23:53 »

Jeg skal da ikke være bleg for selv at starte ud med at fortælle om mit eget lille save med Roma Peace

Transfers, hvad disse angår er der ikke så meget at sige, jeg valgte ganske enkelt at rydde op på ungdomsholdet, der af de mange der er gået på fri. Dernæst tog jeg et kig på reserverne, og solgte ud af Sergio (kontrakt udløb efter sæson), Lobont (kontraktudløb), Stefano Guberti (spærret i alle italienske kampe 2 år frem?) og fik så 15 mill, for deleje af Lopez. Ind er kommet 4 unge, men destro fik jeg 22 mill billigere end forhåndsaftale, og de 3 andre var lige forstærkninger efter mit eget hoved, hvilket har resulteret i en trup der pt. ser således ud crazy Derudover støder Llorente og Bocchetti til på fri efter sæsonen.

På personale fronten er der også blivet skiftet grundigt ud, ikke noget der er værd at komme dybere ud på. Den del af klubben trænger bare til en ordentlig overhaling!

Taktik, og indstillinger. Jeg synes at Roma har så mange dygtige centrale spillere at det må være muligt at opretholde en stærk defensiv samtidig med at man kan komme til rimelige chancer! Ankermanden sikre jeg aldrig er i undertal, og felt til felt giver en ekstra mand i begge ender. Wingbacks er valgt at for sikre bredden i offensiven.

Resultater: Netop gået ind i marts, og ligaen går jo strygende, og så i den grad bedre end ventet. Særligt overrasket er jeg blevet af Destro.... Det jo vildt som den knægt bomber. I pokalen er jeg gået i finalen mod overraskelsen fra ligaen Parma. Finder det skræmmende at Palermo ligger hvor de gør, jeg tror hvis der er penge til det, jeg skal på indkøb der i juli Wink

Økonomien.... puuhhhh... Den har det selt ikke godt, og det til trods for jeg har skilt med af med en del løntunge fra reserverne... Forhåbentligt bliver det bedre endnu næste sæson, og så håber jeg de der 300 mill for 1. plads i Serie A kommer, (kan ikke huske om det er præmie- eller tvpenge de kommer som, men de kommer!)
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

alex_champen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #2: 08 Nov 2012, 00:24 »

Du burde også kigge lidt på Fiorentina hvis de stadig ligger i bunden Smiley
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #3: 08 Nov 2012, 00:35 »

Du burde også kigge lidt på Fiorentina hvis de stadig ligger i bunden Smiley

Nu ser vi Smiley som min økonomi ser ud pt, er jeg nok nødt til at sælge ud igen, før jeg får mulighed for at hente flere spillere... Men kan afsløre jeg bliver mere og mere glad for mit køb af Destro, han ligger nu på 24 mål i ligaen på 30 kampe, er jeg yderst tilfreds med Wink <3

Edit: og min højre back er på delt 1. plads over assist Peace
Edit 2: Nå ubesejret igennem ligaen gik jeg dog ikke... Lukkede 3 mål ind på dødbolde... Mod Lazio! De skal smadres næste år!
« Seneste Redigering: 08 Nov 2012, 00:50 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: A.S. Roma
« Svar #4: 08 Nov 2012, 02:37 »

Du beskriver klubben godt, for helt lyst til at starte et save med dem, når jeg læser det  crazy

Så Roma kunne da helt klart være et godt bud på min næste klub, når jeg engang går død i mit nuværende save  Thumbs Up
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #5: 08 Nov 2012, 11:17 »

Du beskriver klubben godt, for helt lyst til at starte et save med dem, når jeg læser det  crazy

Så Roma kunne da helt klart være et godt bud på min næste klub, når jeg engang går død i mit nuværende save  Thumbs Up

Det var bestemt også meningen at du skulle få lyst Wink Jeg kommer nok med en opdate til min save enten idag eller i morgen Smiley
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

kakafreaken
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: A.S. Roma
« Svar #6: 08 Nov 2012, 12:15 »

Nu ser vi Smiley som min økonomi ser ud pt, er jeg nok nødt til at sælge ud igen, før jeg får mulighed for at hente flere spillere... Men kan afsløre jeg bliver mere og mere glad for mit køb af Destro, han ligger nu på 24 mål i ligaen på 30 kampe, er jeg yderst tilfreds med Wink <3

Edit: og min højre back er på delt 1. plads over assist Peace
Edit 2: Nå ubesejret igennem ligaen gik jeg dog ikke... Lukkede 3 mål ind på dødbolde... Mod Lazio! De skal smadres næste år!
Hvordan bruger du Destro og ved siden af hvem? :-)
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #7: 08 Nov 2012, 12:25 »

Hvordan bruger du Destro og ved siden af hvem? :-)

Bruger ham som skrapretter, han har en fantastisk evne til at stå det rigtige sted... ^^ har brugt både osvaldo, tallo, og totti ved siden af, som dybdeliggende
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

kakafreaken
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: A.S. Roma
« Svar #8: 08 Nov 2012, 12:27 »

Danke! Opstemt
Logged

asroma1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #9: 08 Nov 2012, 13:08 »

warmon hvem bruger du som højre back? Siden han har lavet så mange assists
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #10: 08 Nov 2012, 13:13 »

warmon hvem bruger du som højre back? Siden han har lavet så mange assists

Ivan Piris, han gør det forbavsende godt i forhold til hans stats må jeg sige... Eller også er taktikken bare perfekt, døm selv ^^ ej de fleste af mine centrale spillere har 4-5 assist, og så har De Rossi lavet 8 mål, primært på straffe begået på Destro... Så Destro er god for over et mål pr kamp i snit, meget tilfredsstillende Smiley
« Seneste Redigering: 08 Nov 2012, 13:14 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

asroma1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #11: 08 Nov 2012, 13:35 »

Vildt. Må Prøve at rette mit taktik lidt, bruger den samme opstilling som dig, men hold indstillingerne varierer lidt. Jeg har dog købt Nicolas Frey og Lucas biglia. Du bruger så De Rossi som felt-til-felt, hvad har han af gennemsnits karakter? Jeg bruger ham nemlig enten som central midtbane eller boldvindende men kan ikke rigtig få ham op i gear, selvom han jo har de vildeste stats:-)
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #12: 08 Nov 2012, 13:40 »

Vildt. Må Prøve at rette mit taktik lidt, bruger den samme opstilling som dig, men hold indstillingerne varierer lidt. Jeg har dog købt Nicolas Frey og Lucas biglia. Du bruger så De Rossi som felt-til-felt, hvad har han af gennemsnits karakter? Jeg bruger ham nemlig enten som central midtbane eller boldvindende men kan ikke rigtig få ham op i gear, selvom han jo har de vildeste stats:-)

Okay, hvordan går det ellers for dig? Ja det gør jeg. Kender jo lidt til historien om De Rossi, ved ikke om du kender den? Wink Men er nok en af de eneste spillere i spillet fra start der kan bruges som felt-til-felt. Bruger en Ankermand i form af Bradley, manden har måske ikke det vilde hjerne på papiret til at spille fodbold, men stå i vejen det kan han Smiley De Rossi spiller til 7.24 på 30 kampe, 13 mål, 5 assist, 4 x kampens spiller, 85% i afleveringer, 10 gule og 1 rødt kort.
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

asroma1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #13: 08 Nov 2012, 13:48 »

Jeg ligger nr. 7 efter 8 kampe. Men skal lige have fin justeret min taktik, så skal det nok blive godt. Hvilken historie mener du med hensyn til De Rossi?Smiley
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #14: 08 Nov 2012, 14:01 »

Jeg ligger nr. 7 efter 8 kampe. Men skal lige have fin justeret min taktik, så skal det nok blive godt. Hvilken historie mener du med hensyn til De Rossi?Smiley

Jo nu skal du bare høre Smiley Da De Rossi var ungdomsspiller blev han trænet af sin egen far. Hans far, Alberto De Rossi, mente at det var vigtigt man kunne mestre alle spillet facetter. Derfor starter Danielle De Rossi faktisk som angriber og blev gradvist rykket baglæns på banen hvert 2. år. Da han nåede den defensive midtbane, kom cheftræneren til Alberto, og fortalte at nu måtte han hellere blive der, for han havde da et talent udover det sædvanlige på den plads. Smiley Det er derfor det virker så naturligt for ham, både i virkeligheden og i FM at han er så målfarlig og så god offensiv Smiley
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010