home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 388 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  FC Midtjylland
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: FC Midtjylland  (Læst 12992 gange)
Bang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
FC Midtjylland
« : 05 Nov 2012, 17:15 »

Hej Freaks!

Vi skal da også have en tråd om den midtjyske klub FC Midtjylland.

Spillermaterialet er til europæisk bold, mens talentmassen helt klart også er der.
Problemet bliver så bare at få rettet op på klubbens problematiske økonomi, men nogle gode præstationer såvel nationalt som europæisk skulle nok få rettet op på det.

God debat  Smiley
Logged

"Uno, dos, tres, iHala Madrid!" - Cristiano Ronaldo

Bang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #1: 05 Nov 2012, 17:52 »

Jeg kan da passende selv starte Smiley

Jeg spiller en flad 4-4-2 med hurtigt tempo og meget direkte spil.

Opstillingen er som følger:

-----------------------Lössl--------------------
Villafane/Kolja--Bak----Sviatchenko---Juelsgård
Olsen-------Albæk--------Izunna---------Hassan
-------------Sly------------Janssen/Duncan-----

Her i midten af november 2012 går det indtil videre godt. Jeg ligger og kæmper om andenpladsen med AGF, mens FCK er stukket af.
I Europa League går det fantastisk. I en gruppe bestående af Sparta Prag, Braga og Fenerbache ligger jeg nummer 1 med 10 point. Jeg mangler kun 1 point for at være sikker på videre kvalifikation. I Pokalturneringen skal jeg i kvartfinalen møde FC Nordsjælland.

På transfersiden er der ikke sket noget eftersom budgettet ikke er til det. Dog har jeg hentet en 16-årig Brøndby angriber kaldet Nikolaj Mamsen på fri transfer. Han får 3½ stjerne i potientiale, men først skal han bare trænes op på u19-holdet Smiley

Logged

"Uno, dos, tres, iHala Madrid!" - Cristiano Ronaldo

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #2: 05 Nov 2012, 17:58 »

Jeg starter også så småt et spil med FCM nu her. Regner med det skal gøres i en 433, lidt ala det de kører med nu.
Logged


Ramos1309
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #3: 06 Nov 2012, 16:39 »

Jeg er også lige startet en med Midtjylland pga deres mange ungdomsspillere også ser jeg det også som en stor udfordring at få vendt om på den forfærdige økonomi klubben har...

Jeg har spillet 3 kampe i sæsonen og det er blevet til 2 uafgjort imod Esbjerg og FCK også en sejr over Randers. Jeg spiller en 4-2-3-1

-----------------------Lössl--------------------
Villafane/Kolja--Bak----Sviatchenko--- J. Lauridsen
-----------Izunna-----------Albæk--------------
Olsen--------------Anderson------------Hassan
---------------------Sly-----------------------

På transfer siden er der ikke sket så meget grundet absolut ingen penge, der har dog været en del interesse for mine spillere men har kun solgt Juelsgård da han kun havde 1 år tilbage og var for dyr at forlænge med jeg fik 19 mio for ham...

Men er der nogen som har nogle råd til hvem man kunne hente da jeg synes at truppen er en kende small hvis man får et par skader

PS. Hassan er for vild har scoret 5 mål i de første 3 kampe!!! Grin
Logged

Ramos1309
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #4: 09 Nov 2012, 15:35 »

Det var så den første sæson men mit FC Midtjylland hold, og sæsonen er gået overalforventning jeg vandt ligaen med 2 runder tilbage, ikke mindst pga Sly som blev topscorer med 26 mål i ligaen!!! I pokaltuneringen gik det også rigtig godt, indtil finalen som jeg tabte 2-1 til OB desværre Skuffet

Næste sæson bliver dog stadig med deltagelse i CHL, hvilket bliver vanvittig svært da flere af mine profiler er eftertragtet og vil videre deriblandt; Sly, Izunna, Hassan, Sviatchenko og Albæk... Klubben økonomi sejler også fuldstændig men satser på at CHL-pengene kan rette lidt op på det Smiley

Nogen som har nogle forslag til hvem man kan købe, som erstatning for Sly, Izunna og Hassan?
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #5: 10 Nov 2012, 16:00 »

Jeg vandt også superligaen første sæson med FCM.

Hassan som absolut bedste mand, han owner på en inside forward plads...Har lige solgt ham for 92.5 mio dkkr til Marseille, så nu skal der handles ind til CL på heden! Smiley

Janssen røg også til 10 mio.

Min økonomi var i plus da sæsonen var ovre, og nu er den bare fantastisk hehe Smiley

Jeg regner med at Floyd Ayité fra Stade Reims skal overtage hans plads på holdet.

Hvordan spiller du Igboun i angreb Ramos? Kan ikke rigtig få ham til at score nok.
« Seneste Redigering: 10 Nov 2012, 16:04 af NAsMaR » Logged


Bang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #6: 11 Nov 2012, 10:14 »

Ja, jeg var så ikke nær så succesfuld i min første sæson med midtjyderne. Jeg endte på en ærgerlig 3. plads. Ét point efter Aab, og Champions League bold på andenpladsen.. Dog vandt jeg Pokalturneringen i sikker stil, med en 3-0 sejr over Randers i finalen.
I Europa League kom jeg videre som nr.  i gruppen, men trak desværre Napoli og tabte 3-2 samlet.

I transfervinduet skulle der en masse ud, da deres kontrakter udløb snart, og de ønskede ikke at forlænge. Derfor solgte jeg Igboun for 15 mio., Juelsgård for 10 mio. og Hassan for 55 mio. Ind er så kommet Lasse Vibe for 1,1 mio. fra nedrykkede Sønderjyske. Han skal erstatte Hassan på venstre fløjen. Ind er også kommet Quincy Antipas for 4 mio. nu og her, og 5 mio. hen over 48 mdr. Faktisk er også en Heracles-kant ved navn Duarte kommet til klubben på en fri transfer. Han skal dog primært bruges som en slags suber-sub, da han spiller 3 positioner, som jeg bruger i min taktik.
Logged

"Uno, dos, tres, iHala Madrid!" - Cristiano Ronaldo

brugernavn
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #7: 13 Nov 2012, 16:30 »

Første sæson med Midtjylland er overstået, og det blev til "The Double". Helt uhørt, da jeg flere gange i løbet af sæsonen er blevet nødt til at benytte 17-18 årige spillere i længere perioder. En spiller som Emiliano Marcondes (købt i FCN for små 2 mil) har stort set været fast mand med 18 kampe fra start og 4 som indskifter alene i ligaen. Mads Pedersen har spillet 9 kampe fra start og 16 som indskifter også "kun" i ligaen. Mange af de unge spillere fra akademiet har fået deres debut (Pione Sisto, Issac Oliseh, Rasmus Christensen).

Transfermæssigt har der været gang i svingdøren.

Transfer ud:
Mads Albæk til Basel - 12 millioner (solgt før sæsonen)
Jesper Juelsgård til Granada - 19 millioner (solgt i januar)
Rilwan Hassan til Vittesse - 34 Millioner (imod mit ønske, men det blev trumfet igennem af bestyrelsen. Solgt i januar)  Skuffet

Transfer ind:
Sascha Kotysch på fri (fast man på højreback i hele sæsonen)
Emiliano Marcondes fra FCN - 1,9 millioner
Mads Raben fra OB - 850k
Bébé på fri (Ja, den hjemløse united-spiller)

I ligaen kunne jeg nøjes med 60(!!!) point  for at blive mester, 3 point foran OB og 6 point foran FCK. Der var ingen fra mit hold der udmærkede sig specielt. Tim Jannsen blev vores topscorer med 13 mål (nummer 5 på topscorerlisten i SL) Sly må være den der har gjort mest opmærksom på sig selv med 10 mål og 15 assists i alle kampe, så han ryger nok desværre til sommer.

I Pokalen blev AC Horsens slået med 5-0 i finalen (4-0 efter 19 minutter), så det var jo lækkert nok  Grin

Til sommer kommer Uffe Bech, Marko Vejinovic, Lerin Duarte og Yannick Augemon alle på fri transfer. De kommer styrke bredden i truppen voldsomt, hvilket bliver vigtigt når vi skal prøve kræfter med Champions League. Jeg ser allerede frem til sæson 2! Opstemt
« Seneste Redigering: 13 Nov 2012, 16:35 af brugernavn » Logged

bert0089
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #8: 13 Nov 2012, 16:37 »

Er Mads Raben værd at satse på?
Overvejer ham selv til mit Nordsjælland hold.
Logged

Inter 2010: Serie A, Coppa Italia, Champions League, Super Cup, VM for Klubhold
Forza Nerazzurri...  C'e Solo L'Inter

brugernavn
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #9: 13 Nov 2012, 16:40 »

Det er begrænset hvor meget han har spillet, da jeg først købte ham i januar. Han nåede 3 kampe fra start og 9 som indskifter, hvor han scorede 3 mål og blev kampens spiller en enkelt gang. Han spiller fint nok i forhold til hans alder og han udvikler ret godt Smiley
Logged

Ramos1309
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #10: 14 Nov 2012, 15:40 »

Så er jeg halvvej i min 2. sæson med FCM, og det går stadig godt. Jeg ligger nr. 1 med 2 point ned til FCK og 15 point ned til 3. pladsen, som indehaves af FCN. Jeg er desværre allerede røget ud af pokalen i 4 runde, men da jeg brugte reservehold er det måske klart nok... I CHL kom jeg i en svær gruppe med; Chelsea, Napoli og CSKA Moskva og det blev kun til 2 point, via uafgjort imod Chelsea og CSKA på hjemmebane.

Jeg havde hentet et par bredespiller for at kunne følge med i ligaen nu hvor der også var CHL, derfor hentede jeg Jens Stryger Larsen(BIF), Nicolaj Madsen(HB Køge) og Stephan Petersen(AGF) alle på fri transfer. Jens Stryger har faktisk gjort det overraskende godt Smiley... Jeg hentede også Yannis Tafer(tidligere Lyon talent) for 5 mio, han skulle være erstatter for den fantastiske Sly, som ville til en større klub, men da jeg blev budt 41 fra Cela Viggo og acceptede, ja så afviste han selv :S... Så i denne halv sæson spillede jeg med både Tafer og Sly, hvilket viste sig at være en kanon duo! Tafer med 20 mål i 25 kampe og Sly med 17 mål i 23 kampe!!! Opstemt
Jeg har dog solgt Sly til AZ for 35 mio nu da han kun havde 7 måneder tilbage i kontrakt Skuffet... Men har tilgengæld fået forlænget kontrakt med både Izunna og Hassan Opstemt

PS. til NAsMaR jeg brugte Sly som fremskudt angriber Smiley
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #11: 14 Nov 2012, 19:01 »

Med specielle indstillinger eller? Får ingen angribere til at score mål her, kun Andersson og Insideforwards

Er det det man kalder Advanced Forward på FMsk ? Peace
« Seneste Redigering: 14 Nov 2012, 19:04 af NAsMaR » Logged


NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #12: 18 Nov 2012, 20:25 »

Så vandt FCM også superligaen i sæson 2 med et enkelt point. FCK var helt oppe og have et forspring på 15 point, men disse blev alle hentet i efteråret da holdet blev spillet bedre sammen.

Sly rendte med topscore prisen 21 mål i 34 kampe. Nyindkøbte Floyd Ayité der skulle overtage Hassan's plads, blev bedste spiller set over hele sæsonen. Skarp forfulgt af Rafal Barbosa (Nyinkøb), Igboun og Kristian Bak.

Lössl kunne ikke spille sig på holdet (10 kampe, 25 mål indkasseret) og det nye franske talent Zacharie Boucher væltede ham af pinden. I løbet af foråret blev Lössl solgt til Manchester United for små 13 mio kr., erstatning for Lindegaard? Who knows Smiley

Klubben slutter sæsonen med en balance på 111mio(rettelse glemte man fik CL tv penge) og profit/loss på +77 mio mod sidste sæsons 51 mio (Dette må ses i lyset af CL deltagelsen)

CL Deltagelsen gik i øvrigt ret så elendigt for holdet, 1 point mod Arsenal var alt man kunne samle ind. En målscorer på 7-19, må siges ikke at være imponerende. (Gruppe Juventus 16p, Zenit 8p, Arsenal 7p, FCM 1p)

Jeg forestiller mig der kommer til at ske lidt i transfervinduet, da jeg godt kunne tænke mig at få ryddet lidt ud i de ældre spillere og få nogen flere talenter på banen.

Spillere som Duncan, Andersson, Danny Olsen, Miguel Lopes(ny indkøb) og Jesper Juelsgård kunne man godt forestille sig forsvandt. I sær har Duncan været en enorm skuffelse, mange røde kort og generelt elendig form.

« Seneste Redigering: 18 Nov 2012, 20:35 af NAsMaR » Logged


Bang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #13: 19 Nov 2012, 07:56 »

Det lyder godt, folkens Smiley Men er der nogen, der kan svare mig , hvorfor man i første sæson ikke får direkte kval. til CHL? FCK vandt ved mig, og de trådte ind i 3. Kval. runde.
Logged

"Uno, dos, tres, iHala Madrid!" - Cristiano Ronaldo

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #14: 19 Nov 2012, 08:09 »

Det lyder godt, folkens Smiley Men er der nogen, der kan svare mig , hvorfor man i første sæson ikke får direkte kval. til CHL? FCK vandt ved mig, og de trådte ind i 3. Kval. runde.

Det må være, fordi at det var et hold, som ikke kvalificerede sig til CL i gennem ligaen, der vandt turneringen, og det skubber derved Danmark udenfor de direkte pladser.
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010