home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 432 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Dafuges Challenge FM 2013
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: Dafuges Challenge FM 2013  (Læst 38212 gange)
jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Dafuges Challenge FM 2013
« : 21 Okt 2012, 14:22 »

Inde på Sigagames forummet, er de med udgivelse af FM 13 begyndt på endnu en omgang af Dafuges challenge. Dette er til dem der ikke er klar over det, en challenge der kort fortalt går ud på at rykke et hold fra de nederste engelske divisioner, og hele vejen til hedder og ære ved at vinde Premier League og Champions League. Men hvorfor skal de kun have det sjovt med dette på Sigagames? Hvorfor skal vi ikke være med? Mit svar er, "det skal vi også!". Derfor vil jeg nu byde op til dans med Dafuges challenge, først ved at forklare reglerne, og sidenhen ved at give jer det bedste overblik over hvordan det går for de forskellige spillere. Så hermed følger en forklaring af reglerne.

Målet med spillet: At tage et hold, der ved spillets begyndelse er uspilbart, og rykke dem hele vejen op gennem rækkerne, for til sidst at opnå sejr i Premier League og Champions League.

Spillets regler: Du starter med at loade et spil, hvor der ikke er andet end de engelske ligaer med. Inden du starter spillet er det vigtigt at du har slået de rigtige indstillinger til og fra. Så inden du starter spillet skal du sikre dig at det ser således ud. Måden du tilføjer de lavere ligaer med, er ved at opstille din database som Custom.

Når du har loadet spillet, opretter du en ny manager. Denne manager behøver du ikke gøre det store ud af, for ham skal du kun bruge til at gå på ferie med. Ferien skal vare til den 25. Juni 2012, hvor holdene fra de lavere ligaer bliver tilføjet. Et tip er dog kun at lade ferien vare til 24. Juni 2012, da du på den måde kan genindlæse spillet, og på den måde spille med det hold du helst vil, ved at genindlæse, indtil dette er oprykket. På nedenstående skema kan du se hvilke hold der har mulighed for at rykke op i Blue Square North / South.

Ryman League Premier Division

Bognor Regis     
Bury Town       
Canvey Island     
Carshalton       
Concord Rangers
Cray             
East Thurrock   
Enfield         
Hampton & Richmond
Harrow             
Hastings Utd     
Hendon           
Kingstonian     
Leiston           
Lewes           
Lowestoft         
Margate         
Met Police       
Thurrock           
Wealdstone         
Whitehawk         
Wingate & Finchley

Evo-Stik Southern Premier Division

Arlesey         
Banbury         
Barwell         
Bashley         
Bedford           
Bedworth         
Bideford         
Cambridge City   
Chesham           
Chippenham       
Frome           
Gosport           
Hemel Hempstead   
Hitchin           
Kettering         
Leamington       
Redditch           
St Albans       
St Neots         
Stourbridge     
Totton           
Weymouth

Evo-Stik Northern Premier Division

AFC Fylde         
Ashton Utd       
Blyth             
Buxton           
Chorley           
Eastwood         
FC United       
Frickley         
Grantham         
Hednesford       
Ilkeston         
Kendal         
Marine           
Matlock         
Nantwich           
North Ferriby   
Rushall           
Stafford         
Stocksbridge     
Whitby           
Witton           
Worksop

Når du har fundet det hold du vil spille med, sletter du den gamle ferie-manager, og opretter en ny, som du skal bruge til selve spillet. Denne managers erfaringer, skal være sat til det lavest mulige, det vil sige Serie-6 spiller. Desuden foreskriver de officielle regler at nationaliteten skal sættes til ens rigtige nationalitet, som i dette tilfælde er dansk, da målet med spillet er at holde ultimativ realisme, og nationaliteten kan faktisk have indflydelse senere i spillet.

Øvrige regler er som følger:
Du må ikke flytte klub medmindre du bliver fyret. Bliver du fyret kan du enten vælge at starte med endnu et nyoprykket hold, eller at starte helt forfra.

Det er ikke tilladt at styre et landshold under udfordringen.

Det er tilladt at have moderklubber, men det frarådes at bruge disse til at få fat i lejemål. Det er dog helt op til den enkelte spiller om man vil dette, men hav hele tiden realismen i baghovedet.

Når du skal skrive under med nye spillere skal du være i stand til at få en rapport på dem. Det vil sige at du hele tiden skal bruge dine talentspejdere for at få fat i nye spillere.

Det er ikke tilladt at bruge nogen for for editors, genie scouts eller lignende. Ligesom man under spillet ikke må tilføje flere ligaer.

Man må ikke diskutere sin konkrete taktik med andre spillere, det er op til en selv at afgøre den slags, ligesom det ikke er tilladt at få råd om diverse spillere.

Skulle man være i tvivl om noget er det muligt at læse de officielle regler for gamet her: http://community.sigames.com/showthread.php/319243-dafuge-s-FM13-challenge

I nedenstående indlæg er det muligt at læse videre om hvordan du rapporterer om dit save her i tråden, så vi kan få så meget af vide om hvordan alle de små klubber klarer sig! Så se bare at komme i gang, og det kan ikke gå for langsomt.
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dafuges Challenge FM 2013
« Svar #1: 21 Okt 2012, 14:22 »

Her i dette indlæg vil det være muligt at følge med i hvor langt de andre på challengen er nået i deres mål mod toppen. Men hvis du selv vil være med til at vise hvordan det går i din vej mod toppen, skal du gøre som følger. Når du har oprettet din manager, og fundet det hold du vil spille med, skal du poste et SS af det her i tråden. På den måde har du lavet din tilmelding i tråden. Herefter opfordrer jeg dig til så tit som muligt at smide et SS af stillingen i din liga, så andre kan følge med. Men som minimum skal du smide det en gang om året ved sæsonafslutningen, så jeg kan se hvor du ligger henne, og kan få dig opdateret her på listen. Nedenfor kan du følge listen over hvem der er nået længst, hvor mange challenge spillere, der er i hver lige, og hvor mange der spiller med hvilke hold. Den sidste opgave er at give den så meget gas som muligt.

Hold:
Bury Town 1
Kingstonian 1
FC United 5
Chippenham 1
Weymouth 2
Wealdstone 1
Blyth Spartans 1
Redditch 1
St Albans 1
Hednesford 1
Whitehawk, 1
FC Fylde 1
Learnington 1
Cambridge City 1

Liga:
BSN 12
BSS 5
BSP 1
Premier League 1

Spillere:
Jskovc, Bury Town, 3. sæson, Blue Square Premier
Skjoldmanden, Kingstonian, 1. sæson
Kyhn, FC United, 1. sæson
Pati924, Chippenham, 11. sæson Barclays Premier League
Whispers, FC United, 1. sæson
Madsi, Weymouth, 2. sæson Blue Square South
Tardcore, Wealdstone, 1. sæson
Swush, Blyth Spartans, 1. sæson
Bonde42, Weymouth, 1. sæson
Blackfladfisk, Redditch, 1. sæson
mama91ai, St Albans, 1. sæson
Realfck, Hednesford, 1. sæson
Michaelpaw, Whitehawk, 1. sæson
Martin T, FC United, 1. sæson
Jimmygp, FC United, 1. sæson
RCD, FC Fylde, 2. sæson Blue Square North
mephix, FC United, 2. sæson Blue Square North
Footi, Learnington, 1. sæson
jstoffer, Cambridge City, 1. sæson
« Seneste Redigering: 11 Nov 2012, 17:40 af jskovc » Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

SkjoldManden
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Dafuges Challenge FM 2013
« Svar #2: 21 Okt 2012, 14:40 »

Skal da helt klart forsøge mig igen i FM 13, poster ss når jeg er igang.

EDIT: Så er jeg igang Smiley

« Seneste Redigering: 21 Okt 2012, 15:45 af SkjoldManden » Logged

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dafuges Challenge FM 2013
« Svar #3: 21 Okt 2012, 16:40 »

Jamen så er vi da to der allerede er kommet i gang. Jeg selv er startet med Bury Town. Overvejede også selv at loade til jeg fangede Blyth, men med Bury kommer der en mulighed for at spille lokalopgør senere hen i de højere rækker... Glæder mig til at følge din og andres vej også som det skrider frem.
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

SkjoldManden
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Dafuges Challenge FM 2013
« Svar #4: 21 Okt 2012, 16:44 »

Starten er indtil videre gået fint, har fået fyldt op med spillere og personale. Samt vundet de 2 første ligakampe Smiley

EDIT: Når lige at skrive det går godt, og slask så taber jeg 5-0...
« Seneste Redigering: 21 Okt 2012, 16:52 af SkjoldManden » Logged

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dafuges Challenge FM 2013
« Svar #5: 21 Okt 2012, 17:40 »

Jeg ved ikke om det bare er mig, men min scout er ret så vild, og scouter spillere der er langt over min medieprognose (22) og mega vilde. Han har også scoutet både en dansker og en nordmand til mig, men det kan selvfølgeligt være fordi han er nordmand. Jeg vil i hvert fald skyde på at ligakampene kommer til at gå over forventning med de køb han har sikret mig...
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

SkjoldManden
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Dafuges Challenge FM 2013
« Svar #6: 21 Okt 2012, 18:04 »

Efter mit spil med Blyth gik ned, så er jeg startet med Kingstonian i BSS.
Logged

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dafuges Challenge FM 2013
« Svar #7: 21 Okt 2012, 18:41 »

Glimrende Start på det hele! En 0-2 sejr på udebane over Workington, blev fulgt op af en 4-2 hjemmesejr mod Hednesford, hvor mit unge håb på højre kant Hook, formåede at blive den yngste målscorer i klubbens historie. Så er vi satme i gang!!! Opstemt

EDIT: Og så tabte jeg selvfølgeligt de to næste kampe...
« Seneste Redigering: 21 Okt 2012, 19:16 af jskovc » Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Dafuges Challenge FM 2013
« Svar #8: 21 Okt 2012, 19:26 »

opstille din database som Custom...? hva betyder det...? og hva er chancen for at jeg får FC United....?
Logged

Odense Boldklub - Arsenal

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dafuges Challenge FM 2013
« Svar #9: 21 Okt 2012, 19:51 »

FC United plejer at være der 2 af 4 gange er min erfarring, men hvis du tager og gemmer den 24. Juni, kan du blive ved at gå en dag frem til de er der. Og det med databasen gør du ved at trykke på personlig, der står lige under stor der hvor du vælger database størrelse. Inde på det engelske forum kan du se et link til præcis hvordan det skal opstilles. Smiley Håber det er en hjælp for dig
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Dafuges Challenge FM 2013
« Svar #10: 21 Okt 2012, 21:31 »

Logged

Odense Boldklub - Arsenal

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dafuges Challenge FM 2013
« Svar #11: 21 Okt 2012, 23:03 »

Så er jeg 13 kampe inde i min sæson, og det kører indtil videre over forventningerne. 6 kampe vundet, 2 xer og 5 tabte, det hold i ligaen der har lukket 5. færrest mål ind, og har endnu ikke tabt på hjemmebane. Foruden det er vi videre i FA Kvalen til 3. runde, hvor vi møder Alfreton på hjemmebane, et hold vi har slået på hjemmebane en gang i sæsonen. Så alt i alt en rigtig god start for Bury Town!!! Opstemt
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dafuges Challenge FM 2013
« Svar #12: 25 Okt 2012, 14:25 »

Tingene er startet langt over forventning for mig i Bury Town. Efter 18 kampe kan vi noteres for 33 point, og en placering lige uden for play-off pladserne, dog med 2-3 kampe i hånden i forhold til holdene der ligger foran os. Grunden til de manglende kampe, er en fortryllende god præstation i FA Cuppen hvor vi er nået helt frem til 3. runde! Det skete ved først at slå de lavere rangerende Stocksbridge med 1-0 på hjemmebane i 2. kvalrunde, efter omkamp. Herefter var det Alfreton, som vi netop havde slået i ligaen forinden der blev sendt ud med en 2-0 hjemmesejr også efter omkamp. Herefter sendte vi Nuneaton (BSN) ud med 3-2, efter en vandvittig kamp hvor alle mål blev scoret indenfor det sidste kvarter. Så var det tid til at spille den første reelle runde i cuppen, hvor Vi lidt heldigt trak en 1-1 med hjem fra Kidderminster (BSP) og herefter slog dem om muligt lige så heldigt i omkampen hjemme med 1-0. Så skulle man tro at heldet var ved at være opbrugt. Men til stor fornøjelse trak vi i 2. runde for det første hjemmebane fordelen, og for det andet det sidste hold i turneringen udenfor divisionerne Marine, og sendte dem ganske fortjent ud af turneringen med 2-0, efter to kasser af mit helt store angrebskort Aaron Scott. Men nu vokser træerne formodentligt heller ikke længere ind i himlen, for i 3. runde har vi trukket Chelsea på Stamford Bridge, og her gælder det alt andet lige om ikke at rejse fra London med en alt for stor lussing i bagagen. Dog kan vi med den lodtrækning se frem til en god pose penge for at spille den kamp.

I FA Trophy gik det anderledes ringe. Her blev det til et lynhurtigt exit i en sjælden tabt hjemmekamp mod Guiseley, allerede i første runde. Men med det sagt, er min trup også så smal at det ikke er skadeligt ikke at have for mange turneringer at tænke på.
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dafuges Challenge FM 2013
« Svar #13: 25 Okt 2012, 17:34 »

Valget faldt, efter 8 Reloads på, Chippenham :-D
http://imageshack.us/a/img99/3073/chippenham.png
« Seneste Redigering: 25 Okt 2012, 17:37 af pati924 » Logged

whispers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Dafuges Challenge FM 2013
« Svar #14: 25 Okt 2012, 18:14 »

Kan det passe der kun er 23.000 spillere i England når man starter spillet?

Og du mener vel gå på ferie til Juni 2013? Man starter jo i juli 2012 Opstemt
« Seneste Redigering: 25 Okt 2012, 18:18 af whispers » Logged

Sider: [1] 2 3 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010