home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 353 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2012
| | | | |-+  |40| - Et Galehus? - Concluding Remarks
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: |40| - Et Galehus? - Concluding Remarks  (Læst 47231 gange)
Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |10| - Et Galehus?
« Svar #45: 05 Apr 2012, 12:25 »


En stor tak til Brodtgaard for banneret.


Modvind



Cardozo efter endnu et skud på stolpen



Krøllerne var næsten helt væk, og håret havde med alderen fået et fint gråt look. Havde der været nogle få brune hår tilbage i hovedbunden, var det nu en saga blot. For forholdet til formanden, Herr Kleinberg, var blevet værre end det var for et par måneder siden, hvor han havde givet en opsang gennem medierne. Denne gang var det dog sket ved en privat samtale, på hans finurlige kontor. Et kontor der på en gang viste en kærlighed til klubben, men også emmede af at det var en mangeårig forretningsmand der havde kontor her.


Opsangen var dog denne gang noget mere kontant. Det er ikke acceptabelt at tabe på den måde til Köln. Resultatet er en ting, men ligefrem at blive trampet ned, det er sku for galt med det hold der er her i Bremen. Managersædet føltes pludselig en smule varmere efter at Kleinberg nævnte at hvis ikke der kom nogle ændringer, så man i fremtiden undgik lignende skandaløse resultater, så sidder navneskiltet, på managerkontoret, ikke mere fast på døren, end det kan fjernes igen.


Efter det opsangen på Kleinbergs kontor valgte Herr Grün at kigge forbi træningsanlægget, selvom de fleste spillere var færdige med træningen. Kun boksspillerne og målmændene var at finde på græsset, og meget sigende for de seneste kampe, så var det første Herr Grün så, Cardozo der bankede bolden ind på træværket. ”Igen fristes man til at sige”.


Der skulle ske nogle ændringer, og snart, for ellers var dette måske en af de sidste gange han betrådte banen som manager. Desværre kunne han ikke selv banke bolden i nettet for holdet, selvom han i sin seniorkarriere var garant for mål. Han kunne kun give sine egne erfaringer videre, selvom de fleste af boksspillerne ikke havde samme fysik som han havde haft. De var for store og til tider klodsede, eller sådan så de i hvert fald ud, når modstanderne snuppede bolden fra dem, efter endnu en misbrugt chance.


Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |12| - Et Galehus?
« Svar #46: 05 Apr 2012, 12:37 »

Nå altså, mit bud på den manager må være Rudi Völler Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |12| - Et Galehus?
« Svar #47: 05 Apr 2012, 15:36 »

Svarer om du har ramt rigtigt i næste update, som nok kommer i aften Wink
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lebenslang Grün-Weiß
« Svar #48: 05 Apr 2012, 18:43 »


En stor tak til Brodtgaard for banneret.


Så det december



Stillingen (efter 17. runde)
1. Bayern 41 point
2. Nürnberg 36 point
3. Bremen 36 point
4. Kaiserslautern 34 point
5. Köln 31 point
6. Stuttgart 26 point
...

Resultater
2 - 0 Schalke(home)
0 - 0 Gladbach(away)
1 - 1 Kaiserslautern(home)
3 - 0 Frankfurt (Pokal home)




Völler har arbejdet på højtryk lige siden opgøret imod Köln. Herr Kleinberg havde nemlig pænt pointeret at hans managerpost i Bremen ikke var så sikker, hvis ikke der skete nogle markante ændringer. ”Du får chancen vinterpausen over, men så vil jeg også se ændringer til det bedre!” – Herr Kleinberg.


Decembers fire kampe blev vekslet til to sejre og to uafgjorte resultater, ikke noget der gjorde Herr Kleinberg ret meget gladere, men i det mindste fik Völler arbejdsro. Der var desuden blevet bevilliget lidt ekstra penge til indkøb, hvis blot der blev solgt nogle spillere i samme stund. Dette var "Rudi" helt med på, for hverken Pizzaro eller Montolivo havde ydet det der måtte forventes af spillere på deres niveau. Så derfor forlod disse spillere klubben nytårs dag.


Som erstatning for disse to blev der lavet et indkøb, samt lejet to spillere. Kuszczak og Balotelli blev lejet i henholdsvis United og City, imens Köln superstjernen Podolski skiftede permanent til klubben. Et indkøb som klubbens ledelse, samt fansene bestemt blev glade for, men fansene havde dog stadig svært ved at tilgive Völler for salget af Pizzaro.


”Hvis spillerne ikke yder hvad man kan forvente af dem, i en længere periode, så er det bedre lade dem fortsætte deres karriere et andet sted.  Jeg forventer at med de indkøb vi netop har lavet, så vil vi få et mere velfungerende angreb, og snart vil fansene holde mere af Balotelli og Podolski end de gjorde af Pizzaro.” – Rudolf "Rudi" Völler.

Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |12| - Et Galehus?
« Svar #49: 05 Apr 2012, 18:46 »

Nå altså, mit bud på den manager må være Rudi Völler Wink

Du ramte plet, men fik vidst også smidt nogle nemme ledetråde ud i den 12. update...

Men tja lod ikke til at folk var lige så interesseret i at se hvem det var jeg havde valgt som manager i Bremen...
Logged

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: |13| - Et Galehus?
« Svar #50: 06 Apr 2012, 01:00 »

Super spændende blog du har kørende her. Bestemt også rart med den nye vinkel, det skader ikke med lidt forandringer Smiley

- Men ja, keep it up. Jeg følger ihvertfald Smiley
Logged

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |13| - Et Galehus?
« Svar #51: 06 Apr 2012, 01:22 »

Har lige kigget din blog igennem, og det ser jo egentlig meget godt ud.

Dog synes jeg (og igen, JEG synes), at dine handler virker meget urealistiske, hvilket ødelægger det lidt for mig. Ingen tvivl om, at det er gode spillere, men det virker bare urealistisk og fjerner lidt af charmen. Jeg er dog yderst interesseret i at se SS af alle dine indkøb (begge vinduer) og bare et SS af overblik over transfers i din første sæson. Det er bl.a. noget, jeg synes, der mangler: screenshots. Smiley

God vind fremover!
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |13| - Et Galehus?
« Svar #52: 06 Apr 2012, 01:53 »

Super spændende blog du har kørende her. Bestemt også rart med den nye vinkel, det skader ikke med lidt forandringer Smiley

- Men ja, keep it up. Jeg følger ihvertfald Smiley

Tak... Dejligt at du følger med... Smiley Havde brug for at prøve en ny blog vinkel af, og blev så til det jeg er igang med her...

Har lige kigget din blog igennem, og det ser jo egentlig meget godt ud.

Dog synes jeg (og igen, JEG synes), at dine handler virker meget urealistiske, hvilket ødelægger det lidt for mig. Ingen tvivl om, at det er gode spillere, men det virker bare urealistisk og fjerner lidt af charmen. Jeg er dog yderst interesseret i at se SS af alle dine indkøb (begge vinduer) og bare et SS af overblik over transfers i din første sæson. Det er bl.a. noget, jeg synes, der mangler: screenshots. Smiley

God vind fremover!

Ja, ikke helt skidt ku vi kalde det Wink hah

Ved godt at handlerne ligger lidt ud over hvad der normalt pengemæssigt er til rådighed i WB, har dog købt det meste over 48 mdr, men alligevel har jeg brugt lidt for mange penge ja... Realismen er dog god nok mht. at spillerne vil til klubben, for har kun givet klubben en ny formand, for at gøre min vinkel på bloggen mulig...

Ville gerne prøve en ny vinkel at skrive bloggen ud fra, ved godt det er lidt knald eller fald i konkurrencen her, men hvad fanden Wink Handlerne bliver gjort med baggrund i spørgsmålet om penge kan skabe et mesterhold samt, Fodbold vs. Resultater, som det også er blevet til...  Håber at handlerne ikke virker for urelistiske, men kan sige at jeg i tidligere WB saves har haft flere af spillerne jeg har nu, i stald...

mht. SS så har jeg bevidst valgt at lade være indtil videre... synes nemlig ikke om bar at smække en række ss op og så sige at det var det... Men regner med at nu jeg har ramt årsskiftet i bloggen, så laver jeg nogle flere tiltag med den, og så kan jeg da tage at gøre SS til et af dem... regnede med jeg skulle ha gang i noget månedens spiller noget i de kommende updates, og måske også fokus på dem der ikke gør det for godt... dem er der desværre også nogen af...

Handlerne kan jeg smide ind i den kommende januar update, som gerne skulle komme i morgen omkring middagstid... den skal li finpudses.. Smiley Og er også allerede over hvad jeg forventede for i dag... planen var jo en update hver dag, men roder pt med ca 2 i snit Opstemt

også god vind til dig Wink Håber du kigger med på min vej mod svaret på de to spørgsmål Wink
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |10| - Et Galehus?
« Svar #53: 06 Apr 2012, 12:41 »


En stor tak til Brodtgaard for banneret.


Hvordan skal vi vende udviklingen?



En presset manager



Det er nu godt og vel seks måneder siden Rudi Völler trådte frem, og erklærede at han nu var tilbage i Werder Bremen, nu som manager. Seks måneder der har budt på både op- og nedture. Det var en stolt dag, da Bremen tævede Bayern 3 – 0, men en lige så skidt dag var det da Köln leverede en øretæve på 4 – 1. Der har været en større tilgang af spillere til truppen, og en ny taktik er taget i brug. Alt sammen noget der tager tid, før man kan se resultaterne. Men målet er klart. Ved sæsonens slutning skulle Bremen gerne kunne kalde sig tyske mestre, og derved også indfri et andet mål, nemlig kvalifikationen til Champions League.

Men lige i øjeblikket går udviklingen ikke i Rudis retning. Spillet har manglet den gnist man gerne så fra et hold med mesterskabsambition er, og målfarligheden er også udeblevet det meste af tiden. Forhåbentlig kan den nylige tilgang af Podolski og Balotelli rode bod på det problem. Podolski har i hvert fald haft mange mål i støvlerne for Köln i denne sæson. Desuden vil taktikken nu blive ændret en smule så de nytilkommenes evner kan udnyttes på bedste vis.

Taktikken har i den senere tid heddet 4 – 5 – 1 med offensive kanter. Det defensive arbejde har båret frugt, og derfor bibeholdes den defensive midtbane. Der er dog behov for et samspil mellem angriberne igen. Det har endnu ikke virket at spille med en mand alene på toppen, så derfor flyttes den ene centrale midtbane frem i angrebet. Således at taktikken nu bliver 4 – 1 – 1 – 2 – 2, for så kan kanterne stadig fodre angriberne med gyldne afleveringer. Forhåbentlig kan det vende udviklingen. Og forhåbentlig er fansnes vrede over Pizzaros afgang snart væk, han leverede jo ikke på banen eller til træning.



Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lebenslang Grün-Weiß
« Svar #54: 06 Apr 2012, 22:41 »


En stor tak til Brodtgaard for banneret.


Tre runder efter vinterpausen



Stillingen (efter 20. runde)
1. Bremen 43 point
2. Bayern 42 point
3. Kaiserslautern 40 point
...

Resultater
3 - 2 Wolfsburg(home)
0 - 0 Bayern(away)
1 - 0 Mainz(home)




”20 runder er nu spillet færdig i Bundesligaen. Bremen har lagt sig i front med et enkelt point mere end Bayern, og tre mere end Kaiserslautern. Et super scenarie for Herr Völler, der ser ud til at have overbevist formand Kleinberg om at han er den rette mand til at styre det kommende mesterhold. Desuden så viste Podolski allerede glimt af sine formidable fodboldegenskaber, da han åbnede scoringsfesten imod Wolfsburg på Weserstadion.” – BremenFussball.de.


Vinterpausen var veloverstået og Bremen havde vist fin styrke i de første kampe efter den lille måneds pause. En tid som var blevet brugt på at indøve en ny taktik, som gerne skulle sætte de nye folk i scene, for ikke at tale om, forbedre spillestilen. Wolfsburg var prøvekaniner for den nye taktik, og var overraskende nok klar til at yde stor modstand. Det samme var Bayern, som dog blev til et målløst opgør. Et flot resultat at få med hjem fra det sydtyske.  Hjemme imod Mainz blev det til en kontrolleret sejr på 1 – 0.


”Den nye taktik har givet pote, og vores kamppræstationer har virkelig forbedret sig. Så hvis vi kan fortsætte sådan, så tegner det lyst for håbet om en titel, men vi skal også stadig huske på at vi er med i pokalturneringen. Vores fokus er dog helt sikkert på ligaen.” – Herr Völler.
Logged

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |15| - Et Galehus?
« Svar #55: 06 Apr 2012, 22:54 »

Er på min telefon, så de ser ikke for godt ud de ss herpå. Men har du købt ind for omkring 600 mio. i første sæson? Huh
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |15| - Et Galehus?
« Svar #56: 07 Apr 2012, 00:22 »

Er på min telefon, så de ser ikke for godt ud de ss herpå. Men har du købt ind for omkring 600 mio. i første sæson? Huh

Det passer meget godt... har solgt for ca 150 mio, og havde li omkring 200 at handle for, resten er købt over 48 mdr. hvilket jeg har gjort med stort set alle handler for at kunne hente de nødvendige folk ind...
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |15| - Et Galehus?
« Svar #57: 07 Apr 2012, 01:12 »

Rigtig fine updates her på det sidste. Er selvfølgelig vild med dit indkøb af Podolski. I mine tidligere spil med Werder har Pizarro været absolut fantastisk, hvorfor jeg godt kan undre mig lidt over, at han har gjort det så dårligt for dig. Situationen er dog en anden for dig, idet at du har kunnet købe ham så hård konkurrence, hvilket aldrig var tilfældet for mig.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |15| - Et Galehus?
« Svar #58: 07 Apr 2012, 01:57 »

Rigtig fine updates her på det sidste. Er selvfølgelig vild med dit indkøb af Podolski. I mine tidligere spil med Werder har Pizarro været absolut fantastisk, hvorfor jeg godt kan undre mig lidt over, at han har gjort det så dårligt for dig. Situationen er dog en anden for dig, idet at du har kunnet købe ham så hård konkurrence, hvilket aldrig var tilfældet for mig.

Tak Smiley

Pizzaro startede ud med at være skadet i små 4 mdr... Derfor var det svært for ham at få foden indenfor da han kom tilbage, for der var Arnautović og Cardozo kommet igang, eller rettere de spillede med et bedre snit end Pizzaro som fik mere end en håndfuld kampe for at vise sit værd. Brugte ham også enormt da jeg spillede med WB tilbage i 2010 versionen af spillet... Men denne gang gik det ikke...

Ja, har jo haft muligheden for at hente folk ind, men skulle sku nok bar ha købt Podolski med det samme, når fx Cardozo ikke laver mål, så er han lidt for dyr at ha... Indkøbspris i forhold til mål gør at hans mål koster over 10 mio stykket... :S :S :S

Men tja nu har jeg Podolski og Balotelli(lejet) så kan vel kun blive bedre...

Og mht til indkøbsmuligheder, så er det jo netop for at sætte fokus på penge skævvrider fodbold, at jeg laver bloggen om dette WB hold. Penges påvirkning af fodbold, samt Fodbold vs. Resultater...

Men tak for kommentaren Wink de få der kommer luner... da jeg så ved der er nogen der kigger med Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |15| - Et Galehus?
« Svar #59: 07 Apr 2012, 06:53 »

Det er et interessant klubvalg, du har her, men jeg synes der bliver brugt for meget tid på noget, de rikke har med fodbolden direkte at gøre. Men hey, det er bare smag og behag.  Smiley

Jeg følger i hvert fald med her
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010