home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  4 Brugere, 480 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Gung-Ho [taktik blog] #That's it
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Gung-Ho [taktik blog] #That's it  (Læst 68221 gange)
hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #43
« Svar #195: 03 Jan 2012, 20:56 »

Wester - Er det egentlig meningen at den Fremskudte Playmaker og den Centrale Midtbanespiller er så ens i deres spillerinstruktione r ifølge din sidste Gung-Ho taktik? Den eneste forskel er stort set at CM løber mere i dybden end FP.
« Seneste Redigering: 03 Jan 2012, 23:17 af hoeven » Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #43
« Svar #196: 04 Jan 2012, 02:12 »

Wester - Er det egentlig meningen at den Fremskudte Playmaker og den Centrale Midtbanespiller er så ens i deres spillerinstruktione r ifølge din sidste Gung-Ho taktik? Den eneste forskel er stort set at CM løber mere i dybden end FP.

Ja det er helt med vilje... De skal sammen med den "falske 9er" skaber chancerne i smørhullet men MCO skal også tage løbende forbi 9eren..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #43
« Svar #197: 04 Jan 2012, 02:14 »

工合
Work Together-Work in Harmony


That’s it…

Så er det slut, jeg vælger at tage en pause fra taktik nørderiet og vende tilbage til DM i FM projektet. Jeg regner dog med at vende tilbage senere på sæsonen med et nyt taktik projekt men jeg skal lige finde lysten og det rigtige projekt først. Jeg er rigtig ked at måtte skuffe dem, der havde håbet på en Gung-Ho away men lysten var der simpelthen ikke og jeg gjorde sæsonen færdig med Gung-Ho 4-4-2, mest for at se hvordan den ville klare sig på egen fod.

Inden i får resultaterne så vil jeg gerne takke for den store støtte og flotte respons Gung-Ho tråden har fået, det har sq været fedt..! Endnu federe har det været at se, at flere taktiske tråde og blogs er startet med henvisning til dette projekt og det tager jeg som et stort kompliment. Så mange tak for det, det varmer mit nørdet hjerte. Det er tråde jeg ved siden af DM projektet vil følge med glæde og forhåbentlig kan ”stjæle” nogle gode ideer fra.

Tak for denne gang…

Man Utd simply gr-eight

Overskriften siger vist det hele, resultaterne var simply great. Overskriften er tyvstjålet fra FM, hvor jeg i andensidste PL kamp vandt 8-1 over Swansea og fik denne nyhed:



Syntes bare jeg ville dele den  Rullende Øjne

Taktikken leverede alt jeg havde håbet og lidt til, for jeg vandt The Treble men det er nu ikke så fantastisk, det kan de fleste med Man Utd. Det dejlige er, at det skete med en 4-4-2 efter de krav jeg havde sat, som var offensivt, hurtigt, direkte og kreativt spil. Dyder som jeg syntes kendertegner Man Utd på de bedste dage og det var det, jeg ville opnå. Jeg løb dog ind i det vildeste kampprogram i slutningen af marts, en periode hvor jeg havde rigtige mange skader. At jeg overlevede er et mirakel!



Det blev til et ok sikkert mesterskab selvom det ikke var så overbevisende som med Gung-Ho taktikken, det tilskriver jeg at jeg også skulle spille FA og CHL i den sidste del af sæsonen samtidig med jeg blev hårdt ramt af skader, blandt andet Vidic som røg ud de sidste 2 måneder. Det var især på hjemmebane jeg var suveræn, hvor det kun blev til et enkelt nederlag og en score på 65-6.



Så tog jeg også et kig på player stats efter sæsonen i PL og se især på average rating, som jeg dominere totalt. Så kom assist også dejligt fordelt fra ”smørstangen”, hvor PM, 10eren og wing leverede. Målene kom helt som forventet fra poacher men også 10eren gjorde det fint.



I Champions League og FA Cuppen gik det som sagt også fint og det var mod ganske kompetente modstandere det meste af vejen.



Konklusionen

Med de to taktikker, så mener jeg, at jeg har skabt et godt grundlag for succes med flot spil. Det kræver dog man er det helt store hold, såsom Man Utd, Barca, Real M, Bayern, City osv. Med lidt lavere rangerede hold skal man nok satse en smule mere defensivt. Begge taktikker er også langt fra uovervindelige på udebane og med lidt tweaks kunne man sikkert lave til en god udebane taktik.

De to taktikker supplere hinanden ganske fint, da flere af spillertyperne går igen og dermed kan man skifte til imellem dem, så modstanderen ikke så nemt gennemskuer ens spil.

Gung-Ho 4-4-2

Gung-Ho taktik

Gung-Ho træning
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #That's it
« Svar #198: 06 Jan 2012, 21:05 »

Wester - Har din træning egentlig båret frugt? Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #That's it
« Svar #199: 06 Jan 2012, 22:29 »

Wester - Har din træning egentlig båret frugt? Smiley

Den er faktisk aldrig blevet gennemtestet desværre... Jeg håber at kan teste den i min nye blog... Så der må vi se...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #That's it
« Svar #200: 07 Jan 2012, 02:25 »

Den er faktisk aldrig blevet gennemtestet desværre... Jeg håber at kan teste den i min nye blog... Så der må vi se...
Oki doki, fair  Tunge
Logged

Christofferdamkaer
Gæst
 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #That's it
« Svar #201: 10 Jan 2012, 09:58 »

Hej Wester. :-)

Rigtig god blog, har fulgt med fra starten. Jeg tænkte på, kan man ikke få lov til at se et SS af dit Manchester Hold, for at se hvilke spillere, du bruger på de forskellige positioner.  Smiley

Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #That's it
« Svar #202: 10 Jan 2012, 10:11 »

Hej Wester. :-)

Rigtig god blog, har fulgt med fra starten. Jeg tænkte på, kan man ikke få lov til at se et SS af dit Manchester Hold, for at se hvilke spillere, du bruger på de forskellige positioner.  Smiley



Jeg har rokeret en del, der er jo mange kampe i en klub som United. Jeg har brugt 3 mand der på skift har spillet to positioner.

Backs: Rafael, Fabio og Evra

DC: Vidic, Jones og Ferdinand

MCD: Fletcher og Carrick

PM og MCO: Anderson, Giggs og Hamsik

IF og Wing: Nani, Young og Valencia

9eren: Rooney og Berbatov
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #That's it
« Svar #203: 21 Jan 2012, 13:05 »

工合
Work Together-Work in Harmony


Gung-Ho taktik pakke

Så har jeg leget med lidt den oprindelige Gung-Ho taktik og udviklet en Gung-Ho standard som bruges når man er undertippet, skal holde et resultat eller i tætte udebane opgør. Så har jeg også lavet en Gung-Ho attack som går en smule mere offensivt i formationen, når man skal jagte sejren.. Med denne Gung-Ho pakke, har jeg vundet mesterskabet i Hearts i 1. sæson og kommet i 1/8 finalen i CHL i 2. sæson. I 3. sæson skiftede jeg til Napoli og er pt. nr.1 i serie A efter 20 kampe.

Gung-Ho klassik
Den klassiske Gung-Ho som vi har gennemgået i tråden..

Gung-Ho standard / Away
Her er vi gået en tak ned til standard og ændret lidt små ting. Den bruger jeg som sagt når jeg er undertippet eller i helt tætte opgør. Så skifter jeg til klassisk senere i kampen, hvis jeg skal jagte resultatet.

Gung-Ho attack
Her har jeg flyttet MCO op som poacher og ændret kanterne til wings, så det er en 4-4-2 formation. Sidst i kampene går jeg nogle gange all out attack med denne formation for at opnå resultatet..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Cojones
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #That's it
« Svar #204: 23 Jan 2012, 07:19 »

工合
Work Together-Work in Harmony


Gung-Ho taktik pakke

Så har jeg leget med lidt den oprindelige Gung-Ho taktik og udviklet en Gung-Ho standard som bruges når man er undertippet, skal holde et resultat eller i tætte udebane opgør. Så har jeg også lavet en Gung-Ho attack som går en smule mere offensivt i formationen, når man skal jagte sejren.. Med denne Gung-Ho pakke, har jeg vundet mesterskabet i Hearts i 1. sæson og kommet i 1/8 finalen i CHL i 2. sæson. I 3. sæson skiftede jeg til Napoli og er pt. nr.1 i serie A efter 20 kampe.

Gung-Ho klassik
Den klassiske Gung-Ho som vi har gennemgået i tråden..

Gung-Ho standard / Away
Her er vi gået en tak ned til standard og ændret lidt små ting. Den bruger jeg som sagt når jeg er undertippet eller i helt tætte opgør. Så skifter jeg til klassisk senere i kampen, hvis jeg skal jagte resultatet.

Gung-Ho attack
Her har jeg flyttet MCO op som poacher og ændret kanterne til wings, så det er en 4-4-2 formation. Sidst i kampene går jeg nogle gange all out attack med denne formation for at opnå resultatet..

Hej Wester
Det ser meget spændende ud - er jo meget tro mod din Diablo taktik, men alt nyt er spændende. Så vil prøve denne her.
Nu spørger jeg højst sandsynligt dumt, men den hjørnesparks taktik du har beskrevet, tidligere i tråden, er den med i dine 3 Gungho taktikker?
Logged

" Når Daniel Agger har spillet 10 kampe på Brøndby´s 1.hold, har folk glemt alt om Andreas Jakobsson "

Tom Køhlert 2004

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #That's it
« Svar #205: 23 Jan 2012, 08:23 »

Ja det er den
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Cojones
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #That's it
« Svar #206: 23 Jan 2012, 13:23 »

Logged

" Når Daniel Agger har spillet 10 kampe på Brøndby´s 1.hold, har folk glemt alt om Andreas Jakobsson "

Tom Køhlert 2004

Cojones
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #13
« Svar #207: 30 Jan 2012, 10:14 »

工合
Work Together-Work in Harmony


14: Hjørnesparkstaktik

En klassisk måde at scorer mange mål i FM er via hjørnespark, det handler om at finde den rette formel. I tidligere versioner har nogen knækket koden og udnytte systemet FM er bygget op omkring, dette har jeg ikke set nogen gøre endnu i FM12. Den kode har jeg heller ikke fundet men ønsker heller ikke finde den, da udnyttelse af bugs anser jeg som snyd. Til gengæld har jeg fundet frem til en taktik som er ganske effektiv uden at være for sindssyg og den effektivitet kom til udtryk i kampen mod Man City i Community Shield, som var taktikkens første store test.

Jeg vandt kampen med 4-0 blandet andet ved 2 mål af Vidic ved hjørnespark. Begge mål faldt da Vidic angreb forreste stolpe men jeg sparker ikke efter forreste stolpe fast, det er blandet hvor bolden sendes hen. Jeg tror AI’en er blevet meget bedre og dermed kan gennemskue hvis man sender bolden det samme sted hen hver gang. Formlen ser således ud:

2 x Backs: Bliv tilbage – Da de tit er hurtige og ikke header så godt. Så har de gode forsvarsevner og dermed perfekte til at blive tilbage.

Den centrale midtbanespiller i defensiv rolle: Lur uden for feltet – Han skal samle løse bolde op uden for feltet og støtte de to backs, så man ikke bliver ramt af kontra.

2 x Midterforsvar: Angrib bagerste stolpe og Angrib forreste stolpe – De er som regel holdet bedste på hovedstød og det er dem der skal lave målene. De kommer som regel ved forreste eller bagerste stolpe. Har man en mand der er bedre til at heade, så kan man placere ham til at angribe bagerste stolpe.

Angriberen: Stå ved målmand – Han skal ind og presse målmanden, så han ikke kommer ud og tager boldene og ikke kan nå ud til stolperne så nemt. Han skal dække målmandsudsyn og det giver bedre chancer for mændene der angriber stolperne.

Resten: Gå med frem – Resten går med frem og det er de to IF, PM samt McO. Den ene af dem skal sættes som sparker, da det tit er en af dem som sparker bedst. De tre andre skal skabe uro i feltet og dermed plads til dem som angriber stolperne.


Hej Wester...

Har du også en taktik til hjørnespark imod en?
Logged

" Når Daniel Agger har spillet 10 kampe på Brøndby´s 1.hold, har folk glemt alt om Andreas Jakobsson "

Tom Køhlert 2004

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #That's it
« Svar #208: 04 Feb 2012, 20:46 »

Nu har jeg spillet ca. 2,5 sæson med mit Inter hold, hvor jeg bruger de 3 taktikker, dog klart mest den klassiske, og jeg kan konkludere at det kører derud af!  Grin Jeg vinder SÅ mange kampe, har pt. vundet 12 i streg, og jeg vinder tit meget stort. Så stor cadeau til dig Wester for denne taktik!  Thumbs Up
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #That's it
« Svar #209: 04 Feb 2012, 21:27 »

Nu har jeg spillet ca. 2,5 sæson med mit Inter hold, hvor jeg bruger de 3 taktikker, dog klart mest den klassiske, og jeg kan konkludere at det kører derud af!  Grin Jeg vinder SÅ mange kampe, har pt. vundet 12 i streg, og jeg vinder tit meget stort. Så stor cadeau til dig Wester for denne taktik!  Thumbs Up

Det var godt at høre... Inter er også en af de hold taktikken er designet til... Jeg er dog overraskede over at den også kan fungere til lidt mindre hold, for har haft stor succes i Hearts, Danmark og i West Ham med den taktik... Men den fungere nok bedst med de helt store hold og stjerner...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 18 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010