home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 13:34:00 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 21:23:12 Bubbles Blogkonkur... #10 - Danish Viking Wa...
I går kl. 20:09:51 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
I går kl. 10:12:09 warmon Blogkonkur... 9# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23312
  2 Brugere, 234 Gæster Online.

Indlæg: 1132800 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: emiliaclarke
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Jeg gider ikke mere!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Jeg gider ikke mere!  (Læst 11608 gange)
Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Jeg gider ikke mere!
« : 18 Maj 2011, 22:35 »

Jeg spiller med AaB, og er i gang med sæson 2.
Første sæson fik jeg en 3. plads, og det er jeg rigtig godt tilfreds med!
I 2. sæson kan jeg simpelthen ikke få forsvaret til at hænge sammen! Jeg spiller med en ganske almindelig 4-back kæde - 2 fullbacks på "automatik" og 2 centrale forsvarere på "defensiv". I en RIGTIG god kamp lukker jeg "kun" 2 mål ind. I langt de fleste kampe lukker jeg 3-4 mål ind. Jeg FATTER DET IKKE! Jeg har ALDRIG før haft forsvarsproblemer af denne karakter, og lige nu spiller jeg de samme kampe 3-4 gange, for at finde ud af, hvad jeg skal gøre, for at få et stabilt forsvar, og det holder jo ikke, for jeg gider ikke "snyde"!

Resten af holdet stiller således op: Defensiv midtbane på "defensiv". 2 centrale midtbanespillere - den ene som avanceret playmaker på "support" og en bolderobrende på "support". 2 offensive wings på "angrib" og en enlig angriber - skarpretter.

Alle holdindstillinger er (efter at have prøvet ALT MULIGT ANDET) sat til default.

Efter min opfattelse burde jeg (i det mindste på hjemmebane) kunne lukke nogenlunde af?!?!? Jeg scorer rimeligt med mål, så forsvaret er det eneste der halter lige pt.

Holdindstillinger på udebane: Balanceret - standard. Hjemme: Kontrol/offensiv - flydende.

HJLÆP (tak!).
Logged

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg gider ikke mere!
« Svar #1: 23 Maj 2011, 20:10 »

Av  Smiley

Jeg ville udvide dit lidt snævre udvalg af taktikker. . og jeg ville som udganspunkt bruge spillets taktik setup og lave 10 taktikker med dit 451 system.
Jeg ville begynde med at lave 2 standarder, med hver deres mentalitet. Dvs. balanceret i begge og standard i resten. Den ene vil komme til at hedde 451_9 og den anden 451_11.
451_9: MM:5,FB10,FB10,CB6,CB6,MC10,Mc/d6,MC/a12,Wing12,Wing12,FC10. Hvis du tag alle tallende og dividere med 11, får du 9. Dette sætter du i defensiv linie. Nu hæver du alle med 2 og laver 451_11. Nu har vi en base.
Nu ville jeg lave et stift setup med kontra og sænke alle med 2 og lave 451_7. Taktikken skal stadig være standard. Den næste er defensiv og stadig stift. Du sænker igen med 2 og navngiver den 451_5. Afl. er direkte, Kre. Fri er diciplineret. Luk af er afventende, Tackling ?, Markering ? Indlæg er ballon og B. Frihed er hold positionen. Du sænker igen med 2 og navngir den 451_3 og denne gang meget stift og defensiv. samme indstillinger som den forrige. Den sidste hedder selvf. 451_1 og er meget stift og hold. igen samme indstillinger som den forrige i taktikken.

Det var balanceret til hold.

Nu tag vi den du kalder 451_11 og hæver med 2. den kommer selvf. til at hedde 451_13 og er flydende og kontrollerende. ren stadard indstillinger i taktikken. Du hæver igen med 2 og navngir den 451_15. Denne er : Afl. kort , Kre. Fri er udfoldende. Luk af er pres, Tackling ?, Markering ? Indlæg er alm. og B. Frihed er selvf. med frihed. Du fortsætter med 451_17: Meget Flydende og offensiv. samme indstillinger som den forrige. 451_19: Meget flydende og kast alt frem. samme indstillinger som forrige.

Mine præferencer omkring tackling og markering er at kikke på om de som ligger i kæde er holdspillere, så ville jeg lave zone. Kniber det og 1 el. 2 stikker ud, så man til man markeringer. Ang tackling, tja. den ligger ofte hos dommeren. men personligt passer jeg på med at smadre folk inkl egne. .

Jeg vil ikke skrive så meget mere hvis du sider og tænker, at ham der dex drengen nu er blevet vanvittig.  Wink

Men jeg har mere hvis du er blevet interesseret !

Hilsen Dex
Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

TheHansibush
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Jeg gider ikke mere!
« Svar #2: 23 Maj 2011, 20:22 »

Jeg kan fortælle dig, at jeg er blevet meget interesseret! Smiley
Logged

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Jeg gider ikke mere!
« Svar #3: 23 Maj 2011, 20:23 »

Det er jeg også! Jeg har aldrig tænkt over, at man kan lave taktikker på den måde. Det virker meget gennemarbejdet og interessant. Hvordan er din erfaringer med det i praksis?
Logged

former zoesuckins

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg gider ikke mere!
« Svar #4: 24 Maj 2011, 15:33 »

Jeg kan fortælle dig, at jeg er blevet meget interesseret! Smiley

Skal vi se om vores nedtrykte ven kommer tilbage til tråden  Smiley

Men ind til da, har du nogen problemer, siden du skriver og Hvem spiller du ?

Hilsen dex
Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Elmander9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Jeg gider ikke mere!
« Svar #5: 24 Maj 2011, 15:40 »

Skal vi se om vores nedtrykte ven kommer tilbage til tråden  Smiley

Men ind til da, har du nogen problemer, siden du skriver og Hvem spiller du ?

Hilsen dex

Hvordan pokker er du kommet til alle de beregninger Smiley? Altså hvor har du set/lært dem henne Smiley?
Logged

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg gider ikke mere!
« Svar #6: 24 Maj 2011, 15:57 »

Det er jeg også! Jeg har aldrig tænkt over, at man kan lave taktikker på den måde. Det virker meget gennemarbejdet og interessant. Hvordan er din erfaringer med det i praksis?

Ingen !  Wink

Hvis du tror jeg selv spiller med dette setup, så er det ikke tilfældet. Men 10 taktikker kan sagtens ende med 23 forskellige setups  Smiley
Mit Roma hold er sat op på en helt anden måde og ville ikke kunne sammenlignes med det jeg prøver at gøre i denne tråd. Killigan skal heller ikke tage det mentale setup jeg er kommet med, hvis han selv er af en anden ide. Bare han sørger for at dividere med 11 og sætte defensiv linie efter det. Næste skridt er så at bruge dem alt efter modstanden.
Det gode ved dette er at du kan dække hele banen med enkle midler, og så det handler om at lære dem og bruge dem. Dette gir overskud til at justere ud for de enkelte spillere og selv kan jeg vel godt sige at jeg er lidt af en ekspert på spillere og talenter. Så når jeg starter nyt hold, så har jeg gerne lavet en base + spillere justeringer ud fra analyse og så kører det bare fra 1 kamp.  Smiley

Derfor syntes jeg heller ikke jeg får brug for at smide de rigtige tematalks afsted på de rigtige tidspunkter. Spillet tips og råd siger det jo selv. Ved vundende kampe og fornyet kontrakt højnes moralen.  Wink

Tror at Killigan har tabt moralen.

Hilsen Dex
Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg gider ikke mere!
« Svar #7: 24 Maj 2011, 15:58 »

Hvordan pokker er du kommet til alle de beregninger Smiley? Altså hvor har du set/lært dem henne Smiley?

5 år Elmander. I 5 år har jeg spillet dette spil  Wink
Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Jeg gider ikke mere!
« Svar #8: 24 Maj 2011, 16:14 »

5 år Elmander. I 5 år har jeg spillet dette spil  Wink

Kan man få et svar på spørgsmålet i stedet? Wink

Eller skal det tages som om, at du selv har siddet og regnet og testet de her ting? F.eks. også med talenttræning?
Logged

former zoesuckins

TheHansibush
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Jeg gider ikke mere!
« Svar #9: 24 Maj 2011, 16:16 »

Skal vi se om vores nedtrykte ven kommer tilbage til tråden  Smiley

Men ind til da, har du nogen problemer, siden du skriver og Hvem spiller du ?

Hilsen dex
I øjeblikket forsøger jeg at starte op med FCM. Har lige spillet en sæson med Evian, men det blev en smule kedeligt.
Har generelt problemer når jeg skal lave taktikker. Kan sagtens lave dem, så jeg ikke lukker mål ind og så mit hold har masser af boldbesiddelse, men målene udebliver alt for tit.
Logged

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg gider ikke mere!
« Svar #10: 24 Maj 2011, 17:20 »

@TheHansiBush

Kan huske lidt om det du skriver. Hvis du ser oppe på mit eksempel, hvor 3 af spillerne har samme mentalitet, så er der gode muligheder for at de spiller det "samme spil". En esktrem udgave af den kunne være 2-6-2 udgaven og kunne bruges ved et setup hvor du netop vil beholde bolden i egne rækker. Det perfekte er at bruge biblen og kikke de mentalitet systemer igennem og tilpasse alt efter om du spiller ekremt defensiv eller lader spillere selv udfolde sig i et offensivt setup.

Noget siger mig vi er allerede startet uden Killigan  Wink

hvis man sider og har en tendens til at spille for forsigtig ender det gerne med i min bog at man sider og kikker tilbage på en sæson med 10 uafgjorte kampe fordi man ikke har løg til at få sine spillere frem over stepperne. Man lukker fint af, men det sker ikke rigtig noget den anden vej  Smiley

Nu kan jeg ikke huske hvor mange setups i mentalitets systemer der er? Men hvis man så laver 10 af hver, så burde du være dækket ind. Når du først begynder at lære dem at kende. Til sidst har du sikkert fundet 5-6 favoritter alt efter modstand.  Det kommer jo oz an på dit niveau kontra resten af ligaen. .

Har ikke testet det, bare en logisk tanke  Wink og god arbejdslyst  Smiley Bliver det til 80 taktikker ??  Wink ha ha

Jeg kan selv nævne jeg bruger en Global udgave med modifikationer og det gør jeg fordi jeg henter specifike forcer ud af hver spillere ud fra niveau.

Hilsen Dex
Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

TheHansibush
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Jeg gider ikke mere!
« Svar #11: 28 Maj 2011, 10:22 »

Kan godt være det bliver en smule for forvirrende for mig. Men spændende, det er det uden tvivl, og det ender måske også med, at jeg prøver det af engang Smiley
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: Jeg gider ikke mere!
« Svar #12: 28 Maj 2011, 11:56 »

:O
Det var godt nok vildt Dexter. Jeg skal i hvert fald have læst det igennem et par gange før jeg fatter det i helhed! Virkelig flotte beregninger.
Logged

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg gider ikke mere!
« Svar #13: 29 Maj 2011, 17:47 »

Hej  Smiley

Det glæder mig at i kan se det. Jeg kan godt se det kan virke lidt uoverskueligt. jeg er ikke så god til at fortælle om det. Jeg er nok bare bedre til de matematiske  Wink

Jeg var en gang ret begejstret for en taktik tilbage i 09 eren. Problemet var så bare at der stadig manglede noget helhed. En dag stod det lysende klart for mig som en lyn fra en klar himmel. At hvis man skal dæmme op for modtstanderens taktik, skal man mange gange justrere efter deres taktik. Her kommer mentaliteten ind og er den styrende i forhold til hvor offensivt eller defensivt AIen vælger at spille på.

Det er klart at det er kun en base at arbejde udfra og skal ikke tages som en endelig løsningsmodel. Derfor, - Hvis i har en god taktik, som i er glade for. Den passer fint til jeres hold. Men i mangler mere offensive eller mere defensive versioner af samme taktik. Så kan det at hæve og sænke i mentaliteten være en måde at løse det problem på.

Jeg lovede at jeg havde mere  Smiley

Taktisk er det jo selvfølgelig en god ide rent offensivt at have flere ryk frem ad banen. Dette gælde jo også løb med bold, dybe stikninger, hold på bold. Man kan også med noget fordele har flere på den frie rolle.

Mere defensivt skal man være opmærksom på at chancerne er mindre, så det at være mere obs på langskud og ballon indlæg er en god ide.

Hvis i benytter jer at spillets setup vil disse være nogenlunde på plads.

Jeg har også kikket lidt på formationen og hvis vi skal tage killigans eks. så er det en god ide ved at, - hold taktikken: at sænke alle positionerne. dvs at det bliver en 4231 formation med 2 defensive midts og kast alt frem bliver en 22213 formation med 3 angribere.

Alt efter spiller typer ud fra den grundlæggende ramme som beslutter placeringen af hver enkelte spiller og her er der ingen rettesnor. Men jagter eller holder man et resultat er det en nødvendighed, at have det med !
Hertil kommer selvfølgelig om formationen kræver at man spiller igennem midt eller langs sidelinien. I kan næsten se det når formationen er fyldt med spiller midt på banen eller der er wingbacks og fløje ! Så brug flydende formationer er mit råd.

Jeg fik lige læst op på de feks metalitetssystemer.
Hvis vi tag Mourinho stillen:
Så er 443 hans førstevalg med en atletisk forsvar. En destroyer på midtbanen. Men han bruger også 442, 451 defensiv og en 433 offensivt. Til alle har han feks setups
Capello bruger 532 def, 4312, 352 def og en 433 off.
O´niell bruger 442, 41212, 451 def og 442 off
Ferguson bruger 442, 41221 normal, 451 def og 433 off
Wenger bruger 442, 4411, 451 def og 4231 off.
Lippi bruger 442 og 4231 og er ret interessant fordi hans tilgang netop er 2-6-2 systemet som gir fleksiblitet på midtbanen med støtte i både forsvar og i angreb.
Benitez bruger 442, 532 serbia motenegro, 451 def og 442 off
Kevin keegan bruger 442 og 4312 og er den som jeg selv benytter fordi global mentaliteten er baseret på teknikker, som jeg kan se via analyse og jeg er i stand til at sikre deciplin i truppen og har høj beslutsomhed.

Til alle systemer er det vigtig at  2 angribere ikke har samme mentalitet. Dette vil stoppe forsvaret forsøg på at lukke ned ved en sat forsvarslinie. Argh igen mangler jeg ord  Smiley Men i kan jo ikke se forsvarets mentalitet og ergo kan modstand heller ikke se jeres forskellige mentalitet, sat på angribernes. .

yderligere ved defensiv er der en gylden regl: 5 spillere forsvare, 2 støtter og 3 angriber
Ved en balanceret udgave er de 3 forsvare, 4 har støtte opgaver og 3 angriber
Ved offensive 3 spillere forsvare, 2 støtter og 5 angiber

Jeg er ret sikker på i nu selv kan lave egne taktikker, - og er det ikke federe at vinde på egne end noget man har hentet fra en anden gamer.  Smiley Det synes jeg !

Hilsen Dex

ps. Alle trænere har favoritter og det jeg har beskrevet er ikke en rettesnor, men kun for at vise hvor vigtigt det er at have flre strenge at spille på.
Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

TheHansibush
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Jeg gider ikke mere!
« Svar #14: 30 Maj 2011, 12:52 »

Det er uden tvivl interessant det du skriver, men dog en smule svært at forstå for mig crazy

Men det er højst sandsynligt noget jeg skal have kigget nærmere på engang når prøverne er overstået Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010