home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 279 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2011
| | | | |-+  '32' Kronjylland
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: '32' Kronjylland  (Læst 43382 gange)
Jyden
Gæst
 
'32' Kronjylland
« : 01 Apr 2011, 00:03 »


 
Kronjylland - Part et
03.06.2010
Tilbage i år 2003 så Randers Football Club for første gang dagens lys, og her syv år senere, befinder de sig i Danmarks bedste fodboldrække Superligaen. Spillerne har deres dagligdag i den danske provins by Randers, hvor de spiller alle deres hjemmekampe på  Essex Park, hvor der er plads til at 12.000 tilskuere kan stå og råbe på de blå heste. Stadionet hed tidligere Randers Stadion, men det århusianske investorfirma Essex købte rettighederne til navnet på det kommune ejet stadion.

Holdets største rivaler er lokalrivalerne fra AGF. Klubberne ligger blot 39 kilometer fra hinanden, og derfor plejer der at være høj intensitet i kampen om Kronjylland. Der bliver dog også udkæmpet drabelige opgør, når Randers møder Hobro, Viborg, Horsens og Aalborg BK. Randers er sammen med FC Nordsjælland den yngste klub i Super Ligaen. Det betyder også at klubben har haft begrænset succes i dens korte levetid. Pokalskabet står tomt, på nær den flotte pokalturneringspoka l som klubben vandt tilbage i år 2006.

Randers FC trænes af den tidligere Vejle træner Ove Christensen, som har siddet på posten siden den 7. oktober sidste år. Da den 60 årige manager overtog klubben sidste år, lå Randers lagt nede på den forkerte side af oprykningsstregen. Et fantastisk forår sikrede Randers endnu en sæson i landets bedste række. En fremragende præstation af Ove Christensen, som virkelig har gjort ham til en folkehelt i den lille provinsby.

På rygtebasis hænger Christensens fremtid i Randers dog i en meget tynd tråd, da han har haft lidt for stor hang til flasken. Christensen har været på forsiden af de fleste danske aviser, efter han en lørdag aften i hans sommerferie, efter sigende skulle have væltet rundt igennem Randerses gader, i en meget beruset tilstand. Forsiderne har blandt andet været præget af store billeder af Ove Christensen og en stor flaske Vodka. Christensen har dog afvist rygterne, men efter de mange billeder er kommet frem, står han med et stort troværdighedsproble m.

« Seneste Redigering: 30 Apr 2011, 14:10 af Jyden » Logged

Jyden
Gæst
 
Sv: '1' Kronjylland
« Svar #1: 01 Apr 2011, 00:03 »



Kronjylland - Intro
00.00.00
Velkommen til mit bidrag til årets største konkurrence på Fmfreaks. Jeg har forberedt mig i langtid, og gik rent faktisk allerede i gang et par uger før annonceringen af blogkonkurrencen 2011. Det er første gang jeg deltage i en sådan konkurrence, og glæder mig derfor meget til at se hvordan det kommer til at forløbe. Jeg har dog tidligere skrevet blogs, og også her på Fmfreaks. Det kan være nogen af jer kender min igangværende blog "Brøndbyvester".

Denne gang har jeg dog ikke valgt at blogge om Brøndby, men derimod Randers FC. Efter deres fremragende slutspurt sidste sæson, står de nu overfor en ny kamp, for at undgå nedrykning. De har dog købt godt ind, og burde have et hold der kan nå langt længere end blot til de nederste placeringer. Jeg vil forsøge at skabe et mesterhold i Randers, og så må vi se hvor manager tager mig hen efter da. Udover Superligaen, har jeg også første og anden division fra Danmark med, og de største ligaer i Europa. Jeg har også taget samtlige spillere fra Skandinavien med.

Som sagt har jeg forberedt mig i lang tid, og i skrivende stund har jeg 26 updates på lager. Målet er dog at det antal som minimum bliver fordoblet inden konkurrencen er omme. Derfor har i en masse spændende updates i vente, og jeg love at der nok skal blive en masse at læse. Selvom jeg har brugt langtid på forberedelserne, er jeg ikke kommet op med noget nyt og kreativt, men har i stedet valgt at holde mig til den gode gamle stil. Grafikken står jeg også selv for, så håber den er flot nok, men nu er det jo også det skriftlige der tæller.

Til sidst er der ikke andet at sige end velkomme til, håber i vil følge med og lad den bedste blogger vinde.







Updates


Randers FC:
FØRSTE SÆSON
Part et
Part to
Part tre
Part fire
Part fem
Part seks
Part syv
Part otte
Part ni
Part ti
Part elve
Part tolv
Part tretten
Part fjorten
Part femten
Part seksten
Part sytten
Part atten
ANDEN SÆSON
Part nitten
Part tyve
Part enogtyve
Part toogtyve
Part treogtyve
Part fireogtyve
Part femogtyve
Part seksogtyve
Part syvogtyve
Part otteogtyve
Part niogtyve
Part tredive
Part enogtredive
Part toogtredvie
« Seneste Redigering: 30 Apr 2011, 14:11 af Jyden » Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '1' Kronjylland
« Svar #2: 01 Apr 2011, 00:17 »

Udmærket start Smiley Jeg kan rigtig godt lide din grafik. Min eneste anke er, at der desværre er en del grammatiske fejl, ikke i overflod, men de er der en 5-7 steder. Det er selvfølgelig flueknepperi, men når nu du er så godt forberedt, så håber jeg du er opmærksom på det fremadrettet Smiley Men som sagt, en ganske udmærket start, hvor du da nok vil få mig til at blive hængende Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Jyden
Gæst
 
Sv: '1' Kronjylland
« Svar #3: 01 Apr 2011, 00:24 »

Udmærket start Smiley Jeg kan rigtig godt lide din grafik. Min eneste anke er, at der desværre er en del grammatiske fejl, ikke i overflod, men de er der en 5-7 steder. Det er selvfølgelig flueknepperi, men når nu du er så godt forberedt, så håber jeg du er opmærksom på det fremadrettet Smiley Men som sagt, en ganske udmærket start, hvor du da nok vil få mig til at blive hængende Smiley
Tak for rosen, såvel som kritikken. Jeg beklager fejlene, og vil forsøge at rette op på det i fremtiden. Godt du vil følge med (:
Logged

Guffenn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: '1' Kronjylland
« Svar #4: 01 Apr 2011, 00:26 »

Jeg elsker det øverste banner, hold kæft det lækkert Opstemt
Logged

Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014

Jyden
Gæst
 
Sv: '1' Kronjylland
« Svar #5: 01 Apr 2011, 00:48 »

Jeg elsker det øverste banner, hold kæft det lækkert Opstemt
Tusind tak Guffenn, det er jeg glad for at høre (:
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '1' Kronjylland
« Svar #6: 01 Apr 2011, 08:23 »

En god start på en blog om hjembyen - lækkert. Jeg følger i hvert fald med.
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Jyden
Gæst
 
Sv: '1' Kronjylland
« Svar #7: 01 Apr 2011, 09:31 »

Mange tak bordtgaard, godt du følger med (:
Logged

Jyden
Gæst
 
Sv: '1' Kronjylland
« Svar #8: 01 Apr 2011, 15:38 »



Kronjylland - Part to
05.06.2010
Ove Christensen  er nu officielt fortid i Randers FC. Efter at have løjet overfor bestyrelsen og brudt klubbens interne reglement, har Christensen nu mistet jobbet som manager for Randers FC. Christensen skulle angiveligt have befundet sig døddrukken i Randerses gader lørdag nat, og derefter løjet overfor bestyrelsen.

Historien om Ove Christensens druktur blev dog i første omgang afvist af både Christensen selv, men også af Randers FC. Efter flere dage, hvor man faktisk troede sagen var glemt igen, kom der pludselig billeder frem af Ove Christensen, i en noget beruset tilstand. Det ændrede bestyrelses syn på sagen, selvom de ellers tidligere havde bakket Christensen op. I dag fik den 60 årige træner så fyreseddelen og måtte pænt pakke sine ting og forlade Randers FC.

- Vi har været meget glade for samarbejdet med Ove Christensen. Han har været en dygtig manager for os, og reddet os fra nedrykning. Dog kan vi ikke stå model til at Christensen opfører sig, som det passer ham. Det er meningen at Christensen skal være et forbillede for spillerne, såvel som han skal for fansene, og det har han bestemt ikke været. Som om det ikke var nok, har han også talt usandt overfor bestyrelsen, og det finder vi os naturligvis ikke i. Derfor er Ove Christensen fra dags dato fortid i fodboldklubben Randers FC. Vi ønsker ham held og lykke med fremtiden. Udtalte bestyrelsesformande n i Randers Svend Lynge Jørgensen.

Randers FC står nu uden manager, og med kun få uger til den nye sæson begynder, er de så småt ved at have en smule travlt. På rygtebasis, skulle Randers dog allerede have været i kontakt med en eventuel ny manager. Ifølge Ritzau Bureau, rullede Ebbe Sands Mercedes i morges ind på parkeringspladserne ved Essex Park, og ud steg Ebbe Sand, som ikke havde tid til at svare på spørgsmål til pressen.

Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '2' Kronjylland
« Svar #9: 01 Apr 2011, 15:44 »

Først og fremmest rigtig spændende holdvalg! Det skriftlige er flot uden at være prangende fortsat, men du udvikler dig stadig, det er tydeligt. Grafikken og opstillingen er pæn og er som den skal være. Jeg er dog ikke vild med indholdet af seneste update. Det er skrevet fint, men syntes historien virker utroværdig, at fyre Ove C. fordi han har været i byen, den begrundelse ville vist danne grund til en sagsøgning af klubben for brud på kontrakten, da klubben vel i og for sig ikke skal blande sig i hvad en træner laver i sin fritid og ferie.

Men læser bestemt med, det kan kun blive spændende det her Smiley!
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Jyden
Gæst
 
Sv: '2' Kronjylland
« Svar #10: 01 Apr 2011, 16:22 »

Mange tak The Red, og godt du følge med. Beklager den lidt urealistisk historie, men kunne ikke lige finde på andet (:
Logged

Jyden
Gæst
 
Sv: '2' Kronjylland
« Svar #11: 02 Apr 2011, 19:43 »



Kronjylland - Part tre
11.06.2010
Ebbe Sand er fra dags dato ny mand ved roret i Randers FC, hvor han nu skal forsøge at lede klubben til hidtil usete højder. 38 årige Sand har skrevet under på en toårig kontrakt med Randers FC og ser allerede nu frem til udfordringen i Randers FC.

Efter den kontroversielle afgang fra Ove Christensen, har Randers FC nu fået deres nye manager. Valget er faldet på den uprøvede Ebbe Sand. Sands eneste erfaring kommer fra hans egen fodboldkarriere, hvor han var en af de mest anerkendte udlændinge i tysk fodbold, hvilket ikke mindst skyldes hans loyalitet for fansene og hans ukuelige fighter-vilje igennem de syv år han spillede for Schalke FC. Nu har han dog lagt støvlerne på hylden, og i stedet fundet taktiktavlen frem.

- Jeg glæder mig meget til at begynde arbejdet i Randers FC. Succeskriteriet er en midterplacering i Superligaen. Det bliver en svær opgave, men langtfra umulig. Jeg har allerede et godt kendskab til holdet og ser frem til at arbejde med spillerne, således at vi i fællesskab kan sikre Randerses fremtid. Dette lyder måske en smule optimistisk, men målsætningen er at vi inden for tre år skal stå som danske mestre. Jeg tror naturligvis selv på at det nok skal lykkedes, nu skal jeg bare have overbevist resten af Danmark. Udtalte Ebbe sand til pressen.

En meget interessant udmelding fra den nye Randers manager, som tilsyneladende har store ambitioner for Randers FC. Der er dog ingen tvivl om at der er et kæmpe potentiale i Rander FC. De har et flot nybygget stadion, gode ungdomstalenter og en bredfanskare.  Alle kriterierne er faktisk opfyldt for at skabe et tophold i Randers. Det eneste de har manglet er bare succes, så lad os håbe at Sand kan bringe det. Han har om nogen haft stor succes i hans fodboldkarriere, og kan han overføre lidt af det til Randers, kan de måske op tre år stå som mestre.
 

« Seneste Redigering: 03 Apr 2011, 21:54 af Jyden » Logged

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: '3' Kronjylland
« Svar #12: 02 Apr 2011, 20:22 »

Spændende med Randers. Smiley
Logged

Hala Madrid!

Jyden
Gæst
 
Sv: '3' Kronjylland
« Svar #13: 03 Apr 2011, 10:26 »

tak bikbol Smiley
Logged

Jyden
Gæst
 
Sv: '3' Kronjylland
« Svar #14: 03 Apr 2011, 10:44 »



Kronjylland - Part fire
01.08.2010
Ebbe Sand og Randers FC har i løbet af sommerens transfervindue brugt i omegnen af 4.000.000 kroner


på fire nye spillere. Seks spillere er røget den anden vej, da de er blevet vejet for lette og derfor har man valgt at ophæve deres kontrakt. Deriblandt er den unge og talentfulde Simon Kornø. En enkelt spiller er dog også blevet solgt for et beløb på 5.000.000 kroner.


Den første spiller der blev hentet til Randers, var den unge angriber Ahmed Soukouna. Soukouna blev hentet på en fri transfer, eftersom han ikke kunne forlænge sin kontrakt med franske Toulouse. Soukouna kommer fra Frankrig, men har endnu ikke været omkring landsholdet. Det kan dog være Soukounas nye kontrakt med Randers FC, kan hjælpe ham til at slå igennem på ungdomslandsholdet. Nu står han i hvert fald men en kontrakt der gælder for de næste tre år, og han får en fast indtjening på 27.000 kroner om ugen, så han behøver ikke længere at bekymre sig om penge.


Randers har også været på indkøb hos ligarivalerne fra Brøndby. Deres islandske midtbanegeneral Stefán Gíslason kunne ikke forlænge hans kontrakt, og derfor slog Randers til, og sikrede sig den 30 årige midtbane på en fri transfer. Gíslason har masser af international erfaring, i form af 28 landsholdskampe for Islands A-landshold. De næste to år skal han dog primært præstere for Randers.


Randers har også været på rov i Norge, hvor de er faldet over den dygtige midterforsvar Øystein Elvestad. Grundet den dårlige økonomi i Randers, har de dog ikke været i stand til at købe Elvestad, men i stedet har de fået fat i nordmanden på en leje kontrakt, som gælder resten af sæsonen.


Årets helt store handel, faldt dog da man sikre sig den unge ulv Jesper Juelsgård. Juelsgård har hele 5 ungdomslandsholdska mpe på bagen og mere en 40 professionelle liga kampe i benene, og så er han blot 21 år gammel. Juelsgård kommer til at blive fastmand på Randerses venstre back, hvor han både vil bidrage til det defensive,  men så sandelig også det offensive. 4.000.000 kroner måtte Randers dog slippe for det unge talent, og yderligere 19.000 kroner om ugen til Juelsgårds kontrakt.  Han skal dog nok vise sig at være alle pengene værd og hurtigt tjene dem ind igen.


For at finanser købet af den nye venstre back Jesper Juelsgård, var man i Randers nødt til at sælge den tidligere venstre back, nemlig Alexander Fischer. Fischer var en meget ombejlet mand, som både danske og udenlandske klubber var ude efter. Efter lange forhandlinger og masser af tålmodighed, blev Fischer dog solgt til ligarivalerne fra Odense for et beløb på hele 5.000.000 kroner.




Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010