home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:45:17 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  1 Bruger, 794 Gæster Online.

Indlæg: 1132689 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  '9' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: '9' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort  (Læst 17395 gange)
Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #15: 21 Nov 2010, 01:19 »

Rigtig flot skriftligt. Jeg skal nok følge. Også et meget spændende klubvalg! Smiley
Tak tak.  Smiley
Logged

andreasberg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #16: 21 Nov 2010, 01:55 »

Lyder spændende :-) hvor mange år(i fm) regner du med at du bruger på gamet? ;-)
Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #17: 21 Nov 2010, 02:22 »

Lyder spændende :-) hvor mange år(i fm) regner du med at du bruger på gamet? ;-)
Nu må vi se. Det kommer an på hvor lang tid lysten til spillet holder.  Wink
Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
'1' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #18: 21 Nov 2010, 15:11 »



Ny træner, ny begyndelse


Jeg lå med blikket låst fast på computerskærmen. Jeg var på udkig efter et job. Siden februar havde jeg hver dag gået fortvivlet rundt i min 3-værelseslejlighed. Arbejdsløs og uden nogen som helst anden indtægtskilde end mine dagpenge og så de sørgelige rester på min falmende lønkonto. 5.000 kr. var jeg alt, jeg havde tilbage. Ikke meget for en hjemmegående på 35 år. Jeg havde betroet mit tidligere arbejde hele mit hjerte, og som tak for det havde jeg fået en fyreseddel. Ingen kompensation. Kun et beskedent tak for indsatsen. En lille erstatning kunne jeg da i det mindste forlange som et plaster på mit blødende hjerte, som var knust i atomer af min tidligere chef. Svaret var hver gang et kynisk nej.
       
I det ene år som hjemmegående havde jeg fået tid til at opbygge mig selv igen. Jeg var tæt på en depression. Jeg var umulig for mine omgivelser, og umulig at have med at gøre. Jeg havde virkelig været dedikeret og ambitiøs i mit seneste arbejde. Det var som om tæppet under mig brutalt blev flået væk, og jeg var på vej ned i et dybt og mørkt hul. Selv min kæreste havde opgivet al kontakt med mig. Jeg besluttede derfor at tage alene på en jordomrejse. Først til USA og Canada, videre til Argentina og Brasilien, derefter til Australien og Fiji og som afslutning en tur til Indien. Undervejs på min tur oplevede jeg, hvor meget fodbold betød for både børn og voksne. Fodboldkulturen oplevede jeg på nærmeste hold på diverse fodboldstadions. Alt fra fanatiske sydamerikanske fans til de mere rolige og nærmest søvndrukne fans på Fiji. To vidt forskellige opfattelser af den mest elskede sport i verden.

     
Under min rejse havde tankerne cirkuleret omkring i hovedet. Hvad skulle jeg beskæftige mig med i min senere karriere? En aften slog det mig. Jeg ville være fodboldtræner og skabe mig en stor karriere inden for dette område. Jeg ville være berygtet som Mourinho, respekteret som Ferguson og snu som vores egen Ove Christensen.
       
Jeg ajourførte hele tiden mit kartotek med jobannoncer omhandlende ledige trænerjobs. De eneste jobopslag i kartoteket kom fra klubber på den anden side af kloden, nærmere betegnet den knap så attraktive liga i Kina. Ikke et muligt emne for en uerfaren dansk fodboldtræner.
        
Pludselig en dag tikkede et yderst interessant jobopslag ind i min computers indbakke. Premier League-oprykkerne fra Blackpool havde afskediget deres nu tidligere manager, Ian Holloway, der var kommet i unåde hos ejerne, Owen Oyston og Valeri Belokon, efter uenighed omkring Blackpools ledelse og administration. Sørgeligt for ham, men samtidig en stor mulighed for mig til at kickstarte min trænerkarriere. Den enes død, den andens brød. Jeg var uerfaren, uden tidligere trænerjobs og stadig meget ung. Bestemt ikke realiteter, der talte til min fordel. Men jeg prøvede. Håbefuldt blev en fyldig ansøgning sendt afsted
.
Logged

andreasberg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: '1' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #19: 21 Nov 2010, 17:54 »

thumps up
Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
'2' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #20: 21 Nov 2010, 22:48 »



Trupgennemgang


*markeret med fed er i startopstiilingen.

Målmænd:
Richard Kingson, 32 år
Paul Rachubka, 29 år
Mathtew Gilks, 28 år

Vurdering:
Den mest rutinerede position på Blackpool-holdet. Kingson er førstevalget, mens Rachubka og Gilks må slås om titlen som andenmålmand. Som oprykkerhold er det vigtigt for Blackpool at have styr på defensiven, og den opgave er delvist løst med de tre erfarne målmænd.

Forsvarere:
Danny Coid, 28 år
Alex John-Baptiste, 24 år
Neal Eardley, 21 år
Stephen Crainey, 29 år
Ian Evatt, 28 år
Dekel Keinan, 25 år
Craig Cathcart, 21 år
Den nyudnævnte anfører,
Charlie Adam

Vurdering:
En solid bunke forsvarsspillere med en blanding af rutine og gåpåmod. Sammen med Kingson skal de fire startere være fundamentet i Blackpools defensiv, der skal sikre dem overlevelse i Premier League. Den tidligere Manchester United-knægt, Craig Cathcart, forventes at påtage sig et stort ansvar trods sine kun 21 år. Et ansvar der har resulteret i et erhverv som viceanfører.

Midtbanespillere:
Chris Basham, 21 år
David Carney, 26 år
Keith Southern, 29 år
Gary Taylor-Fletcher, 29 år
Brett Ormerod, 33 år
Ishmel Demontagnac, 22 år
David Vaughan, 27 år
Charlie Adam, 26 år
Ludovic Sylvestre, 28 år
Malaury Martin, 21 år
Elliot Grandin, 22 år
Matt Phillips, 19 år

Vurdering:
En stærkt besat midtbane med anfører Charlie Adam og Elliot Grandin i de fremtrædende roller. Chris Basham er den solide ankermand, der skal rydde op bag den kreative midtbane. Spillestilen baseres primært på kontrafasen, og derfor er Elliot Grandin en vigtig mand, da han med sin hurtighed kan sætte skub i ethvert kontrastød. Samtidig er trioen i midten med Adam, Sylvestre og Basham mindst lige så vigtig, da de skal præstere at stoppe spillere som Gerrard, Lampard og Fabregas. En næsten umulig opgave for trioen, der også skal sørge for det fremadrettede spil, så arbejdsbyrden er enorm på de tre Premier League-debutanters skuldre.

Angribere:
Dudley Junior Campbell (DJ Campbell), 28 år
Billy Clarke, 22 år
Marlon Harewood, 30 år

Vurdering:
En noget tyndt besat position. Dog med to stærke angribere og et ungt talent på listen. DJ Campbell er den foretrukne angriber, men Marlon Harewood er klar i kulissen, hvis DJ skulle opleve en formnedgang eller i værste fald blive skadet. Billy Clarke er langtidsskadet, og to angribere er for lidt. Derfor må et eller to indkøb være forventet.


« Seneste Redigering: 17 Dec 2010, 00:01 af Sulo » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '2' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #21: 21 Nov 2010, 22:52 »

Flot gennemgang. Jeg glæder mig til at se hvad du kan udrette med Blackpool. Nemt bliver det ikke, og det er modigt af dig at vælge dem. Det kan jeg godt lide. :-)
Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '2' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #22: 21 Nov 2010, 23:00 »

Flot gennemgang. Jeg glæder mig til at se hvad du kan udrette med Blackpool. Nemt bliver det ikke, og det er modigt af dig at vælge dem. Det kan jeg godt lide. :-)
Tak for kommentaren, E. Wink Ja, Blackpool er et svært hold at spille med, men samtidig er jeg villig til at tage udfordringen op og føre Blackpool mod nye højder.
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: '2' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #23: 22 Nov 2010, 14:29 »

Synes ligesom der mangler noget? Du sender en ansøgning, og så vurdere du spillerne? Skulle du ikke lige have en update hvor du blev manager? Og desuden lidt urealistisk at en uerfaren dansk manager, bliver manager for et hold som Blackpool. Wink
Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '2' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #24: 22 Nov 2010, 22:02 »

Synes ligesom der mangler noget? Du sender en ansøgning, og så vurdere du spillerne? Skulle du ikke lige have en update hvor du blev manager? Og desuden lidt urealistisk at en uerfaren dansk manager, bliver manager for et hold som Blackpool. Wink
Blackpool-holdet er vurderet med objektive briller for at give et indblik i hvordan holdet er skruet sammen. Updaten med ansættelsen kommer som den næste update. Urealistisk er måske så meget sagt, men trods alt kan vi tage et eksempel fra den hjemlige liga, hvor Lyngby-træneren, Niels Frederiksen, kom fra en stilling som bankdirektør. Så at komme fra erhvervslivet og ind i den professionelle fodboldverden er ikke en umulighed.
Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '3' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #25: 01 Dec 2010, 17:29 »



Ny manager ansat i Blackpool



Efter Ian Holloways afskedigelse havde Blackpool været desperat søgende efter en ny manager. Jeg havde allerede sendt min ansøgning afsted. En ansøgning som jeg håbede ville blive godtaget. Min hverdag blev vendt op og ned, da jeg modtog svaret fra Blackpool. De ville ansætte mig med øjeblikkelig virkning. Min kæreste fandt mig i en glædesrus på stuegulvet i min sejrsdans. En blanding af dårlige, selvlærte dansetrin fra diskotekerne og så min ikke-eksistrende smidighed.
     
Efter den noget middelmådige sejrsdans fandt jeg igen fodfæstet og læste resten af den lange mail fra Blackpool. Jeg skulle præsenteres den følgende dag ved et pressemøde. I ren ekstase omfavnede jeg min kæreste, der stik imod forventning ikke omfavnede mig. Hun skubbede mig brutalt væk. Hun var rasende. I min ivrige arbejdssøgning havde jeg ikke haft tid til overs til hende. Min tid var blevet planlagt anderledes end hun havde håbet. Jeg var på bare et par dage blevet til en arbejdsnarkoman, der tilsidesatte en hver form for socialt samvær.
Tilfredsheden var stor,
da kontrakten blev underskrevet.

     
Min kæreste blev dog god igen efter noget tid, og vores forhold overlevede denne lille krise. Jeg fortalte hende efterfølgende hele historien om Blackpool og det ledige trænerjob. Først tog hun det meget pænt. Hun var glad på mine vegne og håbede at jeg ville blive glad for mit nye arbejde. Dernæst vendte humøret 180 grader, og hun blev både sur og ked af det. Hun ville ikke flytte fra de trygge rammer i Danmark til et ukendt sted i England. Hun kunne ikke overtales.
       
Som en konsekvens af hendes stædighed valgte jeg med blødende hjerte at drage til England helt alene. I flyet med kurs mod Blackpool Airport kom jeg i tanke om alle de fantastiske stunder, vi havde haft sammen. Vinterturene i skoven med de snebeklædte grene, og den flotte udsigt i skovudmundingen ved den tilfrosne sø. Jeg erindrede den dag vi fandt sammen. Hun var ansat på en motorvejscafé, og jeg kom efter min daglige kop kaffe. Vi fik øjenkontakt over disken, og gnisten var der med det samme. Vi udvekslede numre, og en uge efter var vi officielt kærester. Her, nogle år efter, så forholdet ud til at have mistet den intense gnist. Holdbarhedsdatoen var dateret. Vores forhold var dømt til at slutte. Alt sammen på grund af mit ”latterlige” trænerjob i ”talentløse” Blackpool, som min snart forhenværende kæreste udtrykte det.
     
Jeg ankom i Blackpools halvkedelige lufthavn lidt i tolv. Jeg skulle præsenteres klokken et, så der var lidt tid til at udforske de menneskeforladte gader i Blackpools centrum. Overalt var der butikker, der skiltede med tilbud på fisk og andet godt fra havets dyb. Efter en hurtig sight-seeing i Blackpools stræder checkede jeg ind på det knap så luksuriøse hotel, Hotel Concorde. Det var her min base skulle være, indtil formaliteterne var på plads.
         
Jeg besluttede mig for at gå ind til Blackpools stadion, Bloomfield Road. På min vej til stadionet kom jeg igen i tanke om min kæreste, som jeg havde forladt sørgende hjemme i Danmark. Hun havde haft en stor andel i genopbygningen af min indre person. Hun havde betydet enormt meget for mig. Nu var hele vores ellers robuste og solide forhold ved at smuldre. En sørgelig slutning på et eventyr. Men jeg måtte fokusere på mit forestående arbejde. Tilbage til virkeligheden og realiteterne. Destinationen var Blackpools stadionareal. Jeg gik langsomt og nærmest lydløst op ad trapperne til mit kommende kontor. Jeg ville ikke vække unødig opsigt. På min vej slentrede jeg forbi min kommende assistenttræners kontor. Han hilste pænt og gik ellers i gang med alt det papirarbejde, der følger med et arbejde inden for fodboldens verden.
           
Efter en diskret omgang på Blackpools direktionsgange var jeg klar til pressemødet, som skulle afholdes i et af de mange presselokaler, som en Premier League-klub er i besiddelse af. Direktøren bød mig velkommen med et fast håndtryk og et lille smil på læben. Klokken havde passeret et, og den smilende direktør tog ordet og præsenterede mig foran de fremmødte journalister og reportere. Badet i blitzlys svarede jeg på de sædvanlige klichespørgsmål. Efter en kort spørgerunde fik jeg overrakt en kuglepen med det orange Blackpool-logo på. Jeg skrev under, fik en Blackpool-trøje som symbol på ansættelsen og gav hånd til de betydningsfulde personer i den forretning, som Blackpool havde transformateret sig til igennem deres forvandling fra Championship-klub til Premier League-klub.
       
På vej hjem tænkte jeg igen på min kæreste.
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: '2' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #26: 02 Dec 2010, 16:48 »

Urealistisk er måske så meget sagt, men trods alt kan vi tage et eksempel fra den hjemlige liga, hvor Lyngby-træneren, Niels Frederiksen, kom fra en stilling som bankdirektør. Så at komme fra erhvervslivet og ind i den professionelle fodboldverden er ikke en umulighed.

Hvis ikke jeg tager meget fejl, var Niels Frederiksen dog træner for U19 holdet i en årrække forud for ansættelsen som førsteholdstræner. Desuden var det vistnok blot en midlertidig løsning til at starte med, men grundet enormt gode præstationer (målsætningen var vistnok en top 6?), blev han ansat på fuld tid. Det kan dog godt være, at jeg husker forkert. Smiley

Angående bloggen gik der ikke lang tid før, jeg kunne konstatere, at jeg er imponeret. Du skriver flydende, og generelt er sproget rigtig godt. Dertil tilføjes det emotionelle, som jeg synes, du har fanget rigtig godt, især i den seneste post. Følger med her.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '3' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #27: 02 Dec 2010, 18:50 »

Følger også med. Rigtig imponerende blog indtil videre. Er ligesom forrige helt vild med din skriftlige kvalitet, både indholdsmæssigt og de få fejl (var der nogen?), hvilket helt bestemt giver hele bloggen et ekstra boost Smiley

Det bliver rigtig spændende at følge.
En eneste lille kritik fra min side kan være, at man nok aldrig bliver præsenteret, uden i forvejen at have mødt dem der ansætter én Smiley Men ellers pletfrit Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

asj89
Gæst
 
Sv: '2' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #28: 02 Dec 2010, 19:03 »

Blackpool-holdet er vurderet med objektive briller for at give et indblik i hvordan holdet er skruet sammen. Updaten med ansættelsen kommer som den næste update. Urealistisk er måske så meget sagt, men trods alt kan vi tage et eksempel fra den hjemlige liga, hvor Lyngby-træneren, Niels Frederiksen, kom fra en stilling som bankdirektør. Så at komme fra erhvervslivet og ind i den professionelle fodboldverden er ikke en umulighed.
Jeg kalder det stadig urealistisk. Der er desuden forskel på Dansk og Engelsk. Wink

Men det gør jo ikke bloggen ringere, og følger skam stadig med! Smiley
Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '2' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #29: 02 Dec 2010, 20:44 »

Hvis ikke jeg tager meget fejl, var Niels Frederiksen dog træner for U19 holdet i en årrække forud for ansættelsen som førsteholdstræner. Desuden var det vistnok blot en midlertidig løsning til at starte med, men grundet enormt gode præstationer (målsætningen var vistnok en top 6?), blev han ansat på fuld tid. Det kan dog godt være, at jeg husker forkert. Smiley

Angående bloggen gik der ikke lang tid før, jeg kunne konstatere, at jeg er imponeret. Du skriver flydende, og generelt er sproget rigtig godt. Dertil tilføjes det emotionelle, som jeg synes, du har fanget rigtig godt, især i den seneste post. Følger med her.
Det skal nok passe. Så meget er jeg ikke inde i Lyngbys trænerhistorik. Men tak for kommentaren.  Thumbs Up

Følger også med. Rigtig imponerende blog indtil videre. Er ligesom forrige helt vild med din skriftlige kvalitet, både indholdsmæssigt og de få fejl (var der nogen?), hvilket helt bestemt giver hele bloggen et ekstra boost Smiley

Det bliver rigtig spændende at følge.
En eneste lille kritik fra min side kan være, at man nok aldrig bliver præsenteret, uden i forvejen at have mødt dem der ansætter én Smiley Men ellers pletfrit Wink
Tak. Mht. præsentationen blev den nok lidt for hurtigt skrevet og derfor alt for indholdsfattig. Men tak for kommentaren.  Smiley

Jeg kalder det stadig urealistisk. Der er desuden forskel på Dansk og Engelsk. Wink

Men det gør jo ikke bloggen ringere, og følger skam stadig med! Smiley
Lad os bare lukke diskussionen her. Du har sikkert ret, men alligevel tak for kommentaren.  Smiley
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010