home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 435 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Styrketræning
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 69 70 [71] Udprint
Forfatter Emne: Styrketræning  (Læst 130189 gange)
ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #1050: 23 Sep 2014, 19:54 »

Skål i skuret, jeg har efter lang tids tov trækkeri med min mor fået anskaffet mig medlemskab til fitness world, er det en venlig sjæl som kan hjælpe med et program, jeg har ikke helt styr på det nemlig. I starten er det fedtet der skal væk, men selvfølgelig skal der noget muskelværk på en gang i fremtiden Smiley Hvis det hjælper kan jeg siger at jeg er omkring 1.96 i højden og vejer lige på den anden side af 100kg Smiley
Hvor tit kommer du til at træne? og har du nogen tidligere træningserfaring?
Logged

welbz is dat guy

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #1051: 23 Sep 2014, 20:02 »

Skål i skuret, jeg har efter lang tids tov trækkeri med min mor fået anskaffet mig medlemskab til fitness world, er det en venlig sjæl som kan hjælpe med et program, jeg har ikke helt styr på det nemlig. I starten er det fedtet der skal væk, men selvfølgelig skal der noget muskelværk på en gang i fremtiden Smiley Hvis det hjælper kan jeg siger at jeg er omkring 1.96 i højden og vejer lige på den anden side af 100kg Smiley

Uden at jeg skal lege fitness-guru, vil jeg mene at du først og fremmest skal rode dig ud i cardio (løb, cykling osv.), hvis fedtet skal væk. Her er særligt cykling fordelagtigt, da man ofte kan forbrænde langt flere kalorier på cyklen end ved løb, der desuden også er hårdere ved led mv., hvilket betyder øget risiko for skader.

Det betyder dog ikke, at styrketræning er en dum idé. For det er det ikke! Hvis målet kun er at forbrænde kalorier (og derved smide nogle kilo), er det oplagt at starte med øvelser, der træner de store muskelgrupper. Det kunne være squat (ben), dødløft (ryg) eller bænkpres (bryst). Et konkret program kan jeg ikke sammensætte til dig, men jeg ville holde igen med maveøvelser fx. og have in mente, at man ikke kan punktræne Det betyder at hvis du fx har lidt rundt om maven, hjælper det ikke noget at bare lave mavebøjninger til du segner. Grunden til, at du skal holde igen med maveøvelserne er i øvrigt at (jeg opfatter) det som spild af tid, med mindre man har en lav fedtprocent. Alle har sådan set en sixpack - vi skal bare have sænket fedtprocent så meget at den bliver tydelig.

Ellers er det bare at klø på. Prøv dig frem og se hvad du synes er sjovest. I sær i opstartsfasen handler (styrke)træning om at finde glæden ved det. Synes man det er en sur pligt, er der ikke meget ved det. Resultater kommer ikke af, at man er i træningscenteret fire gange om ugen, men af at man slider og slæber, skærer tænder og lægger hjertet i det, når man rent faktisk er der.

PS. Styrketræning er god kalorieforbrænding fordi det hæver dit stofskifte i de efterfølgende timer. Mig bekendt gør cardio det samme, så begge dele fungerer til at smide vægt.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #1052: 23 Sep 2014, 20:24 »

Hvor tit kommer du til at træne? og har du nogen tidligere træningserfaring?
Planen er en 3-4 gange om ugen, jeg har minimal erfaring fra tidligere.

Uden at jeg skal lege fitness-guru, vil jeg mene at du først og fremmest skal rode dig ud i cardio (løb, cykling osv.), hvis fedtet skal væk. Her er særligt cykling fordelagtigt, da man ofte kan forbrænde langt flere kalorier på cyklen end ved løb, der desuden også er hårdere ved led mv., hvilket betyder øget risiko for skader.

Det betyder dog ikke, at styrketræning er en dum idé. For det er det ikke! Hvis målet kun er at forbrænde kalorier (og derved smide nogle kilo), er det oplagt at starte med øvelser, der træner de store muskelgrupper. Det kunne være squat (ben), dødløft (ryg) eller bænkpres (bryst). Et konkret program kan jeg ikke sammensætte til dig, men jeg ville holde igen med maveøvelser fx. og have in mente, at man ikke kan punktræne Det betyder at hvis du fx har lidt rundt om maven, hjælper det ikke noget at bare lave mavebøjninger til du segner. Grunden til, at du skal holde igen med maveøvelserne er i øvrigt at (jeg opfatter) det som spild af tid, med mindre man har en lav fedtprocent. Alle har sådan set en sixpack - vi skal bare have sænket fedtprocent så meget at den bliver tydelig.

Ellers er det bare at klø på. Prøv dig frem og se hvad du synes er sjovest. I sær i opstartsfasen handler (styrke)træning om at finde glæden ved det. Synes man det er en sur pligt, er der ikke meget ved det. Resultater kommer ikke af, at man er i træningscenteret fire gange om ugen, men af at man slider og slæber, skærer tænder og lægger hjertet i det, når man rent faktisk er der.

PS. Styrketræning er god kalorieforbrænding fordi det hæver dit stofskifte i de efterfølgende timer. Mig bekendt gør cardio det samme, så begge dele fungerer til at smide vægt.

Cardio har ikke den store appel til mig generelt, er mere til det med at tage i et center da det er mere socialt og er nemmere at få folk med på at tage med osv., men tak for dit input Smiley
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #1053: 23 Sep 2014, 20:36 »

Istedet for at bruge en time på cardio, så undersøg HIIT. 15/20 min., og du forbrænder mere på dette.
http://www.mindovermuscle.dk/hiit-cardio-og-fedtforbraending/


edit:
Noget andet er, hvad kan i anbefale af kreatin + bcaa/aminosyrer?
« Seneste Redigering: 23 Sep 2014, 20:41 af Fresse94 » Logged

El Cubo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #1054: 23 Sep 2014, 20:42 »

Skål i skuret, jeg har efter lang tids tov trækkeri med min mor fået anskaffet mig medlemskab til fitness world, er det en venlig sjæl som kan hjælpe med et program, jeg har ikke helt styr på det nemlig. I starten er det fedtet der skal væk, men selvfølgelig skal der noget muskelværk på en gang i fremtiden Smiley Hvis det hjælper kan jeg siger at jeg er omkring 1.96 i højden og vejer lige på den anden side af 100kg Smiley
Som langt de fleste vil fortælle dig, så er kosten MINIMUM halvdelen af dit fremskridt når det kommer til at træning og være fit. Uden at have set dig, men udefra det du fortæller med vægt, højde og fedt, så burde være muligt tabe dig igennem træning og kost uden, at investere sønderligt i cardio i starten. Dog kan du igennem din cardio, tillade dig enten at spise mere dagligt eller tabe dig i større grad. Det anbefales dog at du ikke lægger i et kalorieunderskud på mere end 500 kalorier dagligt, for at undgå at mistemuskel masse.

Et alternativ til cardio, kan være at gå på et løbeband med en stigning på 15%, det burde være rimelig risikofrit ifh. til skader, som tidligere blev nævnt
Logged

Sider: 1 ... 69 70 [71] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010