home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 466 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Valencia CF-tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 Udprint
Forfatter Emne: Valencia CF-tråden  (Læst 54413 gange)
SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Valencia CF-tråden
« Svar #165: 22 Sep 2011, 00:14 »

Ærgerligt Valencia ikke vinder i aften.

Banega bliver absolut forgudet på redcafe.net. Han virker som en meget interessant spiller. Af hvad jeg ved, er han en Xavi/Scholes-type. Har jeg ret?
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Valencia CF-tråden
« Svar #166: 22 Sep 2011, 21:56 »

Nu har jeg endelig overskud til at kommetere på den overdådige fodbold-kamp der blev spillet i går på Mestalla. En helt utrolig første halvleg af holdet, hvor Barcelona til tider blev spillet helt ned under græstæppet. Albelda flåede Fabregas og resten af Barcelonas midtbane op i første halvleg, mens hans makker Banega konstant kom godt ud af svære situationer. Mathieu rev Barcas højreside op gang på gang, og ham og Alba leverede helt eminent i den første time, og så gik de ellers døde. Det er faktisk en sjov konstellation med Alba som back og Mathieu som kant, da det oprindeligt er deres omvendte positioner, men den har virket mod Barca før, og den gjorde det igen. Fornuftige ting af Pablo og Canales, og også en flot kamp af Soldado, på trods af hans ærgerlige afbrænder. Midterforsvaret med Ruiz og Adil er i mine øjne rigtig stærkt, det er en fornøjelse endelig at have to stærke karrakterer nede i det forsvar som så tit har vaklet. Det står jo i skræmmende skarp kontrast til det klovneforsvar vi tit stillede op med i sidste sæson(Navarro-R.Costa). Guaita ser meget meget skidt ud ved Pedros 1-1-mål, men ellers gør han det igen fantastisk. Sikke et år han er igang med.

I anden halvleg løb vi hurtigt tør for kræfter, og Barcelona viste noget af deres flotte angrebsspil. En flot udligning de laver, og det var utroligt at Messis geniale aflevering til smukke David Villa ikke gav et mål, da Guaita leverede en vild redning. Måske har Villa lidt svært ved at gøre det onde ved Valencia på Mestalla? En anden ting der gik lidt galt i anden halvleg, var vores centrale midtbane, som var helt i særklasse i første halvleg. Albelda gik ud i halvlegen og blev erstattet af Tino, og selvom Tino gjorde det godt, så er han lidt for offensiv, og så var Albeldas indsats i går noget der næppe kan overgås. Derudover begyndte Banega at tage de helt forkerte beslutninger i sit pasningsspil, og det gjorde at det flydende spil fra 1. halvleg udeblev. En skam.

Fantastisk kamp må man dog sige dagen derpå, og jeg er super stolt. Vi har vist at vi kan lege lidt med i år, forhåbentlig holder det et godt stykke tid.

Ærgerligt Valencia ikke vinder i aften.

Banega bliver absolut forgudet på redcafe.net. Han virker som en meget interessant spiller. Af hvad jeg ved, er han en Xavi/Scholes-type. Har jeg ret?

Det var det. Wink

Interessant er det helt rigtige ord til at beskrive Banega. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg slet ikke er stor fan af ham, men han har et kæmpe talent. I går viser meget godt hvad jeg mener, i første halvleg var han utrolig og vores gode spil gik igennem ham. Han spillede sig ud af svære situationer og afleverede sikkert. I anden halvleg bliver han lidt overtændt, og tager meget forhastede beslutninger, hvor han prøver at lægge guldafleveringen hver gang. Han er meget kontroversiel, han nyder nattelivet, og er blevet set i en Real Madrid-trøje for ikke ret lang tid siden, så jeg har svært ved at være fan af ham.
« Seneste Redigering: 22 Sep 2011, 22:13 af Ghertesteas » Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Valencia CF-tråden
« Svar #167: 28 Sep 2011, 22:40 »

Chelsea var på ingen måde nogen stor mundfuld.
Vi kunne fint være med på alle leder og kanter. Lidt ærgerligt med den manglende koncentration af og til, men Diego Alves var heldigvis på toppen i dag.

Fin kamp - nu er det de to gruppefinaler mod Leverkusen der skal afgøre denne gruppe Smiley
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Valencia CF-tråden
« Svar #168: 28 Sep 2011, 22:58 »

Tak for kampen. Synes uafgjort er fair, dog vi ikke kunne udnytte vores chancer. I har et godt mandskab, og jeg havde inden kampen, gerne solgt den for et point. :-)
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Valencia CF-tråden
« Svar #169: 28 Sep 2011, 23:07 »

Valencia imponerer mig sgu. Unai Emery har da været fantastisk, har han ikke? Valencia var forrygende i de sidste tyve minutter. De var hele tiden farlige, var kreative og fandt hele tiden pladsen, og Chelsea havde sjældent bolden i mere end fem sekunder.

Spændende, spændende hold.
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Valencia CF-tråden
« Svar #170: 28 Sep 2011, 23:08 »

Nogle pænt store chancer til Chelsea, men godt Alves var klar. Ellers er jeg enig i at vi fulgte godt med, og vores slutspurt var rigtig god, mange gode chancer efter jeres mål.

De to kampe mod Leverkusen skal kaste mindst 4 point af sig, og det tror jeg også på at vi kan få. Dog er jeg ikke så tryg ved at møde et tysk hold igen. Det var forfærdeligt da vi røg ud til Schalke, som er et hold som vi burde have slået, og jeg fatter stadig ikke hvordan det kunne gå galt. Jeg kunne sagtens frygte noget lignende mod Leverkusen, men det må ikke ske. Wink
Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Valencia CF-tråden
« Svar #171: 28 Sep 2011, 23:12 »

Valencia imponerer mig sgu. Unai Emery har da været fantastisk, har han ikke? Valencia var forrygende i de sidste tyve minutter. De var hele tiden farlige, var kreative og fandt hele tiden pladsen, og Chelsea havde sjældent bolden i mere end fem sekunder.

Spændende, spændende hold.

Unai kan sit taktiske stof, men han har haft problemer med at få tillid fra spillertruppen.
Det er udelukkende ham, der skal have kredit for Jordi Alba/Mathieu taktikken - tror ikke nogen anden manager på planeten, havde sat lille Jordi Alba på backen.

Nu er han sluppet af med nogle af de spillere der ikke troede på ham - hvis vi ramler ind i flere gode resultater, begynder det at se positivt ud.

Det vigtigste er dog nok, at han har været her i flere sæsoner nu. Som Man Utd fan, må du jo netop vide, hvor meget det kan give Wink
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Valencia CF-tråden
« Svar #172: 12 Dec 2011, 21:19 »

Puha, det var godt nok en helt forfærdelig uge. En ufatteligt naiv kamp imod Chelsea, hvor vi havde bolden hele tiden, men intet skabte, og så lavede vi nærmest selv målene for dem. Jeg sidder stadig tilbage med en fornemmelse af at vi kunne have fået et godt resultat, især hvis vi havde undgået den dårlige start. Men det var fortjent de vandt, og når de har spillere som Drogba og Mata forstår man godt hvorfor de er skarpe. Lig dertil det helt vanvittige nederlag til Betis, som jeg heldigvis ikke fik set, men det var forfærdeligt at læse det på livescore, når man kort før tid stod med 3 point. Skandaløst.

Så efter en af de værste uger for klubben i noget tid, kommer der måske en god nu! Det starter i hvertfald helt fantastisk!

http://vcfcentral.com/latest-news/valencia-reach-agreement-with-bankia/

Nu kan Nuevo Mestalla endelig blive færdiggjort, og det sker nok indenfor 2 år! Jeg elsker virkelig Mestalla, og jeg har det egentlig ikke særlig godt med at det skal rives ned, men det nye stadion giver bare klubben et ufatteligt boost. Forhåbentlig kan det være med til at økonomien kan blive god igen, den har jo i den grad været i fremgang. Derudover vil det også give plads til Kempes Curven så der endelig kan komme stemning på Mestalla hver kamp. Der er ikke plads til Kempes Curven pt, og det er ærgerligt når man ser hvad de kunne gøre i en træningskamp mod Roma. Det er ikke vanvittig stemning, men det er altid godt med en aktiv kerne. Det kan komme til at se nogenlunde sådan her ud:

http://www.youtube.com/v/tpfqjlawxgE&feature=related

Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Valencia CF-tråden
« Svar #173: 13 Dec 2011, 02:18 »

Nøj hvor jeg glæder mig til Mestella bliver færdig selvom der er lang tid til, så bliver du vildt & som du siger Ghertesteas så kan det nok os hjælpe økonomi lidt op igen selvom den allerede er i god vækst.
Logged


GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Valencia CF-tråden
« Svar #174: 12 Jan 2012, 00:17 »

Fantastisk at vi er videre til kvartfinalen i Copa del Rey! Vi tabte ellers som sædvanligt i Sevilla, vi har virkelig et kompleks dernede, men 2-1-nederlaget gjorde ikke noget, da vi jo vandt 1-0 på Mestalla. I kvartfinalen venter lokalrivalerne Levante, så det skal nok blive spændende. De har jo haft en stærk sæson, så vi kan sagtens få problemer mod dem, som vi ellers ikke rigtig har normalt. Hvis vi slår de sataner, så gælder det vinderen af El Classico.

Vi går hele vejen.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Valencia CF-tråden
« Svar #175: 12 Jan 2012, 01:05 »

Rigtig lækkert ja. Dog nogle ærgerlige mål de får, begge to. Jeg synes ellers at Alves gør det godt gennem store dele af kampen, men han måtte nu gerne have holdt det første mål. Det andet mål er sort uheld..
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Valencia CF-tråden
« Svar #176: 19 Apr 2012, 23:19 »

Så er kampen mod Atletico slut, og hvilken elendig præstation, endnu en gang, fristes man til at sige. Anden halvdel af sæsonen har vist, at langt de fleste af spillerne langt fra er gode nok til Spaniens 3. bedste hold. Nogle gange undrer jeg mig virkelig over hvordan vi kan ligge så godt med det hold, men det har jo kørt godt i efteråret.

Forsvaret. Hold da kæft! Det er absurd, at man kan have så rystende usikkert et forsvar, når man spiller slutspil i europæisk fodbold. Rami er ret solid, men hold kæft hvor laver han mange åndsvage fejl. Ruiz er bare usikker. Ricardo Costa er bare ikke god nok, og har aldrig været det. Det samme kan man sige om Dealbert.

Højreback er håbløs. Bruno er ganske ok, men han skal jo aldrig spille på et top 4 hold i Spanien. Miguel er ikke god nok længere, og Barragan er en joke. Ingen af løsningerne er holdbare, de har mange skader eller har problemer med disciplinen, og derudover, så er de bare virkelig ikke gode nok. Det siger jo alt at man må bruge Ricardo Costa på backen i dag. Venstresiden er der ikke så meget at sige til, det er vores stærkeste punkt.

Midtbanen er faldet helt sammen efter Ever røg ud af spillet på dummeste vis. Tino Costas spark er forrygende fantastisk, og det giver os mange mål, men manden har ingen andre færdigheder som spiller, og spiller med hovedet under armen. Topal er god, men jeg er ikke sikker på om jeg synes han er god nok. Parejo har jeg ikke set nok til, men det er der nok en grund til. Den centrale midtbane bærer også en stor del af ansvaret for at forsvaret er under miniput-niveau. Albelda må ind og få styr på den midtbane, men han er jo bare ikke en langtidsholdbar løsning.

Kanterne er ganske gode, Feghouli er jo forrygende, men er også meget en humørspiller. Derudover er det pinligt at se hvor mange firspark han begår i dag, men man kan ikke komme udenom at han er en af de bedste kantspillere i den spanske liga, i år. Piatti ligner et kæmpestort flop, jeg var ellers glad da han kom til, en lille, teknisk stærk argentiner - det har vi jo gode erfaringer med - men det er svært at komme i tanker om noget godt fra ham. Alba er fantastisk, der er ingen problemer der. Canales har jeg ikke set nok til, men de gange han har været på banen har han om muligt været mere håbløs end Piatti.

Stakkels Soldado, det er ikke meget han får at arbejde med pt, men har er dog heller ikke selv særligt godt kørende, derudover. Der er dog ingen tvivl om hvor god han er, så hvis resten af holdet rent faktisk får en smule struktur, så kan det være det begynder at gå godt igen. Man har her også en god back-up i Aduriz, som viser god attitude når han kommer ind - her har han virkelig forbedret sig fra sin første sæson. Jonas har gjort det godt i rollen lige bagved angriberen, men han scorer ikke nok, sådan generelt. Men han er bestemt en fornuftig spiller, som man godt kan satse på.

Trænerposten! Uha, jeg er jo stor fan af Emery, pga. hans udstråling osv, men det virker som om at han har opnået det han kan. Det er selvfølgelig heller ikke fordi han altid har haft de bedste forudsætninger at gøre godt med, men det virker lidt som om at han ikke kan føre os en titel. Nu må vi se hvad sommeren bringer, men jeg vil ikke være afvisende overfor en ny træner.

Så ja, der er nok at arbejde med, vi kan umuligt holde 3. pladsen i ligaen, men så må vi køre 4. pladsen hjem, og så er der jo en returkamp på Mestalla mod Atletico. Jeg har meget svært ved at se os gå videre, selvom 4-2 egentlig ikke er så katastrofalt et udgangspunkt. Men jeg tror bare ikke at vi kan score nok mål, i og med at vi umuligt kan holde Falcao eller Adrian fra fadet.
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Valencia CF-tråden
« Svar #177: 05 Jun 2012, 14:53 »

Puha, det er længe siden jeg har været herinde, og sikke et surt indlæg jeg skrev sidst. Er enig med mig selv i mange af pointerne, men man må nok sige at jeg var lige hurtig nok til at male fanden på væggen. Returkampen mod Atletico burde være vundet stensikkert, men de formår alligevel altid på en eller anden måde at få point med fra Mestalla i europæisk sammenhæng, ligegyldigt hvor langt de er spillet ned under gulvtæppet. Meget trist igen at skulle ryge ud til dem.

Alt i alt var sæsonen jo ganske udmærket! Den sluttede med den 3. plads, som er klubbens erklærede mål, super at vinde best-of-the-rest-mesterskabet for 3. år i træk, og man må sige, at det er en slags mesterskab for resten af ligaen. Der er ingen af de andre hold der har en jordisk chance for at nå de to øverste, så når man bliver nummer 3. 3 år i træk, så er der altså tale om at man opnår det maximalt mulige i den nationale liga i tre sæsoner i træk, hvilket er ganske imponerende. Især er det imponerende når man tænker på klubbens situation. Økonomien var jo helt forfærdelig, og er kun nu her ved at se god ud igen. Vi har solgt vores bedste spillere hvert år, og ser ud til at skulle gøre det igen her til sommer, omend nok i mindre grad en tidligere set.

Dog er denne sæson, ligesom de foregående under Emery, endt meget uforløst. Alle sæsonerne, pånær den første hvor det blev til en 6. plads, har som sagt givet den omtalte 3. plads, men der er ikke kommet nogle pokaler ind i skabet, siden pokaltitlen under den fede hollænder i 2008. Og igen i denne sæson, er det som sagt meget uforløst. Vi gik ikke videre i Champions League, hvilket ikke er godt nok, selvom gruppen var svær. Derudover ender vi altså med at ryge ud i semifinalen i de to turneringer hvor vi har en chance for en titel, nemlig Copa Del Rey til Barca og EL til Atletico. Det er ekstremt buttert, for selvom det er at foretrække med CL hvert år og den maksimalt opnåelige placering i ligaen, så kunne det være rart at se holdet stå øverst på tronen i en eller anden turnering.

Det er nok også derfor at man må sige farvel og tak til Emery nu. 4 gode sæsoner, men som sagt også 4 sæsoner uden titler. Emery har opnået det han kan med Valencia, som jeg ser det, så jeg er egentlig ok tilfreds med at vi prøver noget nyt nu. Ind kommer så den gamle spiller i klubben, Mauricio Pellegrino, som skal prøve sig af med sit første cheftrænerjob. Han har været assistent for fantastiske Rafael Benitez i både Liverpool og Inter, hvilket selvfølgelig er positivt. Han har fået erfaring fra storklubber allerede, og har samtidig haft Valencias vel nok mest succesfulde træner til dato som lærermester. Dog er jeg ikke sikker på at han har det der skal til for at føre os endnu længere. Det er lidt en risikofyldt beslutning, og ærligt talt, så havde jeg nok hellere set en mere rutineret herre til at tage over. Men han skal have chancen, og hvem ved, det kan også være at han bare er perfekt, og at han bliver et af de største trænerscoops i lang tid. En ting er sikkert: han kender klubben fra tidligere ophold, og han har fået en masse brugbare ting ud af at have Rafa som lærermester.

Så hvad skal der ske på spillerfronten? Udrensning. Som jeg skrev i det andet alt, alt for lange og mavesure indlæg, så er der alt for mange der slet ikke er gode nok, og jeg gider egentlig ikke gentage det hele, så jeg vil bare komme ind på hvad der allerede er sket. Maduro er lige blevet solgt til Sevilla. Fint, han havde ikke rigtig nogen fremtid, omend vi nok i endnu højere grad har brug for at købe nye centrale midtbanespillere efter dette salg. Derudover er fantastiske Jordi Alba på vej tilbage til den ækle klub der sagde nej til ham i en ung alder da han var for lille, nemlig Barcelona. Han vil gerne derhen, og har ikke lang tid tilbage af sin kontrakt, så det er nu han skal afsted. Vi kan nok ikke helt få de 15 mio € som vi forlanger, men omvendt går han heller ikke for under 12, da det er det satanerne allerede har budt.

Og hvad skal så ind? Når Alba ryger, så går rygterne på at det er Didac Vila eller Jose Angel der skal erstatte ham. Med køb af Didac Vila og salg af Alba vil vi stå med en fortjeneste på omkring 9-10 mio €, hvilket ikke lyder dårligt. Derudover var det ufatteligt tiltrængt med en ny højreback, og han er kommet ind i form af Joao Pereira fra Sporting Lissabon, som gjorde det godt i EL i sidste sæson. Han har kostet 3,5 mio € og er 28 år gammel, så han kommer ind og er i sin bedste alder, og kan holde i en del sæsoner endnu. Rigtig solidt indkøb! Og så har vi fået Andreas Guardado gratis. Den mexicanske offensivspiller har lige haft sin bedste sæson, godt nok i segunda for Deportivo, men rigtig fornuftigt at få den stærke dribler ind til at styrke offensiven, som så tandløs ud i den sidste halvdel af sidste sæson. Derudover har vi hentet en fyr ved navn Jonathan Viera fra Las Palmas, som jeg ikke ved meget om, men han skulle være et af de store talenter i spansk fodbold lige nu. Han har kostet 2,5 mio € og bliver sammenlignet med Silva.

Der er meget der skal falde på plads over sommeren, spillere skal afskibbes, og bedre skal til. Det nye stadion er endelig ved at være færdigt, og skulle være klar til start til 2013/2014-sæsonen. Så det ser egentlig ganske lyst ud, selvom det bliver svært at holde Malaga med de mange penge og den store tiltrækningskraft bag sig som Spaniens 3. bedste hold.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Valencia CF-tråden
« Svar #178: 05 Jun 2012, 21:16 »

Rigtig fedt indlæg. Jeg har ikke lige så meget tid til at knytte voldsomt mange ord på det, men jeg er meget enig i dine betragtninger. Man tale for og imod Emery. Ingen titler jovist, men 3. pladsen tre år i streg er altså ikke dårligt, når vi ser på hvordan de andre erklærede tophold (foruden Barca og Real) klarer sig. Se bare Sevilla, Atletico og ikke mindst Villarreal, der har svinget utrolig meget de sidste par sæsoner trods gode hold på papiret.

Jeg håber meget at vi kan bibeholde flere af spillerne. Selvom det næppe vil gøre os i stand til at konkurrere med Barca og Real over en hel sæson, så vil det formentlig være en del af opskriften på snart at få en titel i hus. At vi har solgt vores stjerner år efter år må om noget være en del af grunden til, at Emery ikke er lykkedes med dette, og derfor så meget desto bedre er hans præstation.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Valencia CF-tråden
« Svar #179: 05 Jun 2012, 21:23 »

Som Valencia-sympatisør kan jeg ikke lade være med at smile over de indkøb klubben har lavet indtil nu. Joao Pereira er en klar forstærkning på højrebacken, og Andres Guardado er et scoop i forhold til at han er gratis. Desuden kan han dække venstre-wing, samtidigt med han kan agere venstreback når der spiller mod hold hvor der skal blæses til angreb. Viera kender jeg intet til, udover i FM, men af hvad jeg har læst, er han en alsidig offensiv-spiller. Hvis din sammenligning med David Silva holder bare det mindste, skal han nok blive god.
Logged

welbz is dat guy

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010