home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 457 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Din cykeldag
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 38 39 [40] 41 Udprint
Forfatter Emne: Din cykeldag  (Læst 149148 gange)
SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #585: 02 Jul 2014, 20:59 »

Uh ja, så i kører Galibier fra den hårde side. Ikke at den anden side er let, men der er vel mere eller mindre 2000 højdemeter samlet i Galibier-Telegraphe. Av.
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Din cykeldag
« Svar #586: 18 Jul 2014, 11:39 »

Nu hvor Spezialized blev udråbt ved navn på TV2(!) som en farlig mand i gårsdagens TV2 Tour i Haderslev, hvordan gik det så?
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Din cykeldag
« Svar #587: 18 Jul 2014, 12:33 »

Nu hvor Spezialized blev udråbt ved navn på TV2(!) som en farlig mand i gårsdagens TV2 Tour i Haderslev, hvordan gik det så?

SEJR! Tillykke sgu!
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #588: 18 Jul 2014, 16:37 »

Mange tak Smiley

Ifølge Michael Stærke kaldes jeg så bare Jesper Tolbøll, i stedet for Jeppe - men pisse lige meget.

Jeg hadede at få stykket det kamera op i fjæset. Tænkte bare; "lad være med at sig noget dumt, lad være med at sige noget dumt", og så ender jeg med at ævle om mine fucking watt-tal... Torske dumt Smiley

Men et ret fedt løb på hjemmebane. Løbet skulle tilbagelægges på en 12 km rundstrækning som skulle passeres 6 gange, med kun 72 km i alt.

Løbet havde en 1,2 km lang bakke, som jeg frygtede ret meget, specielt fordi Bjarke Vodder (ham der blev interviewet) kører godt op af. Men det lykkedes ham ikke at smide mig, eller de 2 andre som han ender med at skulle slås med 2. pladsen om. Med 2,5 omgange igen slap vi 4 mand væk og med 5 km til mål slår jeg et hul og kører solo i mål med 38 sekunders forspring. Smiley
Logged


bobby112
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #589: 28 Jul 2014, 22:58 »

Mange tak Smiley

Ifølge Michael Stærke kaldes jeg så bare Jesper Tolbøll, i stedet for Jeppe - men pisse lige meget.

Jeg hadede at få stykket det kamera op i fjæset. Tænkte bare; "lad være med at sig noget dumt, lad være med at sige noget dumt", og så ender jeg med at ævle om mine fucking watt-tal... Torske dumt Smiley

Men et ret fedt løb på hjemmebane. Løbet skulle tilbagelægges på en 12 km rundstrækning som skulle passeres 6 gange, med kun 72 km i alt.

Løbet havde en 1,2 km lang bakke, som jeg frygtede ret meget, specielt fordi Bjarke Vodder (ham der blev interviewet) kører godt op af. Men det lykkedes ham ikke at smide mig, eller de 2 andre som han ender med at skulle slås med 2. pladsen om. Med 2,5 omgange igen slap vi 4 mand væk og med 5 km til mål slår jeg et hul og kører solo i mål med 38 sekunders forspring. Smiley
Hvad var gennemsnitsfarten? Smiley
Logged

Bobby er blot mit dæknavn

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #590: 29 Jul 2014, 02:33 »

Mange tak Smiley

Ifølge Michael Stærke kaldes jeg så bare Jesper Tolbøll, i stedet for Jeppe - men pisse lige meget.

Jeg hadede at få stykket det kamera op i fjæset. Tænkte bare; "lad være med at sig noget dumt, lad være med at sige noget dumt", og så ender jeg med at ævle om mine fucking watt-tal... Torske dumt Smiley

Men et ret fedt løb på hjemmebane. Løbet skulle tilbagelægges på en 12 km rundstrækning som skulle passeres 6 gange, med kun 72 km i alt.

Løbet havde en 1,2 km lang bakke, som jeg frygtede ret meget, specielt fordi Bjarke Vodder (ham der blev interviewet) kører godt op af. Men det lykkedes ham ikke at smide mig, eller de 2 andre som han ender med at skulle slås med 2. pladsen om. Med 2,5 omgange igen slap vi 4 mand væk og med 5 km til mål slår jeg et hul og kører solo i mål med 38 sekunders forspring. Smiley

Har du taget doping?
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #591: 29 Jul 2014, 10:08 »

Hvad var gennemsnitsfarten? Smiley

Den endte på 39 km/t, og med tanke på at der var 700 højdemeter fordelt på de 72 km så er det vist okay. De sidste 5 km på flad vej kørte jeg med en gennemsnitsfart på over 45 km/t.
Logged


bobby112
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #592: 29 Jul 2014, 10:54 »

Den endte på 39 km/t, og med tanke på at der var 700 højdemeter fordelt på de 72 km så er det vist okay. De sidste 5 km på flad vej kørte jeg med en gennemsnitsfart på over 45 km/t.
Okay. Er det b-rækken? Der er alligevel et stykke op for mig Wink
Cykler omkring 30 km/t alene på 70 km i rimelig fladt terræn, og går lidt og leger med tanken om, at det kunne være sjovt at købe licens engang. Er i øvrigt 16. Hvordan er tempoet i u17/u18/d-klassen? Smiley
Logged

Bobby er blot mit dæknavn

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #593: 29 Jul 2014, 15:38 »

Okay. Er det b-rækken? Der er alligevel et stykke op for mig Wink
Cykler omkring 30 km/t alene på 70 km i rimelig fladt terræn, og går lidt og leger med tanken om, at det kunne være sjovt at købe licens engang. Er i øvrigt 16. Hvordan er tempoet i u17/u18/d-klassen? Smiley

Det var TV2 på Tour, som var en blandet seniorrække. Jeg vandt foran en tidligere TreFor-rytter, og en af Danmarks bedste H40-ryttere. Men niveauet i B er en del højere end det vi kørte der. Til sammenligning har vi vist ikke kørt noget B-løb med under 40 i snit.

Men, men, men du laver den klassiske fejl ved at tro at gennemsnitsfarten er sigende for hvor hårdt et løb er.

Jeg kender motionister der kan køre 35 i snit alene på træningsture, men ikke kan køre med i D-klassen, hvor de kan ligge i hjul med 36-37 i snit. Man skal kunne takle de høje temposkift.

I B-klassen er det jo ikke sådan at vi kører jævnt med 41-42 i snit. Det er nok nærmere feltkørsel med 36-37 i snit, og så de 4 til 5 minutter lange ryk med +50 km/t.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at tegne licens for D-klassen, da at starte i Junior ville være sindssygt. De kører på niveau med (eller over) B-klassen. Med aleneture på 30 i snit er grundformen i hvert fald på plads. Smiley
Logged


LosGuardiola
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #594: 29 Jul 2014, 18:11 »

Er der nogen der har nogen fif?

Ligger på mine træningsture, som er alt mellem 20 og 60 km og kører med lige under 30 i snit.
Jeg skal bare kunne køre 20 km så hurtigt som muligt, hvordan får jegden presset op. Kan simpelhen ikke få snittet over 30, lige meget hvor lang turen er, undtagen hvis jeg træner med andre og jeg kan ligge på hjul Wink
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #595: 29 Jul 2014, 19:06 »

Er der nogen der har nogen fif?

Ligger på mine træningsture, som er alt mellem 20 og 60 km og kører med lige under 30 i snit.
Jeg skal bare kunne køre 20 km så hurtigt som muligt, hvordan får jegden presset op. Kan simpelhen ikke få snittet over 30, lige meget hvor lang turen er, undtagen hvis jeg træner med andre og jeg kan ligge på hjul Wink

Det gyldne ord er 'intervaller' - hvis du vil forbedre dig så skal du køre intervaller.

Hvis du kører med pulsmåler og kender din makspuls, så prøv at køre nogle 3-4 min. intervaller med 90 % af makspuls. De vil gøre ret nas, men det rykker for vild i formen.

Kører du ikke med puls, så kør bare så hårdt du kan i hvad du mener er 3-4 minutter.
Logged


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #596: 29 Jul 2014, 19:15 »



Ovenstående er et eksempel på et trænings pas for mig.

#1 - er opvarmning
#2 - er 140 sek rulle, og 10-12 sek spurt
#3 - gentagelse af #2
#4 - gentagelse af #2
#5 - rulle uden at køre struktureret
#6 - 4 min VO2 maks interval (~90 % af makspuls, jeg kører dog på watt).
#7 - rulle inden næste interval.
#8 - 4 min VO2 maks interval.
#9 - rulle inden næste interval.
#10 - 4 min VO2 maks interval.
#11 - rulle inden næste interval.
#12 - 4 min VO2 maks interval (læg mærke til at wattene er faldet markant, derved ved jeg at jeg bør stoppe.
#13 og #14 - Rulle med lidt forskelligt basetræning.
Logged


bobby112
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #597: 29 Jul 2014, 22:13 »



Ovenstående er et eksempel på et trænings pas for mig.

#1 - er opvarmning
#2 - er 140 sek rulle, og 10-12 sek spurt
#3 - gentagelse af #2
#4 - gentagelse af #2
#5 - rulle uden at køre struktureret
#6 - 4 min VO2 maks interval (~90 % af makspuls, jeg kører dog på watt).
#7 - rulle inden næste interval.
#8 - 4 min VO2 maks interval.
#9 - rulle inden næste interval.
#10 - 4 min VO2 maks interval.
#11 - rulle inden næste interval.
#12 - 4 min VO2 maks interval (læg mærke til at wattene er faldet markant, derved ved jeg at jeg bør stoppe.
#13 og #14 - Rulle med lidt forskelligt basetræning.
Er det muligt at træne VO2 max uden puls/watt-måler? Har nemlig ingen af delene. Kun min Cervelo og en cykelcomputer Smiley
Logged

Bobby er blot mit dæknavn

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #598: 29 Jul 2014, 22:21 »

Er det muligt at træne VO2 max uden puls/watt-måler? Har nemlig ingen af delene. Kun min Cervelo og en cykelcomputer Smiley

Ja, det er det, men det bliver bare meget ustruktureret og måske ikke særlig effektiv. Men så er det noget med at køre 2,5 til 3 kilometer hvor du bare kører hvad du kan. Lad være med at starte med at spurte, men start med at bare at øge belastningen i pedalerne. Så skal pulsen nok komme derop Smiley
Logged


LosGuardiola
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #599: 29 Jul 2014, 23:33 »



Ovenstående er et eksempel på et trænings pas for mig.

#1 - er opvarmning
#2 - er 140 sek rulle, og 10-12 sek spurt
#3 - gentagelse af #2
#4 - gentagelse af #2
#5 - rulle uden at køre struktureret
#6 - 4 min VO2 maks interval (~90 % af makspuls, jeg kører dog på watt).
#7 - rulle inden næste interval.
#8 - 4 min VO2 maks interval.
#9 - rulle inden næste interval.
#10 - 4 min VO2 maks interval.
#11 - rulle inden næste interval.
#12 - 4 min VO2 maks interval (læg mærke til at wattene er faldet markant, derved ved jeg at jeg bør stoppe.
#13 og #14 - Rulle med lidt forskelligt basetræning.
Ser spændendene ud. Er vant til at intervaltræne i løb, men cykling har slet ikke været så struktureret endnu.

Er der en grund til at du fx. Opvarmer i 22:11 min eller er det bare lidt tilfældigt? Wink Ligger mærke til at mange af dine punkter med antal kilometer har forskellige kommatal, så det er vel bare som det lige passer Smiley
Logged

Sider: 1 ... 38 39 [40] 41 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010