home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 413 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Israels angreb på Gaza
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: Israels angreb på Gaza  (Læst 20754 gange)
Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #60: 30 Jul 2014, 00:30 »

Har du set et par stykker af Michael Moores film for nyligt, Spardle?

Din holdning fylder af konspirationsteorie r, som eksempelvis Michael Moore kan finde ud af at producere, så pøblen bliver fanget.
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #61: 30 Jul 2014, 00:31 »

I er jo begge helt firkanten i den debat og afspejler måske meget godt hvor umuligt det må være dernede, hvor man på begge sider har mister venner og familiemedlemmer... Der er intet sort/hvidt i den sag...
Jeg synes at Hamas og Israel er lige gode eller dårlige om man vil i konflikten. Jeg er bare træt af, at Israel er blevet udpeget som skurken verden over. Både i fjernsynet og på nettet. Det er i og å så synd for de børn - ja gu fanden er det så, men Hamas er selv en del af det. De er i den grad medskyldige i de mange drab på civile, og så er den ikke længere.
Logged

Liverpool F.C

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #62: 30 Jul 2014, 00:33 »

anders du kan ihf. finde 5 fra Al-Qaeda der vil tage ansvaret for at være "hjernen bag 9/11", og sikkert også mange flere. Al-Qaeda vil skabe skræk og rædsel, men vi kender intet til verdenseliten, illuminati og meget mere. Hvor 9/11 nemt kan være blevet planlagt, og aftalt med Al-Qaeda de skulle tage ansvaret. For at USA skulle have en chance for at starte en krig, i håbet om at få olie. Mens de kunne vaske hænder, med at Al-Qaeda skulle holdes nede og de mangler demokrati.

Vi kan igennem det arabiske forår se at hvis et folk kræver og vil have demokrati, skal de nok få det gennemført, det er trods alt folket der har magten, når først de udfordrer elite.
Noget vi som sådan ikke rigtigt har gjort i Vesten, der bliver jo snakket om man kan "købe" en præsident, ved at betale for hans valgkampagner, hvor det er dem med flest penge der vinder.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #63: 30 Jul 2014, 00:35 »

anders Israel bliver jo netop ikke gjort til skurken i de vestlige medier, kan du se Al-Jazera?
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #64: 30 Jul 2014, 00:41 »

anders du kan ihf. finde 5 fra Al-Qaeda der vil tage ansvaret for at være "hjernen bag 9/11", og sikkert også mange flere. Al-Qaeda vil skabe skræk og rædsel, men vi kender intet til verdenseliten, illuminati og meget mere. Hvor 9/11 nemt kan være blevet planlagt, og aftalt med Al-Qaeda de skulle tage ansvaret. For at USA skulle have en chance for at starte en krig, i håbet om at få olie. Mens de kunne vaske hænder, med at Al-Qaeda skulle holdes nede og de mangler demokrati.

Vi kan igennem det arabiske forår se at hvis et folk kræver og vil have demokrati, skal de nok få det gennemført, det er trods alt folket der har magten, når først de udfordrer elite.
Noget vi som sådan ikke rigtigt har gjort i Vesten, der bliver jo snakket om man kan "købe" en præsident, ved at betale for hans valgkampagner, hvor det er dem med flest penge der vinder.
De konspirationsteorie r  der..... Drop dem nu. Forhold dig til det der er blevet udlagt i sagen. De der konspirationer kommer du ikke langt med, og når du så tilmed kalder mig naiv. Kan du ikke selv se det? Selvmodsigelse.

Kan du huske at der før har været mænd på månen? Jeg så en konspirations dokumentar, som skulle modbevise, at de havde været på månen. Efterfølgende lavede Mythbusters et eksperiment, hvor de modbeviste samtlige konspirationer i dokumentaren, bl.a. med vinden og skyggen på månen.

Der findes en helvedes masse konspirations teori omkring 9/11, men det er blevet udlagt, at Al-Qaeda har stået bag angrebet. Lad os forholde os til det, fremfor at du kommer med dine mange konspirationer.
« Seneste Redigering: 30 Jul 2014, 00:45 af anders100 » Logged

Liverpool F.C

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #65: 30 Jul 2014, 00:44 »

anders Israel bliver jo netop ikke gjort til skurken i de vestlige medier, kan du se Al-Jazera?
Nej - det kan jeg ikke, og gud ske tak og lov for det. Jeg ser nyheder på TV2 og DR, hvor de har taget Palæstinensernes parti - ligesom de også har gjort på nettet.
Logged

Liverpool F.C

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #66: 30 Jul 2014, 00:46 »

Vi kan enten prøve at finde udad sandheden, eller tro på alt det propaganda verdenseliten vil have os til at tro på.

Månen er da en anden sag, nu snakker vi jorden.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #67: 30 Jul 2014, 00:47 »

Ja fakta er vel at Israel bevist tæppebomber civilbefolkningen og Hamas gemmer sig blandt dem...

Man kan umuligt have sympati med nogen af de parter, kun med civilbefolkningen der betaler prisen mens verdenssamfundet med USA i spidsen gør røv og nøgler andet end at producere og sende flere bomber til Israel..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #68: 30 Jul 2014, 00:53 »

Vi kan enten prøve at finde udad sandheden, eller tro på alt det propaganda verdenseliten vil have os til at tro på.

Månen er da en anden sag, nu snakker vi jorden.
Det er korrekt, men hvor vil du hen med dine konspirationer? Du får jo ikke ret i dem alligevel, ligesom dem der lavede konspirationer om månelandingen heller ikke fik eller får.

Jeg kan forstå, at du åbenbart kender til hvad der skete dengang i 2001, vil du gå i deltaljer, eller vil du blot komme med en tilfældig konspiration fundet på af en tilfældig mand? Der har været et efterforskningshold, som har kommet frem til den konklusion, at Al-Qaeda stod bag angrebende. Du kan ikke modbevise det, så stop den bare her, for du belære hverken mig eller nogle andre med konspirationer, som man har hørt om og læst før.
« Seneste Redigering: 30 Jul 2014, 00:55 af anders100 » Logged

Liverpool F.C

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #69: 30 Jul 2014, 00:53 »

Vi kan enten prøve at finde udad sandheden, eller tro på alt det propaganda verdenseliten vil have os til at tro på.

Månen er da en anden sag, nu snakker vi jorden.
Hvem siger sandheden ikke er kommet frem?
Vi må hellere begynde at "preppe", så vi kan overleve, når verden bryder sammen, fordi vi opdager, at vi har levet på en løgn!

Noget vi som sådan ikke rigtigt har gjort i Vesten, der bliver jo snakket om man kan "købe" en præsident, ved at betale for hans valgkampagner, hvor det er dem med flest penge der vinder.
Bliver der ikke snakket om det? Det kaldes lobbyisme og lever i bedste velgående, hvilket ikke kan være overraskende og i sin yderste tilfælde kaldes korruption, hvilket der selvfølgelig er reglementer for, således det netop ikke påvirker beslutningsprocesse r i sådan en grad, at lobbyisten opnår sin agenda, uden tanke på det bedste for samfundet.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #70: 30 Jul 2014, 00:56 »

Wester den ramte du vist lettere spot on, ved ikke om jeg vil kalde det for at Hamas gemmer sig blandt befolkningen, men det er øjenene der vel ser.

anders læste du de indlæg Zone lagde ind? Der stod der jo sort på hvidt, at TV2s rapporter er mere isralit end noget andet, så hvorfor skulle han ikke tage Israels parti som han netop har gjort, og hvis du mener han gør dem til syndebuk, hvordan står det så rigtigt til?

Et par af mine indlæg var måske lidt for at se hvor seriøst du tog alt du så, og se hvor langt ud du kunne komme i denne debat, og hvor langt off topic du kunne føres.
Men det er en anden sag.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #71: 30 Jul 2014, 08:08 »

Islamister generelt er virkelig ekstreme. Islam hører simpelthen ikke til i et moderne samfund. De går ind for 100 % underkastelse for gud, og total undertrykkelse af kvinderne. Jeg har OPRIGTIGT ondt af de børn, som bliver tvunget ind i Islam. De får indplantet et helt forkert verdenssyn. Jeg kommer aldrig nogensinde til at have det mindste respekt for den tro. I lande som Syrien og Irak bliver kristne fordrevet af islamister - det er skræmmende. Samtidig bliver ISIS kun større og større, og de er værre og mere brutale end Al-Qaeda. Vi skal passe meget på i vesten.  

Nu må du slappe af. Hvis du faktisk satte dig ind i islam som tro, så ville du også forstå at fx kvinder ikke bliver undertrykt. De har faktisk masser af rettigheder, og i den muslimske verden er der en grund til at mændene hænger ude på gader og barer (vandpibebarer fx). Kvinderne styrer hjemmet, og bortset fra de yngste drenge bliver mændene beordret på gaden. Det er en kultur, hvor manden bestemmer om samfundet, ja, men i det hjemlige har kvinderne masser at skulle have sagt. Det er skævvredne grupper som Taleban, der prøver at undertrykke kvinder gennem islam, men de ting de gennemfører kræver lige så fri fortolkning af koranen som da korstogene tog ud for at slå hedninge ihjel!

Derudover er islam faktisk en religion  med utroligt positivt livssyn, hvor alle er skyldfri fra fødslen. Hvis de så begår en synd kan de gøre bod for den og vise at de angrer. I kristendom er vi alle syndere, uanset hvad vi gør. Vi er alle nogle fortabte stakler, men Gud var heldigvis barmhjertig at sende Jesus, så han kunne betale for vores synder. Sorry - men det livssyn kristendom sætter op er deprimerende til sammenligning.

Jeg er enig i, at Islam i sin oprindelige form ikke duer i det moderne samfund. Men det gør kristendom sgu heller ikke. Forskellen er at den vestlige verden gennem hundredevis af år har tilpasset religionen efter samfundet, så begge dele kan eksisterer samtidig. Veluddannede moderne muslimer gør jo det samme. De er fuldstændig ligesom moderne kristne er i forhold til deres religion. Men ja - de uuddannede og fundamentalistiske muslimer kan ikke fungere i et moderne vestligt samfund. Det er bare at skære alle over én kam at sige ingen muslimer kan fungere i vesten.

Og det er til at brække sig over.

Fair nok at man ikke vil støtte Palæstina og at man ikke synes islam er en religion for én selv, men lad være med at udtale dig så skråsikkert om noget du ikke har studeret ordentligt!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Korzika
Gæst
 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #72: 30 Jul 2014, 08:58 »

Nej - det kan jeg ikke, og gud ske tak og lov for det. Jeg ser nyheder på TV2 og DR, hvor de har taget Palæstinensernes parti - ligesom de også har gjort på nettet.
Jeg tror, du tolker situationen forkert. Hvad jeg primært har hørt, er folk der mener, at DR og især TV2 favoriserer Israel i nyhedsdækningen. Se evt: (https://www.facebook.com/tv2nyhederne/posts/975894142426226)
I sær TV2 og Steffen Jensen bliver kritiseret, da nogle mener, at Steffen Jensen har parti i sagen, da han bor i Israel, har Israelsk kone, og skulle eftersigende have børn, der skulle have tjent for IDF.

Hvad angår de udenlandske og toneangivende medier, er de i høj grad præget af et Israelsk bias. Specielt de amerikanske. Generelt har IDF været gode til at dominere diskursen. Det er blandt andet derfor, at myten om menneskeskjolde er så udbredt.
« Seneste Redigering: 30 Jul 2014, 09:00 af Korzika » Logged

MoneyGang
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #73: 30 Jul 2014, 10:15 »

At vi som samfund har svært ved at fordømme Isreals mord på en masse civile - heriblandt kvinder og børn, er dybt tragisk.

Israel, som er blevet anklaget af et hav menneskerettighedso rganisationer for forbrydelser mod menneskeheden og krigsforbrydelser har danske unge i deres hær, som indtil videre har været med til at dræbe 950 civile heraf 200 børn! Hvorfor er der ingen af vores populister - læs Inger Støjberg - der fordømmer dette, når man har så tralvt med at - det er på sin plads - at gøre det med de hjernevaskede unge ''jihadister''.

Anders1000: Amnesty International har været ude og afvise den påstand om, at Hamas bruger civile som skjold for at opnå medlidenhed. Jeg mener de er en langt mere troværdig kilde end nogen af dem, du kan finde frem, som påstår det modsatte.
Din syn på denne konflikt bærer tydeligt bræg af du hader muslimer. Tror du ville have godt af at se nogle debat indlæg med Tarek Hussein, som på glimrendevis debattere og tager afstand fra Hamas' metoder.

Kilder:
http://modkraft.dk/artikel/israel-bruger-pal-stinensere-som-menneskeskjolde

http://politiken.dk/udland/ECE2351281/flere-danskere-er-i-israelsk-militaertjeneste/
« Seneste Redigering: 30 Jul 2014, 10:24 af MoneyGang » Logged

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #74: 30 Jul 2014, 13:52 »

Jeg er muslim og hader Hamas for det de gør. Hader også Israel.


Anders: Hvorfor generalisere du? Jeg er stolt muslim, og der er ingen grund til at have ondt af mig?? Islamister er ikke muslimer, bare folk der har brug for noget at gå efter. Islam er en freds religion.
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010