home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 554 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Israels angreb på Gaza
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Israels angreb på Gaza  (Læst 20792 gange)
Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #15: 29 Jul 2014, 16:32 »

Uha man må sandelig ikke sige noget grimt om Israels overgreb og indespærring af folk. Så er man jo nazist og de var jo nogle slemme karle med ghetto til folk de gerne ville af med. Godt Israel ik er på samme måde da. Bræk i mundvigen kan forekomme under læsning af ovenstående.

Ja det er ren apartheid det Israel har gang i, utroligt man forsat holder hånden over dem.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #16: 29 Jul 2014, 16:42 »

https://www.youtube.com/v/z0DPcmDsCQ4&feature=youtu.be&t=48s

De første 15 sekunder rammer den vist fint...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #17: 29 Jul 2014, 16:47 »

Uha man må sandelig ikke sige noget grimt om Israels overgreb og indespærring af folk. Så er man jo nazist og de var jo nogle slemme karle med ghetto til folk de gerne ville af med. Godt Israel ik er på samme måde da.

Spot on! Thumbs Up
Det værste er dog at høre Steffen Jensen bringe Israels propaganda, om at 'de er misforstået' og 'det rigtige offer' på TV2.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #18: 29 Jul 2014, 16:49 »

Logged

Liverpool F.C

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #19: 29 Jul 2014, 16:55 »

Jeg synes det er skræmmende, at nærmest samtlige palæstinensere tilbeder Hamas. Det minder mig om tyskernes syn på Hitler under 2. verdenskrig, og egentlig også folk i Syrien og Iraks syn på ISIS.
« Seneste Redigering: 29 Jul 2014, 16:57 af anders100 » Logged

Liverpool F.C

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #20: 29 Jul 2014, 17:02 »

Deres problem er vel at der ikke er andre der kæmper deres kamp?

Skal de bare læne sig tilbage og lade Israel presse dem ud?

Jeg vil nødig retfærdiggøre Hamas og deres metoder og deres hensigter men jeg har svært ved, at man som verdenssamfund lader Israel igen og igen tage 1000 liv for 5... Og vi bare ser på at de tromler deres vilje igennem..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #21: 29 Jul 2014, 17:29 »

Jeg synes det er skræmmende, at nærmest samtlige palæstinensere tilbeder Hamas. Det minder mig om tyskernes syn på Hitler under 2. verdenskrig, og egentlig også folk i Syrien og Iraks syn på ISIS.

Sjovt du nævner Hitler, for den måde Israel opfører sig på minder mig ret så meget om den det nazistiske Tyskland gjorde det. Hvad synes du i øvrigt om de danske modstandsfolk, da Hitler overtog Danmark?

Men ligesom med Hitler, så er Hamas nu engang demokratisk valgt (Bush, Fogh og Blair blandt mange lige så), så jeg ser ganske enkelt ikke problemet som sådan, Wester skriver hvorfor.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #22: 29 Jul 2014, 17:33 »

Problemet med Hamas er at de åbenlyst er imod jøderne. Før de kom på magten udstyrede de små unge palæstinensere med selvmordsbomber - med det for øje at slå så mange civile Israelere ihjel som muligt. Det eneste Hamas har, og nogensinde haft før øje, er at udrydde jøderne fra Israel. Det er naturligvis et dårligt udgangspunkt for Palæstina, at befolkning i Gazastriben har valgt Hamas, og helt åbenlyst støtter dem.

De er blevet manipuleret så meget, at de ikke kan se hvad der sker foran øjnene på dem. Hamas angriber Israel, hvorefter de gemmer sig bag civilbefolkningen. Jeg skal naturligvis ikke negligere Israel's rolle i konflikten, for de er i ligeså høj grad skyld i den som Hamas. Jeg synes bare at Israel altid bliver gjort til synderen. Denne gang er det dog helt åbenlyst, at det er lige netop hvad Hamas ønsker. De ønsker at civilbefolkningen skal lide en masse tab, så de kan vinde en masse empati, og vinde en smule støtte tilbage. Hamas forhindrer de civile i at flygte, selvom de er blevet advaret mod bombetrusler.

Det er synd for civilbefolkningen, men så længe de er så tunnelsynet som de er, og uagtet realiteterne stadig støtter Hamas, så bliver der ingen ende på denne konflikt. Så længe Hamas sidder ved magten i Gazastriben kommer der aldrig fred.
Logged

Liverpool F.C

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #23: 29 Jul 2014, 17:35 »

anders Hamas prøver at forsvarer deres land, som Wester også pointere, så er der ingen andre der kæmper Palæstinensernes kamp udover Hamas.

Og hvem har sat dem på terrorlisten? Jo det har USA, men er USA ikke det mest magtdominerende i verden, måske de og deres embedsmænd burde ligge øverst på terrorlisten?

USA bruger hele tiden konceptet at de skal "forsvarer" hele verdenssamfundets borgere, men hvad så med de områder de ikke vil have demokrati, eller have at ISIS tager kontrollen? Så lad dem da det, og lad dem fører deres eget samfund.
« Seneste Redigering: 29 Jul 2014, 17:44 af Spardle » Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #24: 29 Jul 2014, 17:38 »

Sjovt du nævner Hitler, for den måde Israel opfører sig på minder mig ret så meget om den det nazistiske Tyskland gjorde det. Hvad synes du i øvrigt om de danske modstandsfolk, da Hitler overtog Danmark?

Men ligesom med Hitler, så er Hamas nu engang demokratisk valgt (Bush, Fogh og Blair blandt mange lige så), så jeg ser ganske enkelt ikke problemet som sådan, Wester skriver hvorfor.
Hitler ville udrydde jøderne, og det er præcis det samme Hamas ønsker. Hamas har udtalt offentligt, at deres erklærede mål er at udrydde alle jøder.

Israel kan ingenlunde lade Hamas færde frit rundt, det ville være det rene selvmord. En så ekstremistisk terrorgruppe - så snart de får muligheden, så slår de så mange jøder ihjel de kan. Præcis som Hitler gjorde i sin tid.
Logged

Liverpool F.C

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #25: 29 Jul 2014, 17:47 »

Men historien viser vel egentlig at Israel slår flere ihjel end Hamas eller? Det er så tåbeligt at kalde nogen for terrorister når man dræber langt over det dobbelte? Er det måden man dræber på der er afgørende for om man er terrorist? Så bomber man en befolkning til stenalderen med avanceret bomber, så er alt bare super duper?
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #26: 29 Jul 2014, 17:53 »

De er blevet manipuleret så meget, at de ikke kan se hvad der sker foran øjnene på dem.

Er det ikke også hvad der er sket for dig? Du tror på den vestlige propaganda, istedet for at tage nyhederne med et gran salt.

Det jeg skrev med USA var terrormændende rigtigt, men der jeg vil hen med det er, at USA ikke lader FN gøre sit job, ved hele tiden at gå ind og komanderer noget de ikke burde.
Da vi netop har FN til at bedømme hvornår de statslige ledere går over grænsen.
« Seneste Redigering: 29 Jul 2014, 17:56 af Spardle » Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #27: 29 Jul 2014, 17:58 »

Men historien viser vel egentlig at Israel slår flere ihjel end Hamas eller? Det er så tåbeligt at kalde nogen for terrorister når man dræber langt over det dobbelte? Er det måden man dræber på der er afgørende for om man er terrorist? Så bomber man en befolkning til stenalderen med avanceret bomber, så er alt bare super duper?
Israel slår langt flere ihjel - korrekt. Derfor vil jeg heller ikke negligere deres rolle i konflikten. Havde Hamas haft bedre udviklet våben, så havde de også bombet Israel. De bruger hvad de har af midler, og heldigvis er de ikke så effektive. Derudover kan de jo også bare sende et barn afsted med en selvmordbombe, så han kan slå nogle Israelere ihjel. Hamas had til Israel vægter højere end deres kærlighed til deres befolkning. De er ekstremistiske islamister, og de vil gøre alt for at udrydde jøderne. Hvordan vil du reagere på det? Sammenlign det med situationen i Norge. De får en terrortrussel, skal de bare lade den være, og intet gøre ved den?

Det er ikke super det Israel har gang i - slet ikke. Det kunne gøres på en anden, og mere fredelig måde. Noget hverken Netanyahu og især Hamas har været interesseret i.
Logged

Liverpool F.C

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #28: 29 Jul 2014, 18:10 »

Jeg ser ikke at jeg forsvarer Hamas og deres metoder.. Jeg anfægter Israels tilgang og mener rent faktisk, at de heller ikke på nogen måder udviser noget ønske om en fair løsning. De har præcis det samme for øje, nemlig at overtage hele lortet og rydde ikke bare Hamas men hele den palæstinensiske befolkning fra jorden overflade. Hvis de ønskede nogen fredelig løsning havde de for mange år siden stoppede de bosætninger og erobringen af land... De har selv presset den kat op i hjørnet og havde man så forventet, at den ikke ville gå til modangreb? Jeg er ikke med nogen af parterne men stiller mig rigtig kritisk til Israels rolle i den konflikt.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #29: 29 Jul 2014, 18:11 »

Hamas vil gerne gå med til våbenhvile, hvis Israel bare ophæver deres toldgrænse, men det nægter Israel..

Israel fremprovokerer denne kamp, mindst ligeså meget som Hamas, faktisk meget mere end Hamas.

Israel kræver at må have militær stationæret inde i Palæstina/Gaza, for at de kan have en våbenhvile, hvor de skal ødelægge alle ruter Palæstina har for at få varer til landet til en fornuftig mønt.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010