home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 492 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
ARTIKLER

~ Artikelgrupper ~
 + FM2018 (1)
 + FM2017 (1)
 + FM 2016 (3)
 + FM 2015 (1)
 + FM 2014 (1)
 + FM 2013 (6)
 + FM 2012 (2)
 + FM 2011 (8)
 + FM 2010 (7)
 + FM 2009 (7)
 + FM 2008 (14)
 + FM 2007 (11)
 - FM 2006 (26)
 + FM 2005 (2)
 + Fodbold (21)
 + Klubportrætter (36)
 + Spillerportrætter (46)
 + Andet (32)
 + Crewportrætserie (16)
 + Julekalender 2005 (25)
 + Hvad nu hvis.. (4)
 + Matador Ligaen (7)
 
Artikler i denne gruppe
S. League
De kritiske anmeldere
SNYYYYD!
Ansigter eller ej
FM med privatliv.. Nej, vel?
Den dårlige tabers lykkevej
FM's tempo eller mangel p...
Finalen
FourFourTwo's VM-artikel
I medgang og modgang
FM til konsollerne
FMani
Snak om FM Handheld
FM2006 på Xbox live
Jagten på FM og livets me...
TaktikPanik 3!
TaktikPanik 2!
TaktikPanik!
Talenter for ingen penge
Jagten på FM og livets me...

 Sider: [1] 2
26 Artikler i denne gruppe  - FmFreaks anmelder FM 2006
Forfatter   Saviola
Dato   Lørdag d. 08 oktober 2005 - 01:17
Overskrift   FmFreaks anmelder FM 2006
Bedømmelse   * * * * * * (14 Stemmer)


FmFreaks anmelder...


...Football Manager 2006.


Dette er et øjeblik som undertegnede, og resten af crewet på FmFreaks.dk, har ventet længe på! Tidspunktet til at prøve det nyeste skud på FM-stammen er oprindet. Vi har trofast fulgt forgængerne gennem årene, og nu skal der prøves kræfter med 2006-versionen.
Forventningerne til dette spil er som sædvanlige meget høje, hvilket er naturligt, når man ser på de tidligere versioner, og hvor god modtagelse de har fået af såvel brugere som anmeldere.
Hvis man historisk ser på forløbet som denne serie har løbet igennem, så var det kendetegnende for CM 3, CM 4 og FM 05, at de alle var betydeligt ændret i forhold til det foregående spil i serien. Dog har det i alle tilfælde været gældende at de er blevet ændret til det bedre. Derfor er ens forventninger skruet ekstra i vejret, også fordi at udviklerne, som er SIGames, ikke har skullet koncentrere sig om at ændre det grafiske inferface meget, men i stedet bruger tiden på nye features og ændre fejl.

En ting man er interesseret i før man vil investere i dette spil, er, om man egentligt kan køre det eller ej på ens gamle monstrum af en maskine, eller om det ville kræve at man skulle røve en bank for at kunne tilfredsstille ens egne behov, som man uden tvivl har for at spille FM 06.
Som altid er der minimumskrav og anbefalede krav.

Minimumskravene er som følger: P3 800MHz processor og 128MB System RAM for at kunne køre en liga med lille database, som er den mindste af de 4 database-størrelser. Ren pladsmæssigt kræver det 650 mb at få installeret spillet på ens computer.
De anbefalede krav, som er nødvendige at opfylde hvis man skal have en bedre spiloplevelse, hvor det går bare lidt hurtigere, er: P4 2.0GHz processor og 256MB System RAM. Men rent erfaringsmæssigt fra de tidligere versioner, kan det stærkt anbefales at have minimum 512 mb RAM, for at kunne køre lidt flere ligaer, som alt andet lige gør spiloplevelsen bedre.

Det første man bemærker når man har trykket på det genkendelige ikon er, at den tid der går fra man har klikket på ikonet til man er inde i startmenuen er minimeret. Startmenuen som præges af et stort FM 06 logo og NHL Eastside Hockey Manager-lignende menu i højre side. Det er nemt at overskue, for såvel garvede som urutinerede brugere. Som set før er der to spilmuligheder; den første er en detaljeret mulighed, hvor man loader en redigerbar database, som kan redigeres ved hjælp af den medfølgende editor. Den anden mulighed, som er beregnet til svage maskiner, er et ”quick-start”-spil.
Forskellen er den database, som bruges, idet quickstart-databasen altid baseres på en lille database, mens man i førstnævnte mulighed selv kan bestemme størrelsen på databasen, og hvor mange ligaer man vil have med, og detaljegraden er også noget man selv kan bestemme.

En ting man altid skal kigge på inden man starter sit første spil er hvilke indstillinger man vil bruge. Her er der sket nogle kærkomne forandringer, idet at man nu har flere indstillinger til rådighed, bl.a. hvordan man vil have spillerens attributter fremvist. Nu er der udover den sædvanlige fremstilling med tal, også én hvor de vises i en grafisk liggende søjle. Derudover er der også indstillinger, som vedrører nogle af de nye tiltag, såsom en nyheds”ticker-bar” og højde/vægt.



Spillere og Økonomi


For at gøre denne anmeldelse mere relevant for jer, så vil vi opbygge den omkring et nyopstartet spil i den danske liga, og for at slippe for bitre bemærkninger fra Sunbao, så har vi valgt at styre de forsvarende mestre fra Brøndby IF.
En detalje der skal nævnes, er, at når man skal oprette et spil og er ved at vælge ligaer, er der kommet en ny feature, som går ud på at man har 3 detaljeringsgrader: Fuld, Normal og Basis. Det er til at tilgodese de brugere, som har en svag computer.
Det kan tilføjes at det er samme antal ligaer i 06-udgaven, som i 05-versionen, lige undtaget Japan, som grundet licens-problemer ikke er med i 06. Men det burde også tilfredsstille alles behov, idet at det drejer sig om hele 50 spilbare lande og endnu flere spilbare rækker. Med andre ord er der nok for enhver smag. Ydermere kan der siges om databasen at der er en astronomisk stor mængde af spillere, personale med videre i spillet, det løber i alt op på over 275.000 personer.


Det første man normalt foretager sig, når et spil er oprettet, er, at kigge på hvilket spillermateriale man har til rådighed. Truppen bliver vist i den sædvanlige trupmenu, hvor der er forskellige måder at sortere truppen på. Der er dog også kommet nye muligheder, her kan nævnes en oversigt hvor man bl.a. kan se hvilke kontraktudspil man har givet ens spillere. Af andre muligheder er også transfer-indstillingerne man har sat spilleren på, og hvilke spillerindikatorer som er aktuelle for spillere, dette er især aktuelt hvis flere af dem er aktive på samme tid, fx at en spiller såvel er til landsholdssamling som efterspurgt af en anden klub.
Bortset fra ovennævnte ligner fremstillingen sig selv.

Ved et blik på hvordan spillet fremstiller en spiller, så er der som tidligere nævnt en ny mulighed for at vise hans færdigheder på, jf. den grafisk liggende søjle, som kræver lidt tilvænning. Men der er nogle lækkerbiskner i spillermenuen. Et af de fedeste tiltag er uden tvivl at man kan se hvilke positioner udover deres normale positioner, spilleren kan spille og hvor gode de er til det. Hvilket absolut tæller til managers, som helliger sig smalle truppe, fordel, idet at man nu kan se hvad spilleren kan spille og hvad han ikke kan spille. I samme oversigt kan også se hvilke kendetegn spilleren har, eksempelvis har Zidan en tendens til at lave tricks. Men der er flere nye tiltag i denne afdeling, fx en statistik-side, hvor man ved hjælp af grafik kan se relevant info om spilleren, fx hvor mange skud han har haft kontra antal scoret mål. Der kan også vælges om infoen skal være for cup, liga eller kontinentale kampe. Selvom man kan udlede det samme info fra andre steder, er det meget behageligt at kunne få det på en grafisk fremstilling. SIGames har også indført mange menuer af samme slags, altså hvor tal bliver kombineret med en grafisk fremstilling.

En ting man meget gerne vil undgå ved en spiller, er at denne brokker sig jævnligt til medierne, som uden tvivl vil forsøge at blæse enhver kritisk op til noget stort. Derfor er det en imødekommende implementering, at man ved et forestående køb kan se spillerens tilbøjelighed til at brokke sig til medierne, samt hans personlighed ved hjælp af denne del. Det er nemlig sådan skruet sammen, at der for hver spiller nu er lavet en oversigt, som viser vedkommendes udtalelser til medierne i tidens løb. I FM05 var denne funktion begrænset til managers. Denne detalje kommer særlig til sin gavn, hvis man har to identiske spillere at vælge imellem, så vil man helt klart foretrække den mest stille type, og for alt i verdenen undgå typer som Anelka, som vil forsøge at skabe splid ved enhver lejlighed.
Det hænder at man har to spillere som kan bruges på samme plads, og det kan være svært at vurdere hvem man skal foretrække, til dette er der også en løsning, SIGames har gjort sammenligningsmodul et mere brugervenligt, ved at først og fremmest gøre sammenligningen til en grafisk fremstilling, og med mere forskellige farver.

En ting som store talenter tit bliver udsat for er, at blive sammenlignet med nogle legender, som er meget tit set i Sydamerika. Der bliver typer som Robinho, Kaka osv. sammenlignet med Maradona og Pelé. Dette har hidtil kun været et element man har kunnet se i virkeligheden, men dette er nu også blevet implementeret i FM. Fx bliver Lyons Nilmar sammenlignet med Ronaldo.

Når man har set på ens spillermateriale, kan det jo meget vel tænkes at man har fundet et svagt punkt, som meget gerne skulle udfyldes ved køb af en bedre spiller(e). Men ingenting i denne verden er gratis, ej heller ikke spillerindkøb med få undtagelser selvfølgelig, så derfor er det vigtigt at kaste et blik på ens finanser og se hvad pengene rækker til. Her er der også sket ting og sager, først fremmest kan man læse udviklingen i økonomien gennem diverse grafer. Derudover er der kommet en yderligere specificering af indtægter og udgifter. I indkomst er der kommet et nyt punkt der hedder Kampdag indkomst, som må dække salget af de kolde pølser og varme øl, som bliver langet over stadiondisken en stormfuld eftermiddag i oktober.
I udgifter er der kommet tre nye punkter: bøder, kampdag udgifter og kontraktforlængelse s spillerhonorar. Kan dog siges at der på dansk ikke er kontraktforlængelse s spillerhonorar, men det er der på engelsk. Derfor endnu en grund til at spille spillet på det originale sprog engelsk.  funny



Træning og Taktik


Når man så har fået konstateret råderummet til at købe nye spillere for, er det naturlige sted at finde emner: Spillersøgning, hvor der kun er tilføjet nogle nye tilpasningskriterie r i form af højde og vægt. En anden ændring er, at man nu ikke kan se hvilke spillere der har en ubeskyttet kontrakt, som i FM05 var en populær måde at købe spillere på, da værdien var lig med prisen, og oftest under den normale markedspris. Dette modul er åbenbart noget SIGames har været fint tilfreds med, så ændringerne er minimale. Men det er også et velfungerende system, hvor man meget præcist kan søge efter de spillere, ved at definere hvilke egenskaber spilleren skal have, og diverse andre finurlige ting. I samme modul kan man også ansætte personale, som man også hidtil har kunnet. Til sidst er der en talentspejder-funktion, hvor man kan opstille kriterier som talentspejderen skal søge spillere efter.

Når man har fået sammensat sin trup ideelt, så skal spillerne trænes for at vedligeholde deres egenskaber og i bedste fald forbedre dem. Det gøres via træning, som er en del, som mange brugere i de tidligere versioner har skøjtet let og elegant over, men det har SIGames ville ændre på, så modulet er lavet helt om.
Skærmen er opdelt i 3 dele. Første del hvor man vælger hvilket træningsskema man vil koncentrere sig om. Anden del omhandler de mere specifikke ting omkring skemaet. Tredje del er hvilke spillere der er på skemaet og hvordan de klarer det i skemaet.
Selve systemet er blevet forenklet ved at man nu har knap så mange muligheder som i FM05, hvor man selv sammensatte skemaet med træningsøvelser og hvornår de skulle trænes i det. I FM06 er det sådan, at man via en søjle ændrer hvor meget én spiller skal træne af ni forskellige ting, såsom styrke, aerobic, målmandstræning, taktik, boldkontrol osv. Nederst er der så en samlet søjle, som sammenfatter hvor hårdt skemaet vil blive med den intensivitet som er valgt ud for de ni ting. De forskellige grader af intensivitet er: Ingen, Let, Medium, Hård og Intensiv. Man har mulighed for selv at oprette skemaer, og der er 3 slags skemaer at vælge imellem: Fuldtid, Deltid og Ungdom.

Der er også en sektion der omhandler de trænere man har til rådighed og lidt relevant info om træningen. Der er en oversigt over hvor mange spillere der trænes, og en karakter af træningen, og der er også en karakter for hver enkelte ting som træneren er tildelt. Det hjælper en meget, når man skal tildele trænere til de forskellige skemaer. Til det kan også fortælles at der er kommet nogle nye egenskaber for personale, som også hjælper en med til vurdere hvilke trænere der skal tildeles til hvad. Disse egenskaber er en rating for offensiv, defensiv, taktisk, teknik og fitness.
En ændring som også omhandler træningsfunktionen er at finde i spillerprofilen. Der finder man nemlig en oversigt over den fremgang/tilbagegang spilleren evt. må have for tiden.  Her kan man også tildele spilleren 1 dags ferie eller 1 uge. Der står også om hvad spilleren synes om sin træning.
I samme del af spillerprofilen er der også noget der hedder historisk egenskaber, som er en oversigt over hvordan hans egenskaber har udviklet sig igennem en sæson, en meget fin feature når man skal bedømme ens træningsskemaer. Netop udviklingen af hans egenskaber kan variere meget mere nu end i tidligere versioner, det betyder at ved endt ferie er spillerne marginalt dårligere end da de gik på ferie. Det samme gør sig gældende ved skade og ved for lidt kamptræning, derfor det kan betale sig at have en smal 1. holdstrup. Ved for hård træning kan man også ødelægge ens spillere.

Når alle ting er ordnet og klaret, så kan man langt om længe begynde på det dét hele handler om: nemlig at spille kampe og det der hører til. Vanen tro starter sæsonen med venskabskampe, hvor der er rig mulighed for at teste taktik og spillere af. Dette er en god mulighed for at finde den rette formel til at sikre klubben det perfekte slutresultat: mesterskabet.
En ting man har mulighed for, hvis man ikke besidder den tålmodighed som kræves for at spille kampe imod seriehold fra det mørke Jylland og andre obskure steder, hvor det stadig er almindeligt at se hestevogne på markvejene, er, at sætte sin assistentmanager til at styre mandskabet igennem træningskampene. Af andre ting man blandt andet kan ”outsource” til assistenten er at arrangere træningskampene, stå for forlængelse af kontrakter for både på A-holdet og de andre hold i klubben.

Uanset om man vil styre holdet selv eller ej i træningskampene, så er opstartsfasten tidspunktet hvor man skal begynde at tænke på hvilken taktik man vil benytte sig af i kampene.
Det er et område, hvor der er uendelige muligheder i spillet, dog ikke et område hvor der er sket de helt store ændringer sådan rent funktionsmæssigt, men systemet fungerede egentligt også udmærket i FM05, hvor der til forskel fra de andre versioner ikke var nogle supertaktikker, som fx Diablo var det i CM 03/04. Derfor vil det også være absurd hvis man ændrede på dette.
Men der er kommet nogle små nye taktiske aspekter. Under holdindstillinger er det kommet en ny indstilling, som handler om hvor meget holdet skal trække tiden ud, noget defensive hold vil foretrække at sætte på maksimum.
I kampe i TV eller på stadion ser man tit at der er spillere, som i kampens løb skifter plads for at forvirre modstanderen, denne mulighed har man tidligere ikke haft, men det er nu muligt, og vil oftest blive brugt i det offensive spil, primært fløjspillere og i angrebet.
En anden ting som er blevet implementeret i spillet, er, at man nu kan bruge en target mand, og om man skal spille vedkommende i fødderne, hovedet eller smide bolden over hovedet på ham. Derudover er der sket andre små ændringer som der ikke vil blive brugt spalteplads på.
Hvis man ikke vil sidde og rode med alle de indstillinger som er til rådighed for én, så kan man vælge en af de standardformationer som der er i spillet i forvejen, og derudover er der også standard spillerindstillinge r for de gængse spillertyper, såsom backs, central midtbanespiller og angriber. Disse siges faktisk at være udmærkede.





Kamp og diverse


Når en taktik er sat og man har troen på, at det er den rette til at vinde en kamp, så skal den testes i rigtige kampe. Her kan kampen ses på mange forskellige måder, idet at detaljeringsgraden og hastigheden indstilles alt efter temperament. Man kan se hele kampen i 2d, hvor man ser kampen udfolde sig på en bane i 2d, eller man kan se kampen i en tekstbaseret form, hvor der kommer kommentarer over kampens forløb.
En kamps varighed kan derfor variere mellem 2-3 minutter til over en halv time, idet at man udover valget mellem tekst og 2d, også kan vælge hvor hurtigt disse kommentarer og højdepunkter skal komme og gå. 2d-kampen er også forbedret en del, så den mere ligner de kampe, som bliver spillet i virkeligheden, derfor er det en fornøjelse at se det. En ting der gør det endnu mere seværdigt, er, at hvis man har fundet den rette taktik, så kan spillet komme til at flyde rigtig godt ved hjælp af den endnu mere intelligente AI! Men hvis det ikke er tilfældet, som det nok vil være for mange i starten, så har man to muligheder for at skifte dele af taktikken til noget forhåbentligt bedre, én hvor man hurtigt kan ændre uden at stoppe spillet. Der er selvfølgelig også den anden, som har været der hele tiden. En anden ting som er tilføjet i spillet er, at når en spiller er blevet småskadet, så er der nu kommet et lille kryds ved spilleren i 2d-visning, så man hurtigere kan blive klar over det, hvis man ser kampen i 2d. Dette er en meget nice feature. En anden af disse små features, som os feinschmeckere værdsætter, er det faktum at det nu er muligt at se boldbesiddelsen i procent, i stedet for i zoner, som det tidligere har været. Det er en ting, man har savnet rigtig meget i de tidligere versioner.

Selvom ens taktik er som den skal være, og ikke kan forbedres, så er der alligevel ting som kan gå ind og påvirke kampens forløb i negativ retning for holdet, selvom man har fortjent at vinde kampen og har gjort alle de rigtige ting. Her snakkes selvfølgelig om manden i midten: dommeren. Der er kommet mere fokus på dommeren, og det betyder at der er kommet en oversigt, hvor man ser antal gule og røde kort, dommeren har uddelt i kampene. Så det betyder at man kan se om det er en Matt Messias-type eller om det er en normal dommer, som skal dømme ens kampe, og derved kan man ændre lidt på de forskellige indstillinger, alt efter hvor hård linie dommeren normalt har.

I hverdagen er der også sket store forskelle, idet at man får flere statusrapporter på forskellige ting, såsom at man fx får en nyhed omkring ugens hold, og hvordan holdets træning på månedsbasis er forløbet. Før kampen får man også en kort beskrivelse af holdene, og oddsene på kampen bliver præsenteret, dog virker oddsene pænt urealistiske og de bliver ikke korrigeret i sæsonens løb, så det er ikke brugbart p.t. Man får også info om alle lodtrækninger i de cups man er med i, og der er fokus på det største opgør i lodtrækningen. Der er endnu ikke kommet en videreudvikling i måden man kan se lodtrækningerne på. For undertegnede, kunne godt tænke sig at få en måde, så man kan se lodtrækningen ”live”, bedre end den automatiske lodtrækning-funktion der er i spillet. Dette er alt sammen med til at forbedre spillet, da det gør, at man får bedre føling med hvad der sker i klubben, i stedet for at man selv skal ud og opsnuse infoen, så får man det serveret på et sølvfad.
En anden ny ting er, at man ved skader tit får valgmuligheder omhandlende hvordan skaden skal behandles, som ofte vil være om spilleren skal sendes til specialist, læge eller give ham en injektion som kan holde ham frisk og frejdig til næste kamp, men efter den vil han så være et stykke tid længere ude, end hvis man sendte ham til lægen med det samme. Hvis spilleren får en forkølelse, så kan man vælge at sende dem hjem, så de ikke kommer i kontakt med resten af truppen og derved risikerer at smitte dem. Det er en smart feature, som man nok skal få brug for i det lange løb.


Det har altid været sådan at den menu der har været der, mens spillet har loadet mellem dagene, har været den nyhedsskærm, hvor sjovt nok ens nyheder står. Men det er der lavet om på nu, idet at der er kommet en slags statusskærm, som er pakket med meget relevant info, såsom ens placering i ligaen, ens topscorer og andet spillerinfo, ens 4 næste kampe og andet info. Det er en skærm, der bliver vist hvis der ingen nyheder er.


En ting fansene af FM har råbt efter i lang tid er managerkontrakter og at man selv skal kunne forhandle sig til bedre vilkår. Nu har Sigames set det fornuftige i det, og derfor har de gjort det til en af de største fornyelser i spillet.  De har opbygget det sådan, at man i 1. sæson bliver ansat på en 1-årig kontrakt, som så skal tages til revision i foråret, hvor bestyrelsen skal afgøre om de er tilfredse med ens præstation og vil forlænge med én. Det modsatte kan selvfølgelig også ske: at man ikke får den forlænget, men det indebærer dog ikke at man bliver fyret med det samme, men skal opfylde kontrakten, dvs. styrer holdet frem til slutningen af sæsonen. Udover at man kan få en flerårig lang kontrakt, så kan man komme på en løbende kontrakt, som begge parter kan annullere hvornår det skulle være. Når det er tid til forhandlingerne er der flere ting der kan diskuteres udover ens egen kontrakt, der er nemlig mulighed for at forlange en stadionudvidelse, flere penge til indkøb og andre suveræne ting. Men man kan godt betvivle relevansen i at man har fået dette modul med i spillet, for hvor vigtigt er det for én selv om man kun lige tjener nok til et zonekort eller om man har råd til en bopæl på Strandvejen? Men forhåbentligt kan man blive positivt overrasket, når man først har set alle aspekter i det.



Når sæsonen er overstået så har der i den grad altid været nogle interessante informationer som er blevet fortalt én, deriblandt transfer budget. Som altid har man altid været spændt på hvad Sigames kunne finde på at nye tiltag i dette modul. Endnu en gang lever Sigames op til forventningerne og giver os hvad vi vil have. Denne gang er det udvidet med at der kommer meldinger om hvornår spillerne går på ferie og når de kommer tilbage, så får man også besked om hvorvidt nogle af dem er kommet til skade på mærkværdig vis, som fx vælte ind i en gynge efter en voldsom grillaften ude i det blå. En anden ting som er tilføjet i mængden af allerede eksisterende og præsenteret features kan nævnes at man nu får mulighed for at vælge et budget af flere forskellige opstillet af bestyrelsen. Dette budget omhandler hvor mange penge der er afsat til køb og hvor stort, eller om man vil, lavt ens løn budget. Undertegnedes mening omkring dette er, at det er en ligegyldig feature, idet at selvom man vælger et større transferbudget frem for flere penge til løn, så kan man alligevel overskride dette beløb. Dog skal featuren forsvares med at der er vedvarende rygter om at transferbudgettet kan reguleres af bestyrelsen, hvis man overskrider ens løn budget.




Konklusion



Alt i alt er det som altid et must for garvede FM-brugere at have den mest opdaterede og seneste version af dette kultspil, som det er udviklet sig til i gennem tiderne. Football Manager. Vi vil selvfølgelig også anbefale det til nytilkommende folk, der endnu ikke har stiftet kendskab til spillet. Et andet argument for at anskaffe sig Football Manager 2006 er, at mængden af fejl fra start af er det mindste antal man endnu har set i denne serie, så der er ingen risiko for at det ikke er spilbart fra starten af, som man har set før i andre versioner, såsom Championship Manager 4. Hvis man tidligere har spillet Football Manager og fundet det for let, så kan det diskuteres om det nye spil er pengene værd. Selvom at der er kommet en del nye features, så kan man diskutere hvor meget spiloplevelsen bliver bedre, for en del af features er beregnet til feinschmeckere, selvom der er gjort noget for at gøre spillet mere brugervenligt med den ingame tutorial som man finder i menuen. Denne tutorial er et opslagsværk af de forskellige elementer i spillet, og hvis man ikke er bekendt med spillet, ville dette være et godt sted at starte. Den bedste tilføjelse i spillet er helt det nye træningsmodul, som gør at manageren, dvs. os, får meget mere føling med hvordan man kan påvirke spillerens stats, og det er blevet meget vigtigere at sætte sig ind i dette aspekt, for at få forbedringer på denne front. Derudover kan undertegnede godt lide den grafiske måde, som er blevet et supplement til tallene, som fx i økonomien.

I disse dage er det blevet meget populært at al ting skal have en karakter. Her på redaktionen vil vi ikke være umoderne, og derfor også annoncere en karakter for dette sublime spil.
Efter mange debatter blandt crewet er vi kommet frem til en karakter i form af en tocifret: 10 på karakterskalaen over dem alle: 13-skalaen. Grunden til at det ikke får en højere karakter er manglen på innovative tilføjelser, men alligevel er det berettiget til en tocifret karakter, fordi at det er så gennemført som tilfældet er, grundet den lille mængde af fejl og andet lir.

Skrevet af Saviola.
Assisterende medhjælper: Sunbao
Rettet af: Bune
Godt humør kreeret af Hcan.


Onsdag d. 04 oktober 2006 ~ S. League
Tirsdag d. 03 oktober 2006 ~ De kritiske anmeldere
Søndag d. 27 august 2006 ~ SNYYYYD!
Onsdag d. 19 juli 2006 ~ Ansigter eller ej
Torsdag d. 29 juni 2006 ~ FM med privatliv.. Nej, vel?
Mandag d. 19 juni 2006 ~ Den dårlige tabers lykkevej
Lørdag d. 03 juni 2006 ~ FM's tempo eller mangel på samme
Fredag d. 05 maj 2006 ~ Finalen
Fredag d. 28 april 2006 ~ FourFourTwo's VM-artikel
Fredag d. 21 april 2006 ~ I medgang og modgang
Lørdag d. 15 april 2006 ~ FM til konsollerne
Søndag d. 26 marts 2006 ~ FMani
Torsdag d. 23 marts 2006 ~ Snak om FM Handheld
Tirsdag d. 21 marts 2006 ~ FM2006 på Xbox live
Lørdag d. 11 marts 2006 ~ Jagten på FM og livets mening del 3
Lørdag d. 25 februar 2006 ~ TaktikPanik 3!
Mandag d. 13 februar 2006 ~ TaktikPanik 2!
Søndag d. 05 februar 2006 ~ TaktikPanik!
Søndag d. 04 december 2005 ~ Talenter for ingen penge
Torsdag d. 17 november 2005 ~ Jagten på FM og livets mening del 2

 Sider: [1] 2
(Denne artikel er vist 7313 gange)

Kommentarer til denne artikel (6)

Log ind for at kommentere denne artikel

hellesoe
11 okt 2005
20:02

  Lyder sguda godt ..

 
Schnoor
10 okt 2005
13:18

  God artikkel.. virkelig godt læsestof. Man kan jo ikke vente til at bruge dage, nætter og hele weekender på at smadre alle de andre :)

 
torkR
09 okt 2005
19:14

  Flot artikel, flot opstillet og god læsning. Stor kredit til Saviola, Sunbao, Bune og ikke mindst Hcan :)

 
Hafiz
08 okt 2005
10:09

  Virkelig klasse. Det må jeg indrømme, at jeg blev godt underholdt hele tiden, og ser meget frem til spillet. Hvad med dommerstats`?

Men lige til sidst, så ville I ikke komme i Guiness. Ked af at sige det, men der skal mere længde til.

Når I kun giver spillet 10, må jeg jo give artiklen 11. :)

 
Hcan
08 okt 2005
05:57

  Klasse !

 
Saviola
08 okt 2005
02:02

  Hvad synes I? :-)

 
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010