home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 585 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
ARTIKLER

~ Artikelgrupper ~
 + FM2018 (1)
 + FM2017 (1)
 - FM 2016 (3)
 + FM 2015 (1)
 + FM 2014 (1)
 + FM 2013 (6)
 + FM 2012 (2)
 + FM 2011 (8)
 + FM 2010 (7)
 + FM 2009 (7)
 + FM 2008 (14)
 + FM 2007 (11)
 + FM 2006 (26)
 + FM 2005 (2)
 + Fodbold (21)
 + Klubportrætter (36)
 + Spillerportrætter (46)
 + Andet (32)
 + Crewportrætserie (16)
 + Julekalender 2005 (25)
 + Hvad nu hvis.. (4)
 + Matador Ligaen (7)
 
Artikler i denne gruppe
Football Manager 2016 - A...
Seks wonderkids du skal h...
Seks anbefalelsesværdige ...

 Sider: [1]
3 Artikler i denne gruppe  - Football Manager 2016 - Anmeldelse
Forfatter   Sunbao
Dato   Torsdag d. 12 november 2015 - 22:04
Overskrift   Football Manager 2016 - Anmeldelse
Bedømmelse   * * * * * * (7 Stemmer)


Jeg har fået æren af at anmelde dette års Football manager 2016. Det var med stor spænding, at jeg åbnede FM16 betaen, sidste års beta var efter min mening lidt af en katastrofe, alt for mange mål, og alt for mange skader i 2015.
FM 15 havde en lang række ting, som fans over alt i verden har krydset fingre for at SI fik fixet i dette års FM. Jeg har forsøgt at samle 5 af de vigtigste punkter, som jeg og mange andre FM fans gerne så fixet.
•   Færre mærkelige og uforklarlige forsvarsfejl
•   Færre tenniscifre, alt for mange mål. I alt for mange kampe.
•   Upgrade til ME (Red. Match engine), upgraden skulle fikse overstående, men også en række andre ting, f.eks. at det virker som om at med de rette hold instruktioner kan den mærkeligste taktik slå alt.



Forsvarsfejl? Er de fixet?
Jeg har spilet i 40 timer nu, jeg spiller sjældent defensiv fodbold, mest fordi det ikke har virket særligt godt i FM2015, min fornemmelse for defensiv fodbold i det nye FM er bedre end i 2015. Det virker som om at spillerne rent faktisk gør deres bedste for at lukke modstanderens angreb ned, og derefter slå en kontra hvis muligt. Om det defensive system er fuldstændigt fejlfrit ved jeg endnu ikke, det kan kun tiden vise, men taget det hele i betragtning så er det langt bedre end sidste års spil på dette stadie.

Det bedre forsvar betyder også at det er færre tennis cifre, faktisk har jeg kun set 1 kamp med tennis cifre, i de 30-40 kampe jeg har spillet. Det virker som om at AI kampene er blevet bedre, der er heller ikke lige så mange straffespark i dem længere, hvilket er en lækker lille detalje.


Jeg har endnu ikke kunne gennemteste ME, men førstehåndsindtrykk et er godt. Jeg har i FM2015 slet ikke kunne få en simpel 4-4-2 til at virke, det har virket fra start i FM2016, samtidig virker det for mig, som om at jeg kan lave flere ændringer taktisk op til en kamp, uden at det ødelægger mit holds spil fuldstændigt.
Ud over at ME virker mere realistisk, og tilpasningsvenlig, så har den også fået et grafisk hak op. FM bruger igen i år motioncapture, og de har tilføjet endnu flere bevægelser til ME hvilket gør højdepunkterne knap så forudsigelige.

De største ændringer til Football manager 2016 er dog ikke ME’en, det er nok nærmere de nye gamemodes.
Med det nye FM følger FM touch, som fungere på tablet, det er en hel ny crossplatform funktion, hvor du kan spille på samme save, både på din PC og tablet.
FM touch erstatter det, som tidligere hed FM Classic, jeg har kun haft et save i FM classic tilbage i FM 2014, og derfor er det svært for mig at sige, om FM touch er en forbedret version, men muligheden for at spille på samme save, uanset om du er på din tablet eller pc, åbner uden tvivl muligheden for mere dybdegående saves, for de spillere som har en travl hverdag.

Sammen med det nye FM kommer også creat a club, som tillader dig at sammensætte din egen klub med et tildelt budget.
Budgettet udregnes ud fra spillerlønninger, værdi og transferbudget i den klub du vælger at ændre.
Alle spillere man har råd til kan handles, og hvis ikke man handler nok spillere bliver man tildelt spillere med lorte stats på de resterende pladser.
Spillerne man handler har alle en værdi, også dem som er på fri transfer. Værdien fastsættes ud fra omdømme og lønninger.
Create a club virker som et super tiltag, det eneste jeg savner er en bedre søgefunktion, og en bedre oversigt over regler i den liga man er ved lave sin klub i.
Søgefunktionen er ikke særligt intuitiv, og har en del mangler, navigeringen er generelt ret ringe i den. Ift. Ligaregler kan det hurtigt give problemer, man skal f.eks. i nogen lower leagues have x antal u. spillere fra pågældende land, hvilket kan spænde ben for nogle teams, EFTER de er lavet. At sammensætte sit hold tager lidt tid, og derfor er det ærgerligt at gå gennem processen for derefter at finde ud af at man ikke kan stille sit hold. Med det sagt, så er creat a club et friskt tiltag, og jeg er sikker på, at creat a club kommer til at bidrage til nogle fede blogs og saves. Det bliver spændende at se hvad folk kan få ud af det nye game mode.

Den sidste tilføjelse af gamemode er noget fans verden over hidtil har benyttet editor til, fantasy draft.
Det vil fremover være muligt at drafte et hold for et givent budget. Når et draftspil sættes op vælger spiladmin, hvor mange penge transferbudgettet skal være på.
Herefter udvælges det tilfældigt, hvem der starter med at drafte.
Spillernes værdi fastsættes på samme måde som i Create a club, derfor vil de fleste PL spillere være meget dyre, og det er formentligt en god ide at kigge mod andre ligaer. (Med mindre man spiller med det største budget).
Bruger en spiller alle sin transfermidler inden draften er slut, vil han blive tildelt en række skod spillere til at udfylde de resterende pladser.

Helt op til 32 spillere vil kunne fantasy drafte mod hinanden i det nye FM, et nyt gamemode som jeg er sikker på vil bringe Communitiet endnu tættere sammen.

DoctorBenjyFM har lavet denne video af et draftgame: https://www.youtube.com/v/OGjILThxsQI

Ud over nye gamemodes og ME ændringer, er der kommet en række ændringer til de forskellige menuer og skærme i spillet. Formålet er helt sikkert at gøre det mere gennemskueligt og let at gå til spillet, og jeg synes i bund og grund, at det er lykkedes meget godt, særligt hold og spiller instruktionerne er mere brugervenlige end nogensinde før. 



Også den økonomiske oversigt som en hel del spillere, bruger en del tid på, har ændret udsende i år.
 


Som det kan ses af billedet, er det hurtigere og nemmere end nogensinde før at få et overblik over klubbens finanser.
Jeg er sikker på at det vil gavne mange saves, og det vil helt sikkert være endnu nemmere at måle på, hvad der rent faktisk gør en forskel i indtægterne.
Hvis man som jeg elsker at nørde med den økonomiske del, er dette en lækker lille ændring til det nye FM.

Pesonaleskærmen har også fået nyt udseende samt nye funktioner.



Som det fremgår af billedet, er trænere og fysioterapeuter ikke længere en og samme ting i bestyrelsens øjne, hvilket må siges at være lækkert.
En anden lækker finesse er, at man kan se en sammenligning af sit eget personale, kontra ligaens. Som det ses på billedet, har ansættelsen af en spejder i Curzon Ashton ledt til, at de nu har den bedste spejder i ligaen.
Stregen angiven middelværdien i ligaen, det kan derfor også tydeligt ses, at deres træning hænger gevaldigt bagefter, den røde bjælke under trænere viser at Curzon Ashton, har den ringeste taktiske træning i ligaen. Avs!
Ud over at give et overblik over, hvor man ligger ift. Resten af ligaen, så er det også en lækker feature til at finde ud af hvor man skal forbedre sin personaleindsats, er det i bedømmelse af potentiale? Eller det den defensive træning?

Alt i alt er spillet kommet et skridt tættere på at være komplet, ud over alle de tidligere nævnte ting, er der blevet finpudset en masse.
Ting så som vigtige attributter for personale, nye hold- og spillerinstruktions skærme og nye oversigter under diverse skærme, så som personale, økonomi og statisk mf. gør at spillet er blevet nemmere at gribe an, og det giver helt sikkert nye FM spillere muligheden for at lærer spillets mekanikker bedre at kende meget hurtigere end før.

Spillet får samlet 4/5 stjerner, ME’en virker bedre end i FM15, og forsvaret laver ikke samme antal mærkelige fuck ups som i FM15.
ME’en er dog langt fra perfekt. Jeg synes at SI med FM16 har gjort et nobelt forsøg at på tilpasse spillet efter FM fansnes ønsker, der er kommet et online draftmode, creat a club, og FM touch er blevet introduceret til den travle spiller.
Jeg glæder mig meget til at komme rigtig i gang med FM16, og jeg er sikker på at spillere verden over generelt vil være gladere for det nye FM16 end de var for FM15

skrevet af Dehli



Torsdag d. 12 november 2015 ~ Football Manager 2016 - Anmeldelse
Fredag d. 09 oktober 2015 ~ Seks wonderkids du skal holde øje med i FM16
Torsdag d. 17 september 2015 ~ Seks anbefalelsesværdige klubber til FM16

 Sider: [1]
(Denne artikel er vist 5400 gange)

Kommentarer til denne artikel (1)

Log ind for at kommentere denne artikel

Sutharam
13 nov 2015
02:55

  Nu ved jeg ikke om det bliver rettet. Men en tendens var at de store klubber købte spiller med stort potentiale til alvorlig mange penge, for ikke at bruge dem og sælge dem mega billigt næste år. Det er noget der ses hele tiden og som midterhold i England, kan man hurtigt lave et top hold.

 
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010